Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2012

« Να μην παραχωρηθεί η Εγνατία οδός A.E. και οι κάθετοι άξονές της»



Δήλωση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Λίτσας Αμμανατίδου-Πασχαλίδου, Β΄Θεσ/νίκης, Βαγγέλη Διαμαντόπουλου, Καστοριάς, και Γιάννη Αμανατίδη, Α΄Θεσ/νίκης
Στο   αμφιθέατρο του  Τ. Ε. Ε. του Περιφερειακού  Τμήματος  Κεντρικής Μακεδονίας, πραγματοποιήθηκε τη  Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου εκδήλωση από το σύλλογο Εργαζομένων της «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» (ΣΕΤΕΟ)  με θέμα:

«ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε : ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ - ΕΜΠΟΔΙΑ,ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ».
Στην εκδήλωση παραβρέθηκε κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ αποτελούμενο από τους βουλευτές Λίτσα Αμμανατίδου – Πασχαλίδου, Β’ Θεσσαλονίκης, Γιάννη Αμανατίδη, Α’ Θεσσαλονίκης, και Βαγγέλη Διαμαντόπουλο, Καστοριάς, οι οποίοι μεταξύ άλλων δήλωσαν ότι:
·                 Η συμβολή της Εγνατίας οδού ως μοχλού ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας είναι τεράστια και  η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των σημαντικότερων Καθέτων  Αξόνων  είναι επιβλαβής για το δημόσιο συμφέρον. Η Εγνατία Οδός είναι ο μοναδικός ολοκληρωμένος κατασκευαστικά ελληνικός αυτοκινητόδρομος με τεράστια γεωπολιτική και εθνική σημασία. Στα 30 έτη της παραχώρησης το ελληνικό δημόσιο θα στερηθεί σημαντικά έσοδα εκτιμώμενου ύψους άνω των 2 δις €, το κόστος διέλευσης για τους χρήστες της οδού θα αυξηθεί υπέρμετρα, ενώ ο ελληνικός λαός θα κληθεί να αποπληρώσει τα δάνεια ύψους 600 εκ €, που έλαβε η εταιρεία για την ολοκλήρωση των έργων που της ανατέθηκαν, και θα δημιουργηθούν πανίσχυρα ιδιωτικά μονοπώλια εκμετάλλευσης των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, καθώς δεν θα υπάρχει ούτε μέτρο σύγκρισης και ανταγωνισμού σε σχέση με έναν δημόσιο φορέα.
·                 Επιπλέον, η  πρόσφατη αφαίρεση  της συμβατικής εποπτείας των δύο συμβάσεων παραχώρησης  υποβαθμίζει το μοναδικό φορέα παραγωγής - ανανέωσης τεχνογνωσίας και εκτέλεσης της διαχείρισης υφιστάμενων οδικών δικτύων και καταστρέφει τη μόνη εταιρεία του δημοσίου που  μπορεί να αντιμετωπίσει κρίσεις από σεισμό, πλημμύρες και  γεωτεχνικές αστοχίες  μεγάλης κλίμακας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ στηρίζει τον αγώνα των εργαζομένων για να  μην προχωρήσει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων της και να μην  αφαιρεθούν  οι αρμοδιότητες εποπτείας των έργων παραχώρησης Μαλιακός – Κλειδί και Ε65 .
Η Εγνατία Οδός οφείλει να είναι στον έλεγχο και την υπηρεσία του ελληνικού λαού.