Το Υπουργείο Παιδείας έχει αποστείλει εγκύκλιο για συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, δημοτικών, γυμνασίων, λυκείων, στις κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, με πρόσχημα την «καλύτερη λειτουργία» των σχολικών μονάδων βάσει εκπαιδευτικών κριτηρίων.
Κατόπιν αυτού, αλλά και του σοβαρότατου προβλήματος που ανέκυψε για άλλη μια φορά με τη μεταφορά μαθητών και στο Νομό Θεσσαλονίκης, η Λίτσα Αμμανατίδου, βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, συναντήθηκε με τον δήμαρχο Λαγκαδά κ. Γιάννη Αναστασιάδη. Στα διοικητικά όρια του νέου Δήμου Λαγκαδά που αριθμεί 45 δημοτικά διαμερίσματα, και γεωγραφικά είναι η μεγαλύτερη συνένωση στο νομό, το ΥΠΔΒΜΘ αναφέρεται σε 5 καταργήσεις σχολείων εκ των οποίων τα 4 θα συγχωνευτούν με άλλα που οι αποστάσεις μεταξύ τους, ενώ φαίνονται να είναι μικρές, στην πραγματικότητα είναι τεράστιες σε σχέση με τον τόπο κατοικίας των μαθητών, και σε αρκετές περιπτώσεις το οδικό δίκτυο είναι δύσκολο, όλο στροφές και με υψόμετρο που το χειμώνα δυσκολεύει ακόμη περισσότερο τις μετακινήσεις. Η βουλευτής ενημερώθηκε από τον δήμαρχο για το ομόφωνο ψήφισμα όλων των δημοτικών παρατάξεων της 31ης Δεκέμβρη του 2010 του Δ.Σ. Λαγκαδά, στο οποίο καταγγέλλεται η επιχειρούμενη προσπάθεια εκτεταμένων συγχωνεύσεων και συνενώσεων σχολικών μονάδων, υπογραμμίζοντας την πρόθεση αντίστασης στην υλοποίηση ανάλογων σχεδιασμών.
Τα σχολεία που καταργούνται στο Δήμο Λαγκαδά είναι: α) το Γυμνάσιο Ασκού που φοιτούν μαθητές από τα χωριά Πολυδένδρι, Ανοιξιά, Φιλαδέλφιο, Ξηροπόταμος, και γίνεται μεταφορά των μαθητών στο Σοχό, β) το Γυμνάσιο Καλλινδοίων (64 μαθητές) και γ) το Λύκειο Καλλινδοίων (72 μαθητές) με μαθητές από τα χωριά Πετροκέρασα Αδάμ, Άγιο Χαράλαμπο, Σαρακήνα, αλλά και από τα Δουμπιά και Σανά του νομού Χαλκιδικής και μεταφορά τους στο σχολείο των Λαγκαδικίων, δ) το Γυμνάσιο Ξυλούπολης (Λαχανά) με μαθητές εκτός των άλλων όμορων χωριών και από χωριά των όμορων νομών Σερρών και Κιλκίς αφού τα σχολεία της διοικητικής τους περιφέρειας είναι σε πολύ μεγάλες αποστάσεις και προγραμματίζεται συγχώνευση με το Γυμνάσιο Ασσήρου και ε) το ΕΠΑΣ Λαγκαδά το οποίο καταργείται χωρίς να υπάρξει καμία συγχώνευση.
Η βουλευτής μεταξύ άλλων τόνισε: «δεν μπορεί το Υπουργείο Παιδείας να σχεδιάζει με οικονομικά κριτήρια κατ’ εντολή του μνημονίου και της τρόικας, αγνοώντας τα εκπαιδευτικά κριτήρια, τις τεράστιες αποστάσεις που θα καλούνται να διανύουν οι μαθητές, χάνοντας χρόνο και διακινδυνεύοντας στις δύσκολες καιρικές συνθήκες. Επίσης ας μη ξεχνούμε πως αποκέντρωση χωρίς σχολικές μονάδες δεν μπορεί να υπάρξει και το κλείσιμο σχολείων της περιφέρειας θα σημάνει επιπλέον την ερημοποίηση της υπαίθρου».
Στη συνάντηση της βουλευτή με τον δήμαρχο, έγινε επίσης αναφορά στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο νεοσυσταθείς Δήμος Λαγκαδά, η οργάνωση και οι νέες υπηρεσίες του, το ανάγλυφο της περιοχής και οι οδικοί άξονες, η μεταφορά απορριμμάτων, ο ΧΥΤΑ Μαυροράχης και η λειτουργία του, η λίμνη Κορώνεια, οι αρχαιολογικοί τόποι του νέου δήμου και ο τρόπος μεγαλύτερης προβολής τους, η αναδιοργάνωση των εγκαταστάσεων των Λουτρών και γενικότερα η οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και η βιωσιμότητά της.
Τέλος, η προσέλκυση νέων κατοίκων ή η επιστροφή στους τόπους καταγωγής είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις δομές που θα έχει ο τόπος κατοικίας και με την ανάπτυξη παράλληλα επαγγελματικών δραστηριοτήτων. Για τα νέα ζευγάρια φυσικά ένας κύριος και αποτρεπτικός λόγος είναι οι καταργήσεις σχολικών μονάδων και αυτό θα πρέπει να απασχολήσει την κυβέρνηση και το ΥΠΔΒΜΘ.