Δευτέρα 4 Ιουλίου 2011

Ενδοκυβερνητικές τριβές για τα ταξί


Κόντρα για το άνοιγμα του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί ξέσπασε μεταξύ του Γιάννη Ραγκούση και του Δημήτρη Ρέππα, όταν ο νέος υπουργός Μεταφορών εμφανίσθηκε αποφασισμένος να μην υπογράψει το Προεδρικό Διάταγμα που είχε ετοιμάσει ο προκάτοχός του. .

Όπως δήλωσε ο Γιάννης Ραγκούσης, μιλώντας σε δημοσιογράφους, η ρύθμιση που είχε ετοιμάσει ο κ. Ρέππας στο υπουργείο Μεταφορών δεν άνοιγε ουσιαστικά το επάγγελμα, καθώς δεν άλλαζε τον αριθμό των αδειών στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
"Δεν βάζω την υπογραφή μου σε ένα Προεδρικό Διάταγμα που κρατάει κλειστό το επάγγελμα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη" έλεγε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Ραγκούσης, ενώ όταν ρωτήθηκε εάν υπάρχει κίνδυνος να αυξηθεί υπερβολικά ο αριθμός των ταξί, απάντησε πως "η αγορά θα αυτορρυθμιστεί".
Ο Δημήτρης Ρέππας, σε συνομιλία με δημοσιογράφους μετά τη συνάντησή του με τον Ευάγγελο Βενιζέλο, σχολίασε τις δηλώσεις Ραγκούση λέγοντας πως "η αγορά δεν έχει ψυχή ούτε συναίσθημα".
Μετά τη δήλωση αυτή, ο Γιάννης Ραγκούσης διευκρίνισε πως "θα είναι άνοιγμα με κανόνες και προϋποθέσεις", προσθέτοντας πως "η πολιτεία θα αποφασίσει τους κανόνες".
Αργά το απόγευμα με γραπτή ανακοίνωση, το γραφείο Τύπου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης τονίζει πως ο Δημήτρης Ρέππας "δεν προέβη σε καμία δήλωση σε οιονδήποτε για οποιοδήποτε θέμα"."Τα όσα τραγελαφικά συμβαίνουν σήμερα και ως προς το ζήτημα της ρύθμισης των όρων απελευθέρωσης των ταξί επιβεβαιώνουν, με τον πιο δραματικό τρόπο ότι στην κυβέρνηση κυριολεκτικώς 'δεν γνωρίζει η δεξιά τι πράττει η αριστερά τους'. Είναι εκτός πραγματικότητας, αναξιόπιστοι και έχουν χάσει κάθε πολιτική σοβαρότητα" σχολίασε καυστικά ο υπεύθυνος Μεταφορών της ΝΔ Μιχάλης Παπαδόπουλος, καλώντας παράλληλα τον κ. Ραγκούση να αλλάξει θέση και να στηρίξει τα συμφωνηθέντα με τους ιδιοκτήτες ταξί.Υπέρ του ανοίγματος του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί τάχθηκε ο ΛΑΟΣ, με τον εκπρόσωπό του Κωστή Αϊβαλλιώτη να τονίζει: "Επειδή τελευταία παρατηρούνται δυσλειτουργίες, ας καταλάβουν όλοι ότι τα προνόμια ανήκουν στο παρελθόν. Τώρα προέχει συστηματική δουλειά σε όλους τους κλάδους και σε όλες τις ειδικεύσεις".
Έντονη ήταν η αντίδραση των αυτοκινητιστών που υποστηρίζουν ότι με την πλήρη απελευθέρωση θα προκληθεί κυκλοφοριακό χάος καθώς ήδη είναι υπεράριθμα τα ταξί στις δύο μεγάλες πόλεις, ενώ αδικεί -όπως λένε- όσους μέχρι σήμερα απέκτησαν άδεια ταξί καταβάλλοντας τεράστια χρηματικά ποσά.