Ένα έργο, που εκτιμάται ότι θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση στη βόρεια Χαλκιδική, θα διευκολύνει και θα παρέχει ασφάλεια στις μετακινήσεις μεταξύ της Θεσσαλονίκης και του γειτονικού νομού, ξεκίνησε να κατασκευάζεται χθες από την ανάδοχο εταιρεία.
Πρόκειται για τη βελτίωση του οδικού τμήματος Θέρμης - Γαλάτιστας, σε μήκος 20,4 χλμ., με προϋπολογισμό 36 εκατ. ευρώ και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης μέχρι το Φεβρουάριο του 2015.
“Είναι ένα αναπτυξιακό έργο για τη βόρεια Χαλκιδική και πιστεύω ότι θα αποσυμφορήσει και την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών”, αναφέρει στη “Μ” ο δήμαρχος Πολυγύρου κ. Αστέριος Ζωγράφος, ο οποίος, με την ιδιότητα του νομάρχη Χαλκιδικής, είχε ετοιμάσει τη μελέτη του δρόμου και εξασφαλίστηκε το 2009 η χρηματοδότηση του έργου. Η βελτίωση του τμήματος της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Πολυγύρου ήταν πάγιο αίτημα φορέων και κατοίκων της Χαλκιδικής, καθώς ο υπάρχων δρόμος είναι σε πολλά σημεία στενός και με επικίνδυνες στροφές. Το τμήμα Θέρμη - Γαλάτιστας ανήκει στο δρόμο που συνδέει δύο πρωτεύουσες νομών, εξυπηρετεί τη βόρεια και κεντρική Χαλκιδική και οδηγεί προς το Άγιο Όρος. Διέρχεται από περιοχές με μεγάλη οικιστική ανάπτυξη και κίνηση οχημάτων και πεζών, όπως η Νέα Ραιδεστός, τα Βασιλικά, η διασταύρωση προς Αγία Αναστασία και το Βιομηχανικό Πάρκο Θέρμης.
Με την εργολαβία που ξεκίνησε βελτιώνεται και διαπλατύνεται τμήμα μήκους 20,4 χλμ., ώστε να αποκτήσει διατομή συνολικού πλάτους 11 μ., με μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,5 μ. και μια λωρίδα πολλαπλών χρήσεων πλάτους 1,5 μ. ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας, με στηθαίο ασφαλείας. Αφού εγκριθούν οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις θα γίνει και νέα χάραξη σε ενδιάμεσο τμήμα 3 χλμ. Θα αναμορφωθούν πλήρως 12 ισόπεδοι κόμβοι, θα κατασκευαστούν πεζοδρόμια, θα τοποθετηθούν σημάνσεις και θα γίνουν διαγραμμίσεις. Το έργο δημοπρατήθηκε το Φεβρουάριο του 2011, ο πρώτος και ο δεύτερος μειοδότης αποσύρθηκαν από το διαγωνισμό και η σύμβαση υπογράφηκε στις 2 Αυγούστου 2012 μεταξύ της αναθέτουσας, που είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε. και τον τρίτο μειοδότη, την εταιρεία Τρικάτ ΑΕΚΤΕ, που είχε δώσει έκπτωση 42%.
Για τη βελτίωση της σύνδεσης Θέρμης - Γαλάτιστας είχε σχεδιαστεί από το 1985 η λεγόμενη β’ ανατολική περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης, η οποία ξεκινούσε από τον κόμβο Κ11 (Πανοράματος) και μέσω Θέρμης κατέληγε στη Γαλάτιστα, χωρίς να διέρχεται από τους οικισμούς των Βασιλικών και της Ραιδεστού. Ο σχεδιασμός, που ανανεώθηκε το 2000 και το 2006, προκάλεσε αντιδράσεις κατοίκων, ενώ τέθηκαν ζητήματα περιορισμού οικιστικής ανάπτυξης της Πυλαίας και υψηλού κόστους.