Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Άδεια πάρκινγκ, γεμάτοι δρόμοι


Με προσφορές στις τιμές προσπαθούν οι ιδιοκτήτες των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη να διατηρήσουν τους πελάτες τους και να προσελκύσουν νέους, την ώρα που η ζήτηση μειώθηκε κατά τουλάχιστον 25% και οι επιχειρήσεις διέρχονται κρίση.

 Του Φώτη Κουτσαμπάρη

Οι πολίτες, είτε γιατί αδυνατούν να πληρώσουν το αντίτιμο είτε από νοοτροπία, προτιμούν να παρκάρουν παράνομα στους δρόμους και στα πεζοδρόμια παρά να νοικιάσουν μια θέση πάρκινγκ.
"Η πληρότητα σε όλους τους σταθμούς του κέντρου της πόλης είναι μειωμένη. Ο κόσμος δεν κατεβαίνει πλέον στην αγορά και έτσι μένουν πολλές άδειες θέσεις στάθμευσης. Έχουμε μειώσει 20% τις τιμές και κάνουμε προσφορές υπέρ το δέον, αλλά η πληρότητα είναι στο 60%», αναφέρει στη «Μ» ο Στέλιος Συμεωνίδης, πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Σταθμών Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης. «Παρατηρείται μεγάλο κύμα φυγής πελατών, ενώ όσοι συνεχίζουν να σταθμεύουν μας ζητούν να κάνουμε μεγαλύτερη έκπτωση», προσθέτει ο ίδιος. Οι ιδιοκτήτες των πάρκινγκ κάνουν προσφορές κυρίως στα μηνιαία πακέτα, τα οποία από 250 με 280 ευρώ που κόστιζαν έπεσαν στα 150 με 180 ευρώ και σε κάποιες περιοχές στα 100 ευρώ. Στα περιφερειακά πάρκινγκ από 120 έως 140 που κόστιζε η μηνιαία στάθμευση έπεσε στα 80 ευρώ.
Εκτός όμως από την οικονομική κρίση, στους λόγους της μικρής πληρότητας των πάρκινγκ συγκαταλέγεται και η κακή νοοτροπία των οδηγών να παρκάρουν παράνομα ακόμη και πάνω στα πεζοδρόμια. «Έγινε καινούργιος χώρος στάθμευσης στο Ποσειδώνιο, δίπλα στο Μέγαρο Μουσικής, με κόστος ένα ευρώ την ώρα, όπως και στο Καυταντζόγλειο, δηλαδή είναι πιο φθηνό από το παρκόμετρο, που κοστίζει 1,20 ευρώ. Δίπλα ακριβώς τα πεζοδρόμια είναι κατειλημμένα από παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα, τα οποία εκτός των άλλων εμποδίζουν την κίνηση των πεζών. Οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων προτιμούν να παρανομούν παρά να δώσουν ένα ευρώ», σύμφωνα με τον κ. Συμεωνίδη.

Λουκέτα περιφερειακά 
Η επιβίωση των σταθμών αυτοκινήτων, κυρίως των περιφερειακών, συνδέεται και με το ειδικό τέλος ακινήτων που επιβάλλει η πολιτεία. «Έχουν κλείσει τρεις περιφερειακοί σταθμοί αυτοκινήτων, διότι δεν μπορούν να υποστούν το χαράτσι. Δυστυχώς, το υπουργείο Οικονομικών, παρά τις αναφορές μας, δεν μπορεί να κατανοήσει τη δυσκολία και εξαιρεί μόνο τα συνεργεία και τους αποθηκευτικούς χώρους, ενώ στα ξενοδοχεία φορολογεί μόνο τα ωφέλιμα τετραγωνικά μέτρα. Ζητούμε κι εμείς να επιβάλλουν το τέλος μόνο στα τετραγωνικά μέτρα που καταλαμβάνουν οι θέσεις στάθμευσης και όχι τις ράμπες ή τους διαδρόμους όπου ελίσσονται τα αυτοκίνητα», υπογραμμίζει ο κ. Συμεωνίδης. Σημαντική οικονομική επιβάρυνση, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες πάρκινγκ, είναι και το τέλος που πληρώνουν στον δήμο για τη χρήση πεζοδρομίου στην είσοδο και έξοδο των οχημάτων. Στον δήμο Θεσσαλονίκης λειτουργούν περί τους 180 σταθμούς αυτοκινήτων, οι περισσότεροι των οποίων είναι μικρής χωρητικότητας, 30-50 θέσεων, και χρησιμοποιούνται από κατόχους αυτοκινήτων που μισθώνουν μηνιαία τις θέσεις.