Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

Σε βαρύ κλίμα πραγματοποιήθηκε η κοπή της πίτας του Μουσικουγυμναστικού Συλλόγου των σιδηροδρομικών «Θερμαϊκός».

Την ετήσια εκδήλωση κοπή της πίτας του πραγματοποίησε ο Μουσικογυμναστικός σύλλογος των Σιδηροδρομικών «Θερμαϊκός». Το κλίμα στην εκδήλωση ήταν βαρύ δεδομένου των γεγονότων που εξελίσσονται αυτή την περίοδο στον σιδηρόδρομο και που αφορά τις υποχρεωτικές μετατάξεις έκτος ΟΣΕ εργαζομένων του Οργανισμού. Θέμα που κυριάρχησε τόσο στην ομιλία του Πρόεδρου του Θερμαϊκού κ. Χρήστου Αχλάτη όσο και του πρόεδρου του ΣΒΒΕ κ. Γιάννη Βλάχου. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο δήμαρχος Αμπελοκήπων –Μενεμένης κ. Λάζαρος Κυρίζογλου ο οποίος απεύθυνε θερμό χαιρετισμό και στήριξης στους εργαζομένους σιδηροδρομικούς. την ΕΠΣΜ εκπροσώπησε ο παλιός ποδοσφαιριστής της Παναχαϊκής κ. Κώστα Λεβέντης. Οι διοίκηση του συλλόγου βράβευσε με τιμητικές πλακέτες τις κυρίες Βάσω Μαζαράκη και Ρέγκου Πολύμνια για την προσφορά τους στον σύλλογο και ιδιαίτερα στον χορωδιακό τμήμα. Την εκδήλωση παρακολούθησαν πολύ νέοι που συμμετέχουν στην ποδοσφαιρική ομάδα του «Θερμαϊκού» Το τυχερό νόμισμα της πίτας έπεσε στην ΕΠΣΜ.

Σταύρος Κλαφάτης: «Ανάγκη αντιμετώπισης του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού»

Ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρος Καλαφάτης κατέθεσε στη Βουλή ερώτηση με αρ. πρωτ. 10611/7-2-2011 προς την Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με θέμα την «Αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού».
Στην ερώτηση που κατέθεσε ο κ. Καλαφάτης, επισημαίνει ότι το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού ή bullying, όπως είναι γνωστός ο όρος διεθνώς, έχει αρχίσει να παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις, καθώς απαντάται ολοένα και συχνότερα στα ελληνικά σχολεία, με πρόσφατα περιστατικά σε Θεσσαλονίκη και Σέρρες, που αφορούν παιδιά που ζούσαν χρόνια μέσα στο φόβο υπό τις απειλές σωματικής βίας συνομηλίκων τους και εξαναγκάζονταν να τους δίνουν χρήματα για να αποφύγουν την κακοποίηση.
Με τον όρο σχολικός εκφοβισμός εννοούμε την επιθετική συμπεριφορά μεταξύ μαθητών, η οποία εκδηλώνεται με σωματική, λεκτική ή συναισθηματική επίθεση. Μορφή του αποτελεί ακόμη ο σεξουαλικός και ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός ή cyber bullying (εκφοβισμός μέσω διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων σε κινητό τηλέφωνο κ.α.).
Στην ερώτηση γίνεται αναφορά στα συμπεράσματα σχετικών ερευνών, που διεξήχθησαν κατά τα έτη 2004-2008, σύμφωνα με τα οποία 10-15% των ερωτηθέντων μαθητών, κυρίως δημοτικού και γυμνασίου έχει βιώσει ως θύμα το φαινόμενο κυρίως με τη λεκτική του μορφή και τη μορφή του κοινωνικού αποκλεισμού, ενώ 1 στα 10 παιδιά περίπου φοβάται και αγωνιά ότι θα πέσει θύμα εκφοβιστικών περιστατικών.
Περαιτέρω, επικαλείται άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία ερευνών, με βάση τα οποία, τα αγόρια είναι συχνότερα δράστες και θύματα του σχολικού εκφοβισμού, ενώ ο δράστης συνήθως είναι ελληνικής καταγωγής. Επισημαίνεται τέλος στην ερώτηση ότι 1 στα 5 παιδιά δεν αποκαλύπτει σε κανέναν σχετικά περιστατικά εκφοβισμού, ενώ απουσιάζει στη μεγαλύτερη πλειοψηφία η συνεργασία σχολείου και γονέων, που καθιστά δυσχερή την αντιμετώπιση του φαινομένου.
Ο κ. Καλαφάτης επισημαίνει την απουσία οργανωμένου προγράμματος από την πολιτεία για την πρόληψη και καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού και ρωτά την αρμόδια Υπουργό αν πρόκειται να προβεί στη δημιουργία μιας εθνικής πολιτικής για το σκοπό αυτό. Παράλληλα ρωτά αν υπάρχει προγραμματισμός για τη λήψη αναγκαίων μέτρων με έμφαση στην έκδοση γραπτών οδηγιών, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ενίσχυση των εκπαιδευτικών περιφερειών με ειδικούς ψυχικής υγείας και την εφαρμογή προγραμμάτων στα σχολεία με την ενεργή συμμετοχή μαθητών και γονέων.

Ερώτηση προς την κα Υπουργό Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων


Θέμα: Συγχωνεύσεις Γυμνασίων Τσοτυλίου, Εράτυρας, Γαλατινής και Λιβαδερού Νομού Κοζάνης

Στο πλαίσιο των αλλαγών που δρομολογεί το Υπουργείο Παιδείας με στόχο «την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης», προωθείται σχέδιο συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων, με βάση μεταξύ άλλων τις γεωγραφικές συνθήκες και τις ιδιαιτερότητες των επιμέρους περιοχών. Εν προκειμένω πληροφορίες για κατάργηση των Γυμνασίων Τσοτυλίου, Εράτυρας, Γαλατινής και Λιβαδερού Νομού Κοζάνης, έχουν θορυβήσει τους κατοίκους της περιοχής.
Συγκεκριμένα, στο Γυμνάσιο Τσοτυλίου φοιτούν μαθητές που μένουν σε απομακρυσμένα χωριά (ενδεικτικές αποστάσεις: Αυγερινός 32 χλμ., Πολυκάστανο 22 χλμ., Δαμασκηνιά: 28 χλμ.) και πηγαινοέρχονται καθημερινά με άσχημες καιρικές συνθήκες και υποβαθμισμένο οδικό δίκτυο. Σε περίπτωση συγχώνευσης οι μαθητές θα υποχρεώνονται να διανύουν επιπλέον 10 χλμ. κάθε μέρα για να φοιτήσουν στο σχολείο της Νεάπολης. Εκτός αυτού, στο Δημοτικό Σχολείο Τσοτυλίου σήμερα φοιτούν 128 μαθητές, δυναμικό ικανό για τη διατήρηση ενός υγιούς Γυμνασίου.

Όσον αφορά το Γυμνάσιο Λιβαδερού οι αποστάσεις για τα δύο προτεινόμενα σχολεία σε περίπτωση συγχώνευσης είναι 26 και 30χλμ., σε επίσης κακό οδικό δίκτυο ορεινής περιοχής (1.050-1.200μ. υψόμετρο). Και για το εν λόγω σχολείο, τα στοιχεία δείχνουν ότι η τάση είναι αυξητική, αφού φέτος έχει 24 μαθητές, ενώ το 2012 οι μαθητές υπολογίζονται στους 45.

Πέραν των άλλων είναι γνωστό πως ο Νομός Κοζάνης και οι παραπάνω περιοχές το χειμώνα αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες στις μετακινήσεις και αρκετές ημέρες τα σχολεία παραμένουν κλειστά με απόφαση της μέχρι πρότινος ΝΑ.

Επειδή το κλείσιμο των παραπάνω σχολείων θα έχει δυσάρεστες επιπτώσεις για τις τοπικές κοινωνίες και θα οδηγήσει σε εσωτερική μετανάστευση του ενεργού πληθυσμού.

Επειδή υπάρχει εκ μέρους του Υπουργείου η δέσμευση ότι ένα απομακρυσμένο χωριό, με δύσκολο οδικό δίκτυο, δεν θα χάσει το σχολειό του.

Επειδή η διαβλεπόμενη δημιουργία πολυπληθών τμημάτων δεν είναι παιδαγωγικά ενδεδειγμένη πρακτική.

Επειδή, η εξοικονόμηση πόρων δεν νοείται να γίνει εις βάρος των μαθητών.
Ερωτάται η κα Υπουργός:
Προτίθεται να διατηρήσει ως έχουν τα Γυμνάσια Τσοτυλίου, Εράτυρας, Γαλατινής και Λιβαδερού Νομού Κοζάνης, ώστε να μην ενταχθούν στην απαράδεκτη διαδικασία των συγχωνεύσεων που θα οδηγήσει αφενός σε υποβάθμιση της εκπαίδευσης και αφετέρου σε ερημοποίηση της περιφέρειας και περαιτέρω όξυνση των ανισοτήτων;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου

Κώστας Πουπάκης: Κυβέρνηση απεριορίστων ευθυνών με τα αδιέξοδα εισπρακτικά μέτρα και στις αστικές συγκοινωνίες εις βάρος των καταναλωτών

Σειρά ερωτήσεων κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής Κώστας Πουπάκης με τις οποίες καταδεικνύει τους τρόπους με τους οποίους η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ παραβιάζει τα δικαιώματα των καταναλωτών- χρηστών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Ο έλληνας ευρωβουλευτής εστιάζει στον αποκλειστικά εισπρακτικό χαρακτήρα των μέτρων χωρίς την παράλληλη αναβάθμιση της εξυπηρέτησης ή βελτίωση των μεταφορικών υποδομών και την περαιτέρω αφαίμαξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων από τις αυξήσεις των εισιτηρίων, καθώς και τον κίνδυνο οι καταναλωτές να μην αποζημιωθούν για υπηρεσίες που δεν απολαμβάνουν με ευθύνη της κυβέρνησης και του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών. Πρόκειται για τη νοµικά αυτονόητη υποχρέωση των φορέων των αστικών συγκοινωνιών να αποζηµιώνουν τους πολίτες που δεν µπόρεσαν να κάνουν χρήση των δελτίων απεριορίστων διαδροµών λόγω εσωτερικών λόγων του αρμόδιου Οργανισμού (π.χ. δικαιολογημένων απεργιών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς).

Πιο συγκεκριμένα, στην Επιτροπή τέθηκαν τα ακόλουθα ζητήματα:

1. Πώς διασφαλίζεται η προστασία των ευπαθών κοινωνικών ομάδων από μέτρα εισπρακτικού χαρακτήρα την ώρα μάλιστα που δεν αναβαθμίζονται οι υπηρεσίες μετακίνησης;

2. Πώς διασφαλίζεται η απρόσκοπτη πρόσβασή τους σε βασικά κοινωνικά αγαθά όπως η μετακίνηση όπως προβλέπουν σαφώς οι σχετικές ευρωπαϊκές Οδηγίες;

3. Με ποιο τρόπο ο καταναλωτής-επιβάτης Μέσων Μαζικής Μεταφοράς μπορεί να διεκδικήσει το δικαίωμα αποζημίωσης για χρήματα που έχει καταβάλει για την αγορά κάρτας απεριορίστων διαδρομών όταν ο Οργανισμός λόγω υπαιτιότητάς του αδυνατεί να τον εξυπηρετήσει;

4. Πώς μπορεί ο καταναλωτής - χρήστης Μέσων Μαζικής Μεταφοράς να διεκδικήσει επιπλέον αποζημίωση για χρήματα που έχει καταβάλει προκειμένου να μετακινηθεί τις ημέρες που ο Οργανισμός δεν είχε τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει;

5. Ποια είναι τα δικαιώματα του πολίτη καταναλωτή όταν καλείται να πληρώσει την ανεπάρκεια των αρμόδιων φορέων να περιορίσουν τη λαθρεπιβίβαση;
Όπως δηλώνει ο Κώστας Πουπάκης: «οι αυξήσεις των εισιτηρίων που αποφάσισε η κυβέρνηση καθιστούν πολυτέλεια τη μετακίνηση για εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας οι οποίοι καλούνται να ξοδεύουν ακόμα και έναν ολόκληρο μισθό το χρόνο για εισιτήρια .Η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ παίρνει για μια ακόμη φορά αδιέξοδα εισπρακτικά μέτρα την ίδια στιγμή που με ευθύνη της προσφέρει ολοένα πιο υποβαθμισμένες δημόσιες συγκοινωνίες. Οι επιβάτες ταλαιπωρούνται και μάλιστα κινδυνεύουν να μην αποζημιωθούν για προπληρωμένες υπηρεσίες που δεν απολαμβάνουν. Οι καταναλωτές έχουν και δικαιώματα, ενώ η κυβέρνηση έχει και υποχρεώσεις, πράγμα που φαίνεται να αγνοεί προκλητικά».

Η λέξη της εβδομάδας από τα 24γράμματα: Η ιστορία της λέξης “άσυλο”. Γράφει ο Γιώργος Δαμιανός

Παρουσίαση με λίγα λόγια: Δεν είναι πρώτη φορά στην Ιστορία που γίνεται λόγος για τον περιορισμό του Ασύλου. Κατά την αυτοκρατορική περίοδο της Ρώμης οι ιεροί χώροι, που παρείχαν άσυλο, είχαν αυξηθεί υπερβολικά (για να προστατεύονται όλοι οι αντιφρονούντες υπόδουλοι) και για αυτό οι Ρωμαίοι αναγκάστηκαν να τους περιορίσουν για να αποφεύγεται η υπόθαλψη “ταραχοποιών στοιχείων”. Σήμερα, η λέξη “άσυλο” χρησιμοποιείται, κυρίως, για να δηλώσει το πανεπιστημιακό άσυλο, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχει και το διπλωματικό, το οικογενειακό αλλά και το πολιτικό άσυλο. Η λέξη παράγεται από το στερητικό -α- και το ρήμα “συλάω, -ω” και δήλωνε, αρχικά, τον απαραβίαστο χώρο, που δεν επιτρέπεται να βεβηλωθεί και ως εκ τούτου προσδιόριζε τον ασφαλή χώρο.24γράμματα Το ρήμα συλώ όριζε τη “λαφυραγώγηση νεκρού και ίσως να προέρχεται από τα ουσιαστικά “σύλα” ή “σύλαι” τα οποία δήλωναν “ την κατάληψη του πλοίου και την κατάσχεση του εμπορεύματος”. Η λέξη χρησιμοποιείται από τον 5ο αιώνα π.Χ. (Ευριπίδης, Μηδ. 727-728). Το πνεύμα του άσυλου συναντάται και το 467 π.Χ, έτος που διδάχτηκαν «Ικέτιδες» του Αισχύλου. Η λέξη, αρχικά, προσδιόριζε ναούς ή ιερούς τόπους (απ΄ εδώ και η λ. “ιερόσυλος”) και κανένας δεν μπορούσε να πειράξει όποιον ζητούσε προστασία. Παράγωγες λέξεις: συλητής (: άρπαγας, ληστής), σύληση. Η λέξη πέρασε στα λατινικά ως asylum και απ' εκεί σε όλες τις γλώσσες της Εσπερίας: Ιταλικά: asilo, Γαλλικά: asile, Γερμανικά: asyl, Αγγλικά: asylum. 24γράμματα

Το πανεπιστημιακό άσυλο καθιερώθηκε το 1088 στο πανεπιστήμιο της Μπολόνια (Ιταλία) με το Authentica Habita (ή Constitutio Habita) και σκοπός του ήταν να προστατευτούν οι διανοούμενοι από την αυθαιρεσία της παπικής εκκλησίας. Στα νεότερα χρόνια χώροι προστασίας ανθρώπων με ιδιαίτερα ψυχικά ή κοινωνικά προβλήματα ονομάστηκαν “άσυλα” (άσυλο ανιάτων, αστέγων, κ.α). Σύγχρονη είναι και η παρεξηγημένη νομική επινόηση “βουλευτική ασυλία”

Διαβάστε ένα μικρό αφιέρωμα στο άσυλο: την ιστορία του ασύλου,την πρώτη καταπάτηση ασύλου στην αρχαιότητα, την πρώτη καταπάτηση πανεπιστημιακού ασύλου (τα Γαλβανικά), Τι ακριβώς ορίζει ο σύγχρονος νόμος/ τι ισχύει στο εξωτερικό,τις απόψεις των: Πανούση, Γεωργοσόπουλου, Δανίκα, Παντούλα 24γράμματα

Ερώτηση προς τους κ.κ. Υπουργούς: - Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας-Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης

Θέμα : Ακατάλληλη περιοχή εγκατάστασης του Βιομηχανικού Πάρκου Καβάλας

Το 2005 το Υπουργείο Ανάπτυξης προχώρησε στη δημιουργία Βιομηχανικού Πάρκου στην πόλη της Καβάλας. Μέσα στα επόμενα χρόνια προσδιορίστηκαν τόσο ο προϋπολογισμός του έργου όσο και οι φορείς που θα αναλάμβαναν τη διαχείρισή του. Η τυπική ολοκλήρωσή του έχει επιτευχθεί από τον Μάρτιο του 2009 και εκκρεμεί η εγκατάσταση των επιχειρήσεων. Από τις 60 επιχειρήσεις που προβλεπόταν να εγκατασταθούν, έχουν υπογραφεί μόνο 20 συμβόλαια στο μισό περίπου του διαθέσιμου χώρου.
Πέραν της οικονομικής κρίσης καθώς και της καθυστέρησης στο πρόγραμμα επιδότησης για μετεγκατάσταση των επιχειρήσεων προέκυψε ένα πολύ σοβαρότερο πρόβλημα το οποίο θέτει σε αμφισβήτηση τη μελλοντική λειτουργία του πάρκου. Σύμφωνα με έκθεση του Τεχνικού Επιμελητηρίου ο χώρος δεν είναι ο καταλληλότερος. Συγκεκριμένα το ΒΙΟΠΑ χωροθετήθηκε σε περιοχή όπου απαιτείται ειδική θεμελίωση των κτιρίων και όχι συμβατική και συνεπώς για κάθε κτίριο που θα αναγερθεί θα πρέπει να εκπονηθεί εδαφοτεχνική μελέτη ως απαραίτητη προϋπόθεση με την έκδοση της οικοδομικής άδειας.
Αυτό σημαίνει ότι οι ενδιαφερόμενοι θα επωμιστούν το κόστος της εδαφοτεχνικής μελέτης και θα επιβαρυνθούν επιπλέον με την υψηλή δαπάνη για τη θεμελίωση.
Το πρόβλημα οξύνεται επιπλέον από την ασάφεια που επικρατεί, και λόγω Καλλικράτη, αναφορικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς και τη λειτουργία του Φορέα Διαχείρισης του Πάρκου.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
• Με ποιες διαδικασίες εγκρίθηκε ο εν λόγω χώρος και τι ποσά δαπανήθηκαν μέχρι τώρα;
• Ποιος θα επωμιστεί τις δαπάνες για τη νέα εδαφολογική μελέτη, το κόστος των νέων εργασιών και ποιος είναι αρμόδιος με τις νέες διατάξεις του Καλλικράτη;
Η ερωτώσα βουλευτής
Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου



Τι είναι το κίνημα κατά των διοδίων "Δεν Πληρώνουμε";

Έτσι, για να θυμούνται οι παλιοί (σοσιαλιστές) και να μαθαίνουν οι καινούργιοι.
Το κίνημα κατά των διοδίων δεν είναι μόδα, ούτε επιλογή κάποιων «τζαμπατζίδων». Το «Δεν πληρώνουμε» είναι μια άκρως πολιτική πράξη, είναι μια συνειδητή επιλογή ενεργών πολιτών. Είναι μια φυσιολογική αντίδραση, ένα ξέσπασμα οργής και αποτέλεσμα μιας πρωτοφανούς κοινωνικής αδικίας. Οι πολίτες αντιδρούν με αυτό τον τρόπο, διότι δεν έχουν άλλη επιλογή! Επέλεξαν να «σπρώξουν την μπάρα» γιατί κανείς ποτέ δεν τους άκουσε! Αντιδρούν γιατί βλέπουν, πόσο εύκολα και μεθοδευμένα, μεταφέρεται ο εθνικός πλούτος στα χέρια ιδιωτών, τη στιγμή που τα δικά τους εισοδήματα συρρικνώνονται δραματικά και οι οικογένειές τους βυθίζονται στη φτώχεια.
Για όσους δεν κατάφεραν να «διαβάσουν» το μήνυμα του κινήματος «Δεν πληρώνουμε» κατά των διοδίων, παραθέτουμε απόσπασμα ομιλίας του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κάρολου Παπούλια. Έτσι, για να θυμούνται οι παλιοί (σοσιαλιστές) και να μαθαίνουν οι καινούργιοι.
«Η κοινωνική στράτευση θα φέρει πολιτική δράση και πίεση σε κάθε φορέα εξουσίας, να πράξει το καθήκον του, να παρέμβει, να αλλάξει νόμους αν χρειαστεί.Η πείρα έχει δείξει ότι όταν οι πολίτες μιας τοπικής κοινωνίας που απειλείται η υγεία της ή η οικονομική της δραστηριότητα ή η καθημερινή ποιότητα της ζωής της αντιστέκονται, η τοπική και η κεντρική εξουσία υποχωρούν».
Κάρολος Παπούλιας,
Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας
Σεπτέμβριος 2009
Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας (ΕΟΔνΠ)

44 ευρωβουλευτές από διάφορες χώρες και πολιτικές ομάδες του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου συνυπογράφουν ερώτηση του Νίκου Χουντή για τις απελάσεις Ρομά από την Γαλλία.


• Η συνυπογραφή της ερώτησης, αποτελεί κόλαφο σε βάρος και του προέδρου του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου.

Με 43 συναδέλφους του ευρωβουλευτές επανέρχεται στο θέμα των απελάσεων των Ρομά από την Γαλλία, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής αποδοκιμάζοντας με τον τρόπο αυτό και τον Πρόεδρο του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, ο οποίος προσπάθησε απροκάλυπτα να λογοκρίνει τον Έλληνα ευρωβουλευτή, εμποδίζοντας τον να καταθέσει ερώτηση με την οποία θα υποχρέωνε το Συμβούλιο να πάρει θέση για τις απελάσεις. (σχετικό δελτίο τύπου στις 18/10/2010). : http://www.chountis.gr/index.php?page=text&CategoryId=11&id=694
Πιο συγκεκριμένα ο Πρόεδρος του ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κ. Μπούζεκ είχε κρίνει ως απαράδεκτη την ερώτηση του Νίκου Χουντή με το αιτιολογικό ότι δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Συμβουλίου της Ε.Ε. Διαψεύδοντας με αυτόν τον τρόπο και το ίδιο το ευρωκοινοβούλιο που ζητούσε με ψήφισμα του να «παροτρύνει τις γαλλικές αρχές, να αναστείλουν άμεσα όλες τις απελάσεις των Ρομά καλώντας συγχρόνως την Επιτροπή, το Συμβούλιο και τα κράτη-μέλη να παρέμβουν με το ίδιο αίτημα».

Στην ερώτηση του Νίκου Χουντή, που συνυπογράφουν πλέον 44 ευρωβουλευτές, αφού παρατίθεται η γνώμη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Κομισιόν για το θέμα των απελάσεων των Ρομά, καλεί το Συμβούλιο να πάρει σαφή θέση επί του θέματος.

Η πλήρης ερώτηση και οι υπογραφές των ευρωβουλευτών έχουν ως εξής :
Η απόφαση της Γαλλίας να απελάσει από την επικράτειά της πολίτες της Ε.Ε., Ρομά από τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, βρήκε την άμεση αντίδραση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου το οποίο με ψήφισμά του (P7_TA-PROV(2010)0312) στις 9.9.2010, αφού «εκφράζει τη βαθιά του ανησυχία για τα μέτρα απέλασης» … « παροτρύνει τις γαλλικές αρχές να αναστείλουν άμεσα όλες τις απελάσεις των Ρομά καλώντας συγχρόνως την Επιτροπή, το Συμβούλιο και τα κράτη μέλη να παρέμβουν με το ίδιο αίτημα». Εκ μέρους της Επιτροπής, η Επίτροπος για τη δικαιοσύνη κ. V. Reding, δήλωσε μεταξύ άλλων τα ακόλουθα « Οι διακρίσεις βάσει της εθνικής ή εθνοτικής καταγωγής δεν έχουν θέση στην Ευρώπη. Δεν είναι συμβατές με τις αξίες στις οποίες η Ευρωπαϊκή Ένωση θεμελιώνεται. Οι εθνικές αρχές οι οποίες διακρίνουν εθνικές ομάδες στην εφαρμογή του κοινοτικού δικαίου παραβιάζουν επίσης το Χάρτη θεμελιωδών δικαιωμάτων τον όποιο όλες οι χώρες μέλη συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας έχουν υπογράψει». Το μόνο θεσμικό όργανο της ΕΕ που ακόμα δεν έχει πάρει θέση επί του θέματος είναι το Συμβούλιο, γεγονός που δημιουργεί στους λαούς της Ευρώπης σοβαρά ερωτήματα για την προστασία των ανθρωπίνων και των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην Ε.Ε.. Ποια είναι η γνώμη του Συμβουλίου για το συγκεκριμένο θέμα;

Οι Ευρωβουλευτές που συνυπογράφουν :

Nikolaos Chountis (GUE/NGL), Alexander Alvaro (ALDE), Marije Cornelissen (VERTS/ALE), Cornelius De Jong (GUE/NGL), Cornelia Ernst (GUE/NGL), Hélène Flautre (VERTS/ALE), Ana Gomes (S&D), Sylvie Guillaume (S&D), Heidi Hautala (VERTS/ALE), Sophie In't Veld (ALDE), Franzisca Keller (VERTS/ALE), Jean Lambert (VERTS/ALE), Raül Romeva i Rueda (VERTS/ALE), Rui Tavares (GUE/NGL), Kyriacos Triantaphyllides (GUE/NGL), Marie-Christine Vergiat (GUE/NGL), Michail Tremopoulos (VERTS/ALE), Marie Eleni Koppa (S&D), Eva-Britt Svensson (GUE/NGL), Nicole Kiil-Nielsen (VERTS/ALE), Keith Taylor (VERTS/ALE), Kriton Arsenis (S&D), Catherine Greze (VERTS/ALE), Renate Weber (ALDE), Marisa Matias (GUE/NGL), Kinga Göncz (S&D), Willy Meyer Pleite (GUE/NGL), Karima Delli (VERTS/ALE), Patrice Tirolien (S&D), Henri Weber (S&D), Catherine Trautmann (S&D), Harlem Desir (S&D), Francoise Castex (S&D), Kader Arif (S&D), Liem Hoang Ngoc (S&D), Raimon Obiols (S&D), Patrick Le Hyaric (GUE/NGL), Jacky Henin (GUE/NGL), Takis Hadjigeorgiou (GUE/NGL), Miguel Portas (GUE/NGL), Thomas Händel (GUE/NGL), Gabriele Zimmer (GUE/NGL), Soren Bo Sondergaard (GUE/NGL) Lunacek Ulrike GREENS.
 Το Γραφείο Τύπου



Σταύρος Καλαφάτης: «Απαξίωση της εταιρείας "Εγνατία Οδός Α.Ε. από την κυβέρνηση»

Ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρος Καλαφάτης κατέθεσε στη Βουλή την με αριθ. 10481/04-02-2011 ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με θέμα «Απαξίωση της εταιρείας "Εγνατία Οδός Α.Ε." από τη σημερινή κυβέρνηση».Στην ερώτηση που κατέθεσε ο κ. Καλαφάτης, υπενθυμίζει τη συμβολή της "Εγνατίας Οδού Α.Ε.", στην άρτια και έγκαιρη ολοκλήρωση της κατασκευής του ομώνυμου υπερσύγχρονου αυτοκινητοδρόμου εντός του 2009. Επισημαίνει ότι η εν λόγω εταιρεία αποτελεί ένα μεγάλο κεφάλαιο για τη Βόρεια Ελλάδα και για τη χώρα, με συσσωρευμένη εμπειρία, τεχνογνωσία και διεθνή αναγνώριση, που όμως η σημερινή κυβέρνηση με ενέργειές της, υποβαθμίζει και απαξιώνει τη σημαντική της αξία. Ο κ. Καλαφάτης συμπεραίνει τα ανωτέρω, λόγω της προοδευτικής απομείωσης αρμοδιοτήτων και πόρων από την εταιρεία, την εξαίρεσή της από το σχεδιασμό, την εποπτεία και επίβλεψη σημαντικών έργων και την αφαίρεση του δικαιώματος εκμετάλλευσης των διοδίων και των Σ.Ε.Α. της Εγνατίας Οδού, τα οποία παραχωρούνται πλέον σε ιδιώτες. Την ίδια απαξίωση διαπιστώνει ο κ. Καλαφάτης στην αντιμετώπιση του επιστημονικού της προσωπικού, δηλαδή των τεχνοκρατών που "καθαιρέθηκαν" από θέσεις αυξημένης ευθύνης, χωρίς την τήρηση διαδικασίας κρίσεων, κατά παράβαση του κανονισμού της εταιρείας, αλλά και κάθε κώδικα δεοντολογίας. Προς την κατεύθυνση αυτή ο κ. Καλαφάτης, εκφράζοντας τις ανησυχίες του, διερευνά τις προθέσεις του αρμόδιου Υπουργείου, αναφορικά με την ουσιαστική ύπαρξη και το μέλλον της εταιρείας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης όπως κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΑΡ.ΠΡΩΤ.10481/04-02-2011
ΠΡΟΣ TON ΥΠΟΥΡΓΟ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΘΕΜΑ: «Απαξίωση της εταιρείας "Εγνατία Οδός Α.Ε." από τη σημερινή κυβέρνηση».

Η εταιρεία Εγνατία Οδός Α.Ε., κατά τη διάρκεια διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, κατόρθωσε να ολοκληρώσει εντός του 2009 την κατασκευή ενός υπερσύγχρονου αυτοκινητόδρομου, ένα έργο από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης, αφού προηγουμένως έδωσε λύσεις σε πολλά και δύσκολα τεχνικά προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά την κατασκευή.
Το επίτευγμα αυτό δεν οφειλόταν μόνο στη σωστή διαχείριση αυτού του σύνθετου έργου, αλλά κυρίως στην τεχνογνωσία της ίδιας της εταιρείας και στην υψηλή ποιότητα των στελεχών της. Άρα η ίδια η εταιρεία είναι το μεγάλο κεφάλαιο για τον τόπο και την πατρίδα μας, πράγμα που έχει αναγνωριστεί διεθνώς, αφού έχει επιλεχθεί για την διαχείριση μεγάλων έργων στο εξωτερικό (Ρουμανία, Αλβανία) μετά από διεθνείς διαγωνισμούς.Σήμερα με την παρούσα κυβέρνηση η Εγνατία Οδός ΑΕ παραπαίει χωρίς στόχους, αντικείμενο ούτε πόρους και βρίσκεται ένα βήμα πριν από την ολοκληρωτική απαξίωση ή και αναστολή των δραστηριοτήτων της.
Τα ανωτέρω μπορεί κάλλιστα να τα συμπεράνει κανείς, εξετάζοντας ζητήματα που έχουν να κάνουν μεταξύ άλλων : με την έλλειψη πιστώσεων που δεν επιτρέπει να δημοπρατηθούν νέα έργα, αλλά και να αποπληρωθούν τα ήδη εκτελεσμένα, με την αφαίρεση της επίβλεψης των έργων Παραχωρήσεων Μαλιακός-Κλειδί και Ε-65 (Κεντρική Οδός Ελλάδας) οι οποίες θα εποπτεύονται από υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών. Ως αντιστάθμισμα επιφορτίσθηκε με μικρά έργα σε νησιωτικές περιοχές.
με την ήδη διακηρυγμένη και καταγεγραμμένη στον κρατικό προϋπολογισμό, παραχώρηση της εκμετάλλευσης των διοδίων και των σταθμών εξυπηρέτησης (ΣΕΑ) της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες, τα οποία αποτελούσαν τα μόνα της έσοδα.
Προς την ίδια κατεύθυνση απαξίωσης, όσον αφορά στο επιστημονικό προσωπικό της εταιρείας, "καθαιρέθηκαν" από θέσεις αυξημένης ευθύνης, έμπειροι τεχνοκράτες χωρίς εξήγηση ή τήρηση κάποιας διαδικασίας κρίσεων, κατά παράβαση του κανονισμού εργασίας (προσωπικού) της εταιρίας, αλλά και κάθε κώδικα δεοντολογίας.
Στους εν λόγω υπαλλήλους προσδόθηκε ο μειωτικός χαρακτηρισμός "διατιθέμενοι", χωρίς όμως καθορισμένο αντικείμενο παρότι όλοι τους έχουν υψηλό επίπεδο γνώσης και κατάρτισης (πολλοί είναι κάτοχοι μεταπτυχιακών διπλωμάτων). Παρότι διατέλεσαν επί πολλά χρόνια σε θέσεις ευθύνης, διαθέτοντας πολύτιμη και αναγνωρισμένη εμπειρία, η οποία συνέβαλλε αποφασιστικά στην άρτια και έγκαιρη κατασκευή του μεγάλου αυτού έργου.
Παράλληλα διενεργήθηκαν επιλεκτικές ανακλήσεις αποσπάσεων αρκετών δημοσίων υπαλλήλων μηχανικών με πρόσχημα τα υψηλά λειτουργικά έξοδα, ενώ απομακρύνθηκαν όλοι οι συμβασιούχοι, δηλαδή νέα στελέχη με υψηλή τεχνική κατάρτιση, συσσωρευμένη εμπειρία και όρεξη για δουλειά, χωρίς μέχρι σήμερα να έχουν αναπληρωθεί οι θέσεις τους.
Τα ανωτέρω αποτελούν τροχοπέδη στην αποκεντρωτική πολιτική που ακολουθήθηκε ως σήμερα, διότι πλήττεται η σοβαρότερη εταιρεία κατασκευής δημοσίων έργων της Βορείου Ελλάδας, αφού της αφαιρείται σημαντικό αντικείμενο, το οποίο πλέον ανατίθεται σε υπηρεσίες της Αθήνας.
Για όλα τα παραπάνω,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ :
Η συνεχής απαξίωση της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε. με την αφαίρεση της εποπτείας μεγάλων οδικών έργων και την ειλημμένη απόφαση παραχώρησης της εκμετάλλευσης των διοδίων και των Σ.Ε.Α. επί της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες, αποτελεί μέρος ενός γενικότερου σχεδίου μελλοντικής αναστολής των δραστηριοτήτων της εταιρείας ή και διάλυσής της ;
Αν δεν συμβαίνουν τα ανωτέρω, τότε σε ποιές ενέργειες έχει προβεί μέχρι σήμερα το αρμόδιο Υπουργείο ή σε ποιές ενέργειες προτίθεται να προβεί, προκειμένου να στηρίξει ουσιαστικά και να αναβαθμίσει τη σημαντική αυτή τεχνική εταιρεία που εποπτεύεται από το δημόσιο και εδρεύει στη Βόρεια Ελλάδα ;
Γιατί δεν ακολουθήθηκε ο κανονισμός εργασίας (προσωπικού) της εταιρείας, ο κώδικας δεοντολογίας ή κάποια συγκεκριμένη διαδικασία κρίσεων βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, όσον αφορά στην "καθαίρεση" και αντικατάσταση έμπειρων μηχανικών από θέσεις ευθύνης ; Με ποιά κριτήρια πραγματοποιήθηκε η επιλεκτική ανάκληση των αποσπάσεων μόνιμων υπαλλήλων μηχανικών, που ανήκουν οργανικά σε υπηρεσίες του δημοσίου ;
Πώς εννοεί ο αρμόδιος Υπουργός, την ομαλή και ορθολογική λειτουργία της εταιρείας, όταν υποβαθμίζονται και απαξιώνονται ικανά τεχνοκρατικά στελέχη, με συσσωρευμένη τεχνογνωσία, που προσέφεραν πάρα πολλά και είχαν να προσφέρουν ακόμη περισσότερα στα μεγάλα δημόσια έργα της χώρας ; Με ποιόν τρόπο θα εμπνεύσει, θα υποκινήσει και θα άρει την ανασφάλεια που επικρατεί πλέον στις τάξεις των εργαζομένων της εταιρείας ;
Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου 2011
Ο Ερωτών Βουλευτής
Σταύρος Καλαφάτης



Συνεχίζουμε τον αγώνα της ενημέρωσης

Μετά από ολιγοήμερη απουσία λόγω ασθενείας του διαχειριστή των blog “Σιδηροδρομικα Νέα» και «Εμβόλιμα Νέα», επανερχόμαστε στην καθημερινή μας δραστηριότητα, ελπίζοντας ότι η ανάρρωση του διαχειριστή θα είναι συνεχώς βελτιούμενη. Σας ευχαριστούμε όλους από καρδιάς για την συμπαράστασης σας και τα θερμά λόγια αγάπης.