Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011

Η τραγωδία που συγκλόνισε τον κόσμο



28 Ιανουαρίου 1986, Ακρωτήριο Κανάβεραλ, Φλόριντα. Μόλις 73 δευτερόλεπτα ήταν αρκετά, για να μετατραπεί σε τραγωδία, αυτό που είχε ξεκινήσει σαν μία μεγάλη γιορτή.
Το διαστημικό λεωφορείο Challenger, ήταν έτοιμο για τη 10η αποστολή του στο διάστημα, μία αποστολή τελείως διαφορετική από πολλές απόψεις. Πρώτα απ’ όλα, γιατί σε αυτήν συμμετείχε για πρώτη φορά απλός πολίτης, η Christa McAuliffe, δασκάλα από το New Hampshire, της οποίας το προγραμματισμένο μάθημα από το διάστημα, επρόκειτο να παρακολουθήσουν παιδιά σε ολόκληρη τη χώρα.
Ήταν τέτοια η δημοσιότητα που είχε δοθεί στη συγκεκριμένη αποστολή, που για πρώτη φορά η εκτόξευση ενός διαστημικού λεωφορείου θα μεταδίδονταν ζωντανά από την τηλεόραση, ενώ εξέδρες είχαν στηθεί στην περιοχή του Διαστημικού Κέντρου «Κένεντι», ώστε συγγενείς του πληρώματος, να παρακολουθήσουν από κοντά μία ακόμη «παράσταση» της υψηλής τεχνολογίας.
Κανείς τους δεν φαντάζονταν τι θα επακολουθούσε. Ένα λεπτό και 13 δευτερόλεπτα μετά την εκτόξευση και ενώ το Challenger βρισκόταν σε ύψος 16,66 χιλιομέτρων πάνω από τον Ατλαντικό Ωκεανό, τα χαμόγελα πάγωσαν. Στις τηλεοράσεις, στο κέντρο ελέγχου της NASA, παντού.
Το Challenger εκρήγνηται στέλνοντας στο θάνατο και τα 7 μέλη του πληρώματος. Όπως εξακριβώθηκε αργότερα, υπεύθυνη για την τραγωδία ήταν η αστοχία δύο λαστιχένιων δακτύλιων, που είχαν σχεδιαστεί για να διαχωρίζουν τα τμήματα των προωθητήρων. Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, η αστοχία οφειλόταν στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν την ημέρα της εκτόξευσης.
Οι συνέπειες της τραγωδίας, υπήρξαν καθοριστικές όχι μόνο για τη μετέπειτα ζωή των συγγενών των θυμάτων, αλλά και για ολόκληρο το διαστημικό πρόγραμμα της NASA, η οποία προχώρησε για χρονικό διάστημα 32 μηνών στη ματαίωση όλων των αποστολών στο διάστημα. Σήμερα, 25 χρόνια μετά, το βίντεο της έκρηξης του Challenger εξακολουθεί να συγκλονίζει.
real.gr



Πληροφορίες για θύματα. Χιλιάδες Αιγύπτιοι στους δρόμους αψηφώντας απαγόρευση κυκλοφορίας και τανκ

Χάος επικρατεί στους δρόμους του Καΐρου και του Σουέζ, όπου διαδηλωτές έχουν ξεσηκωθεί κατά του καθεστώτος του Χόσνι Μουμπάρακ. Οι διαδηλωτές αψηφούν την απαγόρευση της κυκλοφορίας, ενώ στρατιωτικά οχήματα έχουν κάνει την εμφάνισή τους στο Κάιρο. Πληροφορίες κάνουν λόγο για τουλάχιστον πέντε νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες. Πυρπολήθηκαν τα γραφεία του κυβερνώντος κόμματος

Βλάβη στο σύστημα τηλεδιοίκησης ακινητοποιεί αμαξοστοιχίες του ΟΣΕ

Εκτός ελέγχου ήταν για πάνω από 2 ώρες το σύστημα τηλεδιοίκησης του ΟΣΕ (από τις 18:30) με αποτέλεσμα επιβάτες να είναι εγκλωβισμένοι σε αρκετές αμαξοστοιχίες.Συγκεκριμένα, στο Λιανοκλάδι κόπηκε ένα καλώδιο με αποτέλεσμα να «πέσει» το σύστημα τηλεδιοίκησης, γεγονός που σημαίνει ότι από το Λιανοκλάδι και προς βόρεια όλοι οι σταθμοί θα έπρεπε να επανδρωθούν ώστε η ρύθμιση των συρμών να γίνεται χειροκίνητα.Μέχρι αύριο το μεσημέρι, ο ΟΣΕ εκτιμά ότι θα έχει αποκατασταθεί το πρόβλημα.



ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Π. ΨΩΜΙΑΔΗ ΓΙΑ ΚΟΡΩΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ

Σχετικά με το θέμα της παραπομπής της Ελλάδας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το θέμα της Κορώνειας και την δίμηνη προθεσμία για συμμόρφωση της χώρας μας με τους κανόνες της Ε.Ε. για το θέμα της μεταφοράς μαθητών, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Π. Ψωμιάδης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Δυστυχώς η Ελλάδα πληρώνει την αδράνεια των αρμόδιων υπουργείων, που δεν προχώρησαν κανένα έργο. Αυτά τα έργα περιγράφει η απόφαση. Οι δικομανείς μπορεί να χαίρονται, όμως η Νομαρχία ήταν η μόνη που προχώρησε τα έργα αρμοδιότητάς της, ενώ φωνάζουμε εδώ και χρόνια για τα υπουργεία. Παραλάβαμε τη λίμνη στεγνή και σήμερα έχει πάλι νερό, χάρη στα έργα της Νομαρχίας. Μόλις ξεμπλοκάρουν τα έργα από το ΣτΕ, είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε. Όσο για τα σχολικά λεωφορεία, εμείς κάναμε το χρέος μας: βάλαμε πάνω απ’ όλα το συμφέρον του πολίτη. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Όλες οι αποφάσεις ήταν νόμιμες. Το παραδέχτηκε και η κ. Διαμαντοπούλου και πρόσφατα ο κ. Ντόλιος. Είναι προφανές ότι πρέπει να αλλάξει ο νόμος. Το λέμε εδώ και χρόνια. Αλλά η πρωτοβουλία ανήκει στην πολιτεία. Όχι στον Ψωμιάδη».





Αναστολή δρομολογίων ΟΣΕ


Αναστολή δρομολογίων από την Κυριακή 30 Ιανουαρίου ανακοίνωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Αναστολή δρομολογίων από την Κυριακή 30 Ιανουαρίου ανακοίνωσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Συγκεκριμένα στα δρομολόγια του δικτύου επέρχονται οι παρακάτω μεταβολές:
i. Αναστέλλονται μέχρι νεωτέρας όλα τα επιβατικά δρομολόγια της μετρικής γραμμής του δικτύου της Πελοποννήσου πλην των:
 Τοπικών δρομολογίων Πάτρας – Ρίου – Αγ. Ανδρέα & αντιστρόφως και των συνδυασμένων με αυτά λεωφορείων.
 Τοπικών δρομολογίων Κατάκολου – Πύργου – Ολυμπίας & αντιστρόφως.
 Δρομολόγιων Διακοφτού – Καλαβρύτων & αντιστρόφως.
 Όλων των Λεωφορείων Κιάτου – Πάτρας & αντιστρόφως.

ii. Αναστέλλονται μέχρι νεωτέρας όλα τα επιβατικά Τοπικά Δρομολόγια Λάρισας – Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας και αντιστρόφως, καθώς και Παλαιοφάρσαλου – Καλαμπάκας & αντιστρόφως πλην των:
• 563/882, 883/592, 591/886, 887/564 & των 884, 885 στο συγκεκριμένο τμήμα.

iii. Αναστέλλονται μέχρι νεωτέρας όλα τα επιβατικά δρομολόγια στο τμήμα Θεσσαλονίκης -Αλεξανδρούπολης - Δικαίων - Ορμένιου - Σβίλενγραντ & αντιστρόφως πλην των:
 604, 605, 613, 614, καθώς και πλην των διεθνών δρομολογίων 460, 461, 360, 361, 362, 363, 444, 445.

iv. Αναστέλλονται μέχρι νεωτέρας όλα τα επιβατικά δρομολόγια μεταξύ Έδεσσας - Φλώρινας & αντιστρόφως.

v. Τέλος, για κυκλωματικούς λόγους, το δρομολόγιο 753 (Έδεσσας – Φλώρινας) αναστέλλεται από το Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011.

Όπως επισημαίνεται, όλοι οι επιβάτες που έχουν προμηθευτεί εισιτήρια για τα αναστέλλοντα δρομολόγια πέραν της 30ης Ιανουαρίου 2011, μπορούν να αποταθούν στα σημεία πώλησης εισιτηρίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να τους επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου τους.



Ταξίδι στις ομορφιές της Πατρίδας μας… και προβολή του τόπου μας μέσα από την παράδοση.


Για την Καστοριά αναχωρούν σήμερα Παρασκευή τα χορευτικά τμήματα του Παγκαλαβρυτινού Πάτρας, προκειμένου να γράψουν ακόμη μία λαμπρή σελίδα στην πολιτιστική τους διαδρομή. Πενήνταμελής αντιπροσωπεία του Συλλόγου, με επικεφαλής τον πρόεδρο του Π.Σ., Αθανάσιο Φραντζή θα βρεθεί στην «καρδιά» της Δυτικής Μακεδονίας, προσκεκλημένοι σε εκδήλωση που διοργανώνει ο Δήμος Καστοριάς και ο Ιστορικός Πολιτιστικός Σύλλογος Καστοριάς.
Η αντιπροσωπεία του Συλλόγου έχει προμηθευτεί και έντυπο διαφημιστικό υλικό, προκειμένου εκτός από τη συμμετοχή τους στην πολιτιστική εκδήλωση να πετύχουν και την προβολή της Αχαΐας, ενώ ταυτόχρονα σηματοδοτούν και την ανάπτυξη δεσμών συνεργασίας ανάμεσα στις δυο περιοχές.
Η κεντρική πολιτιστική εκδήλωση θα γίνει το Σάββατο το απόγευμα στο κέντρο της πόλης, όπου με τη «συνοδεία» ζωντανής ορχήστρας τα χορευτικά του Παγκαλαβρυτινού σε συνεργασία με τα Χορευτικά του Συλλόγου Καστοριάς «Αθανάσιος Χριστόπουλος» θα παρουσιάσουν ένα χορευτικό «πανόραμα».
Την Κυριακή η αντιπροσωπεία θα επισπευτεί τη Φλώρινα όπου θα τους υποδεχθεί ο πρόεδρος του Συλλόγου της πόλης, Π. Πασχαλίδης, να τους ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της πανέμορφης Φλώρινας και παίρνοντας το δρόμο της επιστροφής -μέσω Πεντάλοφο – Επταχώρι μια δύσκολη, αλλά πανέμορφη διαδρομή - θα επιστρέψουν στην Πάτρα στις 9.00 μ.μ.









Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ προς τον κ. Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Θέμα: Θα λειτουργήσει και πότε ο Σταθμός Γεωργικής Έρευνας στο Κ. Τρίτος της Λέσβου;

Ο Σταθμός Γεωργικής Έρευνας (Σ.Γ.Ε.) στο Κ.Τρίτος της Λέσβου εντάχθηκε (μαζί με άλλους δύο στα Χανιά και στην Καλαμάτα) από το 2006 σε ένα πρόγραμμα δημιουργίας ολοκληρωμένων εργαστηρίων ανάλυσης ελαιολάδου με φορέα υλοποίησης το ΕΘ.Ι.Α.Γ.Ε., μετά από απόφαση της τότε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Η επιλογή των τριών αυτών περιοχών προφανώς δεν είναι τυχαία, αφού πρόκειται για τις κατ’ εξοχήν ελαιοπαραγωγές περιοχές της χώρας.
Στο πλαίσιο της ανωτέρω απόφασης ο Σ.Γ.Ε. Λέσβου εντάχθηκε στο Μέτρο 1.2. «Εθνικό Σύστημα Ποιότητας», Δράση 1.2.2. «Πιστοποίηση» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα», με τίτλο «Συμπλήρωση της εργαστηριακής υποδομής του Εργαστηρίου Ελαιολάδου του Σταθμού Γεωργικής Έρευνας του ΕΘ.Ι.Α.Γ.Ε. για τη διαπίστευση δοκιμών στο ελαιόλαδο», και ξοδεύτηκαν συνολικά περί τα 660.000ευρώ (από τα οποία περίπου το 10% διατέθηκε από τη Νομαρχία Λέσβου).
Ο Σταθμός με τα χρήματα αυτά επισκευάστηκε εν μέρει και εξοπλίστηκε με υπερσύγχρονα και πανάκριβα όργανα υψηλής ακριβείας, προκειμένου να είναι σε θέση να διενεργεί δοκιμές σε δείγματα ελαιολάδου με μεγάλη αξιοπιστία. Όμως η μη πρόσληψη – όπως αναφέρουν φορείς και κινήσεις του νησιού – εδώ και δύο χρόνια τριών χειριστών, οι οποίοι θα επιμορφώνονταν στη χρήση και λειτουργία των οργάνων αυτών, είχε ως συνέπεια να μην έχει δρομολογηθεί η διαδικασία της διαπίστευσής του από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (Ε.ΣΥ.Δ.).
Σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου που διέρρευσε πρόσφατα στον ηλεκτρονικό τύπο προβλέπεται συνένωση όλων των μονάδων έρευνας σε 14 ισχυρά θεματικά Ινστιτούτα σε διάφορες περιοχές της χώρας, μεταξύ των οποίων φαίνεται να μην συγκαταλέγεται η Λέσβος, αλλά και κανένας Σταθμός Γεωργικής Έρευνας και επομένως ούτε και αυτός της Λέσβου, γεγονός που ενισχύει την ανησυχία των κατοίκων και επαγγελματιών του νησιού για κατάργηση του Γ.Σ.Ε. Λέσβου.
Η διαφαινόμενη κατάργηση του Σ.Γ.Ε. και αδιανόητη και εγκληματική θα είναι για το νησί, αφενός γιατί ήδη έχει σπαταληθεί ένα ουχί ευκαταφρόνητο κεφάλαιο – όπως αναφέρθηκε – για την επισκευή και τον εξοπλισμό του κτιρίου, όσο και κυρίως γιατί μια τέτοια απόφαση υπονομεύει αντί να διευρύνει και να ενισχύει την αναπτυξιακή πορεία της τοπικής οικονομίας.
Επιπλέον, έχει υπογραμμιστεί κατ’ επανάληψη και από όλους ότι το λάδι ως Προϊόν Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και Προστατευόμενων Γεωγραφικών Ενδείξεων (ΠΓΕ) αποτελεί ένα ιδιαίτερης σημασίας για τη χώρα αγροτικό προϊόν γνωστό για την ποιότητα και τη διατροφική του αξία και ως εκ τούτου έχει ανάγκη περαιτέρω στήριξης και προβολής.
Με βάση τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1) Δεσμεύεται, όχι μόνον να μην καταργήσει τον Σ.Γ.Ε Λέσβου, αλλά να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να επιταχυνθεί η έναρξη λειτουργίας του, με σκοπό να υποστηριχθεί και με σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους η πιστοποίηση παραγωγής ελαιολάδου στη Λέσβο, ενισχύοντας την αναπτυξιακή πορεία της τοπικής οικονομίας, της οποίας νευραλγικό τομέα καλύπτει η παραγωγή του προϊόντος αυτού;
2) Προτίθεται στα πλαίσια των ανωτέρω ενεργειών να στελεχώσει άμεσα το Σ.Γ.Ε με το αναγκαίο προσωπικό για το χειρισμό των υπερσύγχρονων μηχανημάτων που βρίσκονται στο κτίριο, και για τα οποία ήδη έχουν δαπανηθεί σημαντικά κονδύλια;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Θοδωρής Δρίτσας
Α΄ Περαιά & Νησιών
Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου
Β΄ Θεσσαλονίκης







Η Ελλάδα έχασε τους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013

Οι Μεσογειακοί Αγώνες του 2013 δεν πρόκειται να διοργανωθούν τελικά στη χώρα μας. Η Διεθνής Οργάνωση Μεσογειακών Αγώνων (ΔΕΜΑ) πήρε αυτή την απόφαση σήμερα σε έκτακτη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι.Οι αγώνες επρόκειτο να πραγματοποιηθούν στο Βόλο και τη Λάρισα όμως σύμφωνα με τη ΔΕΜΑ η Ελλάδα καθυστέρησε σημαντικά στην κατασκευή έργων που ήταν αναγκαία για τη διοργάνωση.Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου της ΔΕΜΑ, Αμάρ Αντάντι, κυριότερη αιτία για την απόφαση φαίνεται πως είναι η αθέτηση της υπόσχεσης της ελληνικής πλευράς για δημιουργία δύο χωριών, ένα στο Βόλο και ένα στη Λάρισα, όπου θα φιλοξενούνταν οι αθλητές των αγώνων.Οι διοργανωτές εν τέλει, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής, Γιώργο Κολέτσο, είχαν αλλάξει τα σχέδια τους μετά τη διαφαινόμενη αδυναμία της κυβέρνησης να χρηματοδοτήσει το έργο και είχαν προτείνει εναλλακτικές λύσεις, όπως τη φιλοξενία των αθλητών σε ξενοδοχεία. Ωστόσο, η πρότασή τους αυτή δεν στάθηκε ικανή να «πείσει» τη ΔΕΜΑ να διεξαχθούν οι αγώνες στην Ελλάδα.



Διώξεις εις βάρος γαλάζιων καταγγέλλει η ΝΔ. Αφορούν κυρίως εργαζόμενους στον ΟΣΕ και στην Εγνατία οδό ΑΕ

Του Βαγγέλη Πλάκα στην "Μακεδονία"

Πολιτικές διώξεις εις βάρος στελεχών και ψηφοφόρων της που εργάζονται σε δημόσιους φορείς καταγγέλλει η Νέα Δημοκρατία Θεσσαλονίκης.
Το θέμα μάλιστα, έπειτα από καταγγελίες που έφθασαν στις οργανώσεις της κυρίως από εργαζόμενους στον ΟΣΕ και την Εγνατία Οδό Α.Ε., θα συζητηθεί στην αυριανή συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής της ΝΔ Θεσσαλονίκης.
“Για άλλη μια φορά το γνωστό… σύστημα ΠΑΣΟΚ προσπάθησε, κόντρα στους νόμους, με γνώμονα κομματικά κριτήρια, να ευνοήσει τα “δικά του παιδιά”, δείχνοντας το σκληρό κομματικό του πρόσωπο”, αναφέρεται σε ανακοίνωση του τομέα Συνδικαλισμού. Στελέχη της ΝΔ σημειώνουν πως οι λίστες των εργαζομένων που θα μεταταχθούν από τον ΟΣΕ καταρτίστηκαν από τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και συνδικαλιστές του κυβερνώντος κόμματος, οι οποίοι “προσπάθησαν να παραβιάσουν τον νόμο που προβλέπει ότι οι μετατάξεις θα γίνουν με βάση τα χρόνια ασφάλισης. Μηχανοδηγοί που πρόσκεινται στη ΔΑΚΕ βρέθηκαν στο στόχαστρο”.
Στο μεταξύ, τη Δευτέρα η Διοικούσα Επιτροπή ΝΔ Θεσσαλονίκης παραχωρεί συνέντευξη Τύπου για τα θέματα παιδείας, στην οποία οι βουλευτές θα αναφερθούν και στο θέμα του ασύλου. Για το επόμενο Σάββατο 5 Φεβρουαρίου προγραμματίζεται εκδήλωση με τη νεολαία για την παρουσίαση της νέας ιστοσελίδας: www.ndthessaloniki.gr

"Εκκαθάριση"

Την ίδια ώρα, η ΕΚΟ Μηχανικών της ΝΔ καταγγέλλει προσπάθεια της διοίκησης της “Εγνατία Οδός Α.Ε.” για “εκκαθάριση” του προσωπικού καθώς, όπως τονίζει, προχωρά σε επιλεκτικές απομακρύνσεις έμπειρου προσωπικού. Η καταγγελία έχει να κάνει με οκτώ μηχανικούς που αν και εργάζονται πολλά χρόνια στην εταιρεία, οι αποσπάσεις τους ανακλήθηκαν. “Το ότι οι υπάλληλοι που απομακρύνθηκαν δεν ανήκουν στον ευρύτερο χώρο της κυβερνώσας παράταξης, αλλά “όλως τυχαίως” δραστηριοποιούνται πολιτικά στο χώρο της αντιπολίτευσης και μάλιστα και κάποιοι είναι ενεργά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας, μας φέρνει στον νου τις αλήστου μνήμης εποχές της δεκαετίας του ’80, οπότε και αλώθηκε το κράτος και μπήκαν οι “στέρεες” βάσεις της παρακμής της Ελλάδας, όπως τη βιώνουμε σήμερα”, αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Καταγγελία για τις επιμελητηριακές εκλογές

Στο μεταξύ, ο αναπληρωτής γραμματέας Παραγωγικών Τομέων Στράτος Σιμόπουλος κατήγγειλε το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης για την απόφασή του να αναβάλει για το τέλος του έτους τις εκλογές στα επιμελητήρια. “Kινούμενο με μικροκομματική λογική και με πρόσχημα την αναμόρφωση του επιμελητηριακού θεσμού, σχεδιάζει για δεύτερη φορά την αναβολή των εκλογών, χωρίς να ενδιαφέρεται για την απαξίωση που προκαλεί με τον τρόπο αυτό στον ίδιο το θεσμό”, σημειώνει. Προσθέτει επίσης πως το υπουργείο με το ίδιο σκεπτικό, δηλαδή τη βελτίωση της αποδοτικότητας, σταμάτησε επί 18 μήνες τη λειτουργία του ΤΕΜΠΜΕ και του αναπτυξιακού.



Απόσπασμα από την ομιλία στην βουλή της κ. Ευαγγελίας Αμμανατίδου – Πασχαλίδου στην κατ΄ άρθρο συζήτηση του σχεδίου νόμου για την "Πιστοποίηση μηχανοδηγών και άλλες διατάξεις"

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Περνάω στο νομοσχέδιο με τον τίτλο «Πιστοποίηση των μηχανοδηγών και άλλες διατάξεις» που έχει φέρει το Υπουργείο, για το οποίο κάναμε και χθες την κριτική μας. Είναι ένας νόμος, ο ν.3891, που είναι συνέχεια αυτού του νόμου, ο οποίος απελευθερώνει την αγορά στα σιδηροδρομικά δίκτυα, συρρικνώνει τα 2/3 του σιδηροδρομικού δικτύου.
Χθες και εγώ και ο συνάδελφός μου Παναγιώτης Λαφαζάνης θέσαμε το θέμα της γραμμής Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Πρόσφατα έγιναν έργα ανακαίνισης ύψους 75.000.000 ευρώ. Είναι μία γραμμή η οποία συγχρηματοδοτήθηκε από εθνικά και από κοινοτικά κονδύλια.
Είπαμε ότι παραβιάζεται ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός. Η απάντηση που μου έδωσε χθες ο κ. Ρέππας είναι ότι εμείς οδηγούμαστε στο λανθασμένο συμπέρασμα πως εξ αυτού του λόγου θα πρέπει η υποδομή αυτή να χρησιμοποιείται από μία εταιρεία, όπως είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτά τα είπε ο κ. Ρέππας χθες εδώ μέσα, σε αυτή την Αίθουσα.
Η υποδομή αυτή υπάρχει και είναι στη διάθεση οποιουδήποτε παρόχου σιδηροδρομικών υπηρεσιών θέλει να τη χρησιμοποιήσει. Το ότι υπάρχει αυτή η υποδομή που έχει κατασκευαστεί, σημαίνει ότι είναι διαθέσιμη και δεν σημαίνει υποχρέωση σε ένα σιδηροδρομικό φορέα. «Σε μία εταιρεία που λειτουργεί, επιτρέπεται, επειδή κάνετε λάθος -έτσι μου είπε ο κ. Ρέππας χθες- με όρους και αγοράς, όχι μόνο με όρους της αγοράς, όρους ανταγωνισμού, να χρησιμοποιεί οπωσδήποτε την υποδομή σε βάρος των συμφερόντων της».
Και βέβαια είπε ότι και ο διαχειριστής υποδομής, δηλαδή ο ΟΣΕ, είναι υποχρεωμένος να τη διαθέτει με τους ίδιους όρους και τις προϋποθέσεις που διαθέτει την υποδομή αυτή σε οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, είτε είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είτε είναι οποιαδήποτε άλλη.
Είπε, επίσης, ότι αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οπωσδήποτε να κάνει τα συγκεκριμένα δρομολόγια, ακόμη και σε βάρος των συμφερόντων της.
Κύριε Υφυπουργέ, είστε και συγκοινωνιολόγος. Διερωτώμαι: Είμαστε μία χώρα η οποία αντί να βελτιώσει και να μπορέσει να εκσυγχρονίσει το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, τι το κάνει; Το έχει κόψει, το απαξίωσε και τώρα θα το δώσει σε ιδιώτες.
Αυτό είναι τραγικό. Είμαστε μία χώρα που θα έπρεπε να έχει αναπτύξει ένα σιδηρόδρομο, ο οποίος να είναι περιβαλλοντικά καθαρός, να είναι ασφαλής, να έχει ένα χαμηλό εισιτήριο για να μπορεί να μετακινείται ο φοιτητής, ο συνταξιούχος, ο εργαζόμενος, ο τουρίστας.
Εμείς, όμως, εδώ δεν θέλουμε κάτι τέτοιο. Εγώ θυμάμαι εκείνους τους χειρισμούς της προηγούμενης κυβέρνησης, όπου είχε σταματήσει η γραμμή που πήγαινε στα Δίκαια του Έβρου, γιατί, λέει, δεν είχε ρόδες για τα βαγόνια. Αυτή η τραγική κατάσταση είναι χρόνια κατάσταση. Χρησιμοποιήσατε τον ΟΣΕ με διάφορους τρόπους για να φτάσετε να τον ξεπουλήσετε, να τον δώσετε σε ιδιώτες.
Και αυτή τη στιγμή τα 75.000.000 ευρώ που δόθηκαν στη γραμμή της Πελοποννήσου, πού πάνε; Πετιούνται; Αυτά είναι χρήματα του ελληνικού λαού. Γιατί τον απαξιώνετε έτσι; Γιατί θα την κλείσετε αυτή τη γραμμή; Έχετε αυτό το δικαίωμα;
Εγώ θα μείνω στις προτάσεις της «Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού ΕΛΞΗΣ» του ΟΣΕ. Σας τις είπα και εχθές. Θα σας τις πω και σήμερα. Είναι τα ζητήματα που θέτει η Πανελλήνια Ένωση όσον αφορά τις απαιτήσεις της πιστοποίησης. Βεβαίως να υπάρχει πιστοποίηση στους μηχανοδηγούς, όχι όμως τόσο χαλαρή όσο τη θέλετε εσείς εδώ. Θα έπρεπε να υπάρχουν πολύ μεγαλύτερες απαιτήσεις. Και δεν τις βάζετε.
Δεν βάζετε το απαιτούμενο γλωσσικό επίπεδο που είναι το επίπεδο Ε’. Βάζετε το επίπεδο Γ’. Και χθες μας είπε ο κύριος Υπουργός ότι δεν χρειάζεται και ότι άλλες χώρες έχουν επίπεδο Β’, γνωρίζοντας ότι έχουμε μία χώρα που έχει αυτό το απαρχαιωμένο δίκτυο, έχουμε μία χώρα με ιδιαίτερη γεωμορφολογική κατάσταση και θα έπρεπε να υπάρχει το ανώτατο επίπεδο. Εσείς λέτε ότι ικανοποιείστε με το επίπεδο Γ’. Οι ειδικοί που είναι οι εργαζόμενοι μηχανοδηγοί -οι οποίοι είναι και στην κινητοποίηση για όλη αυτή την κατάσταση- λένε ότι θα έπρεπε να είναι το επίπεδο Ε’.
Επίσης, αναφέρουν ότι είναι απολύτως αναγκαίο να προβλεφθούν πρόσθετες απαιτήσεις από άποψη εκπαίδευσης, εμπειρίας και εξετάσεων για την απόκτηση του πιστοποιητικού κατηγορίας Β’ έτσι ώστε να εξασφαλισθούν οι υψηλές απαιτήσεις ασφαλείας και εμπειρίας που απαιτούνται. Αντίθετα το σχέδιο νόμου αφήνει ασαφείς τις προϋποθέσεις για τη χορήγηση κάθε είδους πιστοποιητικού. Και πρέπει να απαιτείται, μετά την απόκτηση του πιστοποιητικού κατηγορίας Α’ εμπειρία τουλάχιστον δύο ετών, ειδική εκπαίδευση και ειδικές εξετάσεις, προκειμένου κάποιος να αποκτήσει πιστοποιητικό κατηγορίας Β΄. Δεν τα θέτετε μέσα.
Επίσης, τα προσόντα των υποψηφίων μηχανοδηγών, πρέπει να είναι αντίστοιχα με τις σήμερα ισχύουσες ρυθμίσεις. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για την υποβάθμιση του επιπέδου των γνώσεων του προσωπικού ΕΛΞΗΣ. Βάζουμε πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Να μην τα επαναλαμβάνω όμως.
Επίσης, δεν τηρείται η πρόβλεψη της Οδηγίας στο άρθρο 37 παρ. 2γ σύμφωνα με την οποία οι εκδίδουσες αρχές λαμβάνουν υπόψη όλες τις επαγγελματικές δεξιότητες που έχει ήδη αποκτήσει κάθε μηχανοδηγός, ώστε η παρούσα απαίτηση να μη δημιουργεί περιττή διοικητική και οικονομική επιβάρυνση. Άδειες οδήγησης που έχουν ήδη χορηγηθεί στους μηχανοδηγούς πρέπει να κατοχυρώνονται όσο είναι δυνατόν.
Θα πρέπει να προβλεφθεί ο τρόπος με τον οποίο θα λαμβάνονται υπόψη οι ικανότητες και η εμπειρία που ήδη κατέχουν οι μηχανοδηγοί μας, ώστα να αποφευχθεί η περιττή ταλαιπωρία όλων, αλλά και να κατοχυρωθούν κατεχόμενες ήδη άδειες. Η παραπομπή σε Κοινή Υπουργική Απόφαση δεν θεωρείται επαρκής κατοχύρωση.
Ομοίως πρέπει να επιμηκυνθεί ο χρόνος των μεταβατικών διατάξεων στο ανώτατο επίπεδο και να μην τεθούν σε ισχύ οι διατάξεις για τις άδειες για μηχανοδηγούς που οδηγούν αποκλειστικά στο ελληνικό έδαφος.
Τέλος, δεν υπάρχει καμία ρύθμιση για εκείνους τους εργαζόμενους οι οποίοι είτε για λόγους υγείας είτε για άλλους λόγους, δεν θα αποκτήσουν μέχρι το 2018 την προβλεπόμενη άδεια. Είναι συνεπώς αναγκαίο να εξασφαλισθεί στους εργαζόμενους αυτούς η δυνατότητα συγκεκριμένης εναλλακτικής απασχόλησης.
Εμείς ψηφίσαμε επί της αρχής «παρών».
«Παρών» θα πούμε στο κεφάλαιο Α’ και στο κεφάλαιο Β’.
Στο κεφάλαιο Γ’ όμως, θα πούμε «κατά». Και θα πούμε «κατά» γιατί εδώ είναι οι όροι απόκτησης άδειας και πιστοποιητικού. Εδώ οι βασικές απαιτήσεις που είναι οι ελάχιστες. Θα έπρεπε να είναι πολύ πιο υψηλές.
Στο κεφάλαιο Δ’ που αναφέρεται στη διαδικασία για την απόκτηση της άδειας και του πιστοποιητικού, θα πούμε επίσης «κατά». Εδώ αναφέρεται στο άρθρο 15 της Οδηγίας –αυτό το κεφάλαιο Δ’- ότι κάθε σιδηροδρομική επιχείρηση και διαχειριστής υποδομής καθορίζει τις οικείες διαδικασίες χορήγησης. Όταν ιδιώτες θα έρθουν να «καθαρίσουν» ως σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, δεν θα έχουν το πρόβλημα, δεν θα βάζουν τις υψηλές απαιτήσεις, θα βάλουν αυτές που θέλουν αυτοί. Και εδώ βοηθάτε σε αυτή την κατάσταση.
Στο κεφάλαιο Ε’ που αναφέρεται στα καθήκοντα και αποφάσεις της αρχής θα ψηφίσουμε επίσης «κατά». Και θα σας πω γιατί ψηφίζουμε «κατά» εδώ. Το άρθρο 22 αναφέρεται στα προσωπικά δεδομένα. Το μητρώο και η ανταλλαγή δεδομένων δεν διασφαλίζονται.
Στο κεφάλαιο ΣΤ’ που αναφέρεται στην εκπαίδευση και στην εξέταση των μηχανοδηγών, θα ψηφίσουμε σε όλο το κεφάλαιο «κατά».
Επίσης, στο κεφάλαιο Θ’ που αναφέρεται στους ελέγχους και στις κυρώσεις, θα πούμε «παρών» πολύ κριτικά, όμως με την επισήμανση ότι εάν δεν μπουν πιο υψηλές απαιτήσεις, εδώ έχουμε ημίμετρα.
Κεφάλαιο Ι΄: «Τελικές διατάξεις». Εμείς ψηφίζουμε «παρών». Βεβαίως, στο άρθρο 31 και στα παραρτήματα ψηφίζουμε «κατά», γιατί εδώ εμπεριέχονται όλες οι συγκεκριμένες απαιτήσεις που δεν διασφαλίζονται, όπως λέει και η Πανελλήνια Ένωση Μηχανοδηγών Έλξης του ΟΣΕ που έχει απίστευτη εμπειρία, που όμως κατασυκοφαντήθηκε και από αυτήν τη Κυβέρνηση και από την προηγούμενη και από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, για να μπορέσει να ιδιωτικοποιηθεί και ο ΟΣΕ.
Κεφάλαιο ΙΑ΄: «Άλλες διατάξεις». Και εδώ ψηφίζουμε «παρών». Εδώ, βεβαίως, βάζετε και πάλι κοινή υπουργική απόφαση.
Κυρία Πρόεδρε, μένουμε σε αυτές τις θέσεις. Δεν μπορούμε να στηρίζουμε νομοθετήματα, τα οποία βοηθούν στην περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς. Όταν το κοινωνικό αγαθό εμπορευματοποιείται, σίγουρα εμείς θα κάνουμε την κριτική μας και θα είμαστε με όλους εκείνους που αγωνίζονται, για να μπορέσει να στηθεί ξανά το κοινωνικό κράτος.
Ευχαριστώ.