ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ
Σύμφωνα με τις καταγγελίες των εργαζομένων η κοινοπραξία «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ» που
έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ», δηλαδή την κατασκευή της
νέας εθνικής οδού Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, παραβιάζει
συστηματικά την νομοθεσία και τις συμβάσεις παραχώρησης.
Παράλληλα, η
κοινοπραξία με παράνομες ενέργειες και παραλείψεις, επικουρούμενη από την
εγκληματική αδιαφορία της πολιτείας, έχει καταστήσει τη διέλευση της
συγκεκριμένης διαδρομής, από την Παλαιά Εθνική Οδό (Π.Ε.Ο) και από τη Νέα
(Ν.Ε.Ο), άκρως επικίνδυνη για τους διερχόμενους οδηγούς και τις οικογένειές
τους.
Πιο συγκεκριμένα, το
Σωματείο Εργατοτεχνικών και Υπαλλήλων Εργαζομένων στην κατασκευή του
αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, η «ΓΑΛΑΡΙΑ» με
ανακοίνωσή του καταγγέλλει ότι:
Το Σωματείο κατέθεσε,
μάλιστα, στην Εισαγγελία Πατρών καταγγελίες [Α.Π 9886/16.12.2011 και
10095/23.12.2011], που αφορούν την έλλειψη άδειας της Γαλλικής εταιρείας VINCI
για παρεμβάσεις, καθώς και για κακοτεχνίες και παραλείψεις της κοινοπραξίας στην Εθνική Οδό, όπως οι παρακάτω:
·
Στην
Δημοτική Ενότητα Συμπολιτείας η Π.Ε.Ο. έχουν κλείσει με τσιμεντένια στηθαία
Νιου Τζέρσεϋ εδώ και 2 χρόνια και δεν
υπάρχει άδεια. Οι πινακίδες και η διαγράμμιση είναι κατεστραμμένες.
·
Στη
θέση Καμάρες η Π.Ε.Ο. έχει κλείσει και η
άδεια έχει λήξει-η διαγράμμιση για τους πεζούς είναι κατεστραμμένη. Η
προσπέλαση για τα παιδιά του Δημοτικού σχολείου είναι άκρως επικίνδυνη.
·
Στην
Ν.Ε.Ο.-στο 195ο χιλιόμετρο, μέσα στη ζώνη έργων, η παλιά διαγράμμιση δεν έχει
σβηστεί, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να χάνουν τον προσανατολισμό τους-στην έξοδο
Σελιανίτικα έχει στενέψει ο δρόμος με
τσιμεντένια στηθαία και η άδεια έχει λήξει-η διαγράμμιση είναι
κατεστραμμένη.
·
Ενώ κατά
μήκος της Ν.Ε.Ο. έχουν τοποθετηθεί πλαστικοί κώνοι για τον διαχωρισμό των 2
ρευμάτων κυκλοφορίας και εδώ και 2 χρόνια είναι κατεστραμμένοι από τα καυσαέρια
με αποτέλεσμα να μην γίνονται ορατοί στο σκοτάδι
·
οι
αντανακλαστικές ταινίες είναι κατεστραμμένες με αποτέλεσμα να μην γίνονται
ορατές στο σκοτάδι
·
οι
περισσότεροι κώνοι λείπουν λόγω μη συντήρησης και δεν έχουν αντικατασταθεί
·
οι
αντανακλαστικοί οριοθέτες των στηθαίων
έχουν καταστραφεί και όσοι υπάρχουν είναι κατάμαυροι από τα καυσαέρια με
αποτέλεσμα να μην γίνονται αντιληπτοί από τους οδηγούς στο σκοτάδι
·
Από το
178ο χιλ. έως το 181ο χιλ. η διαγράμμιση δεν είναι ορατή. Οι ασφάλειες στα
στηθαία είναι κατεστραμμένες, όπως επίσης και οι πινακίδες
·
Οι
φανοί, που έχουν τοποθετηθεί για να προειδοποιούν τους οδηγούς ότι μπαίνουν σε
εργοταξιακή ζώνη, δε λειτουργούν και αρκετά τμήματα αριστερά και δεξιά της
Ν.Ε.Ο έχουν φραχτεί με πλαστικό πλέγμα (π.χ. από 198-201 χιλ.) το οποίο έχει
καταστραφεί και ανεμίζει στην Νέα Εθνική Οδό.
Η Τροχαία Εθνικών Οδών κάνει τα «στραβά μάτια» και δεν
προχωρά σε κανένα έλεγχο της εταιρείας που χωρίς άδεια παρενοχλεί την κυκλοφορία βάζοντας σε κίνδυνο τους
διερχόμενους οδηγούς και τις οικογένειές τους.
Παράλληλα, οι κατασκευαστές προσπαθούν να
απεμπλακούν από το έργο, χωρίς κανένα κόστος γιατί είναι προφανές, ότι η ανανέωση της άδειας ή το κόστος επαναφοράς του δρόμου στην
αρχική του μορφή είναι ασύμφορη γι’αυτούς, αδιαφορώντας για κάθε ανθρώπινη ζωή
που κινδυνεύει, στον δρόμο καρμανιόλα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής
Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, στις 22.02.2011, υπήρξε Ενημέρωση των μελών της
Επιτροπής από τον Διευθυντή Τροχαίας του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας, όπου
και αναφέρθηκε πως «η Κορίνθου-Πατρών
προβάλει ως η πλέον επικίνδυνη εθνική οδός.»
Όλα τα παραπάνω είναι ένα μέρος από τις παράνομες και καταχρηστικές
ενέργειες της κοινοπραξίας «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ» που συντελείται εδώ και 3 χρόνια- από
την υπογραφή των σκανδαλωδών συμβάσεων παραχώρησης, την έναρξη των εργασιών του
έργου, την καταστροφή του υπάρχοντος δρόμου, την μη κατασκευή του, την παράνομη
είσπραξη των διοδίων, την παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας αλλά και γενικότερα της νομοθεσίας σε
συνεργασία με την εγκληματική αδιαφορία του κράτους. Το κράτος απουσιάζει από
κάθε μορφής έλεγχο, ενώ ταυτόχρονα στήνει καινούργιους σταθμούς διοδίων (κατ’
απαίτηση των εταιρειών), καλεί τους πολίτες να πληρώνουν διόδια και απειλεί με
κυρώσεις, όσους δεν πληρώνουν, μετατρέποντας ένα δημόσιο αγαθό (ελεύθερη
διακίνηση) σε εμπόρευμα..
Επειδή η κυβέρνηση δεν μπορεί να παριστάνει τον τυφλό
τροχονόμο και πριν θρηνήσουμε νεκρούς, σε μια εθνική οδό
παρατημένη στο έλεος των εργολάβων.
Ερωτώνται οι κ.κ Yπουργοί
- Μεταφορών - Δικαιοσύνης,Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων - Προστασίας του Πολίτη - Οικονομικών
1.Τηρούνται όλα τα συμφωνηθέντα για το έργο
«ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ» από την κοινοπραξία; Τι μέτρα προτίθενται να πάρουν, ώστε να
συμμορφωθεί η κοινοπραξία, με την ισχύουσα νομοθεσία και τις συμβάσεις που έχει
υπογράψει;
2. Η Τροχαία
Εθνικών Οδών θα προχωρήσει σε ελέγχους, για το αν η κατασκευάστρια εταιρεία
παραβιάζει τη νομοθεσία και τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας; Θα επισπευτεί η διαδικασία ελέγχου από την
μεριά της Δικαιοσύνης σχετικά με τις καταγγελίες του Σωματείου στη εισαγγελία
Πατρών;
3. Πόσα χρήματα έχουν εισπραχθεί από τα διόδια σε
κάθε σταθμό σε ετήσια βάση το 2008, το 2009 και το 2010; Πόσα απ’ αυτά τα ποσά
έχουν εισπράξει οι παραχωρησιούχοι, πόσα έχει εισπράξει το κράτος; Εισπράττουν
χρήματα από τα διόδια και οι εταιρείες που έχει λήξει η άδεια εργασιών τους;
4. Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προχωρήσουν, ώστε
η διέλευση των διερχομένων οδηγών να είναι ασφαλής; Πότε θα ολοκληρωθεί το έργο
«ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ»;
Ο ερωτών βουλευτής
Λαφαζάνης Παναγιώτης