Νομοθετική πρωτοβουλία ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών, η οποία προωθεί το φιλικό διακανονισμό ως διαδικασία επίλυσης διαφορών στα συν-χρηματοδοτούμενα δημόσια έργα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Σταύρος Καλογιάννης, σε συνέντευξη Τύπου Όπως είπε στόχος είναι να επιλύονται διαφορές οι οποίες καθυστερούν την εκτέλεση δημόσιων έργων.
Ο κ. Καλογιάννης είπε ακόμη ότι το πρώτο τετράμηνο του 2013 αναμένεται είτε να δημοπρατηθούν είτε να συμβασιοποιηθούν έργα προϋπολογισμού 2,4 δισ. ευρω.
Σε οτι αφορά την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, σύμφωνα με τον κ. Καλογιάννη, τον επόμενο μήνα κατά πάσα πιθανότητα θα αρχίσει η διαδικασία.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, «η κατάσταση που παραλάβαμε τον Ιούνιο του 2012 ήταν δραματική: οι οδικοί άξονες που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης ήταν σταματημένοι από τις αρχές του 2011, μεγάλα έργα όπως τμήματα του Μαλιακού και οι επεκτάσεις του Μετρό στην Αθήνα επίσης σταματημένα, ενώ οι απορροφήσεις του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» ήταν χαμηλές, στο 35% περίπου».
Όπως είπε, έκτοτε πολλά θέματα έχουν προχωρήσει, τόσο σε θεσμικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο έργων.
Συγκεκριμένα, δημοπρατήθηκαν και συμβασιοποιήθηκαν ήδη έργα συνολικής αξίας μισού δισεκατομμυρίου ευρώ, κατανεμημένα ανά την Ελληνική επικράτεια.
Ο υπουργός ανέφερε επιγραμματικά τους οδικούς άξονες Γούρνες - Χερσόνησος στην Κρήτη, Καλλονή-Σίγρι στην Λέσβο, την παράκαμψη Στυλίδας στον Μαλιακό που εκκρεμούσε για 18 μήνες, τον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη – Νέα Μουδανιά – Ποτίδαια στην Μακεδονία, την αναβάθμιση των αεροδρομίων Θεσσαλονίκης, Πάρου και Χανίων, την διευθέτηση του ρέματος της Εσχατιάς στην Αττική και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά, που αφορά στην επέκταση του υφιστάμενου τροχιοδρόμου από τη στάση «Νέο Φάληρο» προς το λιμάνι του Πειραιά, μήκους 5,4 χλμ και κατάληξη στο «ΣΕΦ».
Είπε ακόμα ότι υλοποιούνται αντιπλημμυρικά έργα στον Έβρο, ολοκληρώνεται το έργο της ύδρευσης της Πάτρας από τους ποταμούς Πείρο και Παραπείρο ενώ σημαντικά έργα είναι το Νέο Γενικό Νοσοκομείο Λευκάδας που αρχίζει να κατασκευάζεται, η ολοκλήρωση του Γενικού Νοσοκομείου Βόλου και τα 24 έργα του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, που αφορούν σε εγκαταστάσεις νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων σχολείων, τόσο στην Aττική όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα, συνολικού προϋπολογισμού 78 εκατομμυρίων ευρώ.
Όσον αφορά στις δημοπρατήσεις και συμβασιοποιήσεις για το επόμενο τετράμηνο έργων - προϋπολογισμού 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ - περιλαμβάνονται δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, τα τμήματα Ροδοδάφνη - Ρίο και Τιθορέα – Δομοκός, καθώς και η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης.
Επίσης προωθείται η δημοπράτηση της αναβάθμισης της παλαιάς Εθνικής Οδού στο τμήμα Ελευσίνα – Θήβα, ο οδικός άξονας Πάνορμο – Εξάντη στο Ρέθυμνο, η ολοκλήρωση της παράκαμψης Άρτας – Φιλιππιάδας, η αποπεράτωση του φράγματος Τριανταφυλλιάς στη Φλώρινα και τα έργα ύδρευσης των Παξών.
Όσον αφορά στα συνεχιζόμενα έργα ο κ. Καλογιάννης ανέφερε τα εξής:
ΜΕΤΡΟ Αθήνας:
• Η επέκταση του μετρό προς Ανθούπολη αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2013.
• Η επέκταση προς Ελληνικό τον Ιούλιο του 2013 και
• Η επέκταση προς Χαϊδάρι τον Σεπτέμβριο του 2013.
• Η επέκταση της γραμμής 3: Τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017.
• Για την γραμμή 4, οι μελέτες της Α’ Φάσης (Άλσος Βείκου-Ευαγγελισμός, 9 σταθμοί π/υ 900 εκ. €) βρίσκονται σε τελικό στάδιο.
Κάθετοι άξονες Εγνατίας Οδού:
• Ο άξονας «Αποπεράτωση κάθετου άξονα Εγνατίας οδού: Θεσσαλονίκη (Δερβένι)-Σέρρες-Προμαχώνας» αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2014.
• Ο «οδικός άξονας Φλώρινα – Νίκη» αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2014.
• Ο άξονας «Ιεροπηγή – Κρυσταλλοπηγή» αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2015.
• Ο «Κάθετος άξονας Εγνατίας Οδού Αρδάνιο – Ορμένιο» αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2014.
skai