Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2015

Ανοιχτά 7 εργοτάξια με 16 εργολαβίες

Μάχη με το χρόνο θα δώσουν οι ανάδοχοι εργολάβοι προκειμένου να παραδώσουν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους τα περισσότερα από τα λεγόμενα μεγάλα έργα υποδομών-μεταφορών που είναι σε εξέλιξη εδώ και χρόνια στη Βόρεια Ελλάδα.

Του ΦΩΤΗ ΚΟΥΤΣΑΜΠΑΡΗ
fkoutsamparis@makthes.gr
Η έλευση του 2015 βρήκε ανοιχτά επτά σημαντικά εργοτάξια, στα οποία εκτελούνται συνολικά 16 εργολαβίες, με την ελπίδα στο έτος αυτό να ολοκληρωθούν τουλάχιστον οι 12 απ’ αυτές. Στα έργα αυτά περιλαμβάνονται η αναβάθμιση του αεροδρομίου “Μακεδονία”, η αναμόρφωση της δυτικής περιφερειακής οδού, η κατασκευή του οδικού δικτύου Μουδανιών - Κασσάνδρας, των τεσσάρων κάθετων αξόνων της Εγνατίας οδού, η ολοκλήρωση του δρόμου Θεσσαλονίκης - Δοϊράνης και της περιφερειακής οδού Κατερίνης. Στη λίστα προστίθεται και το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, που -παρά την εμπλοκή που σημειώθηκε- διατηρεί ανοιχτά τα εργοτάξια.
Η "Θ" παρουσιάζει την εξέλιξη των παραπάνω έργων και το ιστορικό τους.

1. Αεροδρόμιο “Μακεδονία”

Αναβάθμιση και επέκταση διαδρόμου 10-28 στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”. Στο αεροδρόμιο είναι σε εξέλιξη δύο εργολαβίες που υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθούν στα μέσα του 2016, αν και έχουν ημερομηνία περαίωσης την 31η Δεκεμβρίου 2015. Το φυσικό αντικείμενο των έργων έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό 77%.
Η πρώτη εργολαβία αφορά την “Επέκταση διαδρόμου 10/28 και παράλληλου τροχοδρόμου” και περιλαμβάνει την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων και του παράλληλου τροχιόδρομου κατά 1.000 μέτρα μέσα στη θάλασσα. Επιχώνεται θαλάσσιο τμήμα μήκους 1.064 μέτρων και πλάτους 450 μέτρων. Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 246 εκατ. ευρώ αλλά το ανέλαβε η κοινοπραξία Αθηνά ΑΤΕ - Άκτωρ ΑTΕ με προσφορά που έφθασε τελικά τα 163 εκατ. ευρώ (αρχικά ήταν 111 εκατ. ευρώ). Στόχος του έργου είναι ο διάδρομος να διαθέτει τελικά μήκος 3,4 χλμ., ούτως ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί μεγάλα αεροσκάφη και υπερατλαντικές πτήσεις. Η σύμβαση υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2005.
Σε εξέλιξη είναι και η αναβάθμιση του υπάρχοντος χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28, στο μήκος των 2,4 χλμ., η οποία κρίθηκε αναγκαία ώστε να μπορέσει να “κουμπώσει” τεχνικά στο νέο τμήμα της επέκτασης. Στις εργασίες σημειώθηκε ένας χρόνος καθυστέρησης, εξαιτίας της αποκάλυψης παλαιών βομβών που έπρεπε να απομακρυνθούν. Η εκκαθάριση του διαδρόμου από τις βόμβες άρχισε στις 18 Νοέμβριου 2013 από το Τάγμα Εκκαθαρίσεων, το οποίο αποδίδει σταδιακά τον χώρο για τις εργασίες αναβάθμισης του διαδρόμου που είχαν διακοπεί από τις 14 Μαρτίου 2013 και επανεκκίνησαν μέσα στις πρώτες εβδομάδες του α’ τριμήνου του 2014. Το έργο δημοπρατήθηκε με προϋπολογισμό 38,7 εκατ. ευρώ και ανάδοχος είναι η ΕΤΕΘ ΑΕ, η οποία έδωσε έκπτωση 40,18% και οικονομική προσφορά 25,1 εκατ. ευρώ.

2. Αναβάθμιση δυτικής περιφερειακής

Μάχη με το χρόνο δίνουν οι εργολάβοι ώστε στα τέλη του τρέχοντος έτους να παραδοθεί η αναβαθμισμένη δυτική περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης από τον κόμβο Λαχαναγοράς Κ16 μέχρι τον κόμβο της Ευκαρπίας. Ένας δρόμος της δεκαετίας του 1980 θα μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο που αναμένεται να αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά το δυτικό πολεοδομικό συγκρότημα, με έξι νέους σύγχρονους ανισόπεδους κόμβους (συν τον Κ16), μία άνω διάβαση και τέσσερις πεζογέφυρες σε μήκος 8,2 χιλιομέτρων. Οι κόμβοι που ανακατασκευάζονται είναι: 1) 3ης Σεπτεμβρίου και Βέμπο (Ελευθέρια), 2) Μαιάνδρου (Εύοσμος), 3) Μακρυγιάννη (Ηλιούπολη), 4) Λαγκαδά - Σταυρουπόλεως, 5) Κ14 25ης Μαρτίου (Πολίχνη), 6) Κυκλοφοριακή αναμόρφωση κόμβου Μοναστηρίου.
Το έργο αναβάθμισης της δυτικής περιφερειακής περιλαμβάνει τρία τμήματα. Το πρώτο είναι η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου ΑΚ16, στη συμβολή της περιφερειακής με τον άξονα ΠΑΘΕ, στο ύψος της Κεντρικής Αγοράς (Λαχαναγοράς). Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό έργο στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία δέκα χρόνια, που αναβαθμίζει την είσοδο της Θεσσαλονίκης και δίνει πολλές επιλογές κατεύθυνσης στους οδηγούς. Ο Κ16 θα είναι ένας πολλαπλός πολυώροφος κόμβος και σήμερα κατασκευάζονται εννέα γέφυρες, οι τρεις στη διασταύρωση του ΠΑΘΕ με την εσωτερική περιφερειακή, η μία πάνω από την εσωτερική περιφερειακή (επί της οδού Πόντου, διπλής κυκλοφορίας) και οι υπόλοιπες πέντε γέφυρες πάνω από τον σωληνοδιάδρομο των ΕΛΠΕ. Περιλαμβάνονται έργα αποχέτευσης-αποστράγγισης που γίνονται με επενδεδυμένες τάφρους, όπου απορρέουν οι αποχετεύσεις των γεφυρών και του παράπλευρου δικτύου. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 89,5 εκατ. ευρώ αλλά με την έκπτωση που έδωσε ο ανάδοχος εργολάβος, η εταιρεία J&P ΑΒΑΞ, μειώθηκε στα 52,6 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση υπογράφηκε το Νοέμβριο του 2011 αλλά υπήρξαν καθυστερήσεις στην έναρξη του έργου, το οποίο ξεκίνησε τελικά στο τέλος του 2012 και υπολογίζεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015.
Το δεύτερο τμήμα αναβάθμισης της δυτικής εσωτερικής περιφερειακής είναι από τον ΑΚ16 μέχρι τον Εύοσμο (κόμβο Μαιάνδρου), μήκους 3,2 χιλιομέτρων. Ανάδοχος είναι η εταιρεία “Εργοληπτική Επιχείρηση Δομοτεχνική ΑΕ”. Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν στα 40.467.000 ευρώ και με την προσφορά η συνολική συμβατική δαπάνη είναι 26.526.312 ευρώ. Το αντικείμενο της εργολαβίας, σε μήκος 3,2 χλμ., περιλαμβάνει την πλήρη κατασκευή: 1. Των ανισόπεδων κόμβων Μαιάνδρου, με την υπογειοποίηση της περιφερειακής οδού και 3ης Σεπτεμβρίου (επί της οδού Βέμπο). 2. Τη δημιουργία νέων και αναδιαμόρφωση υφιστάμενων κλάδων εισόδου και εξόδου στην αρτηρία πριν από την οδό Μοναστηρίου. 3. Τη δημιουργία άνω διάβασης, μετά των προσβάσεων αυτής, στην οδό 3ης Σεπτεμβρίου. 4. Εργασίες βελτίωσης σε όλο το μήκος του έργου (ασφαλτικές εργασίες, εργασίες σήμανσης ασφάλισης κτλ.).
Το τρίτο τμήμα εκτείνεται από τον κόμβο Μαιάνδρου Ευόσμου μέχρι τον κόμβο Ευκαρπίας, μήκους 5 χλμ. Στις εργασίες περιλαμβάνονται η δημιουργία δύο νέων ανισόπεδων κόμβων (25ης Μαρτίου και Μακρυγιάννη), η αναβάθμιση του Α/Κ Λαγκαδά, η αντικατάσταση στηθαίων ασφαλείας, κεντρικής νησίδας (βάσει νέων προδιαγραφών) και ασφαλτοτάπητα σε όλο το μήκος του τμήματος καθώς και παρεμβάσεις στο παράπλευρο και τοπικό δίκτυο. Το έργο έχει προϋπολογισμό 75,5 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος είναι η εταιρεία Ιντρακάτ, η οποία έδωσε έκπτωση 33,67%.

3. Μουδανιά - Ποτίδαια - Κασσάνδρα

Σε εξέλιξη είναι η κατασκευή του οδικού τμήματος Ν. Μουδανιά - Ποτίδαια - Κασσάνδρα, που είναι η φυσική συνέχεια της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών.
Το τμήμα Μουδανιά - Ποτίδαια προστέθηκε τελευταία στα έργα, με το παράδοξο πως από τα συνολικά 5,2 χλμ. θα κατασκευαστούν τα 4,2 χλμ., λόγω μεγάλων αντιδράσεων από τους κατοίκους της Ποτίδαιας. To έργο Μουδανιά - Ποτίδαια δημοπρατήθηκε στις 21 Αυγούστου 2012. Ανάδοχος είναι η Αθωνική Τεχνική με έκπτωση 33,56% (προϋπολογισμός 23,33 εκατ. ευρώ). Υπολογίζεται πως το έργο θα είναι έτοιμο το 2016. Το έργο αφορά τη βελτίωση-διαπλάτυνση του οδικού τμήματος με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας. Επιπλέον αφορά την ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου ΑΚ1 και την κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου, που αποτελείται από τον αριστερό και δεξιό παράπλευρο, τοπικές οδούς, βοηθητικούς δρόμους εξυπηρέτησης παροδίων και συνδετήρια τμήματα αποκατάστασης προσβάσεων παροδίων.
Η σύμβαση για την κατασκευή του έργου Ποτίδαια - Κασσάνδρα υπογράφηκε στις 29 Δεκεμβρίου 2010 με ανάδοχο την Ιντρακάτ, η οποία προσέφερε έκπτωση 33% (προϋπολογισμός 79,6 εκατ. ευρώ). Το μήκος του έργου είναι 17 χλμ. και στα πρώτα 5,5 χλμ. γίνεται διαπλάτυνση και στα υπόλοιπα 11,5 νέα χάραξη. Η σύνδεση του οδικού τμήματος με το υπάρχον δίκτυο οδών γίνεται μέσω δύο ανισόπεδων κόμβων, ενός στην περιοχή Φώκαιας και ενός άλλου στην περιοχή της Κασσανδρείας, η κατασκευή των οποίων περιλαμβάνεται στην εργολαβία.
Εκτιμάται ότι το έργο θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2015.

4. Εγνατία οδός - Κάθετοι άξονες

Εντός του 2015 αναμένεται να ολοκληρωθούν τέσσερις κάθετοι άξονες της Εγνατίας οδού, στους οποίους εξελίσσονται συνολικά έξι εργολαβίες.
Ο άξονας Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας (Βουλγαρία - Πανευρωπαϊκός Διάδρομος ΙV, μήκους 96 χλμ.) υπολογίζεται ότι θα έχει παραδοθεί μέχρι το καλοκαίρι. Δόθηκαν σε κυκλοφορία τα 65 χλμ. και απομένουν 31 χλμ. Σήμερα είναι σε εξέλιξη η κατασκευή του τμήματος Κάτω Αμπέλα - Πετρίτσι, μήκους 9 χλμ., προϋπολογισμού 37 εκατ. ευρώ, με ανάδοχο την Τομή ΑΒΕΤΕ, και νότια το τμήμα Στρυμονικό - Χριστό, μήκους 22 χλμ., προϋπολογισμού 133 εκατ. ευρώ και ανάδοχο την Αττικάτ ΑΤΕ. Στα υπόλοιπα τμήματα που κατασκευάστηκαν ανάδοχος ήταν η ΤΕΡΝΑ-ΑΕΓΕΚ.
Στη Δυτική Μακεδονία εκτελείται το οδικό έργο Κορομηλιά - Κρυσταλλοπηγή, με μήκος 16,2 χλμ. και συνολικό προϋπολογισμό 120,5 εκατ. ευρώ. Μ’ αυτό ολοκληρώνεται ο κάθετος άξονας Σιάτιστα - Καστοριά - Κρυσταλλοπηγή που φτάνει μέχρι τον μεθοριακό σταθμό. Ο κάθετος άξονας έχει συνολικό μήκος 72 χλμ. Το έργο κατασκευάζεται από το 2012 και η ολοκλήρωσή του αναμένεται μέσα στο 2015, ενώ το κόστος του ανέρχεται σε 158 εκατ. ευρώ.
Ανατολικότερα κατασκευάζεται το οδικό έργο Φλώρινα - Νίκη, μήκους 14,5 χλμ. (κόστος 65 εκατ. ευρώ), που είναι το βόρειο άκρο του κάθετου άξονα Κοζάνη - Φλώρινα - Νίκη και προτελευταίο έργο για να ολοκληρωθεί όλος ο άξονας. Θα απομένει η κατασκευή του τμήματος Πτολεμαΐδα - Φλώρινα για να ολοκληρωθεί η πλήρης μετατροπή του άξονα σε κλειστό αυτοκινητόδρομο.
Στην περιοχή της Θράκης είναι σε εξέλιξη δύο εργολαβίες στον κάθετο άξονα Αρδάνιο - Ορμένιο στον Έβρο. Πρόκειται για τα έργα Αρδάνιο - Μάνδρα και Μάνδρα - Ψαθάδες. Με την περαίωση των έργων αυτών ολοκληρώνεται η αναβάθμιση του δρόμου σε ταχείας κυκλοφορίας. Το κόστος των έργων είναι 25 εκατ. ευρώ και 86 εκατ. ευρώ αντίστοιχα και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη του 2015, ενώ ήδη κάποια μικρά τμήματα έχουν δοθεί στην κυκλοφορία. Ο άξονας Αρδάνιο - Ορμένιο, μήκους 124 χλμ., είναι άξονας στρατηγικής σημασίας και βασική σύνδεση με τη Βουλγαρία. Αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και απόληξη του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου IX στο ελληνικό έδαφος.

5. Θεσσαλονίκη - Κιλκίς - Δοϊράνη

Με δύο εργολαβίες που είναι σε εξέλιξη θα ολοκληρωθεί το οδικό δίκτυο Θεσσαλονίκη - Κιλκίς - Δοϊράνη. Η πρώτη είναι για την αναβάθμιση του τμήματος Ανισόπεδος Κόμβος Μαυρονερίου - Είσοδος Κιλκίς. Η σύμβαση υπογράφηκε στις 22 Αυγούστου 2013 με ανάδοχο την Αθωνική Τεχνική και συνολική έκπτωση που κατέβασε το ποσό του προϋπολογισμού (25,9 εκατ. ευρώ) στα 18,543 εκατ. ευρώ. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή βελτίωσης του οδικού τμήματος, μήκους 5,3 χλμ., διατομής 17 μ., με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ενδιάμεσο διαχωριστικό στηθαίο ασφάλειας διπλού προφίλ, παράπλευρο δίκτυο και κατασκευή δύο ανισόπεδων κόμβων, αναμόρφωση ενός υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου και δύο ισόπεδων. Εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2016.
Η δεύτερη εργολαβία περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Α/Κ Ασσήρου - Α/Κ Νέας Σάντας με 11,45 χλμ. τετράιχνου αυτοκινητόδρομου, τρεις ανισόπεδους κόμβους (Μυγδονίας, Δρυμού και Καμάρας), παράπλευρο δίκτυο εκατέρωθεν της αρτηρίας και όλα τα άλλα έργα για την ασφαλή λειτουργία του άξονα. Το έργο δημοπρατήθηκε τον Νοέμβριο του 2010 και η σύμβαση υπογράφηκε το Μάρτιο του 2011 με ανάδοχο την Αναστηλωτική ΑΤΕ (συμβατικός προϋπολογισμός 37,6 εκατ. ευρώ). Σημειωτέον ότι υπήρξε κώλυμα στην κτήση γης, διότι με τις αλλαγές του “Καλλικράτη” δεν ήταν ξεκάθαρο ποιος θα κήρυττε τις απαλλοτριώσεις. Έπειτα από νομοθετική παρέμβαση όμως ρυθμίστηκε το ζήτημα των απαλλοτριώσεων και ξεκίνησαν οι εργασίες. Υπολογίζεται να παραδοθεί τον Ιανουάριο του 2016.

6. Περιφερειακή οδός Κατερίνης

Στο τέλος του 2015 θα ολοκληρωθεί η νέα περιφερειακή οδός της Κατερίνης, ένα έργο προϋπολογισμού 56,5 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά τις μεταφορές στην Πιερία και να διευκολύνει τις μετακινήσεις των τουριστών στην περιοχή.
Η οδός έχει μήκος 10,3 χιλιόμετρα, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,75 μέτρων έκαστη, διαχωριστική νησίδα πλάτους 3,5 μέτρων και λωρίδες έκτακτης ανάγκης 2,5 μέτρων ανά κατεύθυνση. Επίσης, το έργο προβλέπει την κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου, διπλής κατεύθυνσης, για την εξυπηρέτηση των παρόδιων τμημάτων. Για την εξασφάλιση της λειτουργικότητας της περιφερειακής οδού Κατερίνης με το υπάρχον επαρχιακό και με το δευτερεύον εθνικό δίκτυο (με το οποίο διασταυρώνεται) κατασκευάζονται ακόμη πέντε ισόπεδοι κόμβοι: α) Ισόπεδος κόμβος στη διασταύρωση με την 5η επαρχιακή οδό Κατερίνης - Νέας Εφέσου. β) Ισόπεδος κόμβος στη διασταύρωση της περιφερειακής οδού με τη δευτερεύουσα εθνική οδό Κατερίνης - Ελασσόνας (13η εθνική οδό). γ) Ισόπεδος κόμβος στη διασταύρωση με την 4η επαρχιακή οδό Κατερίνης - Ν. Κεραμιδιού και νέου νοσοκομείου Κατερίνης. δ) Ισόπεδος κόμβος στη διασταύρωση με τη 2η επαρχιακή οδό Κατερίνης - Γανοχώρας. ε) Ισόπεδος κόμβος στη διασταύρωση με την παλαιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Κατερίνης.

7. Μετρό Θεσσαλονίκης και επέκταση Καλαμαριάς

Σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα έργα υποδομών-μεταφορών στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, που η κατασκευή τους είναι σε εξέλιξη, κολλημένο βρήκε το 2015 το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο βάσει αρχικού χρονοδιαγράμματος θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2012! Ο ανάδοχος του έργου κατέθεσε στις 17 Δεκεμβρίου 2014 αίτηση διάλυσης της σύμβασης με το δημόσιο, με το επιχείρημα ότι παρήλθε η οριακή προθεσμία του έργου (το οποίο στήριξε με σχετική απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου). Ο κύριος του έργου, Αττικό Μετρό ΑΕ, με απάντησή του την παραμονή της Πρωτοχρονιάς δεν έκανε δεκτή την αίτηση διάλυσης. Ο εργολάβος ωστόσο εμμένει στην απόφαση του να αποχωρήσει απο το έργο και την περασμένη Τρίτη κατέθεσε ένσταση επί της απόρριψης. Ουδείς μπορεί να προβλέψει με βεβαιότητα την έκβαση του έργου και οι εμπλεκόμενοι ελπίζουν είτε σε συμβιβασμό δημοσίου - αναδόχου είτε σε νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέψει τη συνέχιση του έργου υπό νέους όρους.
Tο Σεπτέμβριο του 2003 αποφασίστηκε να κατασκευαστεί το μετρό Θεσσαλονίκης ως δημόσιο έργο, με χρηματοδότηση του ελληνικού δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA υπογράφηκε στις 7 Απριλίου 2006 και στα τέλη Ιουνίου του ίδιου έτους ξεκίνησε η κατασκευή του έργου, με προϋπολογισμό 1,052 δισ. ευρώ. Τα χαρακτηριστικά του βασικού δικτύου μετρό στη Θεσσαλονίκη είναι τα εξής: 13 σταθμοί με κεντρική αποβάθρα, 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, 18 υπεραυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό, συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού, δημιουργία αμαξοστασίου έκτασης 50.000 τ.μ. στην περιοχή της Πυλαίας. Επίσης, στο πρόγραμμα ανάπτυξης χώρων στάθμευσης της Αττικό Μετρό προβλέπεται η κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης στο μετρό της Θεσσαλονίκης, συνολικής χωρητικότητας 3.700 θέσεων.
Επέκταση στην Καλαμαριά: Σε τέσσερις από τους πέντε σταθμούς της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά έχουν δημιουργηθεί εργοτάξια και βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής, ενώ σε εκκρεμότητα παραμένει η παράδοση της έκτασης στον σταθμό της Αρετσούς και μέρους έκτασης στη Μίκρα.
Στον σταθμό Νομαρχίας, στη συμβολή της Μητροπολίτου Κυδωνιών με τη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, γίνονται διευθετήσεις δικτύων οργανισμών κοινής ωφελείας. Στο επόμενο εργοτάξιο της επέκτασης, στον σταθμό Καλαμαριάς, στη συμβολή των οδών Πόντου, Αιγαίου και Μεταμορφώσεως, οι εργασίες για τη μετατόπιση δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας και παραλλαγές δικτύων φορέων τηλεπικοινωνιών προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς. Ο σταθμός Αρετσούς, στη συμβολή των οδών Πόντου και Αγίου Νικολάου, παραμένει σε επίπεδο σχεδίου, καθώς δεν έχει αποδοθεί ακόμη η έκταση στην Αττικό Μετρό, γιατί αναμένεται απόφαση δικαστηρίου που θα ορίσει την τιμή μονάδας των απαλλοτριώσεων. Σε στάδιο ολοκλήρωσης βρίσκεται η εκσκαφή του σταθμού Νέας Κρήνης, στη συμβολή των οδών Βρυούλων, Κανάρη, Πόντου, που έφτασε στα οκτώ μέτρα και τοποθετούνται πάσσαλοι αντιστήριξης. Τέλος, στον σταθμό της Μίκρας, που είναι και ο τερματικός της γραμμής του μετρό προς την Καλαμαριά, απομένει να παραδοθεί στην Αττικό Μετρό ένα τμήμα της συνολικής έκτασης, για το οποίο δεν ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης. Στην υπόλοιπη έκταση γίνονται εργασίες και κατασκευάζεται το φρέαρ όπου θα μπουν δύο μετροπόντικες, για να αρχίσουν την κατασκευή των σηράγγων.
Το τμήμα της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά ξεκινά από τον σταθμό Πατρικίου της κεντρικής γραμμής, φτάνει μέχρι τον σταθμό Μίκρας και έχει μήκος 4,78 χλμ. Η σύμβαση κατασκευής με τον ανάδοχο, που είναι η εταιρεία Άκτωρ, υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2013 και υπολογίζεται ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2018.