Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

«Ένα απλό τροχαίο ατύχημα στην εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης μπορεί να εξελιχθεί σε τραγωδία με πολλαπλά θύματα από τα διαλυμένα εδώ και καιρό “προστατευτικά” σιδερένια διαχωριστικά ή από την πλήρη απουσία τους»

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ
Η εσωτερική Περιφερειακή Οδός (Π.Ο) της Θεσσαλονίκης είναι ο μοναδικός οδικός άξονας που παρακάμπτει την πόλη της Θεσσαλονίκης και ενώνει τη δυτική πλευρά του νομού με την ανατολική και το Νομό Χαλκιδικής. Είναι ένας δρόμος με δύο ρεύματα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, χωρίς παρόδιες εγκαταστάσεις, με πολλαπλούς κόμβους εισόδου-εξόδου για το πολεοδομικό συγκρότημα και τις περιοχές που βρίσκονται έναντι αυτού.
Η Π.Ο. Θεσσαλονίκης, συνδέεται και με την Εθνική Οδό (Ε.Ο) Θεσσαλονίκης- Μουδανιών που επεκτείνεται ανατολικά, στην οποία σημειώνονται πολλά τροχαία ατυχήματα αλλά και δυστυχήματα,  καθώς ενώνει την Θεσσαλονίκη με τα ανατολικά της προάστια που γνώρισαν τα τελευταία χρόνια ραγδαία οικιστική ανάπτυξη με τις Βιομηχανικές περιοχές Λακκώματος και Μουδανιών της Χαλκιδικής, οπότε αναπόφευκτα οι συγκεκριμένοι οδικοί άξονες, δέχονται τεράστιο όγκο οχημάτων σε καθημερινή βάση και μάλιστα πολλών βαρέων οχημάτων.
Η Π.Ο. Θεσσαλονίκης από την κατασκευή της είχε πολλά σημεία «παγίδες» όπως και “ανάποδες” κλίσεις, οι οποίες σε συνδυασμό με την κακή κατάσταση του οδοστρώματος, αλλά και τις μεγάλες ταχύτητες που αρκετές φορές αναπτύσσουν τα οχήματα, έχουν ως αποτέλεσμα να σημειώνονται κάθε μέρα τροχαία ατυχήματα με αρκετές από τις συγκρούσεις ή εκτροπές οχημάτων να γίνονται τις νυχτερινές ώρες, τις ώρες αιχμής ή όταν βρέχει.
Τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας στην Π.Ο Θεσσαλονίκης και στην Ε.Ο Θεσσαλονίκης-Μουδανίων μέχρι τον κόμβο του αεροδρομίου Μακεδονίας όπου αντικαθίστανται με τσιμεντένια στηθαία, διαχωρίζονται με σιδερένιες προστατευτικές μπάρες που εκτείνονται σε όλη την εσωτερική πλευρά τους. Τους τελευταίους μήνες όσες προστατευτικές σιδερένιες μπάρες έχουν καταστραφεί ή τσαλακωθεί εξαιτίας κάποιου τροχαίου ατυχήματος δεν έχουν επιδιορθωθεί ή αντικατασταθεί, αλλά ούτε έχουν απομακρυνθεί με αποτέλεσμα να αποτελούν οι ίδιες οι προστατευτικές μπάρες σοβαρότατο κίνδυνο. Σε περίπτωση που κάποιο όχημα εκτραπεί από την πορεία του είτε από μόνο του είτε κατόπιν σύγκρουσης με άλλο όχημα της ίδιας κατεύθυνσης είναι πολύ πιθανό να διέλθει από τα κενά ακάλυπτα σημεία που αφήνουν οι κατεστραμμένες μπάρες στο αντίθετο ρεύμα και να συγκρουστεί μετωπικά με διερχόμενα οχήματα γι’ αυτό και πολλές φορές  σημειώνονται ατυχήματα που εκτυλίσσονται και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Ακόμα περισσότερο, σε περίπτωση που κάποιο όχημα απλά προσκρούσει έστω και με χαμηλή ταχύτητα στις εν λόγω «προστατευτικές» μπάρες ενδέχεται οι ίδιες οι μπάρες να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό ή ακόμα και θάνατο.
Σε άλλα σημεία των παραπάνω δρόμων οι σιδερένιες «προστατευτικές» μπάρες είναι μεν στη θέση τους και χωρίς καθόλου φθορές αλλά εξαιτίας άγνοιας ή αδιαφορίας έχουν συνδεθεί μεταξύ τους λάθος. Συγκεκριμένα, η εξωτερική λαμαρίνα έχει τοποθετηθεί με αντίθετη φορά από την κατεύθυνση του δρόμου άρα και των οχημάτων με αποτέλεσμα ακόμα και στην παραμικρή πρόσκρουση ν’ ανοίγει λειτουργώντας ως κανονική «λαιμητόμος».
Επειδή είναι εγκληματικό σε έναν ήδη προβληματικό και επικίνδυνο κατά περίπτωση οδικό άξονα, όπως η Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης, με συνεχή ροή οχημάτων, να μην αντικαθίστανται άμεσα μετά από συγκρούσεις τα σιδερένια προστατευτικά διαχωριστικά
Επειδή είναι απαράδεκτο οι μπάρες που τοποθετούνται για να προστατεύσουν τους οδηγούς και τους επιβάτες εξαιτίας εγκληματικής αμέλειας των αρμοδίων κρατικών οργάνων να τοποθετούνται εξ’ αρχής λάθος δημιουργώντας πρόσθετο θανατηφόρο κίνδυνο αντί για προστασία
Επειδή δυστυχώς αυτό που παρατηρείται στις παραπάνω οδούς το συναντούμε και σε άλλους οδικούς άξονες που μπορεί ακόμη και να λειτουργούν διόδια τα οποία πληρώνει ο οδηγός για να περάσει «υποτίθεται» με ασφάλεια ένα καλοσυντηρημένο δρόμο χωρίς άμεσο κίνδυνο από κακοτεχνίες ή παραλείψεις
Επειδή χιλιάδες πολίτες στη χώρα μας έχουν χάσει άδικα τη ζωή τους ή έχουν τραυματιστεί και αρκετοί είναι σήμερα ανάπηροι εξαιτίας της κακής κατάστασης των δρόμων και των «προστατευτικών» μπαρών
ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
· Εσωτερικών
· Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
-Θα λάβουν πρωτοβουλίες ώστε άμεσα να αντικατασταθούν όλα τα προστατευτικά σιδερένια διαχωριστικά στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης και στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Μουδανίων μέχρι τον κόμβο του αεροδρομίου, τα οποία μετά από προσκρούσεις οχημάτων σε αυτά υπέστησαν ζημιές ή καταστράφηκαν ολοσχερώς και σήμερα είναι κίνδυνος-θάνατος για τους διερχόμενους οδηγούς που θα φύγουν από την πορεία τους;
-Θα δώσουν εντολή να ελεγχθούν όλα τα σιδερένια προστατευτικά των παραπάνω οδών που από έλλειψη γνώσης ή αμέλεια, τα συνεργεία που τα τοποθέτησαν τα βίδωσαν μεταξύ τους λάθος και έτσι η εξωτερική λαμαρίνα είναι σε αντίθετη φορά με τη φορά των οχημάτων με αποτέλεσμα να λειτουργούν ως κανονικοί «λαιμητόμοι» για οδηγούς και συνεπιβάτες σε περίπτωση πρόσκρουσης οχήματος σε αυτές;

Η ερωτώσα βουλευτής

Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία