«Έναν κλάδο, που εμείς ως Νέα Δημοκρατία τον αναβαθμίσαμε σε επίπεδο Champions League, επιλέξατε να τον ρίξετε στη Β’ Εθνική Κατηγορία». Αυτό τόνισε ο Βουλευτής της Ν.Δ. στην Α΄ περιφέρεια Θεσσαλονίκης και Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Ν.Δ. κ. Σταύρος Καλαφάτης, απευθυνόμενος στον αρμόδιο Υπουργό, κατά τη διάρκεια συζήτησης επερώτησης του ιδίου και άλλων 13 βουλευτών της Ν.Δ., για την ανυπαρξία κυβερνητικού σχεδιασμού στον Τουρισμό. Ο κ. Καλαφάτης, πρόσθεσε: «έναν κλάδο που φέρνει σημαντικά έσοδα και που αυξάνει το εθνικό προϊόν, έναν κλάδο που τροφοδοτεί χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που ενισχύει πολλούς άλλους κλάδους, έναν κλάδο που αποτελεί πόλο προσέλκυσης σημαντικών εγχώριων, αλλά και ξένων επενδύσεων, που δημιουργεί μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας, που δίνει πνοή σε περιοχές της πατρίδας μας, εσείς επιλέξατε να τον καταδικάσετε, πέρα από την κατάργηση του συγκεκριμένου Υπουργείου, σε δεύτερο και τρίτο επίπεδο. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι δε θα πρέπει να υπάρχει και μια πολιτική για τον τουρισμό. Όμως, βλέπουμε ότι όχι μόνο καταργήσατε το Υπουργείο, αλλά προχωρήσατε ακόμα και στην κατάργηση του οποιουδήποτε σχεδίου ή οποιωνδήποτε μέτρων είχαν ληφθεί προς στήριξη του συγκεκριμένου κλάδου». Ο κ. Καλαφάτης συνέχισε κάνοντας αναφορά σε μέτρα, τα οποία ελήφθησαν στο παρελθόν, από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όπως: Μείωση ενιαίου τέλους ακινήτων, αναστολή για ένα χρόνο της καταβολής της εισφοράς του ν.128/75 για τα δάνεια τουριστικών επιχειρήσεων, διαδικασία λειτουργικής τακτοποίησης ξενοδοχειακών μονάδων. Αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως το Ταμείο Εγγυοδοσίας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων για την ενίσχυση της ρευστότητας των τουριστικών επιχειρήσεων. Εκπόνηση ειδικού χωροταξικού σχεδίου για τον τουρισμό. Κατασκευή και ολοκλήρωση σύγχρονων οδικών αξόνων κ.λ.π. Αναφερόμενος στην προσπάθεια ακύρωσης οτιδήποτε θετικού έχει γίνει από τη Νέα Δημοκρατία υπογράμμισε μεταξύ άλλων τα εξής: «Χαρακτηριστικά αναφέρω, πέρα από την κατάργηση του αυτόνομου Υπουργείου Τουρισμού, τα «ήξεις – αφήξεις» στο θέμα της απελευθέρωσης του καμποτάζ, στην καθυστέρηση της ενεργοποίησης του ΕΣΠΑ, στην παύση του αναπτυξιακού νόμου, στην επιβολή Φ.Π.Α., στο κλείσιμο γραφείου του ΕΟΤ στο εξωτερικό. Οι μεταφορές είναι ένας σημαντικός κλάδος, ένας σημαντικός παράγοντας-καταλύτης για την ανάπτυξη μιας σωστής στρατηγικής στον τομέα του τουρισμού. Εμείς, επίσης μέσα από αυτήν τη διαδικασία του κοινοβουλευτικού ελέγχου δε θέλουμε μονάχα να ελέγξουμε, αλλά και να σας δώσουμε, όπως είπα προηγουμένως, κάποιες προτάσεις, ένα δρόμο λίγο-πολύ να οδεύσετε, γιατί πραγματικά πιστεύουμε ότι είναι εθνική επιταγή η ανάπτυξη μιας τουριστικής πολιτικής με τα χαρακτηριστικά που έχει η χώρα μας. Έτσι, λοιπόν, μπορείτε να σκεφτείτε τα εξής: Να είναι πραγματική άρση του καμποτάζ και όχι υπό όρους. Η ανάπτυξη των αυτοκινητοδρόμων με τη συμβολή του ΕΣΠΑ και την αξιοποίηση συμβάσεων παραχώρησης και των ΣΔΙΤ, με παράλληλα μέτρα οδικής συμπεριφοράς, είναι ένα επιπλέον εργαλείο στην ανάπτυξη της τουριστικής πολιτικής. Η εξυγίανση του ΟΣΕ, όπου έχουμε καταθέσει και επίκαιρη επερώτηση ακριβώς για να ελέγξουμε κατά πόσο αυτό το σημαντικό μεταρρυθμιστικό εγχείρημα βρίσκεται σε φάση υλοποίησης. Η δυνατότητα μετακίνησης της χρήσης υδροπλάνων, που και εδώ πέρα σε επίπεδο ανακοινώσεων βλέπουμε ότι υπάρχει κάποιο φως. Η ανάπτυξη σύγχρονων τεχνολογιών στις τηλεπικοινωνίες, καθώς και η επίσπευση εγκατάστασης δικτύου οπτικών ινών σε τουριστικές περιοχές. Αυτό είναι άλλο ένα μεγάλο φιλόδοξο πρόγραμμα, το οποίο είχε ξεκινήσει τους προηγούμενους μήνες, πριν από την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από τη δική σας Κυβέρνηση, που βλέπουμε να υποβαθμίζεται τους τελευταίους οκτώ μήνες. Και κυρίως, τα περιφερειακά αεροδρόμια, που είναι ένα από τα βασικά είκοσι τρία μέτρα ανάπτυξης που έχουμε προτείνει επίσημα, για να μπορέσει να υπάρξει φως σε αυτή τη δύσκολη πορεία της χώρας μας προς την οικονομική ανάταση. Τα περιφερειακά αεροδρόμια, κύριε Υπουργέ, είναι ένα σημαντικό εγχείρημα, το οποίο όμως χρειάζεται έναν πολύ σωστό και λεπτό χειρισμό. Δεν είναι πανάκεια ούτε το να δοθεί ένας διαγωνισμός σε έναν ή σε μία εταιρεία, που θα πάρει πακέτο σαράντα περιφερειακά αεροδρόμια. Θα πρέπει να υπάρξει, εφ’ όσον το προχωρήσετε αυτό το εγχείρημα – κι εμείς το πιστεύουμε και το είχαμε ξεκινήσει – ειδικός σχεδιασμός για το κάθε αεροδρόμιο ξεχωριστά, έτσι ώστε και οι παρεχόμενες υπηρεσίες να αναβαθμιστούν σε πολύ σημαντικό βαθμό, αλλά και να δημιουργηθούν περιφερειακοί πόλοι ανάπτυξης, με την αξιοποίηση στο 100% – ακόμα και με τη δημιουργία εμπορικών κέντρων, ανά περιφερειακό αεροδρόμιο – των δυνατοτήτων που παρέχουν τα πλεονεκτήματα των περιφερειακών αεροδρομίων. Και βεβαίως, θα πρέπει τέλος να μιλήσουμε και για τις τουριστικές υποδομές, όπως είναι τα καταφύγια, όπως είναι οι μαρίνες, όπως οι λιμένες σε όλη την Ελλάδα. Νιώθουμε ότι η εγκατάλειψη των ιδεών και των πρωτοβουλιών που είχαν ληφθεί τα προηγούμενα χρόνια θα αποτελέσει ένα πολύ αρνητικό σημείο στην οποιαδήποτε προσπάθεια θα εκπονηθεί προς την πορεία αυτή από την Κυβέρνησή σας» Καταλήγοντας, ο κ. Καλαφάτης, κάλεσε την κυβέρνηση να εκπονήσει σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης, λαμβάνοντας υπόψη στην προσπάθεια αυτή «τη βόρεια Ελλάδα, που αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι σε μια προσπάθεια που εμείς θα ενισχύσουμε. Αλλά θέλουμε να σας δούμε πραγματικά να πιστεύετε στην εκπόνηση μιας συγκεκριμένης στρατηγικής. Εμείς θα ενισχύσουμε οποιαδήποτε προσπάθεια έχει θετική κατεύθυνση και για όλη την Ελλάδα, αλλά ιδιαίτερα για τη βόρεια Ελλάδα».