Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Πρόστιμα-φωτιά για όσους αποφεύγουν τα ΚΤΕΟ


Το πρόστιμο-παράβολο αυξάνεται έως 200%, ενώ η τροχαία θα κόβει κλήσεις 400 ευρώ

Του Κώστα Σιαμέλη

Είκοσι περίπου ημέρες έχουν απομείνει στις εκατοντάδες χιλιάδες των οδηγών που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και δεν έχουν προμηθευτεί κάρτα καυσαερίων. Από την Παρασκευή 10 Ιουνίου τίθεται σε ισχύ ο νέος νόμος που προβλέπει για τους αμελείς πρόστιμα κατά πολύ αυξημένα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα πρόστιμα που ισχύουν σήμερα, το παράβολο καθυστέρησης στα ΚΤΕΟ για τα εκπρόθεσμα αυτοκίνητα που έχουν καθυστερήσει 15 ημέρες είναι 15 ευρώ και 34 ευρώ για περισσότερες από δύο εβδομάδες. Από το πρώτο δεκαήμερο του επόμενου μήνα, το πρόστιμο - παράβολο αυξάνεται έως 200%. Για τους καθυστερημένους έως 15 ημέρες το ποσό πάει στα 20 ευρώ, από 15-30 ημέρες στα 40 ευρώ, από 30 μέρες έως 6 μήνες στα 60 ευρώ και από 6 μήνες και πάνω στα 80 ευρώ. Από τις πρώτες ημέρες ισχύος του νέου νόμου αναμένεται μπαράζ ελέγχων από την τροχαία. Όσοι “πιαστούν” χωρίς να έχουν περάσει ΚΤΕΟ θα υποχρεωθούν να καταβάλουν πρόστιμο 400 ευρώ. Όσον αφορά το πρόστιμο για κάρτα καυσαερίων, έχει “ταβάνι” τα 200 ευρώ, ανάλογα με την εκπομπή ρύπων και την ισχύ ή όχι της κάρτας.
“Πιστεύω ότι τα νέα μέτρα βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση και θα βοηθήσουν ώστε να μειωθεί ο μεγάλος αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων. Η οικονομική κρίση δεν πρέπει να μας ωθήσει να διακυβεύουμε την ασφάλειά μας στις μετακινήσεις και την προστασία του περιβάλλοντος”, πιστεύει ο Βασίλης Νιάνιος, ιδιοκτήτης ιδιωτικού ΚΤΕΟ στην Πυλαία.

Μείωση προστίμου σε όσους συνετισθούν

Η νέα νομοθεσία, πάντως, περιλαμβάνει ρυθμίσεις οι οποίες εκλογικεύουν τα πρόστιμα για όσους σπεύσουν να τα πληρώσουν. Εάν ο παραβάτης πληρώσει εντός δεκαημέρου την κλήση των 400 ευρώ, προσκομίζοντας ταυτόχρονα το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου, τότε θα καταβάλλει μονάχα το 1/8 του προστίμου, δηλαδή 50 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη ρύθμιση αυτή δεν υπάγονται οι παραβάτες οδηγοί ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως είναι τα λεωφορεία, τα ασθενοφόρα κτλ. Όσον αφορά τους περίπου ενάμισι εκατ. μοτοσικλετιστές θεσπίζεται Κάρτα Ελέγχου Θορύβου και το πρόστιμο για όσους πιαστούν χωρίς ΚΕΘ ορίζεται στα 150 ευρώ.

“Εισπρακτικού χαρακτήρα τα μέτρα”

Υπολογίζεται ότι το 35%-40% των οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, πάνω από 2,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα, δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, με αποτέλεσμα το Δημόσιο να ζημιώνεται 12-14 εκατ. ευρώ, βάσει των ποσών που πρέπει να καταβληθούν για παράβολα. Οι πολίτες, ωστόσο, δεν φαίνεται να συναινούν στα νέα αυστηρότερα και πιο τσουχτερά για το πορτοφόλι μέτρα. Θεωρούν ότι αποφασίστηκαν με γνώμονα την αύξηση των κρατικών εσόδων και πρόσχημα την οδική ασφάλεια και τη μείωση των καυσαερίων. “Εάν ήθελαν να κυκλοφορούν περισσότερα μη ρυπογόνα αυτοκίνητα στους δρόμους θα έπρεπε, κατά τη γνώμη μου, να κάνουν ακριβώς το αντίθετο. Να μειώσουν, δηλαδή, τις τιμές στα παράβολα, προκειμένου να μπορούν όλοι οι Έλληνες να περάσουν ΚΤΕΟ και να έχουν κάρτα καυσαερίων”, είπε στη “Μ” η 39χρονη κάτοχος ΙΧ Κατερίνα Σακκά και πρόσθεσε ότι, “όποιος σήμερα δεν έχει να πληρώσει για να περάσει ΚΤΕΟ, θα συνεχίσει και μετά τις 10 Ιουνίου να ρισκάρει την πιθανότητα να ελεγχθεί και να του επιβληθεί πρόστιμο”.

.