Ερώτηση Νίκου Χουντή στην Κομισιόν.
Σοβαρά ερωτηματικά προκύπτουν από την προχθεσινή ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών για την ένταξη του έργου της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ-Κιάτου στο ΕΣΠΑ 2007-2013. Σημειώνεται ότι το έργο έιναι ένα από τα 11 μεγάλα έργα που κατέθεσε, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2010, η ελληνική κυβέρνηση στην Ευρ. Ένωση, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν ως έργα γέφυρες στο ΕΣΠΑ 2007-2013.
Σύμφωνα με ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Χουντή, προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου έργου, εμφανίζεται αυξημένος κατά 7 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τον κατάλογο των 11 μεγάλων έργων που κατέθεσε η Ελλάδα στην Κομισιόν το 2010, στον οποίο το ίδιο έργο εμφανίζει συνολικό κόστος 30 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση του Υπουργειου ποδομών, το έργο προυπολογιζεται σε 37 εκατ. ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα, ο Έλληνας ευρωβουλευτής στην ερώτησή του, αφού μνημονεύει προηγούμενη απάντηση της Κομισιόν (Ε-0005/11) σχετικά με την πρόοδο των μεγάλων έργων υποδομής στην Ελλάδα, αναφέρεται σε συγκεντρωτικό πίνακα που του έχει αποστείλει η Κομισιόν στις 24/02/2011 και στον οποίο, όπως αναφέρει ο Νίκος Χουντής «το έργο της ηλεκτροδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής του Προαστιακού ΣΚΑ-Κιάτο, προϋπολογίζεται σε 30.531.553 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 23.021.859 εκατ. ευρώ αφορούν κοινοτική συνεισφορά».
Στη συνέχεια της ερώτησης του ο Νίκος Χουντής, ζητά να πληροφορηθεί τους λόγους για τους οποίους αυξήθηκε ο προϋπολογισμός του έργου μέσα σε λίγους μήνες, ποια «έργα προστέθηκαν στο κυρίως έργο της ηλεκτροκίνησης της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής του τμήματος ΣΚΑ-ΚΙΑΤΟ, τα οποία να δικαιολογούν την κατά 24% αύξηση του συνολικού προϋπολογισμού του έργου, από τα 30 εκατ. ευρώ στα 37 εκατ. ευρώ», χωρίς να έχει αυξηθεί μάλιστα αντίστοιχα η κοινοτική χρηματοδότηση.
Ακολουθεί ο πλήρης πίνακας των 11 μεγάλων έργων τα οποία πρόκειται να εγκριθούν από την Κομισιόν το αμέσως προσεχές διάστημα, μεταξύ των οποίων και το έργο ηλεκτροκίνησης ΣΚΑ-Κιάτου.