Τετάρτη 28 Αυγούστου 2013

Ζητούν κυκλικό κόμβο οι κάτοικοι του Ωραιοκάστρου

Κατασκευή κυκλικού κόμβου στη στροφή “Βερόπουλου” στην οδό Θεσσαλονίκης - Ωραιοκάστρου, όπου, σε σύγκρουση Ι.Χ. στη στάση του ΟΑΣΘ την περασμένη Τρίτη, έχασε τη ζωή του ένας 75χρονος και τραυματίστηκαν πέντε γυναίκες, ζήτησαν κάτοικοι του Ωραιοκάστρου.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη


Περισσότεροι από εκατό κάτοικοι, νέοι και ηλικιωμένοι, άνδρες, γυναίκες και παιδιά, που διαμένουν στον οικισμό Παλιννοστούντων αλλά και στο κέντρο του Ωραιοκάστρου, συγκεντρώθηκαν χθες το μεσημέρι στο σημείο κρατώντας πανό, στα οποία αναγραφόταν: “Όχι άλλο αίμα”, “όχι άλλα ατυχήματα”. Έκλεισαν για λίγη ώρα και τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της οδού Θεσσαλονίκης και διαδήλωναν το αίτημά τους για την κατασκευή κόμβου, ώστε να μη συμβούν άλλα ατυχήματα. Γονείς περιέγραφαν ότι φοβούνται για τις ζωή των παιδιών τους, καθώς σε λίγες ημέρες ξεκινά η σχολική χρονιά και δεκάδες μαθητές θα περιμένουν το λεωφορείο στη στάση του ΟΑΣΘ όπου συνέβη το ατύχημα.
Στη διαμαρτυρία συμμετείχαν οι δύο κόρες και οι δύο γιοι του αδικοχαμένου 75χρονου, ο οποίος, εν ζωή, έχαιρε της εκτίμησης και του σεβασμού των συμπολιτών του, στον οικισμό των παλιννοστούντων, ενδιαφερόταν για τα κοινά και προσπαθούσε για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετώπιζαν οι παλιννοστούντες. Ο ίδιος ήρθε από τη Γεωργία στην πατρίδα τη δεκαετία του ’90. Στη μνήμη του χθες παιδιά άφησαν κεριά στη στάση. Στη συγκέντρωση βρέθηκαν ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου Δημήτρης Σαραμάντος και ο αντιδήμαρχος Ανέστης Πολυχρονίδης, που ανέφεραν ότι είναι περιορισμένες οι αρμοδιότητες και οι δυνατότητες του δήμου πάνω στο ζήτημα οδικών υποδομών, δημοτικοί σύμβουλοι της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης. Ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης Αστέριος Γαβότσης δήλωσε ότι θα ζητήσει έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου με μοναδικό θέμα τη λήψη άμεσων μέτρων για την ασφάλεια του κόμβου και την κατασκευή στάσεων σε ασφαλή σημεία και όχι πάνω στο οδόστρωμα.
Η μοιραία στάση χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα επικίνδυνη από τους κατοίκους, καθώς δεν παρεμβάλλεται πεζοδρόμιο και πλατφόρμα επιβίβασης, αλλά είναι οριακά στο οδόστρωμα και έχει τοίχο στην πίσω πλευρά. Το δυστύχημα της προηγούμενης εβδομάδας επανέφερε στο προσκήνιο το ζήτημα της μετατόπισης των επικίνδυνων στάσεων του ΟΑΣΘ. Όπως έγραψε η “Θεσσαλονίκη” (26/8/2013), στάσεις-καρμανιόλες έχουν εγκατασταθεί σε δρόμους της επέκτασης των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ, με αποτέλεσμα καθημερινά να ελλοχεύει κίνδυνος ατυχημάτων για τους επιβάτες αλλά και τους διερχόμενους οδηγούς. Οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ περιγράφουν ότι οι στάσεις σε περιοχές εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος δεν πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις ασφαλείας. Η επικινδυνότητα των στάσεων έχει επισημανθεί εδώ και τρία χρόνια από το σωματείο εργαζομένων των αστικών συγκοινωνιών στις συναρμόδιες υπηρεσίες, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να προληφθούν ενδεχόμενα ατυχήματα.
Σύμφωνα με ανεπίσημη καταγραφή των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, επικίνδυνες είναι όλες οι στάσεις λεωφορείων στον δρόμο Θεσσαλονίκης - Νέας Μηχανιώνας, όπως επίσης και αυτές στην επαρχιακή οδό Θεσσαλονίκης - Ωραιοκάστρου. Μάλιστα, εκεί υπάρχουν στάσεις ακόμη και σε σημεία όπου απαγορεύεται η τοποθέτησή τους, δηλαδή σε νησίδες κόμβων προσωρινών συνδέσεων με ιδιοκτησίες. Εξίσου επικίνδυνες χαρακτηρίζονται και οι στάσεις στην επαρχιακή οδό προς Καλοχώρι, στη στενή επαρχιακή οδό προς Ασβεστοχώρι - Εξοχή - Χορτιάτη και στον δρόμο προς Βασιλικά μέσω του Νέου Ρυσίου, αλλά και σε αρκετούς δρόμους στην επαρχία Λαγκαδά.