Πριν από 100 χρόνια το ταξίδι από το Πεκίνο στη Σαγκάη γινόταν σε τρεις εβδομάδες και θεωρούνταν ιδιαίτερα επικίνδυνο. Από χθες, οποιοσδήποτε μπορεί να το πραγματοποιήσει μέσα σε 4 ώρες και 48 λεπτά υπό ιδανικές συνθήκες:..
να έχει ατομική τηλεόραση, να ξαπλώσει στην πολυθρόνα που γίνεται κρεβάτι και να ρυθμίσει τη θερμοκρασία όπως τον βολεύει. Το νέο τρένο υψηλής ταχύτητας που συνδέει την πολιτική πρωτεύουσα με την οικονομική μεγαλούπολη εγκαινίασε ο πρωθυπουργός της Κίνας Ουέν Τζιαμπάο ως το νέο σύμβολο της εντυπωσιακής προόδου της χώρας. Το τρένο αναπτύχθηκε από Κινέζους, βασισμένο σε ξένη τεχνολογία από ιαπωνικές και γερμανικές επιχειρήσεις όπως η Siemens και η Kawasaki, οι οποίες έχουν αφήσει υπονοούμενα για «κλοπή τεχνολογίας», τα οποία όμως δεν προτίθενται να μεταφέρουν στα δικαστήρια. Ούτως ή άλλως, έως το 2013 η Κίνα θα διαθέτει το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας και περισσότερα από 800 τρένα εξπρές που θα συνδέουν όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας.
Η διαδρομή Πεκίνο - Σαγκάη εγκαινιάζεται τώρα για να συμπέσει με τους εορτασμούς για την 90ή επέτειο από την ίδρυση του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας, ενώ και άλλα εγκαίνια γίνονται στο πλαίσιο αυτό. Ξεχωρίζουν εκείνα στον κόλπο Ζιαοζού όπου κατασκευάστηκε η μεγαλύτερη γέφυρα πάνω από θάλασσα στον κόσμο μέσα στον χρόνο-ρεκόρ των τεσσάρων ετών, ενώ στην ίδια περιοχή εγκαινιάστηκε πριν από λίγες ημέρες το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ της χώρας. Και τα δύο μαζί στοίχισαν περίπου 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ, χωρίς να λείπουν όμως και οι καταγγελίες για διαφθορά των αξιωματούχων που ήταν υπεύθυνοι και τιμωρήθηκαν.