Συμβολαιογραφική πράξη με την οποία παραχωρείται με τη μορφή δουλείας υπόγεια έκταση 2.250 τ.μ. του Παπαφείου, προκειμένου να κατασκευαστεί ο σταθμός του μετρό, υπογράφηκε χθες από το μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο και τον πρόεδρο της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» Χρήστο Τσίτουρα παρουσία του γ.γ. Υποδομών Στράτου Σιμόπουλου.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Με την πράξη αυτή ξεμπλοκάρει το έργο του εν λόγω σταθμού, που παρέμενε κολλημένο εδώ και χρόνια αρχικά λόγω προσφυγής της διοίκησης του ιδρύματος στο ΣτΕ και στη συνέχεια εξαιτίας γραφειοκρατικών αγκυλώσεων. Έτσι παρέχεται πλέον το δικαίωμα στην «Αττικό Μετρό Α.Ε.» να προβεί στην υπόγεια κατασκευή εγκαταστάσεων και στην τοποθέτηση εξοπλισμού αναγκαίου για τη λειτουργία του σταθμού «Παπαφείου». Η εδαφική έκταση παραμένει στην ιδιοκτησία του ιδρύματος, το οποίο παραχωρεί μόνο το δικαίωμα χρήσης του υπόγειου χώρου, ενώ η επιφανειακή έκταση μετά το τέλος των εργασιών θα αποκατασταθεί και θα αποδοθεί στο ίδρυμα, για να τη χρησιμοποιήσει με οποιονδήποτε τρόπο. Στα σχέδια του Παπαφείου είναι η δημιουργία χώρου στάθμευσης. Για την παραχώρηση των 2.250 τ.μ. η «Αττικό Μετρό Α.Ε.» θα καταβάλει στο Παπάφειο το ποσό των 953.100 ευρώ εντός του επόμενου μήνα. Η εταιρεία ήδη έχει απαλλοτριώσει 907 τ.μ. στην επιφάνεια και η αποζημίωση ορίστηκε στα 2,35 εκατ. ευρώ, τα οποία αναμένεται να δοθούν μέχρι το τέλος του έτους. Έτσι το Παπάφειο θα αποκομίσει συνολικά 3,25 εκατ. ευρώ, τα οποία θα διατεθούν αποκλειστικά για τους σκοπούς του ιδρύματος, όπως αναφέρουν στελέχη του.
«H συμβολαιογραφική πράξη που αφορά το σταθμό Παπάφη του μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί ακόμη μία απόδειξη ότι η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τηρεί τις δεσμεύσεις της», δήλωσε ο Στράτος Σιμόπουλος. Ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος τόνισε πως οι απόφοιτοι του ιδρύματος δεν μπορούν να παρακωλύσουν ένα έργο σημαντικό για την πόλη, το οποίο παράλληλα θα εξυπηρετεί το Παπάφειο. Σημειώνεται πως ο Σύλλογος Αποφοίτων του ιδρύματος έχει προσφύγει στα δικαστήρια κατά της απαλλοτρίωσης και αντιτίθεται στην παραχώρηση της έκτασης. «Η εταιρεία, συνεργαζόμενη με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, διευθετεί όλες τις εκκρεμότητες, προκειμένου να αποδοθούν στην ανάδοχο κοινοπραξία όλοι οι προς κατασκευή χώροι και να επιταχυνθούν οι ρυθμοί κατασκευής της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης», επισήμανε από την πλευρά του ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό Α.Ε.».