Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010

Ευρωβουλή. Μεγαλύτερη προστασία των καταναλωτών από διαφημιστικές πρακτικές.

Σημαντική η παρέμβαση του Ευρωβουλευτή Κ. Πουπάκη

Υιοθετήθηκε με μεγάλη πλειοψηφία από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Έκθεση Πρωτοβουλίας σχετικά με τον αντίκτυπο της διαφήμισης στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Η παρούσα έκθεση αξιολογεί το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές στον τομέα της διαφήμισης έτσι όπως καθορίζεται από την οδηγία 2005/29/ΕΚ για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές των επιχειρήσεων προς τους καταναλωτές και επικεντρώνεται κυρίως στους προβληματισμούς που συνδέονται με την ανάπτυξη νέων διαφημιστικών πρακτικών και τεχνολογιών συμπεριλαμβάνοντας και τον τομέα του Διαδικτύου.Η εν λόγω έκθεση κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην προστασία των παιδιών από τις διαφημιστικές πρακτικές, ενθαρρύνοντας την αυτορρύθμιση στον τομέα της διαφήμισης, η οποία συμπληρώνει τη νομοθεσία χωρίς να την υποκαθιστά, προκειμένου να εδραιωθεί μια παράδοση αυτοπειθαρχίας και υπεύθυνης επικοινωνίας προς τους καταναλωτές. Στο τελικό κείμενο της Έκθεσης ενσωματώθηκαν, τροπολογίες του Ευρωβουλευτή Κ. Πουπάκη, μέλους της επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών, σχετικά με:
• την προστασία των ευάλωτων καταναλωτών και κυρίως των παιδιών, υπογραμμίζοντας ότι τα παιδιά δεν πρέπει να αποτελούν αντικείμενο συγκεκριμένης διαφημιστικής στόχευσης δεδομένου ότι δεν αποτελούν ένα ώριμο τμήμα της αγοράς καθώς είναι οι πιο άπειροι από όλους τους καταναλωτές και οι πιο εύκολοι στο να επηρεασθούν από τις διάφορες διαφημιστικές πρακτικές,
• την προστασία των καταναλωτών από τις "κρυμμένες" μορφές διαφήμισης, όπου εμπλέκονται μόνον οι καταναλωτές, μέσω της μετάδοσης σχολίων σε φόρουμ σχετικά με ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Τα σχόλια αυτά μπορούν με ένα μόνο "κλικ" να καταστρέψουν τη φήμη μιας επιχείρησης και να παραπλανήσουν τους καταναλωτές σε λανθασμένες αποφάσεις πιστεύοντας ότι η πληροφόρηση στην οποία βασίζεται προέρχεται από αντικειμενική πηγή."Η διαφήμιση είναι ένα μέσο που λειτουργεί προς όφελος τόσο της οικονομικής δραστηριότητας καθώς τονώνονται ο ανταγωνισμός, η καινοτομία και η δημιουργικότητα, όσο και των καταναλωτών δεδομένου ότι έχουν ποικιλία επιλογής, σύγκριση και μείωση τιμών, για αυτό ακριβώς τον λόγο θα πρέπει να υπάρχει επίγνωση των πραγματικών ορίων της διαφήμισης από τους εμπλεκόμενους φορείς και όχι αθέμιτες πρακτικές και παραπλάνηση εις βάρος των καταναλωτών", δήλωσε σχετικά ο κ. Πουπάκης.