Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

Σέρρες : Κουβαλούσαν μισό τόνο κλεμμένους χάλκινους αγωγούς του ΟΣΕ

Χάλκινους αγωγούς ηλεκτρικού ρεύματος, 480 κιλών, που χρησιμοποιεί ο ΟΣΕ για την ηλεκτροκίνηση αμαξοστοιχιών, κατάφεραν να κρύψουν στο Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο που επέβαιναν τέσσερις Ρουμάνοι ηλικίας 21, 25, 19, και 27 ετών αντίστοιχα, που συνελήφθησαν από αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης Καταστολής Εγκλημάτων Σερρών στο 22ο χλμ. της Εθνικής Οδού Σερρών - Θεσσαλονίκης.
Σε έλεγχο που έγινε από την Αστυνομική Διεύθυνση Σερρών διαπιστώθηκε ότι οι χάλκινοι αγωγοί του ΟΣΕ είχαν αφαιρεθεί το τελευταίο δεκαήμερο από την εναέρια γραμμή ηλεκτροκίνησης Θηβών -Λαμίας.
Στην κατοχή των επιτήδειων δραστών βρέθηκαν και δύο συσκευασίες ινδικής κάνναβης συνολικού βάρους 8,8 γραμμαρίων. Εις βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία, ενώ αύριο θα οδηγηθούν στον Εισαγγελέα Σερρών.
«Αγγελιοφόρος»

Ξεκινούν οι γεωτεχνικές μελέτες για την διασύνδεση του σιδηρόδρομου από Καβάλα σε Τοξότες!

Ο Περιφερειάρχης κ Γιαννακίδης σε δηλώσεις του μετά τις συσκέψεις μίλησε για την συνάντηση που είχε πριν από λίγες ημέρες με ένα σημαντικό αριθμό υπουργών και την πλήρη ηγεσία του Υπουργείου υποδομών., για να εξετάσουμε σε πιο επίπεδο μεγάλων αναπτυξιακών νόμων βρισκόμαστε.
Θα έχουμε βέβαια και διαβουλεύσεις με την εταιρία «Εγνατία Α.Ε» για να γνωρίζουμε την όδευση της υπόθεσης της Περιμετρικής Οδού μαζί με την Διεύθυνση Δασών. Δώσαμε προτεραιότητες γενικά στα μεγάλα έργα είπε ο κ Γιαννακίδης και θεωρώ πως δώσαμε βηματισμό στα μεγάλα έργα και τον συγχρονισμό όλων των θεσμικών φορέων για να αναδείξουμε την μεγάλη αναπτυξιακή σχεδίαση του στρατηγικού αναπτυξιακού σχεδιασμού, που θα προσδώσει μεγάλη αξία στην Βόρεια Ελλάδα. Αυτά είχα την ευκαιρία να τα παρουσιάσω στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών τόνισε ο κ Γιαννακίδης όπως και μια εξαιρετική συνεργασία με τον πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ, ότι υπάρχει δέσμευση ότι σε λίγο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσουν οι γεωτεχνικές μελέτες για την διασύνδεση του σιδηρόδρομου από Καβάλα σε Τοξότες, με στόχο να αναδείξουμε το συγκεκριμένο λιμάνι.
Παράλληλα θα μπούμε στην διαδικασία ολοκλήρωσης της συγκεκριμένης μελέτης για την σιδηροδρομική σύνδεση Αλεξανδρούπολης –λιμανιού.
Στόχος είναι σε δύο χρόνια να έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για την διασύνδεση ενός διαχρονικού αιτήματος της τοπικής κοινωνίας της Καβάλας.
Όλα γίνονται μέσα από μια συνέργεια, όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Όσο για τα κονδύλια, ο Περιφερειάρχης είπε πως αν υπάρχουν μελέτες και ώριμα έργα, θα βρεθούν και τα χρήματα.
Το κράτος παρ’ ότι εμφανίζει υπερδεσμεύσεις, σε ότι αφορά το ΕΣΠΑ, έχει πολύ μικρή απόδοση μόλις το 18% μετά από 4 χρόνια ενεργοποίησης του προγράμματος.
Το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε τόνισε ο κ Γιαννακίδης, είναι πως όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία απ όπου και να εκπορεύονται θα πρέπει να συγκλίνουν στον στρατηγικό αναπτυξιακό σχεδιασμό . για να γίνει όμως αυτό κατανοητό, θα πρέπει όλοι μας να το βιώσουμε ως θεσμική κοινωνία. Εφ όσον το υιοθετήσουμε όλο αυτό το πακέτο εμείς θα συμπαρασύρουμε και την κεντρική εξουσία για να συμπορευτεί στον σχεδιασμό.
Πολύ σύντομα θα υπάρχει και μια μελέτη σκοπιμότητας που θα την παρουσιάσουμε και να δείξουμε πως σ αυτή την περιοχή θα υπάρχει ένα εθνικός, διαχρονικός, διακομματικός σχεδιασμός που να αναδεικνύει τις μεγάλες ιδιαιτερότητες και τις αναπτυξιακές προοπτικές .
Kavala net

Στέβια: "Το μαγικό φυτό της χιλιετίας"


Μια νέα για την Ελλάδα και την Ευρώπη καλλιέργεια, αλλά πολύ διαδεδομένη στην Λατινική Αμερική, στην Ιαπωνία κ.α., φαίνεται ότι μπορεί να αποτελέσει την ελπίδα για την αγροτική και βιομηχανική ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας. Η στέβια (Stevia rebaudiana Bertoni), ένα φυτό που κατάγεται από την Παραγουάη, με πολύ ευεργετικές ιδιότητες, έχει μεγάλες προοπτικές ευδοκίμησής του στη χώρα μας και οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι μπορεί να συμβάλει στην αγροτική - βιομηχανική ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας.  Η στέβια αποκαλείται «το μαγικό φυτό της χιλιετίας». Καλλιεργείται κυρίως για τα φύλλα της από τα οποία παράγεται ζάχαρη - η στεβιοζάχαρη, που θεωρείται «η ζάχαρη του μέλλοντος» καθώς είναι 300 φορές πιο γλυκιά από την κοινή ζάχαρη, αλλά δεν προσδίδει καθόλου θερμίδες. Είναι ωφέλιμη για τη υγιεινή διατροφή του ανθρώπου (ιδιαίτερα των διαβητικών και των παχύσαρκων) και των ζώων. Λόγω των ευεργετικών χαρακτηριστικών της στέβιας, η στεβιοζάχαρη (μοιάζει με τη ζάχαρη άχνη) χρησιμοποιείται στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, ενώ οι βλαστοί του φυτού (μετά την αφαίρεση και ξήρανση των φύλλων) χρησιμοποιούνται σαν ζωοτροφή (για κοτόπουλα και ζώα κρεατοπαραγωγής)...»
Στη χώρα μας θα καλλιεργηθεί ως μονοετές φυτό και ως αρδευόμενη καλλιέργεια από Μάιο έως Σεπτέμβριο. Είναι ανθεκτικό φυτό και οι ανάγκες του σε έδαφος και θρεπτικά στοιχεία είναι μικρές. «Στην Ιαπωνία, όπου η στέβια καλλιεργείται εδώ και 15 χρόνια, την θεωρούν θαυματουργό φυτό, όπως και στην Παραγουάη και τη Λατινική Αμερική.
Τα φύλλα του φυτού περιέχουν πολλά ανόργανα στοιχεία (κάλιο, άζωτο φωσφόρο, σίδηρο, σελήνιο κ.α.) και οργανικές ουσίες (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, γλυκοζίδια, αντιοξειδωτικές ουσίας, βιταμίνες, ω-3 κ.α.). Επίσης το φυτό της προσβάλλεται σπάνια από ασθένειες και έντομα και μπορεί να καλλιεργηθεί και βιολογικά παράγοντας βιολογικά προϊόντα. Η συγκομιδή και ξήρανση των φύλλων της στέβιας, τα οποία μετά τη διαλογή, συσκευασία και αποθήκευσή τους οδηγούνται σε εργοστάσια παραγωγής στεβιοζάχαρης δεν απαιτούν εξειδικευμένες μεθόδους.
Το κόστος παραγωγής κατά στρέμμα είναι 500 ευρώ (το μεγάλο προς το παρόν κόστος παραγωγής σποροφύτων μπορεί να μειωθεί), η στρεμματική απόδοση είναι 200-400 ευρώ και το καθαρό κέρδος υπολογίζεται σε 263-512 ευρώ ανά στρέμμα. Η εμπορική σημασία της στέβιας έχει επισημανθεί ήδη από το 1887, αλλά οικονομικά συμφέροντα έβαζαν πολλά εμπόδια στην ανάπτυξή της. Οι προοπτικές επέκτασης της καλλιέργειας της στέβιας στην Ευρώπη και στην Ελλάδα είναι πολύ μεγάλες και η καλλιέργεια του φυτού μπορεί να συμβάλλει κατά πολύ στην αγροτική και βιομηχανική ανάπτυξη και στο ΑΕΠ της Ελλάδας.
Χρήστος Κ. Γκιουμουσίδης,
Γεωτεχνικός - Δασολόγος
Master στην Περιβαλλοντική Πολιτική & Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη της Υπαίθρου
Alexandroupoli online

Σήραγγες τρόμου σε Πλαταμώνα και Τέμπη

  Ρημάζουν έργα του ΟΣΕ   κόστους 240 εκατ. ευρώ.

Παραδόθηκαν τον Ιανουάριο του 2004 προσδίδοντας τότε υψηλά στάνταρ ασφαλείας.
Σήμερα εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους.
Στην τύχη τους έχουν εγκαταλειφθεί οι δύο μεγαλύτερες σήραγγες στην Ελλάδα, οι οποίες αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα που εγκυμονούν κινδύνους για την ασφαλή διέλευση των τρένων. Η σήραγγα του Πλαταμώνα (φωτ.), που περνάει κάτω από το κάστρο, μήκους 4.275 μ., είναι βυθισμένη στο σκοτάδι, καθώς παροχή ηλεκτρικού ρεύματος δεν υπάρχει εδώ και τρεις μήνες, με συνέπεια όλα τα ηλεκτρικά συστήματα να είναι εκτός λειτουργίας. Στο σκοτάδι βρίσκεται τις περισσότερες ώρες της ημέρας και η σήραγγα των Τεμπών, μήκους 5,5 χλμ. Επίσης, εκτός λειτουργίας είναι το τελευταίο διάστημα οι ανεμιστήρες εξαερισμού, ενώ ο σοβαρότατος κίνδυνος ασφάλειας έγκειται στο γεγονός ότι οι πόρτες στις σήραγγες διαφυγής είναι κατεστραμμένες εδώ και τέσσερα χρόνια.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Φωτ.: Σίσσυ Βασιλειάδου


Στην τύχη τους έχει εγκαταλείψει ο ΟΣΕ τις δύο μεγαλύτερες σήραγγες στην Ελλάδα, του Πλαταμώνα και των Τεμπών, μήκους περίπου 10 χλμ., οι οποίες αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα που εγκυμονούν κινδύνους για την ασφαλή διέλευση των τρένων.
Την ίδια ώρα, ο σταθμός Κατερίνης λειτουργεί μόνο με μία σιδηροδρομική γραμμή, ενώ μια μεταλλική αποβάθρα σκουριάζει και τρεις ολοκαίνουργιες γραμμές παραμένουν ανενεργές πάνω από ένα χρόνο τώρα. Η “ΜτΚ” σε αυτοψία της, με τη βοήθεια τεχνικών του σιδηρόδρομου, κατέγραψε τα προβλήματα σημαντικών σιδηροδρομικών υποδομών της Βόρειας Ελλάδας.
Έργα που κόστισαν περισσότερα από 240 εκατ. ευρώ ρημάζουν χρόνο με τον χρόνο, ενώ θα αρκούσαν μικρές παρεμβάσεις για τη συντήρησή τους και την αποκατάσταση των ζημιών. Ο λόγος για τις δύο σήραγγες που παραδόθηκαν τον Ιανουάριο του 2004, αναβαθμίζοντας το δίκτυο και προσδίδοντας εκείνη την περίοδο υψηλά στάνταρ ασφαλείας, ενώ σήμερα, μόλις έξι χρόνια μετά, εγκυμονούν κινδύνους. Και οι σιδηροδρομικοί παλεύουν καθημερινά με τις τεχνικές αντιξοότητες, για να διασφαλίσουν την ομαλή κυκλοφορία των τρένων.

Τρένα στα τυφλά

Η σήραγγα του Πλαταμώνα, που περνάει κάτω από το κάστρο, μήκους 4.275 μ., είναι βυθισμένη στο σκοτάδι. Παροχή ηλεκτρικού ρεύματος δεν υπάρχει εδώ και τρεις μήνες, με συνέπεια όλα τα ηλεκτρικά συστήματα να είναι εκτός λειτουργίας. Φωτισμός δεν υπάρχει, το σύστημα εποπτικού ελέγχου, οι εσωτερικές μονάδες επικοινωνίας, το σύστημα εξαερισμού (αποτελούμενο από 20 ανεμιστήρες), οι ανιχνευτές πυρκαγιάς και τα συστήματα αυτοματισμού δεν μπορούν να λειτουργήσουν. Οι δύο υποσταθμοί της ΔΕΗ δεν τροφοδοτούνται. Οι αμαξοστοιχίες διέρχονται στα τυφλά μέσα από τη σήραγγα, και ο φόβος των μηχανοδηγών είναι μη τυχόν συμβεί κάποια βλάβη.
Αιτία για το σκότος της σήραγγας είναι οι... κεραυνοί που έπεσαν μαζικά στην περιοχή τον περασμένο Οκτώβριο και κατέστρεψαν το κεντρικό αλεξικέραυνο της ΔΕΗ, καθώς και όλα τα αλεξικέραυνα που έχει εγκαταστήσει ο ΟΣΕ. Οι ζημιές στα αλεξικέραυνα του ΟΣΕ δεν αποκαταστάθηκαν και μόλις η ΔΕΗ επιχειρεί να δώσει ρεύμα αμέσως καίγονται οι ασφάλειες. Οι τεχνικοί του ΟΣΕ άρχισαν τις διαδικασίες για την ανάθεση της αποκατάστασης σε εργολάβο, αλλά η υπόθεση έχει παγώσει. Έτσι, η σήραγγα, κόστους άνω των 90 εκατ. ευρώ, μένει τυφλή.

Μπλοκαρισμένα συστήματα στα Τέμπη

Στο σκοτάδι βρίσκεται τις περισσότερες ώρες της ημέρας και η σήραγγα των Τεμπών, μήκους 5,5 χλμ. συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών έργων και των σηράγγων διαφυγής (κύρια σήραγγα 4.032 μ.). Ο ηλεκτρικός φωτισμός τις τελευταίες ημέρες μπλοκάρει και δεν υπάρχει ορατότητα σε απόσταση λίγων μέτρων. Τα φώτα τη σήραγγας ανάβουν όταν πλησιάζουν τα εισερχόμενα τρένα που πατούν έναν διακόπτη πάνω στις γραμμές. Οι διακόπτες όμως μπλοκάρουν και τα φώτα δεν ανάβουν.
Εκτός λειτουργίας είναι το τελευταίο διάστημα και το σύστημα απαγωγής του καπνού σε περιπτώσεις πυρκαγιάς, δηλαδή οι ανεμιστήρες εξαερισμού, περίπου είκοσι τον αριθμό.  Όπως εξηγούν τεχνικοί του ΟΣΕ, το σύστημα είναι αυτόματο. Μόλις ο αισθητήρας αντιληφθεί μεταβολή του ατμοσφαιρικού αέρα ή καπνό, ακόμη και από τις εξατμίσεις των ντιζελαμαξών, οι ανεμιστήρες τίθενται σε λειτουργία. Ο αυτοματισμός όμως έχει χαλάσει και παρά τις εισηγήσεις και τα αιτήματα των τεχνικών για επισκευή δεν έχει γίνει καμία ενέργεια για την αποκατάστασή του.
Ο σοβαρότατος κίνδυνος ασφάλειας έγκειται στο γεγονός ότι οι πόρτες στις σήραγγες διαφυγής είναι καταστραμμένες εδώ και τέσσερα χρόνια. Η σήραγγα των Τεμπών διαθέτει εξόδους διαφυγής σε απόσταση χιλίων μέτρων η μία από την άλλη. Οι πύλες των εξόδων έχουν κατασκευαστεί να ανοίγουν μόνο μέσα από τη σήραγγα και όχι από έξω, ώστε κάποιος να μην μπορεί να εισέλθει στο τούνελ και να μπει σε κίνδυνο η σωματική του ακεραιότητα ή προβεί σε δολιοφθορά. Οι πόρτες αυτές ξεχαρβαλώθηκαν τα πρώτα δύο χρόνια λειτουργίας από το ωστικό κύμα των τρένων που εισέρχονται στη σήραγγα, το οποίο είναι ισχυρό, και παραμένουν ανοιχτές. Παρά τις εισηγήσεις και τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι τεχνικοί, η ζημιά δεν έχει αποκατασταθεί.
Εκτός αυτών, προβλήματα υπάρχουν στο κύκλωμα παρακολούθησης της σήραγγας, καθώς από τις εννέα κάμερες λειτουργούν μόνο τέσσερις, ενώ ζημιές έχουν υποστεί και οι πυροσβεστικές φωλιές.

Σκουριασμένη αποβάθρα

Στον σιδηροδρομικό σταθμό Κατερίνης, το έργο της ανακαίνισης, κόστους άνω των 18 εκατ. ευρώ, ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2009, αλλά ακόμη δεν έχει παραδοθεί. Κατασκευάστηκε νέα υποδομή, νέα συνδεσμολογία γραμμών, αναβαθμίστηκαν οι αποβάθρες. Ωστόσο, η κυκλοφορία γίνεται μόνο από μία γραμμή και οι επιβάτες των τρένων περιμένουν τις αμαξοστοιχίες σε μια πρόχειρη μεταλλική αποβάθρα, που σκουριάζει μέρα με τη μέρα. Οι τρεις καινούργιες γραμμές παραμένουν ανενεργές και από πάνω τους στήθηκαν πρόχειρες μεταλλικές γέφυρες, για να περνούν οι επιβάτες και να οδηγούνται στην τέταρτη γραμμή.
Τεχνικοί του ΟΣΕ διαπίστωσαν κακοτεχνίες ακόμη και στις εργασίες ανακαίνισης του σιδηροδρομικού σταθμού. Συγκεκριμένα, η πρώτη αποβάθρα είναι χαμηλή σε ύψος και δεν διευκολύνει στην άνοδο των επιβατών στα τρένα. Φωτοσημάνσεις δεν έχουν ακόμη τοποθετηθεί, ούτε κανάλια διαφυγής υδάτων.
H ΕΔΙΣΥ (θυγατρική του ΟΣΕ) αποδίδει την καθυστέρηση στην παράδοση των γραμμών στο γεγονός ότι έπρεπε ο εργολάβος να κάνει κάποιες τροποποιήσεις στις τεχνικές προδιαγραφές και να εκπαιδεύσει το προσωπικό του ΟΣΕ στα νέα συστήματα κυκλοφορίας. Υπολογίζει ότι σύντομα οι γραμμές θα δοθούν σε χρήση.


 

 

Δ. Ιατρόπουλος: “Η Ελλάδα, δεν πέθανε ακόμη!”

*Συνέλληνες, οφείλουμε Όλες και Όλοι, να αμυνθούμε! Ως μονάδες, ως μέλη της οικογένειάς μας, και ως κύτταρα της κοινωνικής ομάδας που ανήκουμε, εξοστρακίζοντας πρώτα-πρώτα από πάνω μας, τη στημένη φρίκη «Αυτών», με το καθεβραδινό τους τηλεπαραμύθιασμα.
*Πρέπει να μιλήσουμε επιτέλους με τη συνείδηση μας. Και να θυμηθούμε ότι σε καιρούς Εθνικής Συμφοράς, όπως αυτή που τώρα πάλι μας ετοιμάζουν οι Εσχατοπροδότες, γινόμαστε οι Έλληνες μια γροθιά, ανοίγουμε την αγκαλιά μας στο διπλανό μας, σε μια πρωτόγνωρη συνάθροιση Πολιτών, και όχι πια «πελατών», οποιουδήποτε Αλήτη.
*Κι αυτή η «βουβή» κουβέντα μεταξύ μας, η εξαγριωμένη, (και όχι μελοδραματικά «παραπονεμένη»), θα ακουστεί ως χθόνιο ρεύμα ενός τεράστιου κύματος που πλησιάζει τα τείχη της πόλης υπόγεια, συγκλονιστικά, ορατό στα σκοτεινιασμένα μάτια και το ατσάλινο πρόσωπο του Έλληνα Πολίτη, που βλέπει πως έρχεται η ώρα του να μετρηθεί με τη μοίρα του.. Θα γίνει χιονοστιβάδα.
*Και οι κρατούντες όλων των θώκων και των αποχρώσεων του Σαπισμένου πια Συστήματος, που σφετερίστηκαν την Πατρίδα και κερδοσκοπώντας ξεσαλωμένοι, ασύστολα απειλούν, όχι πλέον μόνο το εισόδημα ή τον πολιτισμό μας, αλλά κυριολεκτικά την ίδια τη ζωή μας, θα νιώσουν ότι «Κάτι» πολύ μεγάλο «έρχεται».
*Πολλοί απ αυτούς θα αντιδράσουν σπασμωδικά, καρφώνοντας ο ένας τον άλλο και ικετεύοντας το Κοινόν των Ελλήνων για επιείκεια, άλλοι θα συνεχίσουν την πλύση εγκεφάλου από τα συγκεκριμένα Μίντια που ελέγχουν η συνεργάζονται, ενώ κάποιοι θα πασχίσουν δραπετεύοντας πανικόβλητοι, να εξασφαλίσουν εαυτούς και συγγενείς και φίλους.
*Όμως η Ώρα της Κρίσης, δεν θα ανήκει πια στις Ερινύες, όπως μέχρι σήμερα, αλλά στη Νέμεσι. Κι όσα εμπόδια κι αν μαγειρέψουν «Αυτοί», με όση καταστολή κι αν απειλήσουν, όσες δημοσκοπήσεις κι αν στήσουν, όσες προβοκάτσιες κι αν κατασκευάσουν, όσες ψευτοειδήσεις κι αν περάσουν μπροστά για ξεκάρφωμα, όσες «αυτοκριτικές» περί την «Κάθαρση» κι αν εφεύρουν, το βουβό ποτάμι τελικά θα ξεσπάσει σε χείμαρρο που δεν γυρίζει ποτέ πια πίσω!
*Όπου νάναι, θυμηθείτε με, θα εμφανιστούν αυθόρμητα, και θα ενωθούν μεταξύ τους καταλυτικά, νέοι άνθρωποι, νέοι εκπρόσωποι του λαού αυτού, καινούριοι, εμπνευσμένοι, άφθαρτοι πατριώτες, με αίσθηση των δεδομένων και γνώση των συγκυριών.
*Και θα στήσουν το εντελώς καινούριο σκηνικό που χρειάζεται αυτή η χώρα. Και θα αναγκάσουν τους πάντες να ακολουθήσουν το ρεύμα.
*Συνέλληνες, η Ελλάδα δεν πέθανε ακόμη! Ας την πάρουμε στα χέρια μας, Εδώ και Τώρα, γιατί είναι μόνο Δική μας, και καθόλου όλων αυτών των καθικιών, που αποπειρώνται να μας πετάξουν, στην καλύτερη περίπτωση στην άκρη της Ιστορίας, και στη χειρότερη, στο βάθος ενός τεράστιου ομαδικού τάφου..
*Μια Νέα Φιλική Εταιρία, είναι μονόδρομος πια, για τη μοίρα μας...





Το πάρτι σπατάλης συνεχίζεται


Το πάρτι με τις προμήθειες συνεχίζεται από κάποιες... Μαρίες Αντουανέτες του δημοσίου
- ΔΕΚΟ ήθελε 2 εκ. ευρώ για.. γάλα και ταγέρ. Υπηρεσία ζήτησε μισό εκ. ευρώ για μηχάνημα κοπής χλοοτάπητα
- Σε ΟΤΑ προκηρύχθηκε διαγωνισμός 110.000 ευρώ για.. χριστουγεννιάτικα φωτάκια!

Και ενώ “βουλιάζουμε” δεν φαίνεται να αλλάζουμε. Το πάρτι στην κρατική μηχανή συνεχίζεται όπως δείχνει ρεπορτάζ του Έθνους της Κυριακής. Συμφωνα με αυτό αμετανόητοι κρατικοί “μανδαρίνοι” κάνοντας χρήση κωδίκων που μονο οι ίδιοι γνωρίζουν τι αφορουν συνεχίζουν να σχεδιάζουν διαγωνισμούς – πιθανον εισπράτοντας γερές προμήθειες - για προϊόντα που στοιχίζουν πανάκριβα και θα μείνουν στοιβαγμένα σε αποθήκες.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, κρατική υπηρεσία ζήτησε 600.000 ευρώ για μίσθωση 30 φωτοαντιγραφικών και 2,3 εκ. ευρώ για μηχανήματα ασύρματης επικοινωνίας (κινητά τηλέφωνα). Άλλη ζήτησε 500.000 ευρώ για... μηχάνημα κοπής χλοοτάπητα. Για πιλοτικό σύστημα έκδοσης εισιτηρίων ζητήθηκε 1.190.000 ευρώ, και υπηρεσία ζήτησε 300.000 ευρώ για κοστούμια και ταγέρ.
Σε καταχρεωμένη ΔΕΚΟ ζήτησαν 2 εκατομμύρια ευρώ για... γάλα, στολές και μελάνια για εκτυπωτές.. Σε άλλη ΔΕΚΟ προκήρυξαν διαγωνισμό στην οποία το γάλα κοστολογήθηκε στα 130.000 ευρώ, τα ρούχα εργασίας στα 120.000 ευρώ και -αδιευκρίνιστες- μικροσυσκευές 2.520.000 ευρώ!
Εξαιρετική ανάγκη για ρούχα, σύμφωνα με το συνοδευτικό έγγραφο με το οποίο ζητήθηκαν τα κονδύλια από το κρατικό ταμείο, είχε και φορέας του κρατικού θησαυροφυλακείου. Η δαπάνη ήταν 300.000 ευρώ για...αγορά υφασμάτων.
Για τα Χριστούγεννα δήμοι ζητούσαν ποσά από 80.000 ευρώ ως 110.000 ευρώ μόνο για τα .. φωτάκια! Δήμος της Αττικής ζήτησε για μια μόνο παιδική χαρά 280.000 ευρώ.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ στο δήμο της Αθήνας δήλωσαν πως χρειάζονται 143.000 ευρώ για εξοπλισμό αρχειοθέτησης και 4 εκ. ευρώ για ρουχισμό επαγγελματικής χρήσης. Επίσης ζήτησαν 94.000 ευρώ για αγορά εφημερίδων..να είμαστε και ενημερωμένοι. Ο δήμος Θεσσαλονίκης ζήτησε περίπου 600.000 ευρώ για υπολογιστές και προγράμματα.
Φορέας της εκπαίδευσης ζήτησε 100.000 θρανία, 200.000 καθίσματα, 2.000 ξύλινα γραφεία διευθυντών, 8.000 έδρες διδασκαλίας, 9.000 πίνακες κιμωλίας και μαρκαδόρου, 8.000 φωτοαντιγραφικά, 1.500 έγχρωμες τηλεοράσεις, 5.000 κασετόφωνα, 30.000 μπάλες του βόλει, 40.000 του μπάσκετ και 50.000 μπάλες ποδοσφαίρου. Αυτά και μερικά άλλα κοστολογήθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες 100 εκ. ευρώ.Ζητήθηκαν ακόμη 3 εκατ. για 2.000 κινητές μπασκέτες, 2,5 εκ. ευρω και για 2.000 εστίες ποδοσφαίρου. Μόνο οι τοίχοι δεν άλλαξαν...



ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ


Σε ποιούς και γιατί αποδίδονται ευθύνες

ΓΙΑΝΝΑ ΠΑΠΑΔΑΚΟΥ

Το πόρισμα της Εξεταστικής που κατατίθεται τη Δευτέρα, και αφορά την πρόταση της πλειοψηφίας για την απόδοση ευθυνών στο σκάνδαλο της Siemens σε πρώην υπουργούς και υφυπουργούς, παρουσιάζει σήμερα «Το Βήμα της Κυριακής». Το κείμενο απόδοσης ευθυνών κατά πρόσωπο θα συνυπογραφεί και από τη ΝΔ, όπως έχει δηλωθεί από τους εκπροσώπους του κόμματος.
Για το θέμα των προγραμματικών συμβάσεων, που ξεκίνησε επί Σημίτη, αναφέρεται ότι «ήταν σωστή επιλογή αλλά έδινε στον ΟΤΕ μεγάλη διαπραγματευτική δυνατότητα». Για τη σύμβαση 8002 του ΟΤΕ σημειώνεται ότι «οι παραγγελίες υλοποιούνταν ανεξέλεγκτα και οι επιτροπές αξιολόγησης επέτρεπαν τη διαμόρφωση των τιμών σύμφωνα με τις υποδείξεις των προμηθευτών...»! Για τον κ. Αν. Μαντέλη αναφέρεται πως είναι σαφές ότι τα χρήματα (200.000 γερμανικά μάρκα) στάλθηκαν από τη γερμανική εταιρεία έναν χρόνο μετά την έγκριση της προγραμματικής συμφωνίας 8002 ως πριμ, ώστε να διασφαλιστεί η ευνοϊκή μεταχείριση της γερμανικής εταιρείας! Για τον κ. Χρ.Βερελή σημειώνεται επίσης ότι δεν προέβη σε καμία ενέργεια όταν διαπίστωσε πως η διοίκηση Αντωνακόπουλου «δεν προετοίμαζε πρακτικό κλεισίματος με έκθεση αποτελέσματος του 2002»... Για τον κ. Ι.Παπαντωνίου αναφέρεται ότι ως υπουργός Οικονομίας δεν παρακολούθησε τη λειτουργία του ΟΤΕ, όπως είχε υποχρέωση, ενώ το ίδιο σημειώνεται και για τον κ. Ν.Χριστοδουλάκη. Καταρρίπτεται επίσης η κατάθεση Λιάπη, που επιμένει ότι δεν είχε αρμοδιότητα εποπτείας του ΟΤΕ, παρ΄ ότι κατέθετε στη Βουλή τους σχετικούς νόμους ως υπουργός Μεταφορών. Του αποδίδουν επίσης ευθύνες και γιατί δεν διενήργησε έλεγχο και για κακουργηματική απιστία. Και στον Γ.Αλογοσκούφη αποδίδονται ευθύνες, διότι δεν διενήργησε έλεγχο νομιμότητας και σκοπιμότητας στην τότε διοίκηση Βουρλούμη.
Για τον ΟΣΕ οι δύο υπουργοί, που φέρονται ως υπεύθυνοι, οι κκ. Βερελής και Λιάπης, όπως αναφέρεται, καταθέτουν διαφορετικά πράγματα περί πιέσεων από τη Siemens. Ενώ ο Χρ. Βερελής καταγγέλλει πιέσεις από τη Siemens, ο κ. Λιάπης αρνείται ότι υπέστη οποιαδήποτε πίεση. Για τον Χρ. Βερελή και τον ΟΣΕ αναφέρονται συγκεκριμένες παραλείψεις του, διότι παρ΄ ότι ήταν επιφορτισμένος με την επιμελή διαχείριση της περιουσίας του Οργανισμού, δεν το έκανε, επομένως ζημίωσε τον ελληνικό λαό. Και στον Μ. Λιάπη αποδίδεται ευθύνη για τη μείωση της περιουσίας του ΟΣΕ. Καταγράφεται επίσης ότι «δεν είναι γνωστό γιατί η προκήρυξη εφοδιασμού του ψηφιακού συστήματος επικοινωνίας του ΟΣΕ δεν περιείχε και τερματικά, ενώ χωρίς αυτά δεν μπορούσε να λειτουργήσει το σύστημα» ! Ετσι, με την παράλειψη Λιάπη- σημειώνεται-, ο ΟΣΕ ήταν απόλυτα εξαρτημένος από τη Siemens!
Για τον κ. Παπαντωνίου και την προμήθεια του C4Ι, που υπεγράφη επί ημερών του, η μαρτυρία του πρώην υπουργού θεωρείται αντιφατική, αφού αξιολογεί ως σωστή την ενέργεια της κυβέρνησης να την καταγγείλει, αν και τελικά τη θεωρεί συμφέρουσα για το Ελληνικό Δημόσιο. Το υπουργείο του άλλωστε, τονίζει το πόρισμα, είχε την ευθύνη της σύνθεσης της Επιτροπής Αξιολόγησης!
Για παραλείψεις κατηγορείται και ο πρώην υπουργός κ. Γ. Βουλγαράκης και υπάρχει ειδική αναφορά στην επιστολή του τότε υπουργού Αμυνας κ. Σπ. Σπηλιωτόπουλου, ο οποίος επεσήμανε παραβιάσεις της διαδικασίας στην παραλαβή του συστήματος. Αναφέρεται επίσης ότι όφειλε να κινήσει τις διαδικασίες έκπτωσης της SΑΙC, της αμερικανικής εταιρείας που είχε αρχικά αναλάβει το έργο. Και στους κκ. Πρ.Παυλόπουλο και Β.Πολύδωρα αποδίδονται ευθύνες για την παραλαβή του συστήματος (αποδέσμευση εγγυητικών ύψους 19.998.607 ευρώ). Ο κ. Χρ.Μαρκογιαννάκης επίσης κατηγορείται για κατάθεση ανακριβειών, ενώ του αποδίδονται ευθύνες στην παραλαβή του υποσυστήματος και διότι οι ενέργειές του δεν είχαν νομιμοποιητική βάση.
«ΤΟ ΒΗΜΑ»







Το κουβάρι των μαύρων πληρωμών


ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΦΑΣΟΥΛΑΚΗ
Οι ελπίδες για την εξεύρεση της αλήθειας στην υπόθεση των «μαύρων ταμείων» της Siemens, αλλά και για τη ροή «μαύρου χρήματος» σε πολιτικά χέρια μεταφέρονται τώρα πλέον στην πιθανή σύσταση μίας Προανακριτικής Επιτροπής και στις έρευνες της Δικαιοσύνης.
Μετά από 10 μήνες συνεδριάσεων τα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής δεν έφτασαν στο επιθυμητό αποτέλεσμα για πολλούς και διάφορους λόγους. Αυτή η αρνητική κατάληξη, σε συνδυασμό με τις προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί στην κοινή γνώμη για ονόματα και αποκαλύψεις, έδωσε μία εικόνα ανικανότητας της επιτροπής της Βουλής, ενώ οι δηλώσεις έντονης δυσαρέσκειας των προτεινόμενων για περαιτέρω έρευνα υπουργών από την πλειοψηφία «βάρυνε» περισσότερο την υπόθεση.
Ας δούμε όμως τι έκανε και τι δεν έκανε η Εξεταστική Επιτροπή από τον περασμένο Φεβρουάριο, προκειμένου να ξετυλίξει το επί χρόνια καλά πλεγμένο κουβάρι των «μαύρων πληρωμών» του γερμανικού κολοσσού. Η διερεύνηση του σκανδάλου της Siemens ξεκίνησε από το δεδομένο ότι το 2% του τζίρου της Siemens Ελλάδος δινόταν στα δύο μεγάλα κόμματα, προκειμένου η γερμανική εταιρία να χαίρει «καλής» μεταχείρισης από τα κόμματα εξουσίας. Αυτή ήταν η θέση των Γερμανών κατηγορουμένων, αυτή ήταν η απόφαση και του Ειρηνοδικείου του Μονάχου, το οποίο υιοθέτησε τις απόψεις των Γερμανών.
Η Εξεταστική Επιτροπή, όμως, δεν πήρε τη γενναία απόφαση να ανοίξει τους λογαριασμούς των ταμείων του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας και να ζητήσει έρευνα σε βάθος για τα χρήματα που έμπαιναν σε αυτά. Αντ' αυτού κάλεσε τον Κ. Γείτονα και τον Κ. Σημαιοφορίδη για καταθέσεις, κατά τη διάρκεια των οποίων οι δύο άνδρες αμφισβήτησαν τα λεγόμενα των Γερμανών και εκεί έκλεισε ο κύκλος του κεφαλαίου με τίτλο «κομματικά ταμεία».

Γερμανική... αμνησία

Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να αναφερθεί ότι τα μέλη της επιτροπής δεν βρήκαν καμία ανταπόκριση από τη Γερμανία, η οποία έχοντας κλείσει την υπόθεση των «μαύρων ταμείων» και επιθυμώντας να μην την ανοίξει ποτέ πια, αφού είχε πληρώσει ένα γενναίο πρόστιμο στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς, σφράγισε το στόμα των μαρτύρων, οι οποίοι κρυπτόμενοι είτε πίσω από την... αμνησία (Ρ. Σίκατσεκ) είτε πίσω από το γεγονός ότι είναι κατηγορούμενοι (Μ. Χριστοφοράκος) δε μίλησαν. Την ίδια στάση κράτησε και η Siemens Ελλάδος, η οποία μέσω του νυν προέδρου της διεμήνυε σε όλους τους τόνους ότι όσο και εάν έψαξε δεν κατάφερε να εντοπίσει άλλα στοιχεία ώστε να βοηθήσει το έργο της επιτροπής.
Ενα ακόμη πρόβλημα που παρατηρήθηκε -και ίσως αποτέλεσε την αιτία για να μην φτάσει η επιτροπή στην αλήθεια- ήταν ότι τα μέλη της άνοιξαν πολύ τη... βεντάλια των ερευνών. Από τον ΟΤΕ, τον ΟΣΕ και το C4I, μέχρι την υγεία, τα εξοπλιστικά προγράμματα και τις ευθύνες που τυχόν είχαν οι δικαστικοί λειτουργοί που ερεύνησαν την υπόθεση μέχρι σήμερα.
Και όλο αυτό το άπλωμα έγινε, ενώ ήταν ανεπαρκής ο μηχανισμός για να στηρίξει όλη αυτή την προσπάθεια. Οι βουλευτές είχαν και άλλες υποχρεώσεις, η Δικαιοσύνη κινούνταν με αργούς ρυθμούς, και οι υπόλοιπες Αρχές που θα μπορούσαν να στηρίξουν αυτήν τη προσπάθεια δεν είχαν τα μέσα να το κάνουν. Η ροή του χρήματος έφτασε μέχρι ένα σημείο, και συγκεκριμένα έως τις εταιρίες - «μαϊμού» που είχαν συσταθεί για να εξυπηρετήσουν στην εξαφάνιση των «μαύρων πληρωμών» και από εκείνο το σημείο τα ίχνη τους χάθηκαν. Χρήματα βρέθηκαν, όχι σε πολιτικά πρόσωπα (πλην του Τάσου Μαντέλη), παρά μόνο σε στελέχη του ΟΤΕ και σε δύο επιχειρηματίες, οι οποίοι έδωσαν τους λογαριασμούς τους για να εισρεύσουν χρήματα, τα οποία στη συνέχεια κατατέθηκαν σε λογαριασμούς φίλων του Θ. Τσουκάτου και από εκεί στα ταμεία του κόμματος, σύμφωνα με τον πρώην «στρατηγό».

Το «πόθεν έσχες»

Οσοι γνωρίζουν την υπόθεση θεωρούν πως η βούληση για πολιτικό ξεκαθάρισμα θα φαινόταν εάν η επιτροπή ελάμβανε την απόφαση να μελετήσει τα «πόθεν έσχες» όλων όσοι ενεπλάκησαν με τις υπογραφές τους στις συμβάσεις και να ερευνήσει με ψυχραιμία εάν ό,τι αποκτήθηκε μετά την υπουργική θέση δικαιολογείται από τα εισοδήματα του πολιτικού. Μία βαθιά έρευνα σε αυτόν τον τομέα, σε συνδυασμό με το «ξεψάχνισμα» των κομματικών ταμείων, θα έδιναν -ακόμη και εάν δεν υπήρχε αποτέλεσμα- την αίσθηση ότι τα δύο κόμματα εξουσίας έχουν τη διάθεση αλλά και την επιθυμία να αλλάξουν σελίδα. Αυτό δυστυχώς όμως δεν έγινε.
Γνώστες της ογκωδέστατης δικογραφίας της Siemens διατύπωναν στον «ΑτΚ» μία άλλη, εντελώς διαφορετική άποψη: ότι τα χρήματα που βρέθηκαν στους λογαριασμούς του κατηγορουμένου Π. Μαυρίδη και δεσμεύτηκαν, ύψους 41 εκατομμυρίων ευρώ, τα χρήματα του φυγόδικου Χ. Kαράβελα που ξεπερνούν σε καταθέσεις τα 100 εκατ. ευρώ, αλλά και η περιουσία που έχουν αποκτήσει τα πρώην στελέχη της Siemens, αποδεικνύουν ότι τα χρήματα που έφταναν στους λογαριασμούς τους από τη γερμανική εταιρία με σκοπό να δοθούν σε πρόσωπα και κόμματα, κατέληγαν στις δικές τους τσέπες. Μόνο ένα μικρό μέρος δινόταν στους προαναφερόμενους, ίσως και σε κάποια επιτελικά στελέχη οργανισμών για να «κλείσουν» τα στόματα και να μην προκαλούνται αντιδράσεις για τις συνεργασίες με τη Siemens.
Μπορεί κανείς να το αποκλείσει;