Η τελική ρύθμιση για τους μισθούς στο Δημόσιο
Σύνδεση των αποδοχών με την παραγωγικότητα, αυξήσεις στους βασικούς μισθούς αλλά κατάργηση όλων των ειδικών επιδομάτων προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης. Στα 2.700 ευρώ ορίζεται το πλαφόν αμοιβών. Επειτα από αξιολόγηση από υπηρεσιακά συμβούλια οι προαγωγές
Αυξήσεις από 7-40% στους βασικούς μισθούς και την κατάργηση όλων των ειδικών επιδομάτων περιλαμβάνει το νέο μισθολόγιο - βαθμολόγιο του Δημοσίου. Παράλληλα μειώνονται οι συνολικές αποδοχές περίπου 100.000 υπαλλήλων που λαμβάνουν υψηλά επιδόματα μέχρι και 50%, κυρίως οι υπάλληλοι δευτεροβάθμιας και υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Στο σχέδιο νόμου, που αποκαλύπτει σήμερα το "Εθνος", περιγράφεται αναλυτικά η σύνδεση του μισθού με την παραγωγικότητα, ενώ προβλέπεται η καθιέρωση κινήτρου επίτευξης στόχων που μπορεί να φτάσει μέχρι και το 25% του μισθού έπειτα από αξιολόγηση, ενώ τίθεται πλαφόν αμοιβών 2.700 ευρώ τον μήνα μαζί με το σύνολο των επιδομάτων. Οπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, δεν πρόκειται για "ενιαίο" μισθολόγιο, αφού δεν εξισώνονται πλήρως οι αμοιβές όλων των δημοσίων υπαλλήλων με τα ίδια προσόντα και την ίδια προϋπηρεσία, αλλά για "νέο" μισθολόγιο, το οποίο κατανέμει τις αμοιβές με δικαιοσύνη συνδέοντας τον μισθό με τη βαθμολογική εξέλιξη μέσω της αξιολόγησης.
Πού εφαρμόζεται: Το σχέδιο νόμου για το Νέο Μισθολόγιο - Βαθμολόγιο που έχουν επεξεργαστεί τα υπουργεία Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει ως πεδίο εφαρμογής το Δημόσιο, τους ΟΤΑ, τα ΝΠΔΔ και τον ΟΓΑ, τους εκπαιδευτικούς, τους υπαλλήλους γραμματειών σε δικαστήρια και εισαγγελίες, υποθηκοφυλακεία και κτηματολογικά γραφεία, τους κληρικούς, τους αγροτικούς γιατρούς, τους υπαλλήλους της Βουλής, τις ανεξάρτητες Αρχές, τα ΝΠΙΔ που ανήκουν στο κράτος και τις δημοτικές επιχειρήσεις, στις ΤΕΔΚ στην ΚΕΔΕ και στην ΕΝΠΕ, στους οργανισμούς εγγείων βελτιώσεων, στις ΔΕΚΟ εκτός των εισηγμένων, και στα νομικά πρόσωπα της Ορθόδοξης Εκκλησίας και των λοιπών δογμάτων.
Κρατικός υπάλληλος: Ορίζεται τριμελές συμβούλιο το οποίο αποτελείται από εκπρόσωπο του ΑΣΕΠ και δύο γενικούς διευθυντές που ορίζονται από τους υπουργούς Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών. Ανά δύο χρόνια καταγράφει τις υπηρεσιακές ανάγκες σε όλους τους παραπάνω τομείς του Δημοσίου ανά κλάδο, κατηγορία και ειδικότητα προσωπικού. Οι μόνιμοι και αορίστου χρόνου δημόσιοι υπάλληλοι θα μπορούν να μετακινούνται σε υπηρεσίες που έχουν καταγράψει ελλείψεις με κοινή απόφαση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και του εποπτεύοντος υπουργού.
Βαθμολόγιο
Η προαγωγή από βαθμό σε βαθμό θα γίνεται με αξιολόγηση του υπαλλήλου από τα υπηρεσιακά συμβούλια μία φορά τον χρόνο με βάση την επίτευξη των στόχων, τις διοικητικές ικανότητες και τη συμπεριφορά του υπαλλήλου. Θεσμοθετούνται Συμβούλια Αξιολόγησης σε κάθε φορέα για να επιβλέπουν την ορθή εφαρμογή του συστήματος. Για την προαγωγή των υπαλλήλων από βαθμό σε βαθμό λαμβάνεται υπόψη κατά 70% η απόδοση του υπαλλήλου και μόνο για την προαγωγή στον Α βαθμό υπολογίζεται στο 80% της αξιολόγησης. Με Προεδρικό Διάταγμα θα καθοριστούν οι παράμετροι του συστήματος αξιολόγησης. Οσοι υπάλληλοι κριθούν και δεν προαχθούν στερούνται του δικαιώματος προαγωγής για 2 χρόνια και θα παραμένουν στάσιμοι μισθολογικά. Για τις θέσεις προϊσταμένων θα γίνεται ανοιχτή προκήρυξη σε όλο το Δημόσιο.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ Β. ΤΣΙΤΣΑΣ