Πέμπτη 18 Αυγούστου 2011

Μέσω αντιδράσεων έρχονται το Σεπτέμβριο τα νέα διόδια της Εγνατίας

Νέο κύμα αντιδράσεων έχουν προκαλέσει, οι τέσσερεις νέοι σταθμοί διοδίων που αναμένονται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους από τις αρχές Σεπτεμβρίου στην Εγνατία Οδό στην Ανάληψη του δήμου Λαγκαδά Θεσσαλονίκης, τον Ίασμο Κομοτηνής, το Μαλακάσι και τα Τύρια Ιωαννίνων.
 Οι σταθμοί είναι έτοιμοι για λειτουργία εδώ και περίπου δύο εβδομάδες, ωστόσο δεν έχει προχωρήσει ακόμη η έκδοση της απαραίτητης Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) των υπουργείων Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών.Η διοίκηση του αυτοκινητοδρόμου έχει ολοκληρώσει όλους τους διαγωνισμούς και έχει παραδώσει τους τέσσερις σταθμούς ήδη από τα τέλη του προηγούμενου μήνα. Τη λειτουργία των σταθμών διοδίων έχει αναλάβει η εταιρεία “Αττικές Διαδρομές”, ενώ το λογισμικό σύστημα παρέχει η εταιρεία “Bee Tech”. «Εμείς έχουμε ετοιμάσει τα διόδια και περιμένουμε την επίσημη έγκριση από τα αρμόδια υπουργεία. Είναι πλέον στο χέρι της κυβέρνησης να ξεκινήσει η λειτουργία τους», τόνισε ο αντιπρόεδρος της Εγνατίας Οδού, Γιάννης Τσακλίδης.
Να σημειωθεί πως ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, έχει κάνει γνωστό ότι η απόφαση για τη λειτουργία των νέων διοδίων πιθανότατα θα υπογραφεί μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα και αναμένεται η δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, προκειμένου να τεθεί σε ισχύ από τις αρχές του επόμενου μήνα.
Ωστόσο ο κ. Nίκος Νούλας, μέλος του «Ακρίβεια Στοπ», αντιδρώντας στην εξέλιξη αυτή δήλωσε πως τα μέλη της κυβέρνησης συμπεριφέρονται σαν δούλοι και σαν υπάλληλοι των μεγάλων κεφαλαίων και εταιριών. «Έγιναν δούλοι των αποικιοκρατών», ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι «ο κ. Μαγκριώτης ψεύδεται συνεχώς. Από τη μία μας λέει πως θα μειώσει τα διόδια, ενώ την ίδια ώρα δίνει νέα διόδια σε λειτουργία. Μεγάλο ψέμα είναι και τα ηλεκτρονικά διόδια που μας υποσχέθηκαν, τα οποία, όπως φαίνεται, δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ». O κ. Νούλας δήλωσε πως θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις. «Θα πάμε εκεί, στα νέα διόδια. Όσο είναι κρατικά δεν πρόκειται να σηκώσουμε τις μπάρες. Από τη στιγμή που θα ιδιωτικοποιηθούν θα προχωρήσουμε. Θεωρούμε ότι η κυβέρνηση θα τα δώσει όλα σε ιδιώτες. Δεν πρόκειται να κρατήσει τίποτα. Πολύ κακώς προχωράει στα νέα διόδια, διότι την Εγνατία οδό την έχουμε πληρώσει ήδη 4 φορές.» Επιπλέον τόνισε ότι η Εγνατία οδός έγινε για να εξυπηρετήσει το εμπόριο και να ανοίξει τον δρόμο προς τις αγορές της Ανατολής. « Κοντά στα άλλα βοήθησε και τις περιοχές της Θράκης και άλλες απομακρυσμένες περιοχές να καλύψουν τις τεράστιες αποστάσεις τους.»
Σε κάθε περίπτωση η λειτουργία των διοδίων κατά μήκος του οδικού άξονα το συντομότερο δυνατόν αποτελεί μονόδρομο τόσο για τη βιωσιμότητα του αυτοκινητοδρόμου, καθώς αποτελούν τα μοναδικά του έσοδα, όσο και για τη μείωση των χρημάτων που δαπανά το ελληνικό Δημόσιο για τη συντήρηση των 670 χιλιομέτρων της Εγνατίας Οδού. Σύμφωνα με τον κ. Τσακλίδη, το κόστος που επωμίζεται το Δημόσιο για τη συντήρηση της Εγνατίας ανέρχονται περίπου στα 3-4 εκατ. ευρώ το μήνα. Μάλιστα κατά την τελευταία πενταετία, οι συνολικές δαπάνες αγγίζουν τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία υπολογίζει ετήσια έσοδα της τάξης των 120 – 160 εκατ. ευρώ, μόλις τεθούν σε λειτουργία και οι έξι προγραμματισμένοι σταθμοί διοδίων.
Εξάλλου, ισχυρές είναι οι πιέσεις που δέχεται η χώρα μας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία τα τελευταία δύο χρόνια ζητεί επιτακτικά τη λειτουργία διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, απειλώντας να πάρει πίσω τα 3 δισ. ευρώ της κοινοτικής χορηγίας για την κατασκευή του δρόμου.
ΤΥΠΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΚΗΣ