Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

Χάνουν επιδόματα οι μετατασσόμενοι

Οσοι υπάλληλοι μετατάσσονται από 1/1/2011 από μία υπηρεσία του Δημοσίου σε άλλη δεν διατηρούν «τυχόν επιπλέον αποδοχές που ελάμβαναν στον φορέα από τον οποίο μετατάσσονται», διευκρινίζει εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών.
Σε σχετική εγκύκλιο την οποία υπογράφει ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Φίλιππος Σαχινίδης, σημειώνεται πως όσοι υπάλληλοι μετατάσσονται από 1/1/2011 από μία υπηρεσία του Δημοσίου σε μία άλλη λαμβάνουν τις αποδοχές που προβλέπονται για τη νέα τους θέση χωρίς «να διατηρούν τυχόν επιπλέον αποδοχές που ελάμβαναν στον φορέα από τον οποίο μετατάσσονται ή μεταφέρονται».
Η διάταξη αυτή μάλιστα ισχύει αναδρομικά και για όσους μετατάχθηκαν εντός του 2010.
'Ετσι μόνο όσοι είχαν μεταταχθεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 2010 μπορούν να διατηρήσουν επιπλέον αποδοχές .
Οι διευκρινήσεις αυτές αφορούν όχι μόνο τον στενό αλλά και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα (φορείς γενικής κυβέρνησης).

Διαβάστε ολόκληρη την εγκύκλιο
«Παροχή οδηγιών για την υλοποίηση μισθολογικών ρυθμίσεων».
Σας κοινοποιούμε τις διατάξεις της παρ. 22 του άρθρου τρίτου του ν. 3845/2010 (ΦΕΚ 65 Α), όπως συμπληρώθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 3899/2010 (ΦΕΚ 212 Α), καθώς και τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 3 του ίδιου νόμου, «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του προγράμματος στήριξης της ελληνικής οικονομίας.», προκειμένου να ενημερωθείτε και να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για την εφαρμογή τους.
Για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή των ρυθμίσεων των ανωτέρω διατάξεων, κρίνεται σκόπιμο να τονισθούν τα εξής : Επί του άρθρου τρίτου παρ. 22 ν. 3845/2010 Με τις διατάξεις της παρ. 22 του άρθρου τρίτου, ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τις αποδοχές και την τυχόν προσωπική διαφορά των υπαλλήλων που μετατάσσονται ή μεταφέρονται από Υπηρεσίες του Δημοσίου Τομέα σε άλλες Υπηρεσίες του ιδίου Τομέα.
Ειδικότερα :
1. Όσοι υπάλληλοι μετατάσσονται ή μεταφέρονται με οποιαδήποτε σχέση εργασίας από 1-1-2011 και εφεξής, από Υπηρεσίες του Δημόσιου Τομέα σε άλλες Υπηρεσίες του ίδιου Τομέα, θα λαμβάνουν το σύνολο των αποδοχών
της θέσης στην οποία μετατάσσονται ή μεταφέρονται, χωρίς να διατηρούν ως προσωπική διαφορά τυχόν επιπλέον αποδοχές που ελάμβαναν στο φορέα από τον οποίο μετατάσσονται ή μεταφέρονται, όπως προέβλεπαν μέχρι τώρα ειδικές περί τούτου διατάξεις για τη διατήρηση προσωπικής διαφοράς.
2. Όσοι υπάλληλοι έχουν μεταταχθεί ή μεταφερθεί με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, από και προς Υπηρεσίες του Δημοσίου Τομέα, κατά το χρονικό διάστημα από 1-1-2010 έως και 31-12-2010 και έχουν διατηρήσει, σύμφωνα με ισχύουσες ειδικές διατάξεις προσωπική διαφορά, από 1-1-2011 η διαφορά αυτή καταργείται και καταβάλλονται πλέον στους υπαλλήλους αυτούς μόνο οι αποδοχές της θέσης στην οποία μετατάχτηκαν ή μεταφέρθηκαν. Επισημαίνεται ότι η προσωπική διαφορά που καταβλήθηκε το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα εμπίπτει στις μειώσεις του 12% και 8% από 1-1-2010 και από 1-6-2010 αντίστοιχα, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3833/2010 και 3845/2010.
3. Όσοι υπάλληλοι έχουν μεταταχθεί ή μεταφερθεί με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, από και προς Υπηρεσίες του Δημοσίου Τομέα πριν την 1-1-2010 και έχουν διατηρήσει, σύμφωνα με ισχύουσες ειδικές διατάξεις προσωπική διαφορά, εξακολουθούν να δικαιούνται τη διαφορά αυτή με τους όρους και τις προϋποθέσεις των διατάξεων που προβλέπουν τη διατήρησή της, μειωμένη κατά 12% και 8% από 1-1-2010 και από 1-6-2010 αντίστοιχα, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3833/2010 και 3845/2010. Επίσης, προβλέπεται ότι κάθε γενική ή ειδική διάταξη, που προβλέπει διατήρηση προσωπικής διαφοράς σε μετατάξεις ή μεταφορές υπαλλήλων από και προς Υπηρεσίες του Δημόσιου Τομέα, όπως οι διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 20 του ν. 2515/1997 (ΦΕΚ 154 Α), της παρ. 7 του άρθρου 7 του ν. 3717/2008 (ΦΕΚ 239 Α), του ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α) κ.λ.π., δεν έχουν ισχύ για τις μετατάξεις ή μεταφορές που γίνονται από 1-1-2010 και εφεξής. Τέλος, με τις ίδιες ανωτέρω διατάξεις οριοθετείται ο Δημόσιος Τομέας για τηνεφαρμογή της παρ. 22 και νοείται αυτός που ορίζεται στην περ. 1 του άρθρου 1Β του ν. 2362/1995 (ΦΕΚ 247 Α), συμπεριλαμβανομένων και των Ν.Π.Ι.Δ. που ελέγχονται και χρηματοδοτούνται κυρίως, από Ο.Τ.Α. (Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης) και Ο.Κ.Α (Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης). Επί του άρθρου 3 παρ. 1 ν. 3899/2010 Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1, οι όμοιες του άρθρου 3 του ν. 3833/2010
(ΦΕΚ 40 Α) περί εισοδηματικής πολιτικής εξακολουθούν να ισχύουν και για το έτος
2011.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ
Ακριβές Αντίγραφο
Ο Προϊστάμενος Διεκ/σης α.α.
(Ακολουθεί το κείμενο των διατάξεων)
2
Ν. 3845/2010 (ΦΕΚ 65 Α΄)
Άρθρο τρίτο παρ. 22
«Όσοι από 1.1.2010 έχουν μεταταχθεί ή μεταφερθεί, καθώς και όσοι μετατάσσονται ή μεταφέρονται εφεξής, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας από οποιονδήποτε φορέα του δημόσιου τομέα, σε άλλο φορέα του δημόσιου τομέα, δικαιούνται μόνον το σύνολο των αποδοχών της θέσης στην οποία μετατάσσονται ή μεταφέρονται, χωρίς να διατηρούν ως προσωπική διαφορά τυχόν επιπλέον αποδοχές που ελάμβαναν στο φορέα από τον οποίο μετατάχθηκαν ή μεταφέρθηκαν. Κάθε γενική ή ειδική διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά το θέμα αυτό καταργείται. Αποδοχές που έχουν καταβληθεί ως προσωπική διαφορά μέχρι την έναρξη ισχύος της παραγράφου αυτής δεν αναζητούνται. Ως δημόσιος τομέας για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής, νοείται αυτός που ορίζεται στην περίπτωση 1 του άρθρου 1Β του ν. 2362/1995, συμπεριλαμβανομένων και των Ν.Π.Ι.Δ. που ελέγχονται και χρηματοδοτούνται κυρίως, από Ο.Τ.Α. και Ο.Κ.Α.. Η ισχύς της παραγράφου αυτής
αρχίζει από 1.1.2011.». Άρθρο 3 παρ. 1 ν. 3899/2010 «Στο άρθρο 3 του ν. 3833/2010 (ΦΕΚ 40 Α), προστίθεται παράγραφος 6 ως εξής:
"6. Οι διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων για την εισοδηματική πολιτική του έτους 2010 εφαρμόζονται και για την εισοδηματική πολιτική του έτους 2011."».
«Εθνος»

Βουλή. Ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ προς τους κ.κ. Υπουργούς:• Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων• Οικονομικών .

Θέμα: Απαράδεκτη καθυστέρηση δεκαετιών, με ευθύνη των κυβερνήσεων, για την κατασκευή του δρόμου Ριζόμυλου-Κορώνης!
Σημαντικότατο τμήμα του περιφερειακού δακτυλίου του Νομού Μεσσηνίας αποτελεί ο δρόμος Ριζόμυλου-Κορώνης, ο οποίος παρά τις διαχρονικές εξαγγελίες των κυβερνήσεων δεν έχει ακόμα κατασκευαστεί! Κι αυτό γιατί σε δύο από τα τρία τμήματά του δεν έχει ολοκληρωθεί η τεχνική μελέτη ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν στη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ, ενώ το ένα τμήμα στο οποίο το σύνολο των μελετών έχει ολοκληρωθεί, δεν έχει ακόμα ενταχθεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης-δημοπράτησης. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με καταγγελίες πολιτών και αυτοδιοικητικών στελεχών της Περιφέρειας Πελοποννήσου, σε ό,τι αφορά το δρόμο Ριζόμυλου-Κορώνης, η κατάσταση έχει ως εξής:
Ο δρόμος Ριζόμυλου-Κορώνης χωρίζεται σε τρία μέρη:
• ΤΜΗΜΑ 1, ΥΠΟΕΡΓΟ 1: Ριζόμυλος (χιλιομετρική θέση [χ.θ.] 0 + 000) έως έξοδος Καλαμακίου (χ.θ. 10+ 160), με κόστος (έργου, απαλλοτριώσεων και ΦΠΑ) : 23.500.000 ευρώ.
• ΤΜΗΜΑ 2, ΥΠΟΕΡΓΟ 2: έξοδος Καλαμακίου (χ.θ. 10+ 160) έως έξοδος Νέας Κορώνης (χ.θ. 20 + 128), με κόστος (έργου, απαλλοτριώσεων και ΦΠΑ): 19.350.000 ευρώ.
• ΤΜΗΜΑ 3, ΥΠΟΕΡΓΟ 3: έξοδος Νέας Κορώνης (χ.θ. 20 + 128) έως είσοδος Κορώνης (χ.θ. περίπου 28 + 000), με κόστος (έργου, απαλλοτριώσεων και ΦΠΑ): 15.800.000 ευρώ
Στο ΤΜΗΜΑ 1 υπάρχει πλήρης μελετητική ωριμότητα, έχει ολοκληρωθεί, δηλαδή, το σύνολο των μελετών που απαιτούνται για τη χρηματοδότηση και κατασκευή έργου. Παρ’ όλα αυτά δεν έχει ενταχθεί μέχρι σήμερα ούτε στο περιφερειακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ ούτε στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου.
Στα ΤΜΗΜΑΤΑ 2 και 3 έχει ολοκληρωθεί η μελέτη, εκτός από τη μελέτη των τεχνικών έργων, η οποία έχει σταματήσει ελλείψει χρηματοδότησης. Αποτέλεσμα της μη ολοκλήρωσης της μελέτης τεχνικών έργων είναι να μην μπορούν να ενταχθούν τα έργα στο ΕΣΠΑ ούτε να δημοπρατηθούν τα 2 ΥΠΟΕΡΓΑ ώστε να περατωθεί επιτέλους η κατασκευή του οδικού δικτύου Ριζόμυλου-Κορώνης.
Τονίζουμε ότι οι μελέτες του συγκεκριμένου δρόμου έχουν ξεκινήσει πριν 27 χρόνια και ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί!

Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

• Για ποιο λόγο δεν έχει ενταχθεί μέχρι σήμερα στο ΕΣΠΑ το ΤΜΗΜΑ 1, από Ριζόμυλο έως έξοδο Καλαμακίου; Πότε προγραμματίζεται να ενταχθεί και σε ποιο πρόγραμμα, στο περιφερειακό ή τομεακό;
• Πότε επιτέλους θα καταβληθεί το ποσό που απαιτείται για την ολοκλήρωση και παράδοση της μελέτης τεχνικών έργων των ΤΜΗΜΑΤΩΝ 2 και 3 ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν τα δύο ΥΠΟΕΡΓΑ (2 και 3) στο ΕΣΠΑ, προκειμένου να κατασκευαστεί επιτέλους ο δρόμος Ριζόμυλου-Κορώνης, ο οποίος μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη της Νότιας και Ανατολικής Πυλίας του Ν. Μεσσηνίας;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Λαφαζάνης Παναγιώτης
Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία.



Ισλαμοκρατία ή δημοκρατία στον Αραβικό κόσμο;


Ο Κλεισθένης γράφει.
Με αφορμή τα γεγονότα στην Τυνησία και την Αλγερία έρχεται στο προσκήνιο το τι συμβαίνει στις Αραβικές χώρες.
Οι διαπιστώσεις δυστυχώς δεν είναι ευχάριστες. Οι «κοσμικές» κυβερνήσεις των περισσότερων Αραβικών κρατών είναι δικτατορικά καθεστώτα με δημοκρατικό μανδύα. Η δύση δυστυχώς στηρίζει αυτά τα ανελεύθερα καθεστώτα και οι λαοί υποφέρουν χάρη στην εξυπηρέτηση των δυτικών συμφερόντων.
Το σύνθημα «ψωμί και ελευθερία» που ακούστηκε στην Τυνησία τείνει να γίνει παναραβικό σύνθημα. Πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπ’ όψη μας την μεγάλη επιρροή των ισλαμικών κομμάτων καθώς και των φονταμενταλιστών μουσουλμάνων οι οποίοι προπαγανδίζουν κατά της δύσης σπρώχνοντας κυρίως τους νέους σε τρομοκρατικές οργανώσεις τύπου Αλ Κάιντα. Τα παραδείγματα του Λιβάνου (χαζμπολλά) και της Παλαιστίνης (χαμάς) αποδεικνύουν ότι τα ισλαμικά κόμματα ή κινήματα διαμορφώνουν τις εξελίξεις και συμμετέχουν στις κυβερνήσεις. Όσο το Ισραήλ και η δύση δεν προωθούν τη λύση του Παλαιστινιακού προβλήματος και την ειρήνη στην περιοχή τόσο τα «κοσμικά» κόμματα θα αποδυναμώνονται και η επιρροή των σκληροπυρηνικών μουσουλμάνων θα αυξάνεται πχ του Ιράν. Τα τελευταία αιματηρά επεισόδια στην Αίγυπτο και οι κινητοποιήσεις που γίνονται και θα συνεχίσουν κατά του Μουμπάραγκ και της κυβέρνησής του χτυπούν το καμπανάκι του κινδύνου.  Δραστηριότητα υπάρχει ακόμη και στην Ιορδανία ένα απ’ τα πλέον σταθερά καθεστώτα της μέσης Ανατολής. Το φαινόμενο του «ντόμινο» θα επεκτείνει τις διαμαρτυρίες και στα υπόλοιπα Αραβικά κράτη και ειδικότερα στις χώρες του κόλπου όπου υπάρχουν τα πετρελαιοπαραγωγά κοιτάσματα. Η ισχυρές συνδέσεις όλων των Αράβων (γλώσσα και θρησκεία) διευκολύνει τη μετάδοση των κινητοποιήσεων και τα αιτήματα για αλλαγές.
Πρέπει να αντιληφθούμε ότι το ισλάμ δεν είναι θρησκεία (με την έννοια που αποδίδουν οι δυτικοί στον όρο) είναι τρόπος ζωής. Αυτό επιτρέπει να δημιουργούνται ισλαμικά κόμματα. Τα δυτικά Χριστιανοδημοκρατικά κόμματα σήμερα δεν έχουν την επιρροή που είχαν στο πρόσφατο παρελθόν σε αντίθεση με τα ισλαμικά κόμματα που αυξάνουν όλο και περισσότερο την επιρροή τους. Αν αυτό σημαίνει αύξηση των τρομοκρατικών χτυπημάτων στη δύση ας το εξετάσουν οι αρμόδιοι.
Πρέπει επίσης να λάβουμε υπ’ όψη ότι το Τουρκικό ισλαμικό κόμμα του Ερντογάν δεν έχει σχεδόν καμία ομοιότητα με τα Αραβικά ισλαμικά κόμματα, δίνει όμως το στίγμα της γενικότερης ανόδου της επιρροής των ισλαμιστών γενικότερα.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ρωσία επίσης εντάσσονται στο γενικότερο κλίμα που επικρατεί στους μουσουλμάνους. Στο Ιράκ και το Αφγανιστάν ακόμη και σήμερα η κατάσταση δεν έχει ομαλοποιηθεί. Στο Πακιστάν και το Μπαγκλαντές γίνονται ζυμώσεις και τα καθεστώτα μπορεί να χάσουν την σταθερότητα που έχουν αν δεν την έχουν χάσει ήδη. Η ΕΕ βυθισμένη στα οικονομικά της προβλήματα και στερούμενη ενιαίας εξωτερικής πολιτικής αδυνατεί να παρακολουθήσει τις πιθανές εξελίξεις και το χειρότερο εξακολουθεί να στηρίζει πολιτικά όλα τα ανελεύθερα καθεστώτα της βόρεια Αφρικής και της μέσης Ανατολής. Η Ελλάδα ακόμη χειρότερα έχει να αντιμετωπίσει και τον πολύ μεγάλο αριθμό μουσουλμάνων μεταναστών οι οποίοι έχοντας ισχυρούς δεσμούς με τα κράτη προέλευσής τους πιθανά να μεταφέρουν εδώ τα προβλήματα. Συνεπώς σήμερα κάτω απ’ αυτές τις προοπτικές πρέπει όσο το δυνατό συντομότερα να εκδημοκρατιστούν τα Αραβικά κράτη έτσι ώστε οι λαοί τους απολαμβάνοντας τις βασικές και αναγκαίες ελευθερίες να ξεφύγουν απ’ το σφιχταγκάλιασμα των ισλαμιστών και την στρατολόγηση των νέων σε σκληροπυρηνικές ισλαμικές οργανώσεις. Η ύπαρξη πλουσίων κρατών με φτωχούς και καταπιεσμένους λαούς δεν μπορεί να συνεχιστεί. Οι αλλαγές πολλές φορές ξεφεύγουν απ’ τον έλεγχο και αντί για καλυτέρευση και εκδημοκρατισμό έχουμε χειροτέρευση και στυγνότερες δικτατορίες ή θεοκρατικά καθεστώτα τύπου Ιράν.





Διχασμένοι οι σιδηροδρομικοί. Χωρίς τρένα την Τετάρτη και την Πέμπτη

Διάσταση επικρατεί στις τάξεις των σιδηροδρομικών, καθώς η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών μετέτρεψε την 48ωρη απεργία που είχε κηρύξει για αύριο και μεθαύριο σε 24ωρη, όμως οι μηχανοδηγοί διαφωνούν με αυτήν την απόφαση και θα απεργήσουν. Εσι, αύριο Τετάρτη και μεθαύριο Πέμπτη δεν θα πραγματοποιηθούν δρομολόγια σε ΟΣΕ και Προαστιακό. Η ηγεσία της ΠΟΣ ανέστειλε την απεργία της Τετάρτης, καθώς η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έκανε δεκτό το αίτημά της για συνάντηση, προκειμένου να συζητηθούν τα ζητήματα που θέτουν οι συνδικαλιστές, όπως οι μαζικές μετατάξεις, η νέα συλλογική σύμβαση και ο κανονισμός λειτουργίας. Οπως επισημαίνει η ΠΟΣ, η περαιτέρω στάση των εργαζομένων του σιδηροδρόμου θα κριθεί από τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου ραντεβού. Ωστόσο, οι μηχανοδηγοί του ΟΣΕ διαφωνούν με τη στάση της ΠΟΣ και επιμένουν στην πραγματοποίηση της απεργίας. Έτσι, τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του Προαστιακού δεν θα εκτελεστούν αύριο και μεθαύριο.
«ΤΟ ΒΗΜΑ»







Νταλίκα συγκρούστηκε με τρένο


Σοβαρά τραυματίστηκε οδηγός σε ατύχημα που σημειώθηκε λίγο μετά τις 15:00 το μεσημέρι, από σύγκρουση αμαξοστοιχίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και νταλίκας.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, περίπου επτά χιλιόμετρα έξω από τη Λάρισα, το φορτηγό δεν σταμάτησε στη φυλασσόμενη διάβαση, με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με την αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο «Λάρισα- Βόλος».
Ο τραυματισμένος οδηγός διακομίστηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο.
Zougla.gr

Οι σιδηροδρομικοί αναστέλλουν για αύριο Τετάρτη την απεργία τους . Σε εκκρεμότητα η απεργία της Πέμπτης.


Την αναστολή της 24ωρης απεργίας που είχε εξαγγείλει για αύριο Τετάρτη 26 Ιανουαρίου αποφάσισε η Ομοσπονδια των Σιδηροδρομικών. Η απόφαση πάρθηκε, μετά το κάλεσμα για συνάντηση, που έχει προγραμματιστεί να γίνει αύριο στις 9 το πρωί, μεταξύ της διοίκησης της ΠΟΣ και παραγόντων, στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Κατά την συνάντηση μεταξύ των θεμάτων που θα συζητηθούν θα είναι και αυτό των υποχρεωτικών μετατάξεων. Η απεργία της Πέμπτης θα εξαρτηθεί από τα αποτελέσματα της συνάντησης στο υπουργείο Υποδομών.

Ισλαμοκρατία ή δημοκρατία στον Αραβικό κόσμο;

Ο Κλεισθένης γράφει.
Με αφορμή τα γεγονότα στην Τυνησία και την Αλγερία έρχεται στο προσκήνιο το τι συμβαίνει στις Αραβικές χώρες.
Οι διαπιστώσεις δυστυχώς δεν είναι ευχάριστες. Οι «κοσμικές» κυβερνήσεις των περισσότερων Αραβικών κρατών είναι δικτατορικά καθεστώτα με δημοκρατικό μανδύα. Η δύση δυστυχώς στηρίζει αυτά τα ανελεύθερα καθεστώτα και οι λαοί υποφέρουν χάρη στην εξυπηρέτηση των δυτικών συμφερόντων.
Το σύνθημα «ψωμί και ελευθερία» που ακούστηκε στην Τυνησία τείνει να γίνει παναραβικό σύνθημα.
Πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπ’ όψη μας την μεγάλη επιρροή των ισλαμικών κομμάτων καθώς και των φονταμενταλιστών μουσουλμάνων οι οποίοι προπαγανδίζουν κατά της δύσης σπρώχνοντας κυρίως τους νέους σε τρομοκρατικές οργανώσεις τύπου Αλ Κάιντα.
Τα παραδείγματα του Λιβάνου (χαζμπολλά) και της Παλαιστίνης (χαμάς) αποδεικνύουν ότι τα ισλαμικά κόμματα ή κινήματα διαμορφώνουν τις εξελίξεις και συμμετέχουν στις κυβερνήσεις.
Όσο το Ισραήλ και η δύση δεν προωθούν τη λύση του Παλαιστινιακού προβλήματος και την ειρήνη στην περιοχή τόσο τα «κοσμικά» κόμματα θα αποδυναμώνονται και η επιρροή των σκληροπυρηνικών μουσουλμάνων θα αυξάνεται πχ του Ιράν.
Τα τελευταία αιματηρά επεισόδια στην Αίγυπτο και οι κινητοποιήσεις που γίνονται και θα συνεχίσουν κατά του Μουμπάραγκ και της κυβέρνησής του χτυπούν το καμπανάκι του κινδύνου.
Δραστηριότητα υπάρχει ακόμη και στην Ιορδανία ένα απ’ τα πλέον σταθερά καθεστώτα της μέσης Ανατολής.
Το φαινόμενο του «ντόμινο» θα επεκτείνει τις διαμαρτυρίες και στα υπόλοιπα Αραβικά κράτη και ειδικότερα στις χώρες του κόλπου όπου υπάρχουν τα πετρελαιοπαραγωγά κοιτάσματα.
Η ισχυρές συνδέσεις όλων των Αράβων (γλώσσα και θρησκεία) διευκολύνει τη μετάδοση των κινητοποιήσεων και τα αιτήματα για αλλαγές.
Πρέπει να αντιληφθούμε ότι το ισλάμ δεν είναι θρησκεία (με την έννοια που αποδίδουν οι δυτικοί στον όρο) είναι τρόπος ζωής. Αυτό επιτρέπει να δημιουργούνται ισλαμικά κόμματα. Τα δυτικά Χριστιανοδημοκρατικά κόμματα σήμερα δεν έχουν την επιρροή που είχαν στο πρόσφατο παρελθόν σε αντίθεση με τα ισλαμικά κόμματα που αυξάνουν όλο και περισσότερο την επιρροή τους. Αν αυτό σημαίνει αύξηση των τρομοκρατικών χτυπημάτων στη δύση ας το εξετάσουν οι αρμόδιοι.
Πρέπει επίσης να λάβουμε υπ’ όψη ότι το Τουρκικό ισλαμικό κόμμα του Ερντογάν δεν έχει σχεδόν καμία ομοιότητα με τα Αραβικά ισλαμικά κόμματα, δίνει όμως το στίγμα της γενικότερης ανόδου της επιρροής των ισλαμιστών γενικότερα.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ρωσία επίσης εντάσσονται στο γενικότερο κλίμα που επικρατεί στους μουσουλμάνους.
Στο Ιράκ και το Αφγανιστάν ακόμη και σήμερα η κατάσταση δεν έχει ομαλοποιηθεί.
Στο Πακιστάν και το Μπαγκλαντές γίνονται ζυμώσεις και τα καθεστώτα μπορεί να χάσουν την σταθερότητα που έχουν αν δεν την έχουν χάσει ήδη.
Η ΕΕ βυθισμένη στα οικονομικά της προβλήματα και στερούμενη ενιαίας εξωτερικής πολιτικής αδυνατεί να παρακολουθήσει τις πιθανές εξελίξεις και το χειρότερο εξακολουθεί να στηρίζει πολιτικά όλα τα ανελεύθερα καθεστώτα της βόρεια Αφρικής και της μέσης Ανατολής.
Η Ελλάδα ακόμη χειρότερα έχει να αντιμετωπίσει και τον πολύ μεγάλο αριθμό μουσουλμάνων μεταναστών οι οποίοι έχοντας ισχυρούς δεσμούς με τα κράτη προέλευσής τους πιθανά να μεταφέρουν εδώ τα προβλήματα.
Συνεπώς σήμερα κάτω απ’ αυτές τις προοπτικές πρέπει όσο το δυνατό συντομότερα να εκδημοκρατιστούν τα Αραβικά κράτη έτσι ώστε οι λαοί τους απολαμβάνοντας τις βασικές και αναγκαίες ελευθερίες να ξεφύγουν απ’ το σφιχταγκάλιασμα των ισλαμιστών και την στρατολόγηση των νέων σε σκληροπυρηνικές ισλαμικές οργανώσεις. Η ύπαρξη πλουσίων κρατών με φτωχούς και καταπιεσμένους λαούς δεν μπορεί να συνεχιστεί. Οι αλλαγές πολλές φορές ξεφεύγουν απ’ τον έλεγχο και αντί για καλυτέρευση και εκδημοκρατισμό έχουμε χειροτέρευση και στυγνότερες δικτατορίες ή θεοκρατικά καθεστώτα τύπου Ιράν.





Επιστολή ενημέρωση προς τους επιβάτες των τρένων, διένειμε Συντονιστική Επιτροπή Σιδηροδρομικών Αττικής

Στην επιστολή της η Συντονιστική Επιτροπή Σιδηροδρομικών αναφέρει:
«Ο Σιδηρόδρομος και οι σιδηροδρομικοί από το καλοκαίρι του 2008 και εντονότερα μετά την υπογραφή του μνημονίου βάλλονται με κάθε είδους λασπολογία από τα πολιτικά λείψανα ΠΑΣΟΚ-Ν.Δ.-ΛΑΟΣ, τα παπαγαλάκια των ΜΜΕ και τους μεγαλοαπατεώνες του εγχώριου κεφαλαίου, που ως αρπακτικά ορέγονται να ξεκοκαλίσουν τη δημόσια περιουσία και να εκμεταλλευτούν το σύνολο των μεταφορών με μόνο σκοπό το κέρδος. Με πρωτοφανή ψεύδη προσπαθούν να αναιρέσουν την προσφορά του σιδηροδρόμου στη μεταφορά του επιβατικού κοινού, ιδιαίτερα των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων, φοιτητών, στρατιωτών και να τον παρουσιάσουν ως υπερχρεωμένο. Εμφανίζουν τις επενδυτικές υποχρεώσεις του κράτους σε συσσωρευμένα χρέη και ελλείμματα και προσπαθούν, μαζί με όλα όσα για δεκαετίας έτρωγαν, να τα φορτώσουν στις πλάτες της κοινωνικής πλειοψηφίας. Θέλουν να τα πληρώσουμε όλοι. Εμείς ως εργαζόμενοι με την περαιτέρω μείωση των μισθών, την κατάργηση κάθε εργασιακού δικαιώματος και την απομάκρυνση μας από τον σιδηρόδρομο με τη μεταφορά του 40% του προσωπικού σε επισφαλείς θέσεις του δημοσίου, που πιθανά ισοδυναμεί με απολύσεις. Εσείς ως χρήστες του τρένου με την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, την κατάργηση κάθε είδους κοινωνικής παροχής και την περικοπή των δρομολογίων που θα σας στοιβάζουν στις αποβάθρες και στις αμαξοστοιχίες.
Δυστυχώς, σε ένα μεγάλο βαθμό τα κατάφεραν και έτσι οι σιδηροδρομικοί, κοινωνικά απομονωμένοι και ηθικά καταρρακωμένοι, δεν κατάφεραν να συσπειρωθούν και να εκφράσουν στο πεδίο της μάχης τη δυναμική που θα ανέτρεπε τη διάλυση του σιδηροδρόμου. Το σημαντικότερο μερίδιο ευθύνης βαρύνει τους συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), που με τις επιλογές τους απέδειξαν, για μια ακόμη φορά, ότι η δράση του κυβερνητικού συνδικαλισμού καθοδηγείται από προσωπικά συμφέροντα και εντολές κομματικών προϊσταμένων. Η «προαγωγή» σε πρόεδρο της ΔΑΚΕ ιδιωτικού τομέα, του μέχρι πριν 3 μήνες προέδρου της ΠΟΣ καταδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο οι συνδικαλιστές εξαργυρώνουν τους κόπους τους εις βάρος του κόσμου της εργασίας.
Οι πρακτικές αυτές του νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού εναντίον των δημόσιων σιδηροδρόμων, δεν είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζονται. Τις έχουμε δει επανειλημμένα σε χώρες που αντιμετωπίζουν «δημοσιονομικά προβλήματα» και ιδιαίτερα όταν οι εγχώριες πολιτικές και οικονομικές ελίτ τις οδηγούν στη μέγγενη της ανάλγητης συμμορίας του ΔΝΤ. Εκεί όπως και εδώ, η κατάργηση του κοινωνικού χαρακτήρα των σιδηροδρομικών μεταφορών, με επίφαση την αναδιάρθρωση τους, έρχεται πρώτη και σκληρή. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η Αργεντινή τη δεκαετία του ’90, με το σιδηροδρομικό δίκτυο να συρρικνώνεται δραματικά, η Βολιβία το 2000 με την πώληση σε ιδιώτες της δημόσιας σιδηροδρομικής εταιρείας, πιο πρόσφατα η Ρουμανία και η Βουλγαρία με τις χιλιάδες απολύσεις σιδηροδρομικών. Όλες αυτές οι ομοιότητες με την ελληνική πραγματικότητα σαφώς και δεν οφείλονται σε όσα η κυβέρνηση του μνημονίου και οι έμμισθοι κονδυλοφόροι των ΜΜΕ, καταγράφουν ως αίτια, είτε αυτά αφορούν την παραγωγικότητα των εργαζομένων, είτε τα υποτιθέμενα προνόμια τους. Επεξηγούνται μόνο λαμβάνοντας υπόψη τη χρόνια κακοδιαχείριση των διοικήσεων, τα σκάνδαλα τύπου Siemens, τη σκοπούμενη αναξιοκρατία, το ρεφορμιστικό συνδικαλισμό, που διευκολύνουν την επιβολή μιας παγιωμένης τακτικής του κεφαλαίου σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, να θυσιάζει την ασφαλή και φθηνή μεταφορά των φτωχότερων κομματιών του εκάστοτε πληθυσμού, στο βωμό του κέρδους.
Η απαξίωση του σιδηρόδρομου και κατά συνέπεια η διάλυση του, αποτελούν για τον κρατικό μηχανισμό έναν ακόμη πειραματισμό μίας νεοφιλελεύθερης οικονομικής πολιτικής, που με στήριγμα το μνημόνιο, καταστρατηγεί συνολικά τα δικαιώματα των εργαζομένων, μειώνει μισθούς σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και καταργεί τα απομεινάρια του κοινωνικού κράτους. Τη ψήφιση του νόμου για τον ΟΣΕ, ακολούθησε η ψήφιση του πολυνόμου για τις ΔΕΚΟ και τον ιδιωτικό τομέα, ενώ έχει ξεκινήσει η διαδικασία ψήφισης των νομοσχεδίων για τις αστικές συγκοινωνίες και το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων. Το πολιτικό σύστημα με την ενεργοποίηση της φασίζουσας λογικής του «κοινωνικού αυτοματισμού», απομονώνει και στρέφει τη μια κοινωνική ομάδα κατά της άλλης, για να επιβάλλει τα επαχθέστερα αντικοινωνικά μέτρα, αλλάζοντας απλά τη φρασεολογία του. Ως «κοπρίτες» και «αντιπαραγωγικοί» κρίθηκαν οι «υπεράριθμοι» εργαζόμενοι του στενού και ευρύτερου δημοσίου τομέα, ενώ ως «μη ανταγωνιστικοί» οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα.
Εμείς ως πρωτοβουλία σιδηροδρομικών αττικής αποφασίσαμε μέσα από ακηδεμόνευτες αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες να επεκτείνουμε τον αγώνα μας, έξω από κάθε συντεχνιακή λογική και συνδικαλιστική περιχαράκωση. Με συνεχείς συνελεύσεις, με καταλήψεις και παρεμβάσεις προσπαθήσαμε και προσπαθούμε να καταδείξουμε τον πλήρη παραλογισμό του νόμου, που καθιστά περισσότερο ζοφερό το μέλλον του σιδηροδρόμου και τον απομακρύνει από το μόνο χαρακτήρα που μπορεί να έχει. Τη φθηνή και ασφαλή μεταφορά ακόμη και στο πιο απομακρυσμένο χωριό, κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, μακριά από λογικές ανταγωνιστικότητας και κέρδους.
Εναντιωνόμαστε, στις αυξήσεις εισιτηρίων ιδιαίτερα όταν συνοδεύονται από περικοπές δρομολογίων, στην κατάργηση προσφάτως ανακαινισμένων γραμμών κόστους εκατομμυρίων ευρώ, όπως η γραμμή Έδεσσας-Φλώρινας μήκους 85χλμ μέσω της οποίας καθημερινά μεταφέρεται σημαντικό πλήθος κατοίκων ακόμη και στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όταν με οδικά μέσα η μετακίνηση είναι σχεδόν αδύνατη.
Συνεχίζουμε την πάλη μας για την κατάργηση του νόμου για τον ΟΣΕ και συνολικά για την ανατροπή του μνημονίου και προετοιμαζόμαστε για τις κρίσιμες κοινωνικές αναμετρήσεις που αναπόφευκτα θα προκύψουν από την επιθετική τακτική της οικονομικής και πολιτικής εξουσίας.
Καλούμε όλους εσάς τους χρήστες του τρένου, να στηρίξετε τον αγώνα μας γιατί είναι και δικός σας, αρνούμενοι να καταβάλλεται τις αυξήσεις των τιμών στα εισιτήρια και να συνδράμετε στις όποιες πρωτοβουλίες μας για την αποτροπή της περικοπής γραμμών και δρομολογίων».
Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
Η ανακοίνωση μοιράστηκε τις πρωινές ώρες της Παρασκευής 21.01, στους επιβάτες των αμαξοστοιχιών ICE50 προς Θεσσαλονίκη, 884 προς Καλαμπάκα, 1538 προς Χαλκίδα και σε επιβάτες του προαστιακό

Σκάνδαλο Siemens. Πρόσωπα και ευθύνες

Άκης Τσοχατζόπουλος
Ερωτήματα για Ερμής, Πάτριοτ

Αναφορικά με ευθύνες του πρώην υπουργού Αμυνας κ. Α. Τσοχατζόπουλου, το ΠΑΣΟΚ σημειώνει ότι δεν παρακολούθησε τις πληρωμές του έργου Ερμής και παραδέχθηκε με αυτόν τον τρόπο την πλημμελή άσκηση των καθηκόντων του. Σημειώνεται επίσης ότι προκύπτουν ερωτήματα από την κατάθεση Σίκατσεκ για παράδοση 10 εκατ. ευρώ ως προμήθεια για τη σύμβαση των πυραύλων Πάτριοτ. Η Ν.Δ. για τις ευθύνες του ως υπουργού Ανάπτυξης αναφέρει ότι έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της εξέλιξης των προγραμματικών συμβάσεων του ΟΣΕ μαζί με τους κ. Βερελή και Χριστοδουλάκη, ενώ μαζί εξέθεσαν το Δημόσιο σε κίνδυνο σπουδαίας ζημίας, υπογράφοντας τον Μάιο του 2002 επιστολή προς τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την οποία αναγνωρίζουν τις δυσκολίες στην εκτέλεση των προγραμματικών συμφωνιών και εκφράζουν την υποστήριξη στη διευθέτηση του προβλήματος με την κατάλληλη άσκηση των δικαιωμάτων του Δημοσίου ως μετόχου του ΟΣΕ. Για τις ευθύνες του κ. Τσοχατζόπουλου για τα εξοπλιστικά προγράμματα Πάτριοτ και Ερμής αναφέρονται σε εμβάσματα στους στενούς συνεργάτες του Αντ. Καντά και Π. Νικολαΐδη.

Μιχάλης Λιάπης
Αδράνεια με τις ρήτρες

Σχετικά με τον πρώην υπουργό Μεταφορών της Ν.Δ., Μιχάλη Λιάπη και τις ευθύνες για τον ΟΤΕ, το ΠΑΣΟΚ διατείνεται ότι παραβίασε το καθήκον ελέγχου νομιμότητας στον Οργανισμό, δηλαδή το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση να ελέγξει αν μία ενέργεια της διοίκησης της ΔΕΚΟ εμπίπτει στα όρια του νόμου.

Αναφορικά με τις ευθύνες του κ. Λιάπη σχετικά με τον ΟΣΕ, στο πόρισμα του ΠΑΣΟΚ αναφέρεται ότι αν και είχε ενημερωθεί από τον τότε πρόεδρο του ΟΣΕ ότι οι προμηθευτές δεν δέχονταν να πληρώσουν ποινικές ρήτρες για καθυστερήσεις υλοποίησης των προγραμματικών συμβάσεων ούτε και να παραδώσουν ισοδύναμο υλικό, ο ίδιος αδράνησε, με συνέπεια τη συνέχιση των εκκρεμοτήτων στην υλοποίηση των συμβάσεων εις βάρος των συμφερόντων του ΟΣΕ. Ανάλογες ευθύνες επιρρίπτονται και για τον προαστιακό. Ευθύνες του αποδίδονται ακόμη για τη θητεία του στο υπουργείο Πολιτισμού, γιατί κρίθηκε ότι καθυστέρησε στην κήρυξη της εταιρείας ως έκπτωτης για το έργο της προμήθειας φορητών συστημάτων πληροφόρησης των επισκεπτών αρχαιολογικών χώρων.

Αναστάσιος Μαντέλης
Σύνδεση με τη «χορηγία»

Σύμφωνα με την αξιολόγηση που κάνει το ΠΑΣΟΚ, ο κ. Μαντέλης ως υπουργός ενέκρινε τις «Προγραμματικές Συμφωνίες 8002» και απεδέχθη τα τιμήματα που του υπέβαλε ο ΟΤΕ χωρίς να ελέγξει τις τιμές της αγοράς, διακινδυνεύοντας το δημόσιο συμφέρον. Αυτή η ενέργεια απαιτείτο από την πλευρά της πολιτικής εξουσίας, καθόσον αυτή είχε την εποπτεία του τομέα των τηλεπικοινωνιών. Το ΠΑΣΟΚ συνδέει την ολιγωρία του υπουργού με την κατάθεση των ποσών των 450.000 μάρκων από τη Siemens και ζητεί περαιτέρω έρευνα.

Οσον αφορά τις θέσεις της Ν.Δ. για τον Τάσο Μαντέλη αναφέρεται ότι ως έμπιστος του κ. Σημίτη, και ως πρώην πρόεδρος του ΟΤΕ που είχε προχωρήσει στις πρώτες αναθέσεις ψηφιακών παροχών το 1987-88 στη Siemens - Intracom, ήταν εκείνος που έκανε τις τελικές εγκρίσεις των αποφάσεων των ΔΕΚΟ για την ανάθεση προμηθειών χωρίς τη διασφάλιση στοιχειωδών όρων διαφάνειας και τον χαρακτηρίζει «μήτρα του σκανδάλου στον ΟΤΕ και στον ΟΣΕ». Φυσικά αναφέρεται και χρηματισμός συνολικά 450.000 μάρκων από τη Siemens.

Νίκος Χριστοδουλάκης
Ευθύνες για τη σύμβαση 8002

Αναφορικά με τον πρώην υπουργό Οικονομικών, κ. Ν. Χριστοδουλάκη, το ΠΑΣΟΚ σημειώνει ότι απορίες γεννώνται σχετικά με την παραμέληση του καθήκοντος εποπτείας στον ΟΤΕ, διότι τότε θα επληροφορείτο τις διαφωνίες και τα κενά αναφορικά με τους κοστολογικούς ελέγχους που προέβλεπε η «Προγραμματική Συμφωνία 8002» για να ενεργοποιήσει τις δυνατότητες που είχε. Δηλαδή δεν προέβη σε έλεγχο για την πορεία της Προγραμματικής Συμφωνίας 8002, καθώς και για την εφαρμογή δικλίδων που θα προστάτευαν το συμφέρον του ΟΤΕ, του Δημοσίου και των μετόχων.

Δεν ζήτησε ακόμη, αναφέρουν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, ως εκπρόσωπος του Δημοσίου και ως κύριος μέτοχος του ΟΤΕ το κλείσιμο των προγραμματικών συμφωνιών το 2002 με αντίστοιχη αποτίμηση του οικονομικού αποτελέσματος.

Σχετικά με τις ευθύνες του κ. Ν. Χριστοδουλάκη στον ΟΣΕ, η Ν.Δ. αναφέρεται όπως και για τους κ. Τσοχατζόπουλο και Βερελή στο θέμα των ναυπηγείων και την ιδιωτικοποίησή τους μέσω παραχώρησης στη γερμανική HDV, αλλά και στις συμφωνίες για το τροχαίο υλικό.

Χρίστος Βερελής
Παραλείψεις σε σχέση με ΟΣΕ

Αναφορικά με τις ευθύνες του κ. Βερελή για τον ΟΤΕ, το ΠΑΣΟΚ κρίνει ότι παρέλειψε να ασκήσει την εποπτεία που ανήκε στις αρμοδιότητές του και δεν αντέδρασε, όταν διευθυντές του ΟΤΕ πρότειναν στην τότε διοίκηση να μη γίνει κοστολογικός έλεγχος το 2000 λόγω σταθερότητας των τιμών, κατά παράβαση της «Προγραμματικής Συμφωνίας 8002». Αναφορικά με τον ΟΣΕ, το ΠΑΣΟΚ του αποδίδει ότι παρέλειψε να δώσει εντολή να ξεκινήσουν επαναδιαπραγματεύσεις για το ύψος των ποινικών ρητρών πέραν του 7,5%, αφού υπήρχαν καθυστερήσεις πάνω από 150 ημέρες, όπως προβλεπόταν στις προγραμματικές συμφωνίες, ενώ άλλες ευθύνες του αποδίδονται για το θέμα παραλείψεων στα έργα του προαστιακού. Για τον κ. Χρ. Βερελή ως υπουργό Μεταφορών, για τον ΟΣΕ επαναλαμβάνει η Ν.Δ. την ανάγκη διερεύνησης πράξεων ή παραλείψεων από κοινού με τους Ν. Χριστοδουλάκη και Α. Τσοχατζόπουλο σχετικά με τη διαχείριση του κεφαλαίου των ναυπηγείων, ενώ επισημαίνεται ότι οι βουλευτές της Ν.Δ. κ. Μαρία Κόλλια - Τσαρουχά και Αν. Νεράντζης διαφώνησαν με την πρόταση αυτή, όπως και ο κ. Π. Καμμένος, ενώ ο κ. Γ. Αποστολάκος είχε επιφυλάξεις.
«Καθημερινή»

Χωρίς τρένα και προαστιακό Τετάρτη - Πέμπτη

Σε 48ωρη απεργία προχωρά την Τετάρτη και την Πέμπτη 26 και 27 Ιανουαρίου η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) με αποτέλεσμα να μη πραγματοποιούνται τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τόσο στο υπεραστικό όσο και στο προαστιακό δίκτυο, ενώ εκτός σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Αθήνα θα παραμείνει στη διάρκεια του διημέρου το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η ΠΟΣ αντιδρά στις μετατάξεις που προβλέπει το σχετικό νομοσχέδιο. Οι αρρυθμίες στο πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αρχίσουν να εμφανίζονται από σήμερα, καθώς ενόψει της απεργίας ματαιώνονται ορισμένα δρομολόγια σε διάφορα σημεία του δικτύου. Αναλυτικά για σήμερα:
Στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη - Αθήνα, δεν θα πραγματοποιηθούν τα δρομολόγια των InterCity 74 και 75, καθώς και τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών 604, 504 και 505.

Μεταβολές επέρχονται στα δρομολόγια 605 και 614.

Στη γραμμή Αθήνα - Χαλκίδα - Αθήνα δεν θα πραγματοποιηθούν τα δρομολόγια 1558, 2530, 2533. Στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Εδεσσα - Φλώρινα - Θεσσαλονίκη δεν θα πραγματοποιηθούν τα δρομολόγια 753 και 757.

Στη γραμμή Λάρισα - Βόλος- Λάρισα δεν θα πραγματοποιηθούν τα δρομολόγια 1586 και 1587.

Τέλος, στον προαστιακό της Αθήνας δεν θα πραγματοποιηθούν τα δρομολόγια: 4430, 4432, 4434, 4435, 4236, 4237, 4136, 4137, 4336 και 4337.



Απεργία στις εφημερίδες «Μακεδονία», «Θεσσαλονίκη» και "Σπορ του Βορρά"

  24ωρη απεργία κήρυξαν για αύριο Τρίτη 25/1 στις εφημερίδες «Μακεδονία», «Θεσσαλονίκη» και «Σπορ του Βορρά» οι Ενώσεις των δημοσιογράφων και τεχνικών, καθώς η εργοδοσία δεν έχει καταβάλει τις αμοιβές του προσωπικού. Για την Τετάρτη 26/1 έχει κηρύξει 24ωρη απεργία η Ένωση του διοικητικού προσωπικού.
newsblog





«Πράσινο φως» για 18 έργα στην Κεντρική Μακεδονία

Εγκρίθηκαν οι πιστώσεις και αρχίζουν αμέσως δεκαοκτώ έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 71.233.000 ευρώ στην Κεντρική Μακεδονία, στους τομείς αστικών αναπλάσεων, ύδρευσης, υγείας και πολιτισμού, μεταξύ των οποίων και η ανάπλαση της Νέας Παραλίας της Θεσσαλονίκης, έπειτα από αποφάσεις του γενικού γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, Θύμιου Σώκου.
Από αυτά τα δέκα έργα, συνολικού προϋπολογισμού 70.792.426,80 ευρώ έχουν ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονίας – Θράκης» 2007 – 2013 (ΕΣΠΑ), ενώ τα υπόλοιπα συγχρηματοδοτούνται από άλλα κοινοτικά προγράμματα.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στα έργα του ΕΣΠΑ περιλαμβάνεται και το έργο «Ανάπλαση Νέας Παραλίας Θεσσαλονίκης, τμήμα από το Βασιλικό Θέατρο έως τους Ομίλους Θαλασσίων Αθλημάτων», με προϋπολογισμό 44.100.000.
Ακολουθεί το σύνολο των εγκεκριμένων έργων, ο φορέας υλοποίησης, καθώς και ο προϋπολογισμός του κάθε έργου.

Έργα που αρχίζουν να υλοποιούνται και χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ:

1.Ανάπλαση – Αναβάθμιση περιοχής οδού Μοναστηρίου στα διοικητικά όρια του (πρώην) Δήμου Ελευθερίου Κορδελιού (Δήμος Κορδελιού Ευόσμου): 3.100.000 ευρώ.
2.Αποκατάσταση πηγών Μπατανίων, Μοραμόρ στο Τοπικό Διαμέρισμα Λευκώνα και αντικατάσταση εξωτερικού αγωγού ύδρευσης (μεταφοράς) από τις πηγές ως το βόρειο τμήμα του Τοπικού Διαμερίσματος Λευκώνα (Δήμος Σερρών): 348.342 ευρώ.
3.Ανέγερση θεάτρου και χώρου πολιτιστικών δραστηριοτήτων στο Δήμο Κατερίνης (Δήμος Κατερίνης): 7.750.000 ευρώ.
4.Ολοκληρωμένη ανάπλαση ευρύτερης περιοχής Ελαιορέματος (Δήμος Πυλαίας Χορτιάτη): 6.330.600 ευρώ.
5.Κέντρο τεκμηρίωσης βιομηχανικής κληρονομιάς στο βαφείο της πρώην ΕΡΙΑ (Δήμος Νάουσας): 3.470.746,85 ευρώ.
6.Κατασκευή νέων σταθμών τηλεελέγχου – τηλεχειρισμού ύδρευσης Δήμου Σερρών (ΔΕΥΑ Σερρών): 1.016.177 ευρώ.
7.Ανάπλαση Νέας Παραλίας Θεσσαλονίκης – Τμήμα από Βασιλικό Θέατρο έως τους Ομίλους Θαλασσίων Αθλημάτων (Δήμος Θεσσαλονίκης): 44.100.000 ευρώ.
8.Η μεγάλη πνευματική και πολιτιστική παρακαταθήκη του Αγίου Ορους (Αγιορειτική Εστία): 377.560,95 ευρώ.
9.Προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού Κέντρων Υγείας της 3ης ΥΠΕ στην Κεντρική Μακεδονία (3η Υγειονομική Περιφέρεια Μακεδονίας): 1.479.000 ευρώ.
10.Προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού Νοσοκομείων της 3ης ΥΠΕ στην Κεντρική Μακεδονία (3η Υγειονομική Περιφέρεια Μακεδονίας): 2.820.000 ευρώ.

Έργα που υλοποιούνται και χρηματοδοτούνται από λοιπά κοινοτικά προγράμματα:

1.Κάλυψη εθνικής συμμετοχής του έργου MED 2007-2013 “IP-SMES” (Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης): 32.500 ευρώ.
2.Κάλυψη εθνικής συμμετοχής του έργου MED 2007-2013 “WIDE” (Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης): 48.752,50 ευρώ.
3.Κάλυψη εθνικής συμμετοχής του έργου MED 2007-2013 “PHILOXENIA” (Τοπική Πρωτοβουλία Απασχόλησης και Επιχειρηματικότητας Κερκίνης – Πετριτσίου – Ηράκλειας – ΤΠΑΕ-ΚΕΠΗ): 76.321 ευρώ.
4.Κάλυψη εθνικής συμμετοχής του έργου “PHILOXENIA” (Τοπική Απασχολησιμότητα – ΤΟΠΑΠ): 73.560 ευρώ.

Έργα που υλοποιούνται και χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία:


1.Κάλυψη εθνικής συμμετοχής του έργου “MEDLAB” (Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης): 77.592 ευρώ.
2.Κάλυψη εθνικής συμμετοχής του έργου “RIMED” (Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης): 50.750 ευρώ.
3.Κάλυψη εθνικής συμμετοχής του έργου “CAT-MED” (Δήμος Θεσσαλονίκης): 40.438 ευρώ.

Έργο που υλοποιείται και χρηματοδοτείται από Εθνικούς Πόρους:

1.Καθαρισμός χειμάρρου Ασσήρου (Δασαρχείο Λαγκαδά): 40.451 ευρώ.

"Αγγελιοφόρος"


Χιονίζει στα ορεινά της Χαλκιδικής, αλλά και από τη Δράμα μέχρι την Ορεστιάδα

Ασθενής χιονόπτωση σημειώνεται, από νωρίς το πρωί, στα ορεινά του νομού Χαλκιδικής, χωρίς ωστόσο, να υπάρχουν προβλήματα στην κίνηση των οχημάτων. Χιόνι πέφτει, επίσης, και στο νομό του Έβρου, από τη Δράμα μέχρι την Ορεστιάδα. Σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές, η κίνηση των οχημάτων, μέχρι την ώρα αυτή, γίνεται χωρίς προβλήματα.
Οι υπηρεσίες της Τροχαίας συνιστούν στους οδηγούς να έχουν μαζί τους αντιολισθητικές αλυσίδες, αλλά και να είναι ιδιαιτέρως προσεχτικοί στα σημεία του οδικού δικτύου, όπου υπάρχει παγετός.