Κυριακή 7 Ιουλίου 2013

Επανεκκίνηση των εργασιών Προμαχώνας - Σέρρες - Θεσσαλονίκη

Στην επανεκκίνηση των εργασιών στον οδικό άξονα Προμαχώνας-Σέρρες-Θεσσαλονίκη προχωράει μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα η ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.
αποσκοπώντας στην ολοκλήρωση και την αναβάθμιση του οδικού δικτύου και εκτός του κύριου άξονα της Εγνατίας οδού.
Η εταιρεία έχει αναπτύξει δραστηριότητα, κατασκευαστική και μελετητική, πανελλαδικά  με την υπογραφή νέων συμβάσεων και την εκπόνηση μελετών που θα οδηγήσουν σε νέους διαγωνισμούς και αναθέσεις έργων «ξεπαγώνοντας» με αυτό τον τρόπο δεκάδες έργα οδοποιίας.

Με στοιχεία α' εξαμήνου 2013, η Ε.Ο.Α.Ε., εκτελεί έργα συνολικού προϋπολογισμού 623,6 εκατ. ευρώ σε όλη τη χώρα, ενώ έχει υπογράψει και έχει δρομολογήσει συμβάσεις για νέα έργα, συνολικού προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Εγνατίας σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργασίες στα οδικά τμήματα εργασιών στον οδικό άξονα Προμαχώνας-Σέρρες-Θεσσαλονίκη οι οποίες είχαν κολλήσει» εξαιτίας της έλλειψης πόρων και της γραφειοκρατίας. Αναλυτικότερα πρόκειται για την ολοκλήρωση του οδικού τμήματος Κάτω Αμπέλα – Πετριτσίου, πρόκειται για κομμάτι μήκους 9 χιλ κομμάτι που θα ενώνει το Σιδηρόκαστρο με το Πετρίτσι. Αν και έχουν περάσει εφτά χρόνια από την εκκίνηση των εργασιών η πτώχευση της ΑΤΤΙ-ΚΑΤ ΑΤΕ το 2009 οδήγησε στην διακοπή των εργασιών μέχρι και σήμερα. Παρά τις διαβεβαιώσεις του τότε Υφυπουργού Υποδομών κ. Μαγκριώτη  οι εργασίες είχαν διακοπεί. Πλέον με νέο διαγωνισμό για την εκτέλεση των υπολειπόμενων εργασιών τα συνεργία αναμένεται να πιάσουν σύντομα δουλεια με τις εκτιμήσεις να θέλουν το έργο να ολοκληρώνεται έως και το 2014.    
Στην ίδια μοίρα βρίσκεται το επίσης τμήμα της καθέτου, πρόκειται για το τμήμα «Στρυμονικό - Λευκώνας - Α/Κ Χριστού», μήκους 22 χλμ και συνολικής αξίας 96 εκατ. Ευρώ.  Στο βόρειο τμήμα του έργου από το Στρυμονικό μέχρι τον Α/Κ Χριστού μήκους 22χλμ, τα έργα πάνε με πιο αργούς ρυθμούς καθώς πρόκειται για κυρίως χωματουργικές εργασίες. Γενικά η εικόνα που παρουσιάζει η εργολαβία είναι σύμφωνα με την εταιρεία ομαλή και προς το παρόν δεν έχουμε σοβαρές αποκλίσεις από το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης που σύμφωνα με την σύμβαση είναι τον Μάιο του 2014.
Ο άξονας Προμαχώνας Θεσσαλονίκη αποτελεί απόληξη του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙV (Βερολίνο – Πράγα- Βουδαπέστη - Σόφια - Ελληνο-βουλγαρικά σύνορα) και βασική σύνδεση του οδικού δικτύου της χώρας μας με τη Βουλγαρία.  Η ολοκλήρωση του άξονα από Θεσσαλονίκη έως Σόφια αποτελεί έργο προτεραιότητας τόσο σε Εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Μελετάται και κατασκευάζεται με διατομή τετράιχνου αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα ΄Εκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση.

serresLife.g