Πέμπτη 15 Αυγούστου 2013

ΒΕΝΖΙΝΗ Μύθος τα πλεονεκτήματα της σούπερ αμόλυβδης

«Εάν προτιμήσετε την αμόλυβδη 100 οκτανίων, το όχημά σας θα αποκτήσει μεγαλύτερη ισχύ και καλύτερη απόδοση, θα επιτύχετε μειωμένη κατανάλωση και θα εξασφαλίσετε την αύξηση της μακροζωίας του κινητήρα».

 Του Κώστα Σιαμέλη
R2unit@hotmail.com

Αυτά είναι τα βασικά επιχειρήματα που ακούν από τους εργαζόμενους στα πρατήρια καυσίμων οι έλληνες ιδιοκτήτες ΙΧ κάθε φορά που τα επισκέπτονται για ανεφοδιασμό.
Όμως η ADAC -η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου της Ευρώπης με περισσότερα από 18 εκατομμύρια μέλη- ισχυρίζεται ότι προσπαθούν να μας πουλήσουν... φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Σύμφωνα με τον ενημερωτικό για θέματα αυτοκίνησης ιστότοπο caroto.gr, η ADAC συμβουλεύει στα μέλη της να αποφεύγουν τις πανάκριβες σούπερ αμόλυβδες και να προτιμούν τις οικονομικότερες βενζίνες.
Η σούπερ αμόλυβδη βενζίνη, οι πωλήσεις της οποίας στη «μνημονιόπληκτη» Ελλάδα έχουν πέσει δραματικά τα τελευταία τρία χρόνια, δεν προσφέρει κανένα απολύτως όφελος, σύμφωνα με έρευνα της ΑDAC. H λέσχη αυτοκινήτου επισημαίνει πως η χρήση της λειτουργεί σαν... placebo, καθώς υποσυνείδητα ο οδηγός αλλάζει το στιλ οδήγησής του. Μάλιστα, η ADAC αναφέρει πως υπάρχουν ελάχιστες περιπτώσεις όπου ο εγκέφαλος του κινητήρα μπορεί να διαγνώσει μια καλύτερη ποιότητα καυσίμου και να παραμετροποιήσει τη λειτουργία του μοτέρ αλλάζοντας τη χαρτογράφησή του.
Και ενώ η ADAC είναι απόλυτη πως τα περισσότερα οκτάνια δεν προσφέρουν κανένα πλεονέκτημα -εξ ου και προτείνει στα μέλη της να προτιμούν τις απλές και οικονομικότερες βενζίνες-, σε ό,τι αφορά τις ποιοτικότερες εκδοχές του ντίζελ κίνησης δέχεται πως μπορεί να υπάρξει μια βελτίωση της απόδοσης έως 5%, λόγω όμως της καλύτερης σύνθεσης (και όχι των περισσότερων κετανίων).

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚOΤΕΡΟΣ Ο ΑΥΤOΜΑΤΟΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜOΣ
Σύμφωνα με άλλες μετρήσεις της λέσχης, τα αυτόματα συστήματα κλιματισμού (clima) μπορεί να είναι λίγο ακριβότερα στο κόστος αγοράς από τα απλά συστήματα κλιματισμού με τη χειροκίνητη κλιμακωτή ένταση, αλλά έχουν πιο αποδοτική λειτουργία και επιβαρύνουν πολύ λιγότερο τη μέση κατανάλωση καυσίμου. Αυτό συμβαίνει διότι ένα σύστημα κλιματισμού με πρόγραμμα auto καταφέρνει και διατηρεί τη θερμοκρασία στην επιθυμητή τιμή, αυξομειώνοντας όποτε χρειαστεί την ένταση λειτουργίας του.
Ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία περιβάλλοντος, η βέλτιστη επιλογή για το πρόγραμμα auto αποδείχτηκε σε εύρος 22-24 βαθμούς Κελσίου, ενώ χαμηλότερη τιμή θερμοκρασίας δεν ωφελεί με περισσότερη δροσιά, επιβαρύνοντας πολύ περισσότερο το έργο του μοτέρ και την κατανάλωση. Επίσης, τα απλά χειροκίνητα συστήματα κλιματισμού είναι πολύ πιο ενεργοβόρα κατά την κίνηση στην πόλη καθώς και όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται εν στάσει.
Η ADAC συμβουλεύει πως ο καλύτερος τρόπος για να δροσιστούν οι επιβάτες είναι όταν η ροή του αέρα κατευθύνεται προς τα κεφάλια τους και όχι προς τα πόδια τους, καθώς έτσι αισθάνονται καλύτερα. Επίσης, μια καλή κίνηση για τη μείωση του χρόνου ψύξης της καμπίνας είναι το κατέβασμα των παραθύρων ώστε να διαφύγει ο ζεστός εγκλωβισμένος αέρας, ενώ για τα πρώτα λεπτά λειτουργίας η επιλογή της εσωτερικής ανακύκλωσης φέρνει πιο γρήγορα κρύο αέρα στο εσωτερικό.