Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

10 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ Ν.Δ. ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Δέκα μέτρα για τον αναπροσανατολισμό και την αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος παρουσίασε το Σάββατο ο πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς κατά το χαιρετισμό του στη γενική συνέλευση του… Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) το Σάββατο. Χαρακτήρισε τον τουρισμό ως «εθνική προτεραιότητα» για τη ΝΔ, λέγοντας ότι ο κλάδος αντιμετωπίστηκε από τη διακυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ «πολλές φορές με αδιαφορία, κάποιες στιγμές με αναλγησία».

Μερικά από τα μέτρα που εξήγγειλε ο κ. Σαμαράς είναι η συγκρότηση αυτοτελούς υπουργείου Τουρισμού, η πλήρης άρση του καμποτάζ, η εκπόνηση αυτόνομου στρατηγικού σχεδιασμού για την Αθήνα και η προσπάθεια για μείωση του ΦΠΑ στον κλάδο.

Ειδικότερα, τα μέτρα έχουν ως εξής:

1. Συγκρότηση ξεκάθαρα αυτοτελούς Υπουργείου Τουρισμού για την θεσμική του εκπροσώπηση. Και μάλιστα δίπλα και υπό την άμεση εποπτεία του Πρωθυπουργού.
2. Σύσταση εταιρίας μάρκετινγκ με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
3. Ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου για όλες τις ειδικές μορφές Τουρισμού και κάλυψη των κενών σε υποδομές, όπως μαρίνες, γήπεδα γκολφ και συνεδριακές εγκαταστάσεις.
4. Προσπάθεια για μείωση του ΦΠΑ στο σύνολο του τουριστικού πακέτου, σε 4,5% και διατήρηση του μειωμένου συντελεστή για τα νησιά του Αιγαίου, με επέκταση της ρύθμισης και για τα νησιά του Ιονίου.
5. Πλήρης άρση του καμποτάζ.
6. Μείωση της γραφειοκρατίας για την ταχύτερη υλοποίηση των επενδύσεων και την δημιουργία θετικού επενδυτικού κλίματος.
7. Αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης.
8. Εκπόνηση νέας Στρατηγικής Αερομεταφορών, με μείωση των τελών στα αεροδρόμια της χώρας.
9. Άμεση εφαρμογή όσων ρυθμίζει ο νόμος για τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα.
10. Εκπόνηση αυτόνομου στρατηγικού σχεδιασμού για την Αθήνα με σκοπό την ανάκτηση της ανταγωνιστικότητάς της ως τουριστικός προορισμός.
Όπως ανέφερε ο κ. Σαμαράς, «ο Τουρισμός, αποτελεί ηγετική δύναμη για την ελληνική οικονομία» και «παρά τη δυσμενή συγκυρία της κρίσης στο εσωτερικό και το δύσκολο διεθνές περιβάλλον, την τελευταία διετία κατάφερε να διατηρήσει σημαντική συμβολή στο ΑΕΠ και μεγάλο μερίδιο στην αγορά εργασίας».

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ Α. ΣΑΜΑΡΑ
«Κυρίες και κύριοι,
Αυτές τις δύσκολες ώρες, η Ελλάδα που θα στηριχθεί;
– Σ’ αυτό που είναι το μεγάλο στρατηγικό της πλεονέκτημα…
Στον Τουρισμό!
– Σ’ αυτό που άντεξε ως τώρα την κρίση και τα πήγε ιδιαίτερα καλά, ό μόνος ίσως κλάδος που πήγε τόσο καλά, παρά την κρίση:
– Σ’ αυτό που ήδη έχει κάνει μεγάλα βήματα ανταγωνιστικότητας, ενώ έχει περιθώρια να κάνει ακόμα και άλματα ανταγωνιστικότητας στο άμεσο μέλλον: Στον Τουρισμό λοιπόν!
Η Ελλάδα, στην καρδιά της πιο βαθιάς κρίσης, δεν μετράει μόνο της αδυναμίες της. Μετράει και τις δυνάμεις της. Και ο Τουρισμός αποδείχθηκε η μεγαλύτερη δύναμη της! Γιατί αξιοποιεί μεγάλο μέρος από τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, έχει εξωστρεφή προσανατολισμό και διαθέτει πολύ μεγάλη διάχυση. Δίνει ευκαιρίες σε όλη την ελληνική περιφέρεια, και τα εισοδήματα που δημιουργεί διαχέονται σε πολύ μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας.
Τέλος έχει πολλαπλές συνέργειες με πολλούς άλλους κλάδους.
Και η ανάπτυξή του είναι αυτοτροφοδοτούμενη: αν πάει καλά σήμερα, αυτό μπορεί να γίνει εφαλτήριο για να πάει πολύ καλύτερα αύριο.
Ο Τουρισμός, λοιπόν, έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός αναπτυξιακού μοχλού «παντός καιρού» :
Στα εύκολα να δίνει ώθηση. Και στα δύσκολα να συγκρατεί και να αποτρέπει τα χειρότερα.
Αυτό ακριβώς που χρειάζεται μια σφοδρά δοκιμαζόμενη χώρα για να σταθεί στα πόδια της και να βγει από την κρίση της.
Όλα αυτά, φίλες και φίλοι, τα ξέραμε από πάντα. Τώρα, όμως, ιδιαίτερα φέτος, επιβεβαιώθηκαν για μια ακόμα φορά.
Εκείνο που ίσως ακόμα δεν έχουμε συνειδητοποιήσει, είναι το πόσο καλύτερα μπορούν να πάνε τα πράγματα για την Ελλάδα, αν αξιοποιήσει σωστά το τουριστικό της προϊόν. Γιατί υπάρχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης. Προς τέσσερις κατευθύνσεις:
– Στροφή στην ποιότητα.
– Διαφοροποίηση στρατηγικών για την προσέγγισή διαφορετικών τουριστικών κοινών.
– Στροφή σε εξειδικευμένες μορφές τουρισμού.
– Στροφή στις συνέργειες με άλλους κλάδους της οικονομίας.
Όλα αυτά ήδη γίνονται σε κάποιο από την ιδιωτική πρωτοβουλία. Η οποία πολύ συχνά όχι μόνο μένει αβοήθητη από το κράτος. Αλλά νιώθει να πολεμιέται από το κράτος. Νιώθει το κράτος αντίπαλο όχι σύμμαχο…
Το τονίζω: έχω απόλυτα τη συναίσθηση, ότι ο Τουρισμός δεν αντιμετωπίστηκε ως προτεραιότητα. Και πολλές φορές αντιμετωπίστηκε με αδιαφορία. Κάποιες στιγμές με αναλγησία.
Αυτό πρέπει να σταματήσει. Και θα το σταματήσουμε. Πολύ σύντομα.
Ο αναπροσανατολισμός και η αναβάθμιση στο Τουριστικό μας προϊόν, θα γίνουν βασική προτεραιότητα της δικής μας διακυβέρνησης. Και θα προχωρήσουν πιο συστηματικά, και πιο προγραμματισμένα.
Όλα αυτά θα καταστήσουν τον ελληνικό Τουρισμό ακόμα πιο ανταγωνιστικό διεθνώς και τη συμβολή του στην ελληνική οικονομία ακόμα πιο δυναμική.

Φίλες και φίλοι,

Ο Τουρισμός, αποτελεί ηγετική δύναμη για την ελληνική οικονομία. Παρά τη δυσμενή συγκυρία της κρίσης στο εσωτερικό και το δύσκολο διεθνές περιβάλλον, την τελευταία διετία κατάφερε να διατηρήσει σημαντική συμβολή στο ΑΕΠ και μεγάλο μερίδιο στην αγορά εργασίας.
Στο διάστημα της διακυβέρνησης Παπανδρέου, δεν υπήρξε συγκροτημένη τουριστική πολιτική. Έγιναν παρεμβάσεις, όμως ήταν αποσπασματικές και ασύνδετες μεταξύ τους: Όπως στο ΦΠΑ. Έπεσε στη διαμονή. Αλλά εκτοξεύθηκε στην εστίαση, που είναι άμεσα συνδεδεμένος κλάδος.
- Η δική μας θέση είναι, ότι ο τουρισμός αποτελεί εθνική προτεραιότητα και γι’ αυτό θα υποστηριχθεί από μακροχρόνιες αναπτυξιακές πολιτικές.
Δεν πρέπει να εφησυχάζουμε από τις θετικές επιδόσεις του 2011 που οφείλονται στη διεθνή συγκυρία. Δεν πρέπει να παραμείνουμε σε ευκαιριακή αντιμετώπιση της τουριστικής Ανάπτυξης.
Χρειάζεται νέος στρατηγικός σχεδιασμός, με σαφή αναπτυξιακό προσανατολισμό, στόχους και συγκεκριμένα μέτρα υλοποίησης.
Για τους βασικούς άξονες στροφής στην ποιότητα ήδη μιλήσαμε. Αυτά συνιστούν συνολική στροφή στην ανταγωνιστικότητα.
Τα μέτρα προτεραιότητες που θα υλοποιήσουν άμεσα αυτό τον μακροχρόνιο αναπτυξιακό σχεδιασμό συνοψίζονται στον εξής «δεκάλογο»:
1. Συγκρότηση ξεκάθαρα αυτοτελούς Υπουργείου Τουρισμού για την θεσμική του εκπροσώπηση. Και μάλιστα δίπλα και υπό την άμεση εποπτεία του Πρωθυπουργού.
2. Σύσταση εταιρίας μάρκετινγκ με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
3. Ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου για όλες τις ειδικές μορφές Τουρισμού και κάλυψη των κενών σε υποδομές, όπως μαρίνες, γήπεδα γκολφ και συνεδριακές εγκαταστάσεις.
4. Προσπάθεια για μείωση του ΦΠΑ στο σύνολο του τουριστικού πακέτου, σε 4,5% και διατήρηση του μειωμένου συντελεστή για τα νησιά του Αιγαίου, με επέκταση της ρύθμισης και για τα νησιά του Ιονίου.
5. Πλήρης άρση του καμποτάζ.
6. Μείωση της γραφειοκρατίας για την ταχύτερη υλοποίηση των επενδύσεων και την δημιουργία θετικού επενδυτικού κλίματος.
7. Αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης.
8. Εκπόνηση νέας Στρατηγικής Αερομεταφορών, με μείωση των τελών στα αεροδρόμια της χώρας.
9. Άμεση εφαρμογή όσων ρυθμίζει ο νόμος για τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα.
10. Εκπόνηση αυτόνομου στρατηγικού σχεδιασμού για την Αθήνα με σκοπό την ανάκτηση της ανταγωνιστικότητάς της ως τουριστικός προορισμός.
Προϋπόθεση για να πετύχουν όλα αυτά: να συνειδητοποιήσουμε ότι ο τουρισμός αποτελεί συλλογική, Εθνική προτεραιότητα. Έχουμε ήδη προτείνει από τον Αύγουστο, τη σύναψη «Συμβολαίου καλής πίστης και συνεργασίας» ανάμεσα σε κόμματα, κοινωνικούς εταίρους και συλλογικούς φορείς του Τουρισμού, ώστε να δημιουργήσουμε κοινό μέτωπο στην αντιμετώπιση των προβλημάτων του κλάδου.
Πρόσφατα, με αφορμή την κάμψη της εμπορικής και τουριστικής κίνησης στην Αθήνα, λόγω των καθημερινών διαδηλώσεων, προτείναμε τη σύναψη αντίστοιχου «Μορατόριουμ για την Αθήνα», με σκοπό την εξομάλυνση των συνθηκών στο κέντρο μέχρι τις γιορτές, ως αναγκαία συνθήκη για να τονωθεί ο τουρισμός.
Όλα αυτά μπορούν να γίνουν άμεσα και να αρχίσουν να εφαρμόζονται άμεσα. Και πρόθεση της δικής μας κυβέρνησης είναι να τα κάνει με το ξεκίνημά της.Δεν δίνουμε υποσχέσεις γενικόλογες. Αναλαμβάνουμε δεσμεύσεις που μπορούμε να τηρήσουμε και για τις οποίες εδώ και καιρό προετοιμαζόμαστε.
Ο Τουρισμός είναι πηγή πλούτου και βασικός πυλώνας για την ανάκαμψη της οικονομίας και την ανάπτυξη της χώρας.Δημιουργεί ευκαιρίες απασχόλησης και αξιοποιεί νέες επιχειρηματικές δυνατότητες.
 Ξέρετε, τις μεγάλες μάχες τις κερδίζουν λαοί που μέσα στην δοκιμασία τους δεν γονατίζουν, αλλά οραματίζονται την «επόμενη μέρα».
Και παρά τις τωρινές αντιξοότητες, δουλεύουν συστηματικά και με προσήλωση για την «επόμενη μέρα».
Ξέρουμε ότι η Ελλάδα, που τόσο δοκιμάζεται σήμερα, μπορεί, όχι απλώς να ευημερήσει, αλλά να γίνει ηγέτιδα δύναμη σε πολλούς κλάδους.
Ο Τουρισμός είναι ένας απ’ αυτούς. Είναι ίσως ο πρώτος απ’ αυτούς.
Κι έχει αποδείξει το δυναμισμό του ακόμα και σε πολύ δύσκολες στιγμές για τη χώρα.
Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να γίνει παγκοσμίως ηγέτιδα στον τομέα του Τουρισμού.Για να το επιτύχουμε αυτό χρειάζεται σχέδιο και σκληρή δουλειά.
– Για την Ελλάδα η Τουριστική Ανάπτυξη είναι ορατή και ρεαλιστική διέξοδος από την κρίση.
– Για την Νέα Δημοκρατία ο Τουρισμός είναι εθνική προτεραιότητα.
– Και για μένα, αυτή η προτεραιότητα είναι προσωπική δέσμευση και συμβόλαιο τιμής.
Σας ευχαριστώ πολύ».