Παρασκευή 9 Απριλίου 2010

«Τον Μάιο ο νόμος για «άνοιγμα» των επαγγελμάτων στις μεταφορές»

Τον Μάιο θα μπορεί να προωθηθεί η νομοθετική πρωτοβουλία για το νέο θεσμικό πλαίσιο στις μεταφορές το οποίο θα προβλέπει και το άνοιγμα των «κλειστών» επαγγελμάτων. Οπως τονίζει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χ. Τσιόκας έχει προχωρήσει ο διάλογος με τους μεταφορείς και αν το θέλουν και οι ίδιοι μπορεί να προωθηθεί εντός της άνοιξης η νομοθετική πρωτοβουλία για τα φορτηγά.
- Ποιοι είναι οι κύριοι άξονες που κινείται το υπουργείο για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων στις μεταφορές;
«Θέλουμε να δώσουμε λύση χωρίς να θιγούν οι περιουσίες των μεταφορέων, έχει έρθει η ώρα να σχεδιάσουμε το μέλλον και να βοηθήσουμε τους μεταφορείς να συμμετάσχουν με αξιώσεις στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της μεταφοράς στην Ευρώπη. Στα σχέδια του υπουργείου είναι να θεσπίσει προϋποθέσεις εκπαίδευσης για την πρόσβαση στο επάγγελμα του μεταφορέα, να δώσει κίνητρα μέσω του αναπτυξιακού νόμου για τη δημιουργία ισχυρών εταιρειών που θα καλύπτουν όλο το φάσμα των υπηρεσιών μεταφοράς και να δημιουργηθεί ένα Ταμείο το οποίο θα διασφαλίσει ότι τα έξοδα που έκαναν οι μεταφορείς τα τελευταία χρόνια για τις άδειες δεν θα χαθούν λόγω της μετάβασης σε ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας όταν θελήσουν να αποσυρθούν από το επάγγελμα».
- Τι θα γίνει με τους βυτιοφορείς;
«Για τα βυτιοφόρα ο διάλογος συνεχίζεται και είναι προφανές ότι η λογική πρέπει να είναι ενιαία και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς και στην ευρωπαϊκή νομοθεσία. Κάνουμε συζητήσεις και έχουμε βρει κοινό βήμα προβληματισμού. Πιστεύω ότι θα καταλήξουμε σε κοινά σημεία για την αναδιάρθρωση του κλάδου τα οποία θα αποτυπωθούν στο νέο σχέδιο νόμου».
- Πολλές συζητήσεις γίνονται και για τα ταξί. Αν και εκεί φαίνεται ότι οι προθέσεις της κυβέρνησης δεν αφορούν την απελευθέρωση των αδειών.
«Σε ό,τι αφορά τον κλάδο των ταξί είναι ένας χώρος διαφορετικός σε σχέση με τα φορτηγά ή τα βυτιοφόρα. Η προτεραιότητα και σε αυτόν τον κλάδο είναι να έχουμε διαμορφώσει ένα σύγχρονο πλαίσιο, νέες μορφές οργάνωσης και πρόσβασης στο επάγγελμα και ταυτόχρονα όλα αυτά να αποτυπώνουν καλύτερες παρεχόμενες υπηρεσίες στον πολίτη και καλύτερες συνθήκες ανταγωνισμού, αλλά και συνθήκες κατοχύρωσης των περιουσιακών στοιχείων και του επαγγέλματος. Για το θέμα των αδειών γνωρίζουμε ότι υπάρχει πολύ μεγάλος στόλος ταξί που έχει αδειοδοτηθεί Δεν θέλουμε να φορτώσουμε τους δρόμους περισσότερο. Είναι προφανές όμως ότι δεν μπορεί να είναι κλειστό το επάγγελμα και γι΄ αυτό συζητούμε τη δημιουργία σχημάτων τα οποία θα αυξήσουν την ποιότητα και την ποσότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και θα διευρύνουν το μερίδιο αγοράς στους ενδιαφερομένους, αυξάνοντας παράλληλα τους δείκτες ασφαλείας».
Π. ΜΠΟΥΛΟΥΚΟΣ