Από τα 710χλμ. της διαδρομής, το 70% έχει ολοκληρωθεί και το
30% βρίσκεται σε φάση κατασκευής
Σε 3 ώρες και 15 λεπτά θα ταξιδεύει κάποιος με τρένο όταν
ολοκληρωθεί το σιδηροδρομικό έργο στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και σε 1 ώρα και
50 λεπτά θα μεταβαίνει κάποιος από την Πάτρα στην Αθήνα.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβολο της ΕΡΓΟΣΕ, Κώστα Σπηλιόπουλο, όσον αφορά τα
710χλμ. του άξονα Πάτρα - Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όπου υλοποιείται σταδιακά διπλή
ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή, η κατάσταση των έργων έχει ως εξής:
Τα 489 χλμ. ή ποσοστό 69,5% έχουν ήδη ολοκληρωθεί.
Υπολείπεται η εκτέλεση εργασιών ανάταξης της σηματοδότησης και της
ηλεκτροκίνησης εντοπισμένων τμημάτων που έχουν υποστεί σημαντικές δολιοφθορές,
βανδαλισμούς και βλάβες.
Τα 180 χλμ. ή ποσοστό 25% βρίσκονται σε προχωρημένη φάση
κατασκευής. Σημειώνεται ότι τα τμήματα αυτά είναι τα πλέον δυσχερή τμήματα του
άξονα, καθώς διέρχονται από εδάφη με έντονο γεωγραφικό ανάγλυφο, που απαιτούν
την κατασκευή μεγάλου μήκους σηράγγων και σιδηροδρομικών γεφυρών.
Τα 28 χλμ. ή ποσοστό 4% βρίσκονται σε φάση έναρξης εκτέλεσης
ή δημοπράτησης των βασικών έργων υποδομής.
Τα 11 χλμ. ή ποσοστό 1,5% βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού.
Για το τμήμα Θεσσαλονίκη - Ειδομένη και Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας, συνολικού
μήκους περίπου 219 χλμ., προβλέπεται και υλοποιείται σταδιακά μονή
ηλεκτροκινούμενη γραμμή.
Επίσης, το έργο της σιδηροδρομικής διασύνδεσης του νέου προβλήτα
εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Αλεξανδρούπολης, προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ,
βρίσκεται στη φάση της ανάθεσης.
Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι μελέτες και τα έργα για τη σύνδεση των λιμένων της
χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, σύντομα θα
δημοπρατηθούν οι υπολειπόμενες εργασίες σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και
τηλεπικοινωνιών του τμήματος Πειραιάς - Αθήνα - Τρεις Γέφυρες, εκτιμώμενου
προϋπολογισμού δημοπράτησης 16 εκατ. ευρώ, ενώ το σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R
στον σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ/Π έχει υπαχθεί στη συμφωνία μεταξύ του Δημοσίου
και της Siemens.
Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Σπηλιόπουλο, προωθείται η δημοπράτηση σημαντικών
μελετών μελλοντικών έργων που αφορούν:
Τη σύνδεση του δικτύου με τον λιμένα της Καβάλας.
Την αναβάθμιση της γραμμής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα.
Την υπογειοποίηση του τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο
τμήμα από την έξοδο του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών έως τις Τρεις Γέφυρες.
Νέα σύνδεση του Συγκοινωνιακού Κέντρου Αχαρνών με τη γραμμή
του ΟΣΕ, παρακάμπτοντας το κέντρο του Μενιδίου.
Αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκη - Στρυμόνας -
Προμαχώνας και σύνδεση με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης.
Αναβάθμιση γραμμής Αχαρνές - Οινόη.
Επέκταση προαστιακού Αττικής στο τμήμα Κορωπί - Λαύριο
"Πρώτο Θέμα"