Τρίτη, 21 Μαρτίου 2017

Τέλος εποχής για την κοιλάδα των Τεμπών.

Αποτέλεσμα εικόνας για σηραγγες κοιλάδα των ΤεμπώνΣτις αρχές Απριλίου παραδίδεται ο νέος δρόμος


Η επικίνδυνη για τους διερχόμενους οδηγούς κοιλάδα των Τεμπών, όπου καταγράφηκαν πολύνεκρα τροχαία δυστυχήματα, σε λίγες ημέρες θα μετατραπεί σε δευτερεύουσα οδό, καθώς η κυκλοφορία των οχημάτων στην περιοχή θα γίνεται από το αναβαθμισμένο νέο οδικό τμήμα Σκοτίνα – Ευαγγελισμός.
Το νέο τμήμα, το οποίο περιλαμβάνει τρεις δίδυμες υπερσύγχρονες σήραγγες, μεταξύ των οποίων τη σήραγγα Τεμπών, η οποία θεωρείται η μεγαλύτερη των Βαλκανίων, αναμένεται να παραδοθεί στις αρχές Απριλίου, καθώς έχει ολοκληρωθεί κατασκευαστικά.

Σήμερα γίνονται οι τελικές οδοστρωσίες και διαγραμμίσεις και οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων. Με την ολοκλήρωση τους και την λειτουργία του δρόμου, η χρονοαπόσταση Θεσσαλονίκης – Αθήνας θα μειωθεί κατά τουλάχιστον 20 λεπτά, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι η διέλευση των οχημάτων θα γίνεται με συνθήκες μεγαλύτερης ασφάλειας σε σχέση με αυτές που υπάρχουν στο υφιστάμενο δίκτυο. Ο οδηγός που κινείται προς Αθήνα, θα μπαίνει στην σήραγγα Πλαταμώνα, στο ύψος της Σκοτίνας, μήκους 3 χλμ. και θα εξέρχεται στον Πλαταμώνα, θα συνεχίζει σε 14 χλμ. ανοικτής οδοποιίας και μετά θα περνά τη νέα γέφυρα του Πηνειού. Από τον Όμολο θα εισέρχεται στη μεγάλη σήραγγα των Τεμπών, μήκους 6 χλμ. και θα εξέρχεται πριν τα Αμπελάκια, θα συνεχίζει στον αυτοκινητόδρομο για 1,5 χλμ. και θα μπαίνει στη δεύτερη σήραγγα των Τεμπών, στο ύψος του Ευαγγελισμού και θα εξέρχεται μετά από 2 χλμ. στον ανοικτό αυτοκινητόδρομο. Κάθε σήραγγα έχει δύο πλήρης λωρίδες κυκλοφορίας και μια Έκτακτης Ανάγκης, το πλάτος της ασφάλτου είναι 10,5 μέτρα, ενώ συνολικά το πλάτος της σήραγγας φθάνει στα 15 μέτρα.

Η κατασκευή του τμήματος Σκοτίνα – Ευαγγελισμός, όπως και του συνόλου Κλειδί – Μαλιακός, γίνεται από την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.». Η κατασκευή της σήραγγας των Τεμπών ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2008 και το τμήμα έπρεπε να παραδοθεί το Μάρτιο του 2013. Ωστόσο, σημειώθηκε εμπλοκή στη χρηματοδότηση του έργου, το 2010 και στη συνέχεια κάποια προβλήματα σύμπτωσης με τη γραμμή του ΟΣΕ, στις απαλλοτριώσεις και σε ευρήματα της αρχαιολογικής σκαπάνης στον Πλαταμώνα, στα σημεία σύνδεσης με τις σήραγγες.

Η διέλευση από την κοιλάδα των Τεμπών, από τον παλιό δρόμο, σήμερα είναι πολύ επικίνδυνη, λόγω των συνεχών στροφών και της στενότητας του οδοστρώματος. Στα πολύνεκρα τροχαία δυστυχήματα στην κοιλάδα περιλαμβάνεται αυτό που συνέβη στις 4 Οκτωβρίου του 1999, με θύματα έξι παιδιά, οπαδοί του ΠΑΟΚ και έναν οδηγό. Τέσσερα χρόνια αργότερα, στις 13 Απριλίου 2003 στην κοιλάδα έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο δυστύχημα 21 μαθητές της Α’ τάξης του Λυκείου Μακροχωρίου.

Συντάκτης:  Φώτης Κουτσαμπάρης
Πηγή: makthes.gr