Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011

Αναδιοργάνωση αστικών συγκοινωνιών. Χωρίς αλλαγές το νομοσχέδιο.


Από τις μετατάξεις εξαιρούνται όσοι εργαζόμενοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα, το οποίο θα ασκήσουν εντός του 2011.

Το απόγευμα της Πέμπτης κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση των αστικών συγκοινωνιών.
Από το νομοσχέδιο αφαιρέθηκε ο όρος για κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, και πλέον γίνεται λόγος για αντικατάστασή τους, στο πλαίσιο των νέων οργανισμών.
Επίσης, δίνεται προτεραιότητα στην κατηγορία αποσπασμένων εργαζομένων για τις υποχρεωτικές μετατάξεις, εκτός του ομίλου ΟΑΣΑ.
Από τις μετατάξεις εξαιρούνται όσοι εργαζόμενοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα, το οποίο θα ασκήσουν εντός του 2011.
Το νομοσχέδιο αναμένεται αν συζητηθεί αυτή την εβδομάδα στην επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής.
Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους κάνουν λόγο για προσχηματικό διάλογο του υπουργείου και δηλώνουν ότι καταπατήθηκαν οι κόκκινες γραμμές που είχαν θέσει.
Δηλαδή για την κατάργηση του δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών και την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
Όσον αφορά το πρώτο σκέλος, το υπουργείο έχει δηλώσει επανειλημμένα ότι δεσμεύεται για το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, όμως για τα άλλα δύο, είχε δηλώσει ανοιχτά την αντίθεσή του.



H «κοινωνία» και οι «Διεθνείς»

Tου Χρηστου Γιανναρα

Λέγεται και γράφεται συχνά: O εφιάλτης του «υπαρκτού σοσιαλισμού», όσο ήταν ιστορικά υπαρκτός, λειτουργούσε σαν χαλινός του ασύδοτου καπιταλισμού. Yποχρέωνε τον καπιταλισμό σε κοινωνικές παραχωρήσεις: Nα εξασφαλίζει το κράτος στον πολίτη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, προστασία της μητρότητας, κατώτατο όριο αμοιβής εργασίας, ανώτατο όριο ωραρίου εργασίας, όριο ηλικίας για συνταξιοδότηση, δωρεάν παιδεία, επίδομα ανεργίας, φροντίδα για την εξεύρεση εργασίας, και όσα ανάλογα.
Eίκοσι χρόνια μετά την κατάρρευση του «υπαρκτού σοσιαλισμού» το σύστημα της «ελεύθερης αγοράς» μοιάζει κυριολεκτικά αχαλίνωτο. Ως τώρα μιλούσαμε για καπιταλιστικό «σύστημα» αφηρημένα, δίχως να συγκεκριμενοποιούμε φορέα του «συστήματος». Tο κράτος, αποτελεσματικό ή ανάπηρο, ήταν στη συνείδησή μας συγκεκριμένο: η κυβέρνηση, η Bουλή, υπουργεία, δημόσιοι οργανισμοί, θεσμοί κοινωνικής λειτουργίας. Για να πάψει αυτό το συγκεκριμένο κράτος να υπηρετεί (έστω με πανάθλιες επιδόσεις) τον πολίτη και να τεθεί στην υπηρεσία ιδιωτών και ιδιωτικών συμφερόντων, φανταζόμασταν ότι έπρεπε να παρεμβληθεί πραξικόπημα ή να επιλέξει ο λαός με την ψήφο του, μαζοχιστικά, μια κυβέρνηση που τίμια είχε προεξαγγείλει καθεστώς γκανγκστερικής ασυδοσίας των κερδομανών.
Tώρα, για πρώτη φορά, το αφηρημένο καπιταλιστικό «σύστημα» αποκτά για μας συγκεκριμένο εντοπισμό, θεσμική υπόσταση, υλική παρουσία: Kαταφθάνουν στον τόπο μας τρεις κόσμιες, συνοφρυωμένες φιγούρες και υπαγορεύουν στην κυβέρνηση, που εμείς την επιλέξαμε «σοσιαλιστική» λεπτομερέστατους όρους για την αχαλίνωτη ελευθερία των ιδιωτικών συμφερόντων. Oι τρεις αυτές φιγούρες έχουν εξουσία καταφανώς υπέρτερη των εξουσιών της κυβέρνησης, αυτοί διατάζουν την κατάργηση του κατώτατου ορίου μισθών, του ανώτατου ορίου ωραρίου, τις ανεξέλεγκτες απολύσεις, τη μετατροπή του ασφαλιστικού συστήματος σε «φιλόπτωχο ταμείο» και τα μύρια όσα ανάλογα.
Eχουν τέτοιες εξουσίες (κυριολεκτικά ζωής και θανάτου) επάνω μας, γιατί εκπροσωπούν τους δανειστές μας - δανειστές που δεν τους επιλέξαμε εμείς, τους επέλεξε ερήμην μας η «σοσιαλιστική» φενακισμένη κυβέρνησή μας. Mόλις ανέλαβε τη διακυβέρνηση, τότε μόνο διαπίστωσε ότι σε ελάχιστους μήνες θα έπρεπε να κηρύξει «στάση πληρωμών», την πτώχευση-καταστροφή της χώρας. Bέβαια, μόνο ασυνειδησία ή ηλιθιότητα θα δικαιολογούσαν την ώς τότε άγνοια του προβλήματος από υποψήφιους διαχειριστές της εξουσίας, με βεβαιωμένη και έγκαιρη την ενημέρωσή τους από τον Διοικητή της Tραπέζης της Eλλάδος.
Kαι τότε συνέβη το εξωφρενικό και απίστευτο: Eπί επτά μήνες να περιφέρεται ο νεόκοπος πρωθυπουργός στα διεθνή κέντρα της οικονομικής και πολιτικής ισχύος και να διαφημίζει τη χρεωκοπία της χώρας και τη φαυλότητα του πολιτικού της συστήματος. H δανειοληπτική ικανότητα της Eλλάδας άρχισε να μειώνεται δραματικά, οι σχετικοί δείχτες κατρακυλούσαν ασυγκράτητοι, ο ίδιος αντιπαρήλθε, ανεξήγητα, εξαιρετικά ευνοϊκές προσφορές δανεισμού (από Pωσία και Kίνα). Mέχρι που δεν υπήρχε άλλη λύση παρά μόνο η άνευ όρων προσφυγή στο διαβόητο Διεθνές Nομισματικό Tαμείο. Συμπαίκτες, η Kεντρική Eυρωπαϊκή Tράπεζα και το Διευθυντήριο των Bρυξελλών.
H σωρεία των εγχώριων πολιτικών εγκλημάτων που εξασφάλισαν τη δικαιολογία στον πρωθυπουργό (πρόεδρο της Σοσιαλιστικής Διεθνούς!!!) να παραδώσει τη χώρα, δίχως καν διαπραγματεύσεις, στον έλεγχο (και περίπου στην ιδιοκτησία) της Kερδοσκοπικής Διεθνούς, έχουν κατά κόρον πια αναλυθεί: Πελατειακές σχέσεις, κλεπτοκρατία, εκφαυλισμός της δημοσιοϋπαλληλίας, ασυδοσία συνδικαλιστών, εξευτελισμός των εννοιών «νόμος» και «Δίκαιο». Oμως αυτό που μάλλον παραβλέπουμε οι πολίτες μέσα στον πανικό της καταστροφής και στην οργή μας για την ατιμωρησία και ιταμότητα των ενόχων, είναι το αποκαλυπτικό ξεγύμνωμα των δάνειων ιδεολογιών και συστημάτων που τα πιστέψαμε, οι χάσκακες ξιπασμένοι, σαν «πολιτισμό των φώτων» και «πρόοδο» και «εκσυγχρονισμό».
Tο γεγονός ότι εμείς σήμερα, οι ελληνόφωνοι απάτριδες του βαλκανικού νότου, δεν ξέρουμε να ξεχωρίσουμε τι σημαίνει «κοινωνία» και σε τι διαφέρει από τη societas (society, socit), μας στερεί και τη δυνατότητα να συνειδητοποιήσουμε το πολιτικό και κοινωνικό μας αδιέξοδο, το ανέφικτο της ανάκαμψης από τη δουλική υποταγή μας στην Kερδοσκοπική Διεθνή. H πολιτική μας γλώσσα έχει αγκυλωθεί στα παραισθησιογόνα σχήματα «Δεξιά», Kέντρο, «Aριστερά», τα δήθεν πολιτικά μας κόμματα προσπαθούν να καμουφλάρουν τον μηδενιστικό αμοραλισμό τους με τεχνάσματα ελιγμών από τη Δεξιά στην Kεντροδεξιά, από την Aριστερά στην Kεντροαριστερά - μικρονοϊκά παιδιαρίσματα.
Tο πολιτισμικό «παράδειγμα» (τρόπος του βίου) που άσκεπτα και άκριτα πασχίζουμε, δύο αιώνες τώρα, να μιμηθούμε, προϋποθέτει τη συλλογικότητα σαν socitas: «εταιρισμόν επί κοινώ συμφέροντι». Zούμε σε οργανωμένες συλλογικότητες, όχι επειδή αξιολογούμε τις ανθρώπινες σχέσεις καθεαυτές ως ποθητή ποιότητα ζωής, χαρά πληρότητας της ζωής, αλλά σκοπεύοντας πρωταρχικά στη χρησιμότητα. O σοσιαλισμός πιστεύει ότι θα πετύχουμε το μέγιστο της χρησιμότητας (του ωφέλιμου για όλους), με μια κεντρική εξουσιαστική διαχείριση των αναγκών των ατόμων, τα οποία, κάτω από τον έλεγχό της, «θα εργάζονται ανάλογα με τις δυνάμεις τους και θα απολαμβάνουν ανάλογα με τις ανάγκες τους». Aντίθετα ο καπιταλισμός πιστεύει πως αν το άτομο αφεθεί ελεύθερο, στην επιδίωξη ικανοποίησης των ενστίκτων - ορμών (αυτοσυντήρησης, κυριαρχίας, ηδονής) τότε το αθροιστικό αποτέλεσμα των ατομοκεντρικών επιδιώξεων θα είναι η συλλογική ωφελιμότητα.
Eμείς, οι ελληνόφωνοι του βαλκανικού νότου, ζήσαμε κατάσαρκα τη φρίκη και το τίμημα του αίματος που κόστισε η απόπειρα κάποτε μερίδας συμπατριωτών μας να μας εντάξουν στανικά στον «παράδεισο» της σοσιαλιστικής societas. Σήμερα ζούμε αμείλικτη και την απανθρωπία της «φιλελεύθερης» society. Mε χαμένη, αλίμονο, τη γνώση και την αίσθηση της «κοινωνίας»: λέξης που καθόριζε άλλοτε την ταυτότητα, τον ορισμό της ελληνικότητας



Η λέξη της εβδομάδας από τα 24γράμματα: Η ιστορία της λ. αυτόματος >automatic> auto… (από τις πιο διαδεδομένες παγκοσμίως). Γράφει ο Γιώργος Δαμιανός


Παρουσίαση με λίγα λόγια: H λέξη αυτόματος [< αυτός + μάω (: σκέπτομαι)] δηλώνει το «σκέπτομαι από μόνος μου», «αφ΄εαυτού». Αρχικά, προσδιόριζε οτιδήποτε κινείται δίχως την άμεση ανθρώπινη παρέμβαση, τον αυτοματισμό, το ρομπότ . Θα εκπλαγείτε, όμως, όταν θα διαβάσετε ότι ο όρος με τη σημασία του ρομπότ αναφέρεται για πρώτη φορά στην Ιλιάδα (Σ, 376): « Ο Ήφαιστος ...έφτιαχνε τρίποδες...και έβαζε κάτω από του καθενός τον πάτο μαλαματένιες ρόδες για να τρέχουν μόνοι τους (στο πρωτότυπο: “αυτόματοι”) στη συγκέντρωση των Θεών και ύστερα πάλι να γυρίζουν σπίτι» 24γράμματα
Το 1589 ένας καθολικός ιερέας, ο Baldo Beraldino , θα διασώσει, στη Λατινική γλώσσα, την πραγματεία του Ήρωνος του Αλεξανδρέα «περί αυτοματοποιητικής». Ποιος ήταν ο Ήρων; Περίφημος μηχανικός που έζησε, ίσως, τον α΄αιωνα, στην Αλεξάνδρεια. Διηύθυνε το πρώτο συστηματικό “Πολυτεχνείο” του κόσμου (την Ανώτατη Τεχνική Ελληνική Σχολή). Στο έργο του «αυτοματοποιητική» ερευνά την υδροστατική αλλά και την πίεση των ατμών ως κινητήρια δύναμη. Αναφέρει την κατασκευή αυτομάτου μηχανήματος σε ναό που ανοιγόκλεινε τις πόρτες (πότε σας είπαν ότι ανακαλύφθηκε η ατμομηχανή; Το 1690; Από τον Παπέν ; ...για να το ξανασκεφτείτε)..
Πάντως, η χρήση της λέξης (ως μηχανικός όρος) ήταν περιορισμένη, αφού περιορισμένη ήταν και η μηχανολογία. Το 1816, ο όρος «ξεθάβεται» από τον συγγραφέα Ε.Τ.Α. Hoffmann (1776-1822) που σημειώνει επιτυχία με το “Die Automaten” (πρόκειται για μηχανική κούκλα, ρομπότ) και επανεντάσσει τον ξεχασμένο ελληνικό όρο στους Δυτ. Ευρωπαίους. 24γράμματα Είναι η εποχή των πρώτων ατμομηχανών. Η λέξη αυτόματος γίνεται της μόδας για να προσδιορίσουν τις νέες μηχανικές-«ρομποτικές» ανακαλύψεις, «τα μηχανήματα του διαβόλου». Έτσι, δημιουργήθηκαν οι νέες λέξεις παγκόσμιας εμβέλειας, όπως: γαλλ.: automatisation, αγγλ.: automatic, ιταλ.: automatico . Στην Αμερική θα φτάσει ως automatization, αλλά κάποιος διοικητής της Ford θα το περικόψει και το 1945 θα εμφανιστεί για πρώτη φορά ως automation. Ως συγκοπτόμενη λέξη διατηρήθηκε σ’ όλες τις γλώσσες με τη μορφή: auto…
Αν η σκέψη σας οδηγήθηκε στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, καλό είναι να προσέξετε ότι δεν υπάρχει σειρ(ε)ιακό κιβώτιο, αλλά μόνο σειραϊκό (έχει, δηλαδή, στη σειρά, serial, τις ταχύτητες). 24γράμματα
1. Η λέξη είναι τσέχικη : ρομπότ < robota (: εργασία). Σχηματίστηκε από τον τσέχο συγγραφέα Capek στο μυθιστόρημα: Rossum’s Universal Robot
2. Η λέξη «αυτόματος» αναφέρεται, επίσης: Ιλιάδα (Ε,711). Αριστοτέλης, Αθηναίων πολιτεία (8,5). Ευριπίδης, Ιφιγένεια εν Ταύροις, 1166
3. Μετάφραση: Κομνηνού - Κακριδή. Αναλογιστείτε για λίγο: τι είδους φαντασία διέθετε ο Όμηρος; Ή, μήπως, δεν είναι αποκύημα της φαντασίας του;
4. Degli automati, di Herone Alessandrino, μετ. Στα λατ. Baldo Berardino, abate di Guastalla, Venetia, 1589
5. Denis Papin (1647–1713). H ατμοσφαιρική μηχανή του Παπέν αξιοποιεί την πίεση του ατμοσφαιρικού αέρα (όχι, ακριβώς, του ατμού). Περισσότερα, καθώς και η μετάφραση του άρθρου σε 3 γλώσσες, στα 24γράμματα



Τρένο χτύπησε ηλικιωμένο


Τον τραυμάτισε σοβαρά η αμαξοστοιχία
Γύρω στις 17:30 το απόγευμα, ένας ηλικιωμένος άνδρας προσπάθησε να διασχίσει κάθετα τις γραμμές του τρένου, στην είσοδο του σταθμού του Αυλώνα, με αποτέλεσμα να παρασυρθεί από την αμαξοστοιχία-71 που εκτελούσε το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη - Θεσσαλονίκη - Αθήνα. Ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ μετέφερε τον τραυματία στο νοσοκομείο.
newsbeast.gr

Η υπομονή των πολιτών έχει εξαντληθεί!

Ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης έχει χάσει κάθε επαφή με την πραγματικότητα!

Το πανελλαδικό κίνημα κατά των διοδίων «Δεν πληρώνουμε» είναι μια συνειδητή επιλογή των πολιτών. Είναι μια διαφανής πράξη. Είναι μια πράξη στην οποία αναγκαστήκαμε να καταφύγουμε, όταν διαπιστώσαμε πως έχει εξαντληθεί κάθε περιθώριο διαλόγου. Πριν φτάσουμε στο σημείο να σπρώξουμε τις μπάρες, εκθέσαμε τα προβλήματά μας στους κοινοβουλευτικούς μας εκπροσώπους, αναζητήσαμε το διάλογο, καταθέσαμε τα επιχειρήματά μας και τις προτάσεις μας, συναντηθήκαμε με ηγετικά στελέχη υπουργείων και των δύο τελευταίων κυβερνήσεων, υποβάλαμε τα αιτήματά μας. Δυστυχώς, δεν μας άκουσε κανείς!
Και όλα αυτά, επί δυόμιση χρόνια, με μεγάλη υπομονή και ευαισθησία, έχοντας πάντα υπόψη μας την άθλια οικονομική κατάσταση της χώρας, αλλά και αυτή των συμπολιτών μας. Κι όμως, ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης φαίνεται πως δεν έχει αντιληφθεί, ότι η υπομονή των πολιτών έχει εξαντληθεί προ πολλού. Φαίνεται ξεκάθαρα από τη σημερινή απάντησή του προς τον Περιφερειακό Σύμβουλο Πιερίας κ. Γρηγόρη Παπαχρήστο για τα διόδια της Λεπτοκαρυάς, πως ο κ. υφυπουργός έχει χάσει κάθε επαφή με την πραγματικότητα: «Όπως είχα δεσμευτεί, θα υπάρξει μια νέα συνάντηση με όλους τους ενδιαφερόμενους (τοπικούς φορείς, εταιρία, υπουργείο) όπου θα συζητηθούν διεξοδικά όλα τα ζητήματα. Πιστεύω ότι με πνεύμα συνεργασίας και καλής διάθεσης θα βρεθούν λύσεις».

Με άλλα λόγια: «Τι κάνεις Γιάννη: Κουκιά σπέρνω!»

Κύριε υφυπουργέ, ξεχάστε τις συναντήσεις και τις συζητήσεις! Οι πολίτες είναι «χορτάτοι» από τις προσωπικές σας δεσμεύσεις και τις ψευδείς υποσχέσεις σας! Είναι πλέον οφθαλμοφανές, ότι ψηλαφίζετε μέσα στο σκοτάδι και κινείστε χωρίς τον στοιχειώδη σχεδιασμό. Η ανακολουθία υποσχέσεων και πράξεων αποτελεί συνειδητή πολιτική επιλογή του υπουργείου σας και της κυβέρνησης την οποία υπηρετείτε, καθώς η υλοποίηση όλων όσα ψευδώς υποσχεθήκατε στο παρελθόν (π.χ. Εγνατία Οδός) δεν εξυπηρετούν τους στόχους των κατασκευαστικών εταιρειών. Κανείς πλέον δεν μπορεί να σας πιστέψει! Κανείς δεν έχει εμπιστοσύνη στα λόγια σας!
Από εδώ κι εμπρός έχετε μόνο μία επιλογή: Να ακολουθήσετε το δρόμο που χάραξαν οι πολίτες, γιατί το δρόμο που χάραξε ο Νοέμβρης, είναι βέβαιο, πως δεν τον διαβήκατε ποτέ!
Την Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011, στις 15:00 όλοι στο σταθμό διοδίων της Λεπτοκαρυάς!
Συμμετέχουμε στην Πανελλαδική κινητοποίηση κατά των διοδίων
Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας (ΕΟΔνΠ)

Τα νέα μέσα από τα ρεπορτάζ της εφημερίδας «Μακεδονία»

Διώξεις σε βάρος γαλάζιων καταγγέλλει η Νέα Δημοκρατία

Αφορούν μεταθέσεις, μετατάξεις και απολύσεις με κομματικά κριτήρια
("Η ΝΔ στηρίζει απαραίτητες διαρθρωτικές αλλαγές αλλά μείωση του κράτους δεν σημαίνει επιλεκτική καταστροφή της καριέρας των δημοσίων υπαλλήλων που πρόσκεινται ιδεολογικά ή δραστηριοποιούνται κομματικά στη ΝΔ”, δήλωσε ο πρόεδρος της ΝΔ Θεσσαλονίκης Δημήτρης Βαρτζόπουλος-κέντρο)

.Του Βαγγέλη Πλάκα

Κύμα κομματικών διώξεων σε βάρος στελεχών και ψηφοφόρων της διαβλέπει η Νέα Δημοκρατία, η οποία ήδη έχει προχωρήσει σε σχετικές καταγγελίες. Στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, φθάνουν πολλές καταγγελίες και αναφορές για μεταθέσεις, μετατάξεις ή διακοπές συμβάσεων που γίνονται με πολιτικά κριτήρια.
Το θέμα έχει απασχολήσει και τον ίδιο τον πρόεδρο του κόμματος Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες, ζήτησε να καταγραφούν αναλυτικά όλες οι περιπτώσεις που πλήττουν υπαλλήλους του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα που δεν πρόσκεινται στο κυβερνών κόμμα. Μεταξύ όσων θα έχουν κεντρική θέση στην καταγραφή αυτών των στοιχείων είναι και ο γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής Ανδρέας Λυκουρέντζος και ο γραμματέας Τεκμηρίωσης Μενέλαος Δασκαλάκης, κάτι που καταδεικνύει και τη σημασία που προσδίδουν στη ΝΔ.
Είναι χαρακτηριστική η δήλωση που κάνει στη “ΜτΚ” ο αναπληρωτής τομεάρχης Εργασίας Θόδωρος Καράογλου, ο οποίος σημειώνει πως “πλήθος καταγγελιών εμφανίζονται καθημερινά από στελέχη της δημόσιας διοίκησης, τα οποία διώκονται από την κυβέρνηση με γνώμονα κομματικά κριτήρια". Ο βουλευτής της ΝΔ κάνει λόγο για μισαλλόδοξες ενέργειες του ΠΑΣΟΚ, που γυρνούν την πολιτική ζωή του τόπου στο παρελθόν. “Για άλλη μια φορά η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δείχνει το σκληρό κομματικό της πρόσωπο, που λειτουργεί μεροληπτικά, ευνοώντας ημετέρους. Η Νέα Δημοκρατία δεν δέχεται τέτοιου είδους μεθοδεύσεις, οι οποίες εγκαθιστούν ένα κλίμα πολιτικών διώξεων. Θα μας βρουν απέναντί τους σε οποιαδήποτε ενέργεια αμαυρώνει και υποβαθμίζει τη δημόσια διοίκηση και τα στελέχη που την υπηρετούν”, καταλήγει ο κ. Καράογλου.

Παρέμβαση Γκιουλέκα

Σχετική παρέμβαση έκανε πρόσφατα και ο βουλευτής και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στον δήμο Θεσσαλονίκης Κώστας Γκιουλέκας, ο οποίος τόνισε πως μετά την αλλαγή στη διοίκηση του δήμου δεν θα ανεχθεί διώξεις και ρεβανσισμούς στους εργαζόμενους, καλώντας τους ακόμη και αν αισθάνονται πως απειλούνται να προσφύγουν σε αυτόν. Στο θέμα των συμβασιούχων επίσης ζήτησε ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, ώστε να μετατραπούν οι συμβάσεις σε αορίστου χρόνου.

Ετοιμασίες για εκλογές δικηγόρων και γιατρών

Στην ατζέντα της χθεσινής συνεδρίασης της Διοικούσας Επιτροπής της ΝΔ Θεσσαλονίκης είχε προγραμματιστεί να συζητηθεί και η ετοιμασία για τις εκλογές στους επιστημονικούς συλλόγους. Στο Δικηγορικό Σύλλογο καταβάλλεται προσπάθεια από γαλάζια στελέχη ώστε οι Νίκος Αντωνιάδης και Νίκος Βαλεργάκης να τα βρουν και να κατέλθουν σε ενιαίο συνδυασμό. Στα επιχειρήματα των στελεχών της ΝΔ είναι ακόμη και η απειλή πειθαρχικών ποινών. Από τον γαλάζιο χώρο κινείται και ο Βαγγέλης Γωγάκος. Σε ό,τι αφορά τον Ιατρικό Σύλλογο, οι Δημήτρης Τσάμης και Θανάσης Εξαδάχτυλος βρίσκονται σε συζητήσεις για κοινή πορεία, ενώ την επανεκλογή του θα επιδιώξει ο Θανάσης Νικολαΐδης.

Εκκαθαρίσεις σε Εγνατία Οδό και ΟΣΕ Θεσσαλονίκης

Χαρακτηριστικές είναι και οι παρεμβάσεις στις οποίες προχώρησε προ ημερών η Διοικούσα Επιτροπή της ΝΔ Θεσσαλονίκης, η οποία με ανακοινώσεις της κατήγγειλε σχετικές προσπάθειες σε “Εγνατία Οδό Α.Ε.” και στον ΟΣΕ. “Η ΝΔ στηρίζει απαραίτητες διαρθρωτικές αλλαγές αλλά μείωση του κράτους δεν σημαίνει επιλεκτική καταστροφή της καριέρας των δημοσίων υπαλλήλων που πρόσκεινται ιδεολογικά ή δραστηριοποιούνται κομματικά στη ΝΔ προς όφελος των συνδικαλιστικών εντεταλμένων της κυβερνώσας παράταξης. Αυτό ευτελίζει το δημόσιο και θυμίζει τις εποχές του αείμνηστου πατέρα του σημερινού πρωθυπουργού”, δήλωσε ο πρόεδρος της ΝΔ Θεσσαλονίκης Δημήτρης Βαρτζόπουλος.
Σε ανακοίνωση της ΕΚΟ Μηχανικών Θεσσαλονίκης γίνεται λόγος για “εκκαθάριση” στην “Εγνατία Οδό Α.Ε.”. Καταγγέλλουν πως η διοίκηση προχωρά σε επιλεκτικές απομακρύνσεις έμπειρων στελεχών. Αναφέρεται σε οκτώ μηχανικούς του δημοσίου, των οποίων οι αποσπάσεις ανακλήθηκαν. Καταγγέλλει δε πως όλοι τους “δεν ανήκουν στον ευρύτερο χώρο της κυβερνώσας παράταξης αλλά ‘όλως τυχαίως’ δραστηριοποιούνται πολιτικά στο χώρο της αντιπολίτευσης και κάποιοι είναι στελέχη της ΝΔ”.
Σε καταγγελία με ανακοίνωσή του προχώρησε και το γραφείο Συνδικαλισμού της ΝΔ Θεσσαλονίκης για το σχέδιο μετατάξεων στον ΟΣΕ. “Προσπάθησαν να παραβιάσουν τον νόμο που προβλέπει ότι οι μετατάξεις θα γίνουν με βάση τα χρόνια ασφάλισης και μηχανοδηγοί που πρόσκεινται στη ΔΑΚΕ βρέθηκαν στο στόχαστρο”.
Το θέμα είχε αναδείξει με ερώτησή του προς τα υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εσωτερικών και ο βουλευτής Σταύρος Καλαφάτης με την προηγούμενη κομματική ιδιότητά που είχε ως τομεάρχης Μεταφορών. Είχε καταγγείλει προαποφασισμένες και φωτογραφικές μετατάξεις σε ΟΣΕ και άλλες ΔΕΚΟ από την κυβέρνηση. Μάλιστα, είχε αναφέρει πως υπάρχει ήδη σχετικός πίνακας, στον οποίο “λείπουν μόνο τα ονοματεπώνυμα των εργαζομένων που θέλουν να διώξουν οι διορισμένες από την κυβέρνηση διοικήσεις των εταιρειών του ΟΣΕ”.



.

Προβλήματα με την ύδρευσης σήμερα στην Θεσσαλονίκη

Σε εργασίες προχωρούν συνεργεία της ΕΥΑΘ
Με το σταγονόμετρο σήμερα η υδροδότηση αρκετών περιοχών στη Θεσσαλονίκη, λόγω εργασιών της ΕΥΑΘ.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, από τις 8:00 και μέχρι τις 14:00 ενδέχεται να προκληθούν προβλήματα στην υδροδότηση σε γειτονιές της Σταυρούπολης, λόγω εργασιών που θα γίνουν σε αγωγό ύδρευσης στην οδό Ιατρού Γωγούση 37. Επίσης, χωρίς νερό ενδέχεται να μείνουν και οι κάτοικοι του δήμου Νεάπολης-Συκεών, από τις 12:00 έως τις 19:00, εξαιτίας ανάλογων εργασιών.
newsbeast.gr

Σύγκρουση τρένων στη Γερμανία- 10 νεκροί και 43 τραυματίες


Τραγικό δυστύχημα στη Γερμανία με σύγκρουση δύο τρένων είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 10 ανθρώπων και τον τραυματισμό άλλων 43, εκ των οποίων οι 18 σοβαρά.Το δυστύχημα συνέβη κοντά στο Όσερσλεμπεν στην περιοχή του Μαγδεμβούργου, στο ανατολικό κρατίδιο Σαξονία-Ανχάλτη, όταν ένα φορτηγό τρένο, για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, συγκρούστηκε με τον επιβατικό συρμό HarzElbeExpress, που εκτελούσε δρομολόγιο από το Μαγδεμβούργο στο Χάλμπερστατ. Πολλά βαγόνια έπιασαν φωτιά μετά τη σύγκρουση ενώ περισσότεροι από 100 πυροσβέστες, αστυνομικοί και διασώστες βρίσκονται στο σημείο. Η κυκλοφορία έχει διακοπεί στη συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή.





Νέα δολιοφθορά στον ΟΣΕ


Έκοψαν καλώδια και σταμάτησαν το τρένο

Ακόμη και μέσα στην παγωνιά και την καταρρακτώδη βροχή, οι συμμορίες που λεηλατούν τα καλώδια από το δίκτυο ηλεκτροδότησης του ΟΣΕ συνεχίζουν απτόητες το «έργο» τους! Εξαιτίας τους ακινητοποιήθηκε για περισσότερες από δύο ώρες μία αμαξοστοιχία στα Παλαιοφάρσαλα και οι επιβάτες κόντεψαν να… παγώσουν!
Ήταν το βράδυ της Παρασκευής, όταν το τρένο ακινητοποιήθηκε ξαφνικά σε κάποιο σημείο της διαδρομής μεταξύ Λιανοκλαδίου και Δομοκού, λόγω διακοπής της λειτουργίας του συστήματος τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ. Αμέσως ξεκίνησαν συνεργεία του Οργανισμού για να εντοπίσουν και να αποκαταστήσουν τη βλάβη.
Όπως διαπίστωσαν οι τεχνικοί, το πρόβλημα οφειλόταν στην κοπή ενός καλωδίου μετά το Λιανοκλάδι, το οποίο αντικαταστάθηκε και το τρένο ξεκίνησε και πάλι με καθυστέρηση δύο ωρών. Και αυτήν τη φορά, η ταλαιπωρία των επιβατών οφειλόταν στη δράση των άγνωστων επιδρομέων, οι οποίοι ρημάζουν κάθε τόσο τα καλώδια του ΟΣΕ, για να κλέψουν το χαλκό που περιέχουν.