Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

Σύντομα νέα μέσα από τις σελίδες της «Μακεδονία»

Τείχος ανάχωμα στη λαθρομετανάστευση

Οχυρό ο Έβρος με συρματόπλεγμα μήκους 12,5 χλμ.
Πενιχρά τα αποτελέσματα της Frontex, που κοστίζει 1 εκατ. ευρώ τον μήνα.Με συρματόπλεγμα μήκους 12,5 χιλιομέτρων στα χερσαία σύνορα Ελλάδας - Τουρκίας στον Έβρο, από τις Καστανιές μέχρι τη Νέα Βύσσα, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προσδοκά να ανακόψει το κύμα λαθρομετανάστευσης από την Τουρκία προς την Ελλάδα. Οι ευρωπαίοι εκπρόσωποι των οργανισμών μετανάστευσης πείστηκαν ότι η δύναμη της Frontex, που έχει αναπτυχθεί από τις αρχές Νοεμβρίου, δεν αρκεί για την ανακοπή του μεταναστευτικού κύματος στην περιοχή. Σημειώνεται ότι το πρώτο ενδεκάμηνο του 2010 από τα ελληνοτουρκικά σύνορα του Έβρου πέρασαν παράνομα 43.500 μετανάστες.

Αλλαγή σκυτάλης στην αντιδημαρχία με φόντο τα σκουπίδια

Τα χαμόγελα περίσσευαν κατά τη χθεσινή παράδοση - παραλαβή της αντιδημαρχίας καθαριότητας από τον απελθόντα αντιδήμαρχο Κώστα Καζαντζίδη στον διάδοχό του Στάθη Αβραμίδη (αριστερά), παρουσία του Γιάννη Μπουτάρη. Όπως περίσσευαν τα σκουπίδια σε πολλές περιοχές της Θεσσαλονίκης. Εγκαταστάθηκαν οι νέοι αντιδήμαρχοι.

1 Φεβρουαρίου η αύξηση στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ
Δεν χάνουν από τα κέρδη τους οι μέτοχοι

Το 2018 όλο το δίκτυο του μετρό
Νέο χρονοδιάγραμμα έργων από τον αρμόδιο υπουργό Γ. Μαγκριώτη

Οι τρεις ώρες που ο Ήλιος θα σκοτεινιάσει
Από τις 9 το πρωί περίπου μέχρι τις 12 το μεσημέρι σήμερα Τρίτη 4 Ιανουαρίου ο δίσκος του Ήλιου θα καλυφθεί κατά ένα μεγάλο κομμάτι του από τη Σελήνη. Η μερική έκλειψη Ηλίου αναμένεται να στρέψει τα τηλεσκόπια των αστροπαρατηρητών για μία ακόμη φορά στον ουρανό.

Στον αέρα ληξιαρχικές πράξεις λόγω... “Καλλικράτη”
Προβλήματα στην έκδοση πιστοποιητικών καθώς εκκρεμεί ο διορισμός των ληξίαρχων

Λίστες αναμονής στα φαρμακεία λόγω έλλειψης φαρμάκων

Με… λίστες αναμονής δουλεύουν τα φαρμακεία της Θεσσαλονίκης, εξαιτίας των ελλείψεων που παρατηρούνται σε περισσότερα από 500 φάρμακα. Οι ασθενείς είναι αναγκασμένοι να περιμένουν το λιγότερο μία βδομάδα, προκειμένου να βρεθεί το φάρμακο που χρειάζονται.

Στην τελική ευθεία για τις πανελλαδικές του 2011
Δηλώσεις συμμετοχής από τους υποψήφιους στο πρώτο 20ήμερο του Φεβρουαρίου

Μήνυμα Μυλόπουλου με πολλούς αποδέκτες
Μήνυμα με πολλούς αποδέκτες έστειλε χθες με αφορμή τη νέα χρονιά ο πρύτανης του ΑΠΘ Γιάννης Μυλόπουλος.

Χιονοπτώσεις σε Κεντρική και Δυτική Μακεδονία
Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα η κυκλοφορία των οχημάτων

Άγριο έγκλημα στην πλατεία Άθωνος

Με ένα σπασμένο μπουκάλι έκοψαν το νήμα της ζωής μίας 27χρονης Γεωργιανής τις πρώτες ώρες του νέου έτους και εγκατέλειψαν το πτώμα της δίπλα σε κάδους απορριμμάτων, σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία της Θεσσαλονίκης.

Στα ίχνη Βούλγαρου για την κλοπή του αιώνα

Στη βουλγαρική αστυνομική επιχείρηση με την κωδική ονομασία “Οι κομπιναδόροι”, στόχος της οποίας είναι ο εντοπισμός της σπείρας που έκλεψε εκατοντάδες κιλά ασημιού και χρυσού από το αεροδρόμιο της Σόφιας, συμμετέχει η Ασφάλεια Θεσσαλονίκης.

Νικόπολη: Ένας πάγκος γεμάτος κροτίδες

Mεγάλες ποσότητες βαρελότων, κροτίδων και πυροτεχνημάτων είχε στην κατοχή του ένας 57χρονος στη Νικόπολη Θεσσαλονίκης, που συνελήφθη από αστυνομικούς του Τμήματος Σταυρούπολης.

Δράμα: Πήρε φωτιά… η τσόχα

Είχαν μετατρέψει ίντερνετ καφέ σε… καζίνο και έπαιζαν πόκερ.

Θεσσαλονίκη: Συνελήφθησαν 4 διαρρήκτες

Στα αστυνομικά κρατητήρια πέρασαν τις πρώτες μέρες του νέου έτους δύο ομογενείς, ηλικίας 25 και 38 ετών, οι οποίοι συνελήφθησαν λίγη ώρα αφότου είχαν διαρρήξει διαμέρισμα στην περιοχή της Καλαμαριάς, στη Θεσσαλονίκη.



Δήλωση του κ. Σταύρου Καλαφάτη για την Ενίσχυση ιδιωτικών επενδύσεων για την οικονομική ανάπτυξη, την επιχειρηματικότητα και την περιφερειακή συνοχή.


Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης, κ. Σταύρος Καλαφάτης, σχετικά με τη συζήτηση στην επιτροπή Οικονομικών υποθέσεων της Βουλής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «Ενίσχυση ιδιωτικών επενδύσεων για την οικονομική ανάπτυξη, την επιχειρηματικότητα και την περιφερειακή συνοχή» έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Είναι βέβαιο ότι η κατάθεση του δεύτερου σχεδίου νόμου με καθυστέρηση 18 μήνες από τις εκλογές του Οκτωβρίου 2010 με βάση τις προεκλογικές εξαγγελίες της κυβέρνησης και σχεδόν 12 μήνες από τη λήξη του τελευταίου αναπτυξιακού νόμου δημιούργησε από τη μία σοβαρές επιπτώσεις στη λειτουργία των επιχειρήσεων και από την άλλη σημαντικές προσδοκίες για το περιεχόμενό του σε σχέση με τις εκάστοτε αναφορές της πολιτικής ηγεσίας. Δυστυχώς η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για ακόμη μία φορά αρκέστηκε σ’ ένα κείμενο γενικού περιεχομένου του οποίου η εφαρμογή απαιτεί την έκδοση 3 Π.Δ και 29 υπουργικών αποφάσεων. Ακόμη και η ένταξη των μεταφορικών επιχειρήσεων στον παρόντα αναπτυξιακό νόμο που ψηφίστηκε στο νομοσχέδιο των «Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών» παραμένει έωλη καθώς δε γίνεται καμία μνεία στο κείμενο του παραπάνω σχεδίου νόμου, αλλά παραπέμπεται στην έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης.
Ελπίζω ότι η υπογραφή των αποφάσεων θα γίνει άμεσα και εντός του μηνός Ιανουαρίου καθώς σύμφωνα με το σχέδιο νόμου επίκειται άμεση προκήρυξη για την υποβολή προτάσεων τον Απρίλιο του 2011. Σε διαφορετική περίπτωση, κινδυνεύουμε να μην έχουμε ουσιαστικό Αναπτυξιακό Νόμο το πρώτο εξάμηνο του 2011, προσθέτοντας στη λίστα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ ένα ακόμη αρνητικό επίτευγμα»



Βίαιη εισβολή της τουρκικής αστυνομίας στα γραφεία του περιοδικού YURUYUS και σύλληψη –καταδίκη τεσσάρων εργαζομένων σε αυτό.

• Ερώτηση Νίκου Χουντή προς την Κομισιόν
Ερώτηση για την βίαιη επίθεση της τουρκικής αστυνομίας στο περιοδικό YURUYUS και την σύλληψη και καταδίκη 4 εργαζομένων σε αυτό, κατέθεσε στη Κομισιόν ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής :

«Στις 24 Δεκεμβρίου του 2010 η τουρκική αστυνομία εισέβαλε βίαια στα γραφεία του νόμιμου περιοδικού YURUYUS (Πορεία), τα οποία στεγάζονται στην περιοχή Σισλί της Κωνσταντινούπολης. Αφού λεηλάτησαν το τεχνικό τμήμα του περιοδικού, κατέσχεσαν μεγάλες ποσότητες υλικού και φωτογραφιών, κυρίως ντοκουμέντων που αφορούν αποδεικτικό υλικό για το κάψιμο φυλακισμένων στις 19-22 Δεκεμβρίου του 2000. Η αστυνομία συνέλαβε 7 εργαζόμενους οι οποίοι παραπέμφθηκαν σε δίκη στις 27 Δεκεμβρίου του 2010 και από τους οποίους οι 4 καταδικάστηκαν και φυλακίστηκαν. Με δεδομένο ότι σε προηγουμένη ερώτηση μου για τη «Σύλληψη υποστηρικτών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από τις τουρκικές αρχές» η Επιτροπή απάντησε μεταξύ άλλων (Ε-7426/10ΕL) ότι «στην Τουρκία, η αντιτρομοκρατική νομοθεσία επιδέχεται πολλών ερμηνειών. Το γεγονός αυτό οδηγεί σε ποινικές διώξεις, καταδικαστικές αποφάσεις και συλλήψεις κατηγορουμένων για ενέργειες που εμπίπτουν στο πλαίσιο της ελευθερίας του εκφράζεσθαι, του συνεταιρίζεσθαι και/η του συνέρχεσθαι». Κατόπιν τούτου ερωτάται η Επιτροπή:
1. Πως σχολιάζει η Κομισιόν το γεγονός της βίαιης εισβολής και λεηλασίας των γραφείων του περιοδικού YURUYUS (Πορεία), την σύλληψη και καταδίκη εργαζομένων; Προτίθεται να παρέμβει στις τουρκικές αρχές ώστε οι 4 καταδικασθέντες εργαζόμενοι στο περιοδικό να απελευθερωθούν, διότι πρόκειται περί κατάφωρης παραβίασης της δημοσιογραφικής ελευθερίας, της ελευθερίας του τύπου και του δικαιώματος της έκφρασης ; Τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε το εν λόγω περιοδικό να συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά και να αποζημιωθεί για τις καταστροφές που υπέστη ;
2. Γνωρίζει πια είναι η εξέλιξη της δίκης των 29 μελών της ομάδας στήριξης των οικογενειών πολιτικών κρατουμένων (ΤΑΥΑD) (Ε-7426/10ΕL) οι οποίοι παραπεμφθήκαν με την κατηγορία της προπαγάνδας και της συμμετοχής σε παράνομη οργάνωση;
3. Στα πλαίσια της ενταξιακής πορείας της Τουρκίας, τι αλλαγές έχει προτείνει η Επιτροπή στον αντιτρομοκρατικό νόμο προκειμένου να μην χρησιμοποιείται για την καταστολή των ατομικών κοινωνικών και πολιτικών δικαιωμάτων και ελευθεριών στην Τουρκία» ;
Το Γραφείο Τύπου



Πράξει έγινε η επέκταση του ΟΑΣΘ στην Επαρχία Λαγκαδά


1 Φεβρουαρίου η αύξηση στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ
Δεν χάνουν από τα κέρδη τους οι μέτοχοι

• Οι νέες τιμές στα εισιτήρια
• Από τον άλλο μήνα το βασικό εισιτήριο μίας μετακίνησης αυξάνεται σε 0,80 ευρώ από 0,60 ευρώ που είναι σήμερα (συν 33,3%)
• Το εισιτήριο για δύο μετακινήσεις προς την ίδια κατεύθυνση (μετεπιβίβαση) θα κοστίζει 0,90 ευρώ με διάρκεια μιάμισης ώρας. Αν υπολογιστεί ότι με το σημερινό απλό εισιτήριο των 60 λεπτών ο επιβάτης μπορεί να μετεπιβιβαστεί σε δεύτερο λεωφορείο, γίνεται αντιληπτό ότι ουσιαστικά η αύξηση του εισιτηρίου είναι 50%.
• Το εισιτήριο 24 ωρών αυξάνεται στα 4 ευρώ από 3 ευρώ
• Η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών ανεβαίνει στα 30 ευρώ (από 24 ευρώ), η τριμηνιαία στα 86 ευρώ (από 65 ευρώ), η ετήσια κάρτα στα 320 ευρώ (από 230 ευρώ)
• Όλοι οι δικαιούχοι μειωμένου εισιτηρίου διατηρούν το δικαίωμά τους

Του Φώτη Κουτσαμπάρη

Βαρύ θα είναι το κόστος των μετακινήσεων με αστικά λεωφορεία για τους Θεσσαλονικείς από τον επόμενο μήνα, καθώς μπαίνει σε εφαρμογή η νέα τιμολογιακή πολιτική του ΟΑΣΘ, που προβλέπει αυξήσεις μέχρι 50% στις τιμές των εισιτηρίων.Η ανακοίνωση των αυξήσεων έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις ομάδων πολιτών που θεωρούν απαράδεκτο το γεγονός της αναπροσαρμογής των τιμών, τη στιγμή που ο ΟΑΣΘ θα λάβει από το κράτος περίπου 105 εκατ. ευρώ ως επιδότηση εισιτήριων, προκειμένου να διατηρήσουν οι μέτοχοι το ποσοστό των κερδών τους.Οι αυξημένες τιμές επρόκειτο να ισχύσουν από την Πρωτοχρονιά, αλλά ο οργανισμός δεν έχει παραλάβει ακόμη τα νέα εισιτήρια και η εφαρμογή της σχετικής υπουργικής απόφασης μετατέθηκε για τη 1 Φεβρουαρίου.Έτσι, από τον άλλο μήνα το βασικό εισιτήριο μίας μετακίνησης αυξάνεται σε 0,80 ευρώ από 0,60 ευρώ που είναι σήμερα (συν 33,3%), ενώ το εισιτήριο για δύο μετακινήσεις προς την ίδια κατεύθυνση (μετεπιβίβαση) θα κοστίζει 0,90 ευρώ με διάρκεια μιάμισης ώρας. Αν υπολογιστεί ότι με το σημερινό απλό εισιτήριο των 60 λεπτών ο επιβάτης μπορεί να μετεπιβιβαστεί σε δεύτερο λεωφορείο, γίνεται αντιληπτό ότι ουσιαστικά η αύξηση του εισιτηρίου είναι 50%. Το εισιτήριο 24 ωρών αυξάνεται στα 4 ευρώ από 3 ευρώ. Η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών ανεβαίνει στα 30 ευρώ (από 24 ευρώ), η τριμηνιαία στα 86 ευρώ (από 65 ευρώ), η ετήσια κάρτα στα 320 ευρώ (από 230 ευρώ). Όλοι οι δικαιούχοι μειωμένου εισιτηρίου διατηρούν το δικαίωμά τους.

Μείωση της επιχορήγησης

Η αύξηση των κομίστρων ήρθε ως συνέπεια της μείωσης της κρατικής επιδότησης εισιτηρίου στα 105 εκατ. ευρώ, από 126 εκατ. ευρώ που είχαν προγραμματιστεί. Μέρος της διαφοράς θα καλυφθεί από τον ΟΑΣΘ με μείωση των δαπανών, αλλά το μεγαλύτερο μέρος θα συμπληρωθεί από την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων.Παρά τη μείωση της επιχορήγησης, τα κέρδη των 1.600 μετόχων υπολογίζεται να διατηρηθούν στα 16 εκατ. ευρώ. Ομάδες πολιτών αντιδρούν σε αυτήν την πολιτική, υποστηρίζοντας ότι σε περίοδο οικονομικής κρίσης θα μπορούσαν οι μέτοχοι να μειώσουν το κέρδος τους, προκειμένου να διατηρηθούν σταθερές οι τιμές των εισιτηρίων.
Το τελευταίο διάστημα, εξάλλου, έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός του επιβατικού κοινού του ΟΑΣΘ, κατά συνέπεια έχουν αυξηθεί και τα έσοδά του.Οι Θεσσαλονικείς, λόγω της οικονομικής κρίσης και της ανόδου των τιμών των καυσίμων, έχουν στραφεί σε μεγάλο βαθμό στις αστικές συγκοινωνίας. Το πρώτο οκτάμηνο του 2010 η επιβατική κίνηση στα αστικά λεωφορεία αυξήθηκε πάνω από 35%. Ωστόσο, ο οργανισμός εμφανίζει συμβατικά έσοδα περίπου 64 εκατ. ευρώ, από περίπου 51 εκατ. ευρώ το 2009, δηλαδή αυξημένα μόνο κατά 25%.Ο οργανισμός αστικών συγκοινωνιών υποστηρίζει ότι τα κόμιστρα εξακολουθούν να παραμένουν σε σημαντικό ποσοστό χαμηλότερα από τα κόμιστρα των Αθηνών και όλων των άλλων πόλεων της χώρας, ενώ “η νέα πολιτική κομίστρου γίνεται δικαιότερη έναντι της προϊσχύουσας, αφού το κόστος μετακίνησης κατανέμεται αναλογικότερα, με βάση την απόσταση μετακίνησης και τις χρήσεις”.

“Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω”

Χρήστες των αστικών συγκοινωνιών ζητούν να μην υλοποιηθεί η απόφαση για την αύξηση των κομίστρων, ενώ έντονη είναι το τελευταίο διάστημα η συζήτηση για την αναγκαιότητα διακοπής της κρατικής επιχορήγησης προς τον ΟΑΣΘ και απελευθέρωσης των συγκοινωνιών, ώστε να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.Ωστόσο, ο ΟΑΣΘ έχει σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο, κυρωμένη από τη βουλή, η οποία ισχύει μέχρι το 2017, επομένως μέχρι τότε θα εξακολουθεί να επιδοτείται, εκτός αν υπάρξει νέο νομοθέτημα, με το οποίο θα ακυρώνεται η υπάρχουσα σύμβαση χωρίς κόστος για το δημόσιο. Η απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών δεν αναμένεται πριν από το 2019, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.Οι επιτροπές “Ακρίβεια στοπ” ξεκίνησαν σειρά εκδηλώσεων διαμαρτυρίας στη νέα τιμολογιακή πολιτική του ΟΑΣΘ. Την περασμένη Πέμπτη μέλη της ομάδας μετακινήθηκαν δωρεάν με αστικά λεωφορεία υψώνοντας πανό με συνθήματα εντός των λεωφορείων. Αύριο Τετάρτη διοργανώνουν συγκέντρωση στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης στις 6.30 μ.μ. “Το πρώτο βήμα θα είναι ο συντονισμός των φορέων και των συλλογικοτήτων της πόλης, το δεύτερο η ευρεία ενημέρωση των πολιτών και η κορύφωση θα είναι η μεγάλη συγκέντρωση έξω από τα γραφεία του ΟΑΣΘ, ενώ από τις προτάσεις μας δεν θα λείπει και το στοιχείο του ‘δεν πληρώνω’”, ανέφερε ο κ. Κώστας Κωστόπουλος, εκπρόσωπος των επιτροπών, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ενδεχομένως θα ακολουθηθούν πρακτικές ακτιβισμού, όπως και στην περίπτωση των διοδίων.


Επέκταση στον Λαγκαδά

Πράξη έγινε από την Πρωτοχρονιά η επέκταση των αστικών συγκοινωνιών σε ολόκληρη την επαρχία Λαγκαδά και ξεκίνησαν τα νέα δρομολόγια σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ. “Διαπιστώθηκαν κάποια μικροπροβλήματα στις στάσεις, αλλά θα επιλυθούν τις επόμενες ημέρες”, δήλωσε στη “Μ” ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κ. Χρήστος Στεφανίδης.Ο Λαγκαδάς συνδέεται πλέον με το κέντρο της Θεσσαλονίκης (πανεπιστήμια) με μια γραμμή εξπρές, στην οποία κινούνται 12 λεωφορεία. Στο δημοτικό στάδιο Λαγκαδά δημιουργήθηκε προσωρινά σταθμός μετεπιβίβασης, απ’ όπου αναχωρούν οι τοπικές γραμμές προς τα βόρεια των λιμνών (Σοχός, Ασκός, Αρέθουσα, Προφήτης) με αστικά και υπεραστικά λεωφορεία. Οι περιοχές προς τα νότια των λιμών εξυπηρετούνται με υπεραστικά λεωφορεία, με απευθείας δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη. Για όλες τις γραμμές του ΟΑΣΘ ισχύουν τα ίδια εισιτήρια, ενώ για τις περιοχές που εξυπηρετούνται με το ΚΤΕΛ τα εισιτήρια είναι μειωμένα κατά 50%.
• Ρύθμιση από το υπουργείο. Νομοθετική ρύθμιση που θα τροποποιεί τη σύμβαση του κράτους με τον ΟΑΣΘ σκοπεύει να προωθήσει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Σκοπός του υπουργείου είναι αφενός να μειωθεί η κρατική επιδότηση χωρίς κόστος αποζημίωσης, αφετέρου να διατηρηθεί φθηνό το εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών. Με τα σημερινά δεδομένα, καθώς η σύμβαση με τον ΟΑΣΘ έχει κυρωθεί από τη βουλή και ισχύει μέχρι το 2017, είναι νομικά δύσκολο για την πολιτεία να μην τηρήσει τις υποχρεώσεις της απέναντι στον οργανισμό, δηλαδή να μειώσει ή να περικόψει το αντισταθμιστικό όφελος. Σε περίπτωση που γίνει μια τέτοια κίνηση, η διοίκηση του ΟΑΣΘ θα μπορεί να την προσβάλει στα δικαστήρια και να διεκδικήσει αποζημίωση. Το υπουργείο, ωστόσο, θεωρεί ότι η τιμή του εισιτηρίου στη Θεσσαλονίκη διατηρείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, σε σχέση με άλλες πόλεις της Ελλάδος και της Αθήνας και μετά την επέκταση στην επαρχεία Λαγκαδά εξυπηρετεί μεγαλύτερο αριθμό επιβατών με χαμηλό κόμιστρο.
Οι νέες γραμμές
Οι νέες γραμμές που λειτουργούν είναι: Νο 83: Λαγκαδάς - Θεσσαλονίκη (εξπρές). Απευθείας σύνδεση του Λαγκαδά με τη Θεσσαλονίκη (πανεπιστήμιο). Νο 83Μ: Λαγκαδάς - Θεσσαλονίκη (εξυπηρέτηση Λουτρών). Ορισμένα δρομολόγια της γραμμής Νο 83 εξυπηρετούν τα Λουτρά Λαγκαδά. Νο 83Ν: Σταυρούπολη - Λαγκαδάς (οικισμός Παπακυριαζή) - Υφιστάμενη γραμμή - εξυπηρέτηση Άνω Λαγυνών.
Τοπικές γραμμές από τον σταθμό μετεπιβίβασης Λαγκαδά. Νο 91Α: Λαγκαδάς - Ανάληψη. Νο 91Β Λαγκαδάς - Ανάληψη. Νο 91Ε: Λαγκαδάς - Άσσηρος - Κριθιά. Νο 91Η: Λαγκαδάς - Ηράκλειο - Περιβολάκι - Λαγυνά - Καβαλάρι - Λαγκαδάς. Νο 91Κ: Λαγκαδάς - Καβαλάρι - Λαγυνά - Περιβολάκι - Ηράκλειο - Λαγκαδάς. Νο 91Χ: Λαγκαδάς - Χρυσαυγή.
Με υπεραστικά λεωφορεία εξυπηρετούνται οι γραμμές: 1. Λαγκαδάς - Βερτίσκος, Λαγκαδάς - Σοχός, ενώ επιπλέον θα εκτελούνται και δρομολόγια δια των εναλλακτικών διαδρομών Λαγκαδάς - Σοχός - Αρέθουσα και Λαγκαδάς - Σοχός - Ασκός - Αρέθουσα. 2. Λαγκαδάς - Προφήτης - Ασκός - Σοχός, ενώ επιπλέον θα εκτελούνται δρομολόγια δια των εναλλακτικών διαδρομών Λαγκαδάς - Προφήτης - Ασκός - Σοχός - Αρέθουσα και Λαγκαδάς - Προφήτης - Ασκός - Αρέθουσα. 3. Λαγκαδάς - Κολχικό - Δρακόντιο - Ανάληψη - Ευαγγελισμός - Σχολάρι - Προφήτης - Σχολάρι - Νυμφόπετρα - Ρεντίνα - Σταυρός - Ασπροβάλτα.
Απευθείας υπεραστικές γραμμές του ΚΤΕΛ προς τη Θεσσαλονίκη: 1. Θεσσαλονίκη - Ζαγκλιβέρι, η οποία θα εξυπηρετείται απευθείας γραμμή και διά των εναλλακτικών διαδρομών Θεσσαλονίκη - Σαρακίνα - Αγ. Χαράλαμπος - Ζαγκλιβέρι - Αδάμ - Καλαμωτό και Θεσσαλονίκη - Σαρακίνα - Αγ. Χαράλαμπος - Ζαγκλιβέρι - Πετροκέρασα. 2. Θεσσαλονίκη - Ασπροβάλτα, η οποία θα εξυπηρετείται δια των εξής διαδρομών: - Μέσω της Εγνατίας Οδού με τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Ρεντίνα - Σταυρός - Ασπροβάλτα (γραμμή εξπρές) - Μέσω της παλαιάς Ε.Ο. Νο 2 με τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Νικομηδινό - Στίβος - Περιστερώνας - Λουτρά Βόλβης - Απολλωνία - Ν. Μάδυτος - Ρεντίνα - Σταυρός - Ασπροβάλτα. - Μέσω της παλαιάς Ε.Ο. με τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Νικομηδινό - Στίβος - Περιστερώνας - Λουτρά Βόλβης - Νέα Απολλωνία - Ν. Μάδυτος - Ρεντίνα - Σταυρός - Ασπροβάλτα. 3. Θεσσαλονίκη - Νικομηδινό - Στίβος - Περιστερώνας - Λουτρά Βόλβης - Νέα Απολλωνία - Απολλωνία - Μελισσουργός - Κοκκαλού - Ν. Μάδυτος - Μόδι.
• Αυξήσεις στα κόμιστρα των ταξί. Με αυξήσεις στα κόμιστρα των ταξί έκανε ποδαρικό το νέο έτος. Λόγω της αναπροσαρμογής του ΦΠΑ από το 11% στο 13% η πτώση της σημαίας αυξήθηκε στο 1,19 ευρώ από 1,16 ευρώ, η χιλιομετρική αποζημίωση έφθασε στο 0,68 ευρώ για τη μονή ταρίφα και στο 1,19 ευρώ για τη διπλή, ενώ η ελάχιστη διαδρομή κοστίζει 3,16 ευρώ. Επίσης, η χρονοχρέωση ανά ώρα κοστίζει 10,85 ευρώ από 9,60, ενώ για τα ραδιοταξί οι τιμές διαμορφώθηκαν ως εξής: Η απλή κλήση κοστίζει πλέον 1,92 ευρώ, ενώ η ελάχιστη κλήση των 3 ευρώ με ραντεβού ανήλθε σε 3,39 και η μέγιστη των 5 ευρώ έφθασε στα 5,67 ευρώ.



«Πρεμιέρα» για την επέκταση των αστικών συγκοινωνιών στην Επαρχία Λαγκαδά

Παρά τα προβλήματα και τις αντιξοότητες, ένα από τα σημαντικότερα αιτήματα δεκάδων χιλιάδων κατοίκων της επαρχίας Λαγκαδά, η επέκταση των αστικών συγκοινωνιών στο νομό, ικανοποιήθηκε από την Πρωτοχρονιά. Από την περιοχή του Λαγκαδά φεύγει πλέον για το κέντρο της Θεσσαλονίκης γραμμή εξπρές και τα δρομολόγια στις περισσότερες περιοχές της επαρχίας έχουν αυξηθεί. Οσον αφορά στην τιμή των εισιτηρίων, αυτή μειώθηκε στο μισό στις απευθείας υπεραστικές γραμμές του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, ενώ στις γραμμές του ΟΑΣΘ οι επιβάτες πληρώνουν το ίδιο εισιτήριο που πληρώνουν και οι κάτοικοι της πόλης της Θεσσαλονίκης.Κάποια μικροπροβλήματα που εμφανίστηκαν στην εφαρμογή της επέκτασης έχουν ήδη εντοπιστεί, όπως αναφέρει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, και σε χρόνο - ρεκόρ επιδιορθώνονται.«Αγκάθι» παραμένει το γεγονός ότι ο σταθμός μετεπιβίβασης είναι προσωρινός, αντί για το μόνιμο που θα παρέχει σειρά ανέσεων τόσο στους επιβάτες όσο και στους οδηγούς. Ο προσωρινός σταθμός βρίσκεται στο δημοτικό στάδιο Λαγκαδά, ενώ ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ έχει ήδη ζητήσει από το νέο δήμαρχο να «κλείσει» όσο το δυνατόν συντομότερα το θέμα σχετικά με το χώρο όπου θα δημιουργηθεί ο σταθμός μετεπιβίβασης



Μετρό παντού από το 2018!

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

Μετρό σε όλη τη Θεσσαλονίκη το 2018! Αυτό τουλάχιστον υπόσχεται ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, που χτες επισκέφτηκε το εργοτάξιο του μετρό στον «Ευκλείδη», προκειμένου να ανταλλάξει ευχές με τους εργαζομένους, στους οποίους ευχήθηκε υγεία και... δουλειά!
«Το μετρό αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα. Είναι ένα δύσκολο και σύνθετο έργο, το οποίο αγκάλιασε όλη η πόλη. Η κατασκευή του καθυστέρησε σε μεγάλο βαθμό στο παρελθόν. Εμείς σήμερα προσπαθούμε να καλύψουμε μέρος αυτών των καθυστερήσεων», σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης και πρόσθεσε: «Το 2010 ήταν μια δύσκολη χρονιά για το έργο, όμως μπήκαν οι βάσεις για να ξεπεραστούν τα μεγάλα προβλήματα του παρελθόντος. Το 2011 θα είναι η χρονιά που θα αναπτυχθούν πλήρως όλα τα εργοτάξια του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά».
Ο υφυπουργός εξέφρασε την αισιοδοξία ότι στο τέλος του 2011 μπορεί να υπάρχει ανάδοχος για την πρώτη επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, ενώ την ίδια ώρα θα προχωρούν οι μελέτες για τις υπόλοιπες επεκτάσεις, ώστε τελικά η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ένα δίκτυο μετρό και να είναι λειτουργική για τους ανθρώπους της και ελκυστική για επισκέπτες και επενδυτές.
«Το σχέδιο της κυβέρνησης είναι να υπάρχει ένα δίκτυο μετρό που θα καλύπτει το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, το οποίο μαζί με τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς θα κάνει την πόλη βιώσιμη», επισήμανε ο κ. Μαγκριώτης, ενώ υπογράμμισε ότι «στο τέλος του 2014, το αργότερο στις αρχές του 2015, η βασική γραμμή του μετρό μπορεί να είναι έτοιμη, αν δεν παρουσιαστούν ανυπέρβλητα προβλήματα, ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα μπορεί να είναι σε λειτουργία η γραμμή προς την Καλαμαριά, μέχρι τη Μίκρα, αλλά και να έχει δημοπρατηθεί τουλάχιστον μία επέκταση του μετρό προς τα δυτικά. Ετσι, το 2018 είναι δυνατό να υπάρχει στο σύνολό του δίκτυο μετρό στη Θεσσαλονίκη».
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τέσσερις είναι οι γραμμές που συγκροτούν το βασικό δίκτυο του μετρό στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίικης: 1) Η βασική γραμμή, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, μήκους 9,6 χιλ., με 13 σταθμούς. 2) Η επέκταση προς Καλαμαριά, που από το σταθμό Πατρικίου (πάρκο Κρήτης) θα φεύγει για να καταλήγει στη Μίκρα, μήκους περίπου 5 χιλ. 3) Η επέκταση προς Σταυρούπολη, Ευκαρπία και τα νοσοκομεία «Παπαγεωργίου» και «424». 4) Η επέκταση προς Αμπελόκηπους και Εύοσμο.
Εξάλλου, σε δεύτερο επίπεδο εξετάζεται η σύνδεση του αεροδρομίου «Μακεδονία» με τον τερματικό σταθμό της Μίκρας με μονορέιλ, αλλά και η κάλυψη του Κορδελιού και της Σίνδου μέσω των υπαρχουσών γραμμών του ΟΣΕ.

Κλείνει η οδός Δελφών

Το εργοτάξιο του «Ευκλείδη» θεωρείται πρότυπο, καθώς οι εργασίες εκτελούνται απρόσκοπτα, με ταχύτατους ρυθμούς. Εκεί, εξάλλου, πρόκειται να φτάσουν σύντομα και να σταματήσουν προκειμένου να τους γίνει συντήρηση οι δύο μετροπόντικες, ο «Κωστίκας» και ο «Γιωρίκας». Το πρώτο μηχάνημα ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων αναμένεται στον «Ευκλείδη» στο τέλος Φεβρουαρίου και το δεύτερο στο τέλος Μαρτίου.
Εξάλλου, στις αρχές Φεβρουαρίου, αντί για τον Ιανουάριο, έτσι ώστε να δοθεί χρόνος στους εμπόρους της περιοχής, πρόκειται να κλείσει για δέκα μήνες η οδός Δελφών, σε όλο της το πλάτος, από τη συμβολή της με τη Μάρκου Μπότσαρη μέχρι την Πέτρου Συνδίκα, προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες για την κατασκευή του σταθμού Ανάληψη. Ανατολικότερα (Πατρικίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία), υπάρχουν σημαντικότατες καθυστερήσεις, καθώς δεν έχουν καν αναπτυχθεί τα εργοτάξια.Οι απολυμένοι Εξάλλου, θέμα υπάρχει και με 37 άτομα τα οποία απέλυσε η ανάδοχος κοινοπραξία παραμονές Χριστουγέννων. Από τα 37 επαναπροσλήφθηκαν τα τρία, ενώ, σύμφωνα με τον υφυπουργό, σύντομα θα ανοίξουν νέα εργοτάξια. Επίσης θα μπουν επιπλέον βάρδιες στις αρχαιολογικές ανασκαφές, οπότε θα επαναπροσληφθεί το σύνολο των απολυμένων, ενώ θα γίνουν και επιπλέον προσλήψεις. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, αν μπει δεύτερη βάρδια σε όλα τα εργοτάξια όπου εκτελούνται αρχαιολογικές ανασκαφές, θα προσληφθούν περισσότερα από 100 άτομα.



ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΙΟΔΙΑ!

Αγωνιζόμαστε ενάντια σε όσους προσπαθούν να ξεπουλήσουν τον τόπο, τη ζωή και το μέλλον των παιδιών μας
Αγαπητοί συμπολίτες,
Στις 9 Ιανουαρίου 2011 και ώρα 15:00 χιλιάδες συμπολίτες μας σε ολόκληρη την Ελλάδα, από τη Θεσσαλονίκη έως την Καλαμάτα, από την Ξάνθη έως τα Ιωάννινα, θα συμμετέχουν σε μια νέα Πανελλαδική κινητοποίηση κατά των διοδίων και ενάντια στην προκλητική παραχώρηση της δημόσιας περιουσίας σε ιδιώτες-μεγαλοπιχειρηματίες.Εμείς, οι κάτοικοι της Πιερίας θα ανοίξουμε το σταθμό διοδίων της Λεπτοκαρυάς. Συνεχίζουμε τον αγώνα μας και καλούμε όλους τους πολίτες της Πιερίας να στηρίξουν το πανελλαδικό κίνημα κατά των διοδίων.Αντιστεκόμαστε γιατί τίποτα δεν τελείωσε! Αντιστεκόμαστε ξεκινώντας έναν νέο κύκλο αγώνων απέναντι σε όσους προσπαθούν να ξεπουλήσουν τον τόπο, τη ζωή και το μέλλον των παιδιών μας.Η Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας συμμετέχει στην οργάνωση της Πανελλαδικής κινητοποίησης της επόμενης Κυριακής και καλεί τα μέλη και τους φίλους της να στηρίξουν με τη φυσική τους παρουσία και αυτή τη δράση.
Στις 9 Ιανουαρίου 2011 και ώρα 15:00 όλοι στο σταθμό διοδίων της Λεπτοκαρυάς!
Μην το αφήνεις στους άλλους! Να είσαι εκεί!
Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας