Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Αναγνωρίζει η Κομισιόν πως η Τουρκία δεν έχει ρυθμίσει νομικά το ζήτημα των 24 Ορθόδοξων και 24 Εβραϊκών ιδρυμάτων ( εκκλησίες και συναγωγές) που εξακολουθούν να παραμένουν «κατειλημμένα» από το τουρκικό κράτος

Απάντηση του Επιτρόπου κ. Fule στον Ν. Χουντή

Αναγνωρίζει η Κομισιόν, ότι ο νόμος του 2008 της Τουρκίας για το καθεστώς των μη μουσουλμανικών κοινοτικών ιδρυμάτων (βακουφίων) «δεν εξετάζει το ζήτημα των περιουσιών που κατασχέθηκαν και πωλήθηκαν σε τρίτους ούτε το ζήτημα της ιδιοκτησίας ιδρυμάτων που συγχωνεύτηκαν προτού εγκριθεί η νέα νομοθεσία τον Φεβρουάριο του 2008». Αυτό απάντησε, μεταξύ άλλων, ο αρμόδιος Επίτροπος για τη διεύρυνση κ. Fule, στην ερώτηση του Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή.
Πιο συγκεκριμένα ο Έλληνας ευρωβουλευτής έθετε στην ερώτησή του το ζήτημα των 24 Ορθόδοξων και 24 Εβραϊκών ιδρυμάτων (εκκλησίες και συναγωγές) που εξακολουθούν να παραμένουν «κατειλημμένα» από το τουρκικό κράτος, και ζήτησε να ασκηθεί επιρροή από την Κομισιόν για την ανάκληση από την Τουρκία των διοικητικών αυτών πράξεων πράξεις της Γενικής Διεύθυνσης των Βακουφίων που κήρυξε τα 48 αυτά βακούφια «κατειλημμένα».
Ο κ. Fule στην απάντησή του αναγνωρίζει πως το «το πολιτικό πλαίσιο δεν εξετάζει το ζήτημα των περιουσιών που κατασχέθηκαν και πωλήθηκαν σε τρίτους ούτε το ζήτημα της ιδιοκτησίας ιδρυμάτων που συγχωνεύτηκαν προτού εγκριθεί η νέα νομοθεσία τον Φεβρουάριο του 2008» και συνεχίζει λέγοντας πως «Η ανάγκη εφαρμογής του νόμου του 2008 κατά τρόπο ομαλό και αποτελεσματικό και της διευθέτησης των ανωτέρω ζητημάτων σε νομικό και πρακτικό επίπεδο αναφέρεται ρητά στην έκθεση προόδου της Επιτροπής. Τίθεται, επίσης, στις τουρκικές αρχές σε κάθε ευκαιρία και σε όλα τα κατάλληλα επίπεδα.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης και της απάντησης είναι διαθέσιμα στον δικτυακό τόπο: www.chountis.gr
Το Γραφείο τύπου





Στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψηφίστηκε η έκθεση για την αξιολόγηση της Οδηγίας για τις υπηρεσίες

Υιοθετήθηκε σήμερα, με μεγάλη πλειοψηφία από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η έκθεση σχετικά με την εφαρμογή της Οδηγίας για τις υπηρεσίες 2006/123/EK. Η εν λόγω Οδηγία έχει ως στόχο να ανοίξει την αγορά για τους παρόχους υπηρεσιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, θέτοντας σε εφαρμογή την αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας που συνιστά τη βάση για την κοινή αγορά.
Το κύριο ζήτημα της έκθεσης είναι η αξιολόγηση της εφαρμογής και της εγγραφής της Οδηγίας για τις υπηρεσίες στο εθνικό δίκαιο των κρατών μελών και η παρουσίαση περαιτέρω προτάσεων, ώστε να αντιμετωπίσουν τα κράτη τα βασικότερα προβλήματα στην εφαρμογή της Οδηγίας: η έλλειψη ενημέρωσης προς τις επιχειρήσεις για το τι ισχύει σε κάθε κράτος μέλος, ο περιττός διοικητικός φόρτος και οι χρονοβόρες διαδικασίες, που εμποδίζουν σημαντικά τις διασυνοριακές συναλλαγές στον τομέα των υπηρεσιών και τη διαμόρφωση ισότιμων συνθηκών ανταγωνισμού. Σε αυτό το πλαίσιο κινήθηκαν και οι 11 τροπολογίες του ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Κ. Πουπάκη, οι οποίες και συμπεριλήφθησαν στο τελικό κείμενο.

Πιο συγκεκριμένα με τις τροπολογίες του υποστήριξε:

• την εκπόνηση μελέτης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τα πραγματικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα της Οδηγίας για την απασχόληση εντός της ΕΕ,
• τη διαμόρφωση των Κέντρων Ενιαίας Εξυπηρέτησης σε πλήρεις πύλες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, επιτρέποντας την εξ' αποστάσεως διεκπεραίωση διαδικασιών και διατυπώσεων που πρέπει να ακολουθήσουν οι πάροχοι υπηρεσιών που επιθυμούν να ιδρύσουν επιχείρηση ή να παρέχουν διασυνοριακές υπηρεσίες,
• την παροχή πληροφοριών από τα κέντρα ενιαίας εξυπηρέτησης σχετικά με το εργατικό και το φορολογικό δίκαιο που ισχύει στα κράτη μέλη και αφορά τους παρόχους υπηρεσιών, καθώς και πληροφορίες που σχετίζονται με τη διασυνοριακή γλωσσική εξυπηρέτηση (παροχή πληροφοριών σε γλώσσες πέραν των εθνικών, ιδίως στις γλώσσες των γειτονικών χωρών), ώστε να ξεπεραστεί ο γλωσσικός σκόπελος που αντιμετωπίζουν οι πάροχοι υπηρεσιών, γεγονός που θα οδηγήσει στην αύξηση των διασυνοριακών επενδύσεων,
• την ανάγκη να αναπτυχθούν δράσεις εκπαίδευσης των υπαλλήλων των εθνικών και περιφερειακών διοικήσεων που είναι επιφορτισμένες με τον έλεγχο των υπηρεσιών, ώστε να υπάρξει καλύτερη διοικητική συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών.
Στην παρέμβασή του στην Ολομέλεια ο Κ. Πουπάκης ανέφερε ότι οι δραστηριότητες που καλύπτει η Οδηγία για τις υπηρεσίες συνιστούν αποφασιστικό παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης και καταπολέμησης της ανεργίας, καθώς αναλογούν στο 40% του ΑΕΠ και των θέσεων εργασίας της ΕΕ, προσθέτοντας ότι η εν λόγω Οδηγία θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις, και ιδιαίτερα στις ΜΜΕ, να προσφέρουν στους πολίτες καλύτερες υπηρεσίες σε ανταγωνιστικές τιμές. Ωστόσο υπογράμμισε "για την ολοκλήρωση της αγοράς, την προώθηση της ανάπτυξης αλλά και τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης θα πρέπει τα κράτη μέλη να επιταχύνουν την ολοκλήρωση της εφαρμογής της Οδηγίας και να προσαρμόσουν τυχόν ασάφειες της Οδηγίας προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων".









Το καθεστώς των διοδίων στην Πιερία – Η επόμενη ημέρα του αγώνα μας

Φίλες και φίλοι, συναγωνιστές και συναγωνίστριες, αγαπητοί συμπολίτες, κάτοικοι της Πιερίας,
Αύριο, Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011, η Επιτροπή Αγώνα κατά των διοδίων της Πιερίας, καλεί φορείς, συλλογικότητες και πολίτες σε ανοιχτή παμπιερική σύσκεψη, με θέμα «Το καθεστώς των διοδίων στην Πιερία – Η επόμενη ημέρα του αγώνα μας». Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί στο Εμπορικό Επιμελητήριο Πιερίας (28ης Οκτωβρίου 9) στις 19:00 το βράδυ.
Θα συζητηθούν μεταξύ άλλων, νομικά θέματα, η έκβαση της σημερινής ψηφοφορίας στη Βουλή, τα ηλεκτρονικά διόδια, η συμμετοχή μας στο κίνημα «Δεν πληρώνουμε» και τα επόμενα βήματα του κοινού μας αγώνα.
Η εκδήλωση στηρίζεται από δεκάδες φορείς του Νομού, συλλόγους, κινήματα πολιτών, δημοτικές παρατάξεις και από την συντριπτική πλειοψηφία των ΜΜΕ Πιερίας.
Σας παρακαλούμε να συμβάλλετε κι εσείς στην οργάνωση της εκδήλωσης αυτής, προωθώντας το παρόν μήνυμα. Στείλτε το στις επαφές του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου, αναρτήστε το στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Twitter). Βοηθείστε στέλνοντας το παρακάτω κείμενο με SMS σε φίλους και γνωστούς: «Τετάρτη 16.02 παμπιερική σύσκεψη για τα διόδια, στις 19:00 στο Επιμελητήριο Πιερίας. Θα είμαστε εκεί!».
Σας ευχαριστούμε
Επιτροπή Αγώνα κατά των διοδίων της Πιερίας



Συνάντηση της βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Λίτσας Αμμανατίδου με τον δήμαρχο Λαγκαδά με αφορμή τις καταργήσεις σχολείων.

Το Υπουργείο Παιδείας έχει αποστείλει εγκύκλιο για συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, δημοτικών, γυμνασίων, λυκείων, στις κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, με πρόσχημα την «καλύτερη λειτουργία» των σχολικών μονάδων βάσει εκπαιδευτικών κριτηρίων.
Κατόπιν αυτού, αλλά και του σοβαρότατου προβλήματος που ανέκυψε για άλλη μια φορά με τη μεταφορά μαθητών και στο Νομό Θεσσαλονίκης, η Λίτσα Αμμανατίδου, βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, συναντήθηκε με τον δήμαρχο Λαγκαδά κ. Γιάννη Αναστασιάδη. Στα διοικητικά όρια του νέου Δήμου Λαγκαδά που αριθμεί 45 δημοτικά διαμερίσματα, και γεωγραφικά είναι η μεγαλύτερη συνένωση στο νομό, το ΥΠΔΒΜΘ αναφέρεται σε 5 καταργήσεις σχολείων εκ των οποίων τα 4 θα συγχωνευτούν με άλλα που οι αποστάσεις μεταξύ τους, ενώ φαίνονται να είναι μικρές, στην πραγματικότητα είναι τεράστιες σε σχέση με τον τόπο κατοικίας των μαθητών, και σε αρκετές περιπτώσεις το οδικό δίκτυο είναι δύσκολο, όλο στροφές και με υψόμετρο που το χειμώνα δυσκολεύει ακόμη περισσότερο τις μετακινήσεις. Η βουλευτής ενημερώθηκε από τον δήμαρχο για το ομόφωνο ψήφισμα όλων των δημοτικών παρατάξεων της 31ης Δεκέμβρη του 2010 του Δ.Σ. Λαγκαδά, στο οποίο καταγγέλλεται η επιχειρούμενη προσπάθεια εκτεταμένων συγχωνεύσεων και συνενώσεων σχολικών μονάδων, υπογραμμίζοντας την πρόθεση αντίστασης στην υλοποίηση ανάλογων σχεδιασμών.
Τα σχολεία που καταργούνται στο Δήμο Λαγκαδά είναι: α) το Γυμνάσιο Ασκού που φοιτούν μαθητές από τα χωριά Πολυδένδρι, Ανοιξιά, Φιλαδέλφιο, Ξηροπόταμος, και γίνεται μεταφορά των μαθητών στο Σοχό, β) το Γυμνάσιο Καλλινδοίων (64 μαθητές) και γ) το Λύκειο Καλλινδοίων (72 μαθητές) με μαθητές από τα χωριά Πετροκέρασα Αδάμ, Άγιο Χαράλαμπο, Σαρακήνα, αλλά και από τα Δουμπιά και Σανά του νομού Χαλκιδικής και μεταφορά τους στο σχολείο των Λαγκαδικίων, δ) το Γυμνάσιο Ξυλούπολης (Λαχανά) με μαθητές εκτός των άλλων όμορων χωριών και από χωριά των όμορων νομών Σερρών και Κιλκίς αφού τα σχολεία της διοικητικής τους περιφέρειας είναι σε πολύ μεγάλες αποστάσεις και προγραμματίζεται συγχώνευση με το Γυμνάσιο Ασσήρου και ε) το ΕΠΑΣ Λαγκαδά το οποίο καταργείται χωρίς να υπάρξει καμία συγχώνευση.
Η βουλευτής μεταξύ άλλων τόνισε: «δεν μπορεί το Υπουργείο Παιδείας να σχεδιάζει με οικονομικά κριτήρια κατ’ εντολή του μνημονίου και της τρόικας, αγνοώντας τα εκπαιδευτικά κριτήρια, τις τεράστιες αποστάσεις που θα καλούνται να διανύουν οι μαθητές, χάνοντας χρόνο και διακινδυνεύοντας στις δύσκολες καιρικές συνθήκες. Επίσης ας μη ξεχνούμε πως αποκέντρωση χωρίς σχολικές μονάδες δεν μπορεί να υπάρξει και το κλείσιμο σχολείων της περιφέρειας θα σημάνει επιπλέον την ερημοποίηση της υπαίθρου».
Στη συνάντηση της βουλευτή με τον δήμαρχο, έγινε επίσης αναφορά στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο νεοσυσταθείς Δήμος Λαγκαδά, η οργάνωση και οι νέες υπηρεσίες του, το ανάγλυφο της περιοχής και οι οδικοί άξονες, η μεταφορά απορριμμάτων, ο ΧΥΤΑ Μαυροράχης και η λειτουργία του, η λίμνη Κορώνεια, οι αρχαιολογικοί τόποι του νέου δήμου και ο τρόπος μεγαλύτερης προβολής τους, η αναδιοργάνωση των εγκαταστάσεων των Λουτρών και γενικότερα η οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και η βιωσιμότητά της.
Τέλος, η προσέλκυση νέων κατοίκων ή η επιστροφή στους τόπους καταγωγής είναι άμεσα συνδεδεμένη με τις δομές που θα έχει ο τόπος κατοικίας και με την ανάπτυξη παράλληλα επαγγελματικών δραστηριοτήτων. Για τα νέα ζευγάρια φυσικά ένας κύριος και αποτρεπτικός λόγος είναι οι καταργήσεις σχολικών μονάδων και αυτό θα πρέπει να απασχολήσει την κυβέρνηση και το ΥΠΔΒΜΘ.

Θεσσαλονίκη:«Στον αέρα» ο σταθμός του μετρό στο Παπάφειο

Στις 2 Μαΐου, αν πάνε όλα καλά, θα εξεταστεί από το ΣτΕ η υπόθεση

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Για τις 2 Μαΐου μετατέθηκε η εξέταση από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) της... τύχης του σταθμού του μετρό Παπάφη. Το ΣτΕ επρόκειτο να εξετάσει χτες την αίτηση ακύρωσης που κατέθεσε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, Ανθιμος, με την ιδιότητα του προέδρου του δ.σ. του Παπάφειου Ορφανοτροφείου, εναντίον της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης 907,16 τ.μ. στον αύλειο χώρο του ιδρύματος.
Ταυτόχρονα, θα εξέταζε και την αίτηση ακύρωσης που στρέφεται κατά της κοπής δέντρων από την αυλή του Παπαφείου (με τη δικαιολογία ότι είναι υπεραιωνόβια και η κοπή τους θα επιφέρει δυσμενή μεταβολή του φυσικού και κατ' επέκταση του πολιτιστικού περιβάλλοντος). Ομως η υπόθεση πήρε και πάλι αναβολή.Επισήμως, η αιτία είναι η αποχή των δικηγόρων της Θεσσαλονίκης. Ωστόσο, κύκλοι της «Αττικό Μετρό ΑΕ» κάνουν λόγο για εμπαιγμό από τη διοίκηση του Παπαφείου. «Εμπαίζουν το μετρό, εμπαίζουν τη Θεσσαλονίκη», λένε καυστικά και επισημαίνουν ότι είτε ο δικηγόρος του Παπαφείου θα μπορούσε να πάρει ειδική άδεια από το Δικηγορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης, ώστε να παραστεί στην εξέταση του θέματος, είτε το Παπάφειο θα μπορούσε να στείλει δικηγόρο από την Αθήνα. «Δεν έκαναν τίποτα από τα δύο. Για μία ακόμα φορά αδιαφόρησαν, στην προσπάθειά τους να καθυστερήσουν το έργο», επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι. Χτες οι εκπρόσωποι της «Αττικό Μετρό ΑΕ» πίεσαν για την όσο το δυνατό νωρίτερα εξέταση του ζητήματος.
Σε περίπτωση που το Συμβούλιο της Επικρατείας απορρίψει την αίτηση ακύρωσης, ανοίγει ο δρόμος έστω και για την εκ των υστέρων κατασκευή του σταθμού, ο οποίος θεωρείται νευραλγικός, καθώς θα μπορεί να εξυπηρετεί την πολυπληθή περιοχή της Τούμπας. Αν η αίτηση ακύρωσης γίνει δεκτή, τότε η κατασκευή του σταθμού Παπάφη θα οδηγηθεί σε οριστική κατάργηση.

Χρονοδιαγράμματα

Αν στις 2 Μαΐου δεν υπάρξει νέα αναβολή και συζητηθεί η υπόθεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας, τότε μπορεί μέσα σε δύο μήνες να υπάρξει απόφαση. Υπό κανονικές συνθήκες, οι αποφάσεις απαιτούν περί τους οκτώ μήνες. Ωστόσο, η φύση της συγκεκριμένης υπόθεσης, που αφορά δημόσιο συμφέρον, κάνει δυνατή την έκδοση απόφασης σε πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα.
Στη συνέχεια θα εκπονηθεί μελέτη για την κατασκευή του σταθμού, η οποία απαιτεί από τέσσερις έως έξι μήνες (προβλεπόταν ότι πρώτα θα κατασκευαστεί ο σταθμός και μετά θα περάσουν υπογείως οι δύο μετροπόντικες, κάτι το οποίο δε συνέβη λόγω των εμπλοκών από τη διοίκηση του Παπαφείου. Ετσι, χρειάζεται νέα μελέτη).Από εκεί και πέρα, η κατασκευή του σταθμού δεν απαιτεί περισσότερο από ένα χρόνο. Σε κάθε περίπτωση, όπως υπογραμμίζουν υψηλόβαθμα στελέχη της «Αττικό Μετρό ΑΕ», «αν δεν υπάρξει νέα αναβολή και η υπόθεση εξεταστεί τον προσεχή Μάιο, τότε η Θεσσαλονίκη θα διαθέτει το σταθμό Παπάφη από την πρώτη μέρα λειτουργίας της βασικής γραμμής του μετρό. Αν πάλι υπάρξει νέα αναβολή, τότε όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά», λένε με νόημα.

Το κόστος

Οσο για το κόστος των παλινωδιών σχετικά με την κατασκευή του σταθμού Παπάφη, αυτό υπολογίζεται σε 15 με 20 εκατομμύρια ευρώ! Πρόκειται για το ποσό το οποίο θα πρέπει να πληρωθεί προκειμένου να κατασκευαστεί εκ των υστέρων ο σταθμός.Πάντως, σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους, ο συγκεκριμένος σταθμός θεωρείται ένας από τους πιο κομβικούς, διότι από εκεί θα μπορούσε να «φύγει» μελλοντικά μια επέκταση προς την Τούμπα. Η κατάργησή του θα σημάνει ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, καθώς από το Πανεπιστήμιο (τον προηγούμενο σταθμό του μετρό) μέχρι τον «Ευκλείδη» (τον επόμενο σταθμό) η απόσταση είναι μεγαλύτερη του ενός χιλιομέτρου, κάτι το οποίο σημαίνει ότι χιλιάδες πολίτες θα μείνουν χωρίς υπόγειο μέσο σε σταθερή τροχιά.