Παρασκευή 21 Μαΐου 2010

Ένοπλη ληστεία σε σούπερ μάρκετ στην Τούμπα Θεσσαλονίκης

Στόχος ενόπλων έγινε το απόγευμα υποκατάστημα αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην περιοχή της Τούμπας. Οι δράστες, δύο άτομα με καλυμμένα τα χαρακτηριστικά των προσώπων τους, μπήκαν στο κατάστημα, που βρίσκεται στην οδό Τσιαπάνου και με την απειλή όπλων απέσπασαν από τα ταμεία περίπου 3.000 ευρώ. Οι δράστες, μετά την πράξη τους, διέφυγαν με μοτοσικλέτα μικρού κυβισμού και αναζητούνται από τις αστυνομικές δυνάμεις που έσπευσαν στην περιοχή.



Η ΠΑΣΕΓΕΣ ενδιαφέρεται για σύμβουλο σε θέματα αξιοποίησης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας

Πρόσκληση εκδήλωσης πρόθεσης ενδιαφέροντος για συνεργασία με την ΠΑΣΕΓΕΣ, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών συμβούλου στον τομέα της αξιοποίησης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Α.Π.Ε.) από τους αγρότες και τις Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις. Με σκοπό την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τους αγρότες και τους Φορείς τους, προκειμένου να αναπτυχθεί από αυτούς ο εξαιρετικού ενδιαφέροντος και προοπτικών τομέας της αξιοποίησης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Α.Π.Ε.) ώστε να αντιμετωπισθούν οι οξυμμένες ενεργειακές ανάγκες αλλά και τα περιβαλλοντικά προβλήματα της χώρας μας, η ΠΑΣΕΓΕΣ καλεί τις εξειδικευμένες στο αντικείμενο μελετητικές εταιρίες, να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για συνεργασία μαζί της, στο πλαίσιο των παρακάτω δραστηριοτήτων :
1. Στην την παραγωγή ενέργειας από Φωτοβολταϊκά συστήματα, ισχύος μέχρι 100 KW από αγρότες και μέχρι 2MW από τους Φορείς τους (Α.Σ.Ο., Σ.Ε.), βασιζόμενη στις υφιστάμενες δυνατότητες των διατιθέμενων αγροτικών εκτάσεων, όπως και των εγκαταστάσεων-εξοπλισμού των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων.
2. Στην σύνταξη προτύπων για την εκπόνηση σύγχρονων μελετών σε έργα Α.Π.Ε., την οργάνωση αντίστοιχων μονάδων παραγωγής ενέργειας, την διαδικασία αδειοδότησης από τους αρμόδιους φορείς, την χρηματοδότηση και ενδεχομένως την επιδότηση των έργων, την κατασκευή των εγκαταστάσεων, την διαδικασία παραλαβής, την πιστοποίηση και την μακροχρόνια συντήρηση.
3. Στην υλοποίηση έρευνας αγοράς , σε τοπικό και διεθνές επίπεδο , με αντικείμενο την εξεύρεση, ταξινόμηση και αξιοποίηση στοιχείων σχετικών με τους προμηθευτές εξοπλισμού, τις εξειδικευμένες εταιρίες κατασκευής έργων παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ, τις εταιρίες μακρόχρονης συντήρησης παρόμοιων έργων και τους πιθανούς χρηματοδοτικούς φορείς.
4. Στην αξιοποίηση της βιομάζας, της γεωθερμίας, του βιοαέριου και άλλων Α.Π.Ε. του πρωτογενή τομέα ,η οποία θα αποτελέσει αντικείμενο πιθανής μελλοντικής συνεργασίας μεταξύ της ΠΑΣΕΓΕΣ και της αναδόχου της παρούσας πρόσκλησης.
Για την εκδήλωση της πρόθεσης ενδιαφέροντος, οι ενδιαφερόμενες Εταιρείες καλούνται μέχρι την 1.6.2010 να υποβάλλουν πλήρη φάκελο, στα γραφεία της ΠΑΣΕΓΕΣ (Αρκαδίας 26 & Μεσογείων, Αθήνα 115.26) ο οποίος απαραίτητα θα περιλαμβάνει :
• Την υποδομή τεχνολογίας της ενδιαφερομένης Εταιρείας, που θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προηγμένη και κατάλληλη για την διεκπεραίωση παρόμοιων έργων
• Την στελέχωση της Εταιρείας με εξειδικευμένο προσωπικό
• Πιστοποίηση κατά το πρότυπα ISO
• Μελετητικό Πτυχίο της Εταιρείας ,του άρθρου 39 του Νόμου 3316/05 , τάξης Δ΄ ή Ε' στην κατηγορία 09
• Αναφορά στην υφιστάμενη εμπειρία μελετών και υπηρεσιών συμβούλου σε έργα Α.Π.Ε., η οποία θα πρέπει να αποδεικνύεται από επίσημες, γραπτές βεβαιώσεις των φορέων των έργων.
• Την μεθοδολογία προσέγγισης των αναφερόμενων παραπάνω δράσεων - απαιτήσεων.
• Την αναλυτική τιμολόγηση των προσφερόμενων υπηρεσιών ανά φάκελο και κατηγορία ισχύος των προς εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων καθώς και προτάσεις κάλυψης του κόστους ,που θα προκύψει. Η αξιολόγηση των προτάσεων με βάση τα προαναφερθέντα κριτήρια θα διενεργηθεί, μετά από σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΑΣΕΓΕΣ από Επιτροπή, η οποία θα εισηγηθεί και τη μορφή συνεργασίας.
Το Δ.Σ. της ΠΑΣΕΓΕΣ, σε κάθε περίπτωση επιφυλάσσεται να αναστείλει, η να ακυρώσει την όλη διαδικασία, χωρίς να γεννάται οποιαδήποτε αξίωση από τους ενδιαφερόμενους που θα υποβάλλουν προτάσεις.Θα τηρηθεί απόλυτη εχεμύθεια. Αρμόδιος για παροχή διευκρινήσεων ορίζεται ο κ. Μιχάλης Σμύρης τηλ 2107499444.



Στη «φάκα» κύκλωμα κλοπής, αποσυναρμολόγησης και πώλησης ανταλλακτικών αγροτικών αυτοκινήτων

Οι αστυνομικές αρχές της Θεσσαλονίκης προχώρησαν σε δύο συλλήψεις ατόμων τα οποία συμμετείχαν σε κύκλωμα κλοπής, αποσυναρμολόγησης και τελικής πώλησης ανταλλακτικών αγροτικών αυτοκινήτων 4X4. Οι συλλήψεις έγιναν χθες στην περιοχή της Πυλαίας, όπου διατηρούσαν συνεργείο, αποθήκη ανταλλακτικών, αλλά και γραφεία. Στην παρούσα φάση των ερευνών έχει γίνει ταυτοποίηση ανταλλακτικών από 10 αυτοκίνητα που είχαν κλαπεί, ενώ η αστυνομία αναζητά άλλα δύο μέλη του κυκλώματος.



Οι αλλαγές στον «Καλλικράτη» Στο νομό ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ο δήμος Λαγκαδά θα έχει ιστορική έδρα τον Λαχανά.

Ψηφίσθηκε κατά πλειοψηφία και επί των άρθρων στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο για το σχέδιο «Καλλικράτης», με τα κόμματα της αντιπολίτευσης να επιφυλάσσονται για την Ολομέλεια. Ο υπουργός αποδέχεται διακομματικά αιτήματα βουλευτών για αλλαγές σε ιστορικές έδρες και ονομασίες δήμων, ενώ ανακοίνωσε ότι για την μεταβατική περίοδο 2011 - 2014 δεν θα ισχύει το επαγγελματικό ασυμβίβαστο για μη αστικούς δήμους κάτω των 25.000 κατοίκων. Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές εδρών, ο κ. Γιάννης Ραγκούσης αποδέχθηκε τα αιτήματα των βουλευτών στο Νομό Κοζάνης και στον δήμο Βοϊου να ορισθεί ως έδρα του η Σιάτιστα αντί της Νεάπολης και στον Νομό Φωκίδας, στον Δήμο Δωρίδος, έδρα να ορισθεί το Λιδωρίκι αντί του Ευπάλιου. Ο υπουργός Εσωτερικών επίσης άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να αποδεχτεί και άλλες τροποποιήσεις κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια με προϋπόθεση να συμφωνούν οι κατά περίπτωση τοπικοί βουλευτές όλων των κομμάτων. Επίσης, ο κ. Γιάννης Ραγκούσης προχώρησε σε μια σειρά αλλαγών όπως στους νομούς: Στο νομό ΑΡΚΑΔΙΑΣ ο Δήμος Λεωνιδίου μετονομάζεται σε Δήμο Νότιας Κυνουρίας, ενώ οι δήμοι Νότιας και Βόρειας Κυνουρίας χαρακτηρίζονται ορεινοί. Στον νομό ΑΡΤΑΣ ο δήμος Γεωργίου Καραϊσκάκη θα έχει ως έδρα την Άνω Καλεντίνη και ιστορική έδρα τις Πηγές Τετραφυλλίας. Στον νομό ΒΟΙΩΤΙΑΣ ο δήμος Διστόμου, Αραχώβης, Αντίκυρας θα έχει έδρα το Δίστομο και χαρακτηρίζεται ως ορεινός. Στο νομό ΕΥΒΟΙΑΣ ο Δήμος Μαντουδίου - Λίμνης μετονομάζεται σε δήμο Μαντουδίου-Λίμνης και Αγίας Άννης. Στο νομό ΗΛΕΙΑΣ ο δήμος Κυλλήνης μετονομάζεται σε δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης. Ο δήμος Αμαλιάδας μετονομάζεται Ήλιδας και ο δήμος Ανδρίτσαινας με έδρα τα Κρέστενα αποκτά ιστορική έδρα την Ανδρίτσαινα. Στο νομό ΗΜΑΘΙΑΣ ο δήμος Βεροίας θα έχει ιστορική έδρα τη Βεργίνα. Στο νομό ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ο δήμος Ηρακλείου θα έχει ιστορική έδρα τη Νέα Αλικαρνασσό. Ο δήμος Αρχανών Αστερουσίων θα έχει ιστορικές έδρες τα Πεζά, τις Αρχάνες και τον Πύργο. Ο δήμος Μινώα Πεδιάδας θα έχει ιστορικές έδρες το Καστέλλι και το Αρκαλοχώρι. Στο νομό ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ο δήμος Λαγκαδά θα έχει ιστορική έδρα τον Λαχανά. Στο νομό ΚΥΚΛΑΔΩΝ ο δήμος Τήνου θα έχει ιστορική έδρα τον Πάνορμο. Στο νομό ΛΑΚΩΝΙΑΣ ο δήμος Σπάρτης θα έχει ιστορική έδρα το Μυστρά.> Στο νομό ΛΑΣΙΘΙΟΥ ο δήμος Μιραμπέλου μετονομάζεται σε δήμο Αγίου Νικολάου. Στο νομό ΠΕΛΛΑΣ ο δήμος Αρχαίας Πέλλας μετονομάζεται σε δήμο Πέλλας. Στο νομό ΠΙΕΡΙΑ ο δήμος Πύδνας μετονομάζεται σε δήμο Πύδνας-Κολινδρού. Στο νομό ΠΡΕΒΕΖΑΣ ο δήμος Πάργας θα έχει ιστορική έδρα την Πάργα. Στο νομό ΣΑΜΟΥ ο δήμος Σάμου με έδρα τη Σάμο αποκτά ιστορική έδρα το Πυθαγόρειο. Στο νομό ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ο δήμος Καλλικράτειας -Μουδανιών μετονομάζεται σε δήμο Νέας Προποντίδας. Τέλος, στο νομό ΧΑΝΙΩΝ οι νέοι δήμοι Σφακίων και Καντάνου-Σέλινου χαρακτηρίζονται ορεινοί.





Πως θα λειτουργέι η χρονοχρέωση των διοδίων στην Εγνατία Οδό

Στις αρχές του 2013, οπότε θα είναι έτοιμο το ενιαίο διαλειτουργικό σύστημα διοδίων που θα εφαρμόζεται στους πέντε υπό κατασκευή σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους (“Δρόμοι Ανάπτυξης”) και στους υπόλοιπους νέους οδικούς άξονες της Ελλάδας, θα τεθεί σε εφαρμογή το ευρωπαϊκό "e-pass".Ουσιαστικά πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό σύστημα καταβολής διοδίων, αντίστοιχο αυτού που εφαρμόζεται από το 2002 στην Αττική Οδό (e-pass), το οποίο θα είναι ενιαίο για το σύνολο όχι μόνο των ελληνικών αλλά και των ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων.Βάσει της κοινοτικής οδηγίας 2004/52, το διαλειτουργικό σύστημα θα πρέπει να τεθεί σε ισχύ για τα φορτηγά οχήματα από τον Οκτώβρη του 2012 και για τα επιβατικά οχήματα από τον Οκτώβριο του 2014. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο όμως, η εφαρμογή του βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρά τεχνικά εμπόδια, όπως το είδος της τεχνολογίας που θα υιοθετηθεί από τα διαφορετικά κράτη – μέλη. Με άλλα λόγια, θα αργήσει ακόμη η εποχή, όπου ο κάτοχος Ι.Χ. με τον ίδιο ηλεκτρονικό πομποδέκτη θα μπορεί ταξιδεύει από την Αθήνα με προορισμό κάποια άλλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.Το σκεπτικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης πάντως, πίσω από την απόφαση για εφαρμογή του εν λόγω συστήματος σχετίζεται με την συρρίκνωση του κυκλοφοριακού όγκου, την σημαντική μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την ύπαρξη σημαντικών οικονομικών οφελών για τα κράτη-μέλη.Για παράδειγμα, στην Γερμανία, όπου εφαρμόζεται ένα προηγμένο δορυφορικό σύστημα διοδίων, μελέτες δείχνουν ότι το λειτουργικό κόστος του συγκεκριμένου συστήματος υποχωρεί διαρκώς και σήμερα αντιπροσωπεύει περίπου το 12% των συνολικών εσόδων από διόδια. Αλλά και στην Ελλάδα η δημιουργία ηλεκτρονικών διοδίων στην Εγνατία Οδό θα απαλλάξει το δημόσιο από την κοστοβόρα διαδικασία της κατασκευής σταθμών διοδίων.
Πώς θα ελέγχονται οι παραβάτες;
Βέβαια σπαζοκεφαλιά παραμένει ο τρόπος με τον οποίο θα ελέγχονται οι "τσαμπατζήδες", όσοι δηλαδή λόγω και της μη ύπαρξης φυσικών εμποδίων (μπαρών) ενθαρρύνονται για να αποφύγουν την καταβολή διοδίων. Μάλιστα, ακόμη και στην Ε.Ε. δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο με ποιόν τρόπο τιμωρείται π.χ. ένας αλλοδαπός οδηγός που εισέρχεται στον ελληνικό αυτοκινητόδρομο χωρίς να πληρώσει ηλεκτρονικό διόδιο και εγκαταλείπει την χώρα.Σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου, στελέχη του υπουργείου Υποδομών ανέφεραν ότι η μη πληρωμή διοδίου θα θεωρείται στο μέλλον με νομοθετική ρύθμιση φορολογικό παράπτωμα, επειδή ο παραβάτης δεν πληρώνει ΦΠΑ. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν νομικοί στην γνωστή οικονομική σελίδα Capital.gr, κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο.Όπως αναφέρουν, δεδομένου ότι η συντριπτική σχεδόν πλειονότητα των αυτοκινητοδρόμων έχει παραχωρηθεί σε ιδιώτες, η μη πληρωμή διοδίων θα μπορούσε να επισύρει μόνον διοικητικές κυρώσεις.Κάνουν λόγο για νομική σοφιστεία, η οποία θα μπορούσε να παρομοιασθεί με την κλοπή από το περίπτερο μίας εφημερίδας, για την οποία ο κλέφτης πέραν των ποινικών κυρώσεων βρίσκεται αντιμέτωπος και με φορολογικές παραβάσεις, αφού επιχείρησε να μην πληρώσει ΦΠΑ!
epirusgate.blogspot.com.