ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ
Με την εφαρμογή του Καλλικράτη και το πέρασμα αρμοδιοτήτων, που αφορούν τη λειτουργία των σχολείων, στους δήμους, προκαλούνται σοβαρές δυσλειτουργίες για τα 42 Μουσικά αλλά και για τα 3 Καλλιτεχνικά σχολεία της χώρας
Τα Μουσικά σχολεία είναι διαδημοτικά, ιδρύθηκαν με σκοπό να υπάρχει ένα σχολείο σε κάθε νομαρχιακό διαμέρισμα έτσι ώστε να συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών και να λειτουργούν με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα το οποίο αποτελείται από δυο σκέλη:
Α) Το ενιαίο πρόγραμμα μαθημάτων γενικής παιδείας, κοινό για όλα τα σχολεία της χώρας
Β) Το πρόγραμμα μαθημάτων μουσικής παιδείας, ενιαίο για όλα τα μουσικά σχολεία της χώρας, που επιμελείται η καλλιτεχνική επιτροπή του Υπ. Παιδείας, με σκοπό την πληρέστερη γνώση της μουσικής (κλασικής και παραδοσιακής ). Οι συνολικές εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας είναι 45(γενικής παιδείας+μουσικών) βάσει του ιδρυτικού ν. 1824/1988.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την λειτουργία τους είναι η μεταφορά και η σίτιση για τις οποίες η αρμοδιότητα ανήκε στη Νομαρχία. Με την εφαρμογή του Καλλικράτη αυτή πέρασε στους Δήμους δημιουργώντας πολλά προβλήματα λόγω έλλεψης πόρων στους νέους ΟΤΑ.
Επειδή ο θεσμός των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων απαξιώνεται με
Επειδή έχουν δημιουργηθεί πολλά προβλήματα από την αρχή του σχολικού έτους 2011-2012 με τη μεταφορά μαθητών (παράταση προηγούμενων συμβάσεων) και θα επιδεινωθούν από την 1/1/2012 που θα καλεστούν εξολοκλήρου οι δήμοι να την καλύψουν
Επειδή δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η σίτιση των μαθητών
Επειδή υπάρχει μείωση του εβδομαδιαίου προγράμματος από 45 σε 42 ώρες με περικοπές στα μουσικά μαθήματα
Επειδή υπάρχουν ακόμη κενές διδακτικές ώρες όπως και στα υπόλοιπα σχολεία της χώρας
Επειδή δεν υπάρχει αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών και βιβλία μουσικών οργάνων
Επειδή δεν δίνεται ακόμη η δυνατότητα να χορηγείται στους τελειόφοιτους μουσικών σχολείων, μετά από εξετάσεις, Κρατικό πτυχίο μουσικών σπουδών, ενώ δίνεται η αντίστοιχη δυνατότητα στους μαθητές ιδιωτικών ωδείων μετά από 23 χρόνια λειτουργίας
Επειδή όλα τα προηγούμενα δημιουργούν μεγάλη διαρροή μαθητών προς τα σχολεία της περιοχής τους και εμμέσως αυτό θα οδηγήσει σε κλείσιμο των συγκεκριμένων σχολείων που παράγουν πολιτισμό
Ερωτάται η κ. Υπουργός: Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Πως δικαιολογείται η μείωση τριών ωρών μουσικών μαθημάτων σε εβδομαδιαία βάση;
Σκοπεύει το υπουργείο να λύσει άμεσα τα προβλήματα μεταφοράς, σίτισης, οργανικών κενών, για τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία, όπως επίσης και την άμεση κατάθεση αναλυτικού προγράμματος σπουδών και χορήγησης κρατικού πτυχίου μετά από εξετάσεις για τα παιδιά των μουσικών σχολείων της χώρας ώστε να μην οδηγηθούν σε κλείσιμο;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου