Τετάρτη 15 Μαΐου 2013

ΔΑΚΕ Ι.Τ: Ο “δρόμος” για την αναβάθμιση του Εκπαιδευτικού Συστήματος δεν περνά μέσα από “φύλλα πορείας”…


Η απόφαση της Κυβέρνησης περί “προληπτικής επίταξης” των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης, δεν δίνει λύση στα κρίσιμα προβλήματα που δημιουργούνται για την εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς και στα συνολικότερα “αδιέξοδα” στο χώρο της Παιδείας με την αύξηση της σχολικής εγκατάλειψης, τη διεύρυνση των ανισοτήτων τις σοβαρότατες ελλείψεις σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό κ.α..


Μπορεί, λοιπόν, με την προληπτική επίταξη να παρέχεται “προσωρινή λύση” ως προς την διεξαγωγή των Πανελληνίων Εξετάσεων, όμως τα σοβαρά προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν οι καθηγητές λόγω των ψηφισμένων νόμων των τριών τελευταίων ετών, σπρώχνονται κάτω από το χαλί.

Από την άλλη μεριά, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ οφείλει να αναθεωρήσει τη θέση του περί κινητοποιήσεων εν μέσω Πανελληνίων Εξετάσεων, μιας ιδιαίτερα ευαίσθητης χρονικής περιόδου για χιλιάδες μαθητές και τους γονείς τους.

Την ώρα που συνεχίζεται η “αφαίμαξη” των Ελλήνων φορολογούμενων, ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας του Εκπαιδευτικού Συστήματος “ξεθωριάζει”, η αδυναμία των ελληνικών νοικοκυριών να στηρίξουν τις σπουδές των παιδιών τους εντείνεται, ενώ η “παραπαιδεία” και η κερδοσκοπία των ιδιωτών (φροντιστήρια, “ιδιαίτερα” κ.λπ.) οργιάζουν διαμορφώνοντας “εισοδηματικά κριτήρια” στις ευκαιρίες και τα όνειρα της μαθητιώσας νεολαίας.  

Η Πολιτεία, στο πλαίσιο συνεργατικού διαλόγου με τους εμπλεκόμενους κοινωνικούς εταίρους, έχει υποχρέωση να επανεξετάσει όλους τους νόμους που ψηφίστηκαν από το 2010 έως το 2012 και αφορούν την… εξοικονόμηση 300 εκατ. € από τη μείωση των δαπανών για την Παιδεία, μιας και κατά γενική ομολογία “πολλαπλασίασαν” αντί να περιορίσουν τις αδυναμίες της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί επιτελούν ένα σημαντικότατο ρόλο, και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να καταδικάζονται σε πλήρη οικονομική εξόντωση. Επιβάλλεται, λοιπόν, να βελτιωθούν οι όροι του Προεδρικού Διατάγματος προβλέποντας μεταθέσεις, μετακινήσεις εντός Νομού και όχι Περιφέρειας.

Παράλληλα, όσοι επικαλούνται στατιστικά στοιχεία για τις ώρες απασχόλησης των εκπαιδευτικών σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, καλό θα είναι αφενός να συνυπολογίζουν τις ιδιαιτερότητες του ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος (4-5 εβδομάδες εξετάσεων), και αφετέρου να αναλογιστούν τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο αποδοχών. Η σύγκριση με την Ευρώπη δεν πρέπει να γίνεται “α λα  καρτ”.

Σχετικά με τις αμοιβές των αναπληρωτών καθηγητών, αυτές δύνανται να ενταχθούν σε Προγράμματα χρηματοδοτούμενα από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά Ταμεία υποστηρίζοντας, μεταξύ άλλων, και “δράσεις πνοής” όπως το Ολοήμερο Σχολείο (σημαντική δομή συμφιλίωσης οικογενειακής με επαγγελματική ζωή), την Ενισχυτική Διδασκαλία και την ίδρυση Κέντρων (εντός σχολικών μονάδων) προετοιμασίας των μαθητών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις που θα προσφέρουν έμπρακτη ανακούφιση στην κοινωνία.

Έχουμε καθήκον όλοι να αντιληφθούμε ότι αρκετά βάρη “φορτώσαμε” στα ΠΑΙΔΙΑ μας τόσο εμείς, αλλά κυρίως οι πολιτικοί με τα λάθη και τις παραλείψεις τους. Επιτέλους, ας αναλάβουμε όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά τις ευθύνες που μας αναλογούν, και ας μην τις μεταφέρουμε στις επόμενες γενιές.

Σε αυτήν την κατεύθυνση, συμμετέχουμε μαζικά στην τρίωρη στάση εργασίας (12:00-15:00) που προκήρυξε η ΓΣΕΕ για την Πέμπτη 16/5 και στο αγωνιστικό συλλαλητήριο στις 12:30 της ίδια ημέρας στην Πλ. Κλαυθμώνος.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΑΚΕ Ι.Τ.