Παρασκευή 23 Απριλίου 2010

Αιμοδοσία από τον πολιτιστικό σύλλογο «Μέγας Αλέξανδρος» Νυμφόπετρας.

Αύριο Σάββατο θα πραγματοποιηθεί εθελοντική αιμοδοσία στην Νυμφόπετρα του δήμου Εγνατίας με πρωτοβουλία του πολιτιστικού συλλόγου «Μέγας Αλέξανδρος» και στις ώρες 9 με 12 π.μ. Ο σύλλογος καλεί όλου τους φίλους και τα μέλη να δώσουν λίγο αίμα για να σωθούν ανθρώπινες ζωές. Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για τον συνάνθρωπο μας.

TΕΜΠΗ Ανοίγουν για δύο σαββατοκύριακα

Ανοίγουν τα Τέμπη, γι' αυτό το Σαββατοκύριακο και το επόμενο της Πρωτομαγιάς, καθώς, όπως έγινε γνωστό, δόθηκε το "πράσινο φως" από την "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίο" για εναλλακτική κυκλοφορία των οχημάτων, ανά διαδρομή στο ένα ρεύμα. Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, θα δοθεί στη κυκλοφορία η μια λωρίδα στη κοιλάδα των Τεμπών, από σήμερα στις 8 το βράδυ μέχρι και τις 6 το πρωί της Δευτέρας, με εναλλακτική κίνηση των οχημάτων ανά κατεύθυνση και συγκεκριμένο πρόγραμμα. Σύμφωνα με το πρόγραμμα αυτό η μία λωρίδα θα ανοίξει σήμετα από τις 8 το βράδυ μέχρι τις 8.30 το πρωί του Σαββάτου και θα κινούνται σε αυτή τα οχήματα με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη. Στις 8.30 το πρωί του Σαββάτου, η κοιλάδα θα κλείσει για μισή ώρα και εν συνεχεία θα ανοίξει ξανά από τις 9 πμ μέχρι και τις 6.30 μμ στο ρεύμα από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα. Θα κλείσει και πάλι για μισή ώρα και θα ανοίξει στις 7 μμ μέχρι και τις 2 το μεσημέρι της Κυριακής στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη. Στις 2 μμ θα κλείσει και πάλι για μισή ώρα και θα ανοίξει στις 2.30 μμ μέχρι και τις 6 το πρωί της Δευτέρας στο ρεύμα προς Αθήνα. Το ίδιο πρόγραμμα θα εφαρμοστεί και το Σαββατοκύριακο της Πρωτομαγιάς με μικρές διαφοροποιήσεις



Η αβάσταχτη ελαφρότητα του ΟΑΣΘ

Αλλαγές σε λίγες ώρες στις τιμές των εισιτηρίων. Περιορίζονται οι φθηνές μετακινήσεις από και προς το κέντρο. Οι επιβάτες θα πληρώσουν την περικοπή της κρατικής επιδότησης
- Βαθιά το χέρι στην τσέπη εν μέσω κρίσης θα βάλουν οι επιβάτες του ΟΑΣΘ με τη νέα τιμολογιακή πολιτική που εξήγγειλε ο οργανισμός.
- Η αύξηση του εισιτηρίου στα 60 λεπτά από την 1η Μαΐου ακολουθείται από την απόφαση του οργανισμού να βάλει τέλος στο μοντέλο των μετεπιβιβάσεων και κυρίως των φθηνότερων για το κοινό μετακινήσεων που υπήρχε μέχρι τώρα.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη στην «Μακεδονια»
Βαθιά το χέρι στην τσέπη εν μέσω κρίσης θα βάλουν οι επιβάτες του ΟΑΣΘ με τη νέα τιμολογιακή πολιτική που εξήγγειλε ο οργανισμός. Η αύξηση του εισιτηρίου στα 60 λεπτά από τη 1η Μαΐου ακολουθείται και από την απόφαση του οργανισμού να βάλει τέλος στο μοντέλο των μετεπιβιβάσεων και κυρίως των φθηνότερων για το κοινό μετακινήσεων που υπήρχε μέχρι τώρα.  Συγκεκριμένα, μέχρι τώρα ο επιβάτης πλήρωνε 0,50 ευρώ για το εισιτήριο και μπορούσε σε διάρκεια 70 λεπτών να κάνει όσες μετακινήσεις ήθελε. Τώρα το εισιτήριο θα κοστίζει 0,60 ευρώ και ο επιβάτης θα μπορεί να το χρησιμοποιεί για δύο διαδρομές από και προς το κέντρο. Για τις εκτός κέντρου διαδρομές το εισιτήριο θα κοστίζει 1 ευρώ, θα έχει χρονική διάρκεια 90 λεπτών, και ο επιβάτης θα μπορεί να κάνει μόνο τέσσερις μετακινήσεις. Αυτή η απόφαση του ΟΑΣΘ ήταν η δεύτερη και κάπως... καλύτερη, γιατί η πρώτη ήταν πολύ χειρότερη!  Χθες το πρωί ο οργανισμός εξήγγειλε την αύξηση του εισιτηρίου στα 60 λεπτά χωρίς καμία μετεπιβίβαση. Αυτό σήμαινε ότι οι επιβάτες θα πλήρωσαν 1,20 ευρώ, για να φτάσουν από τα ανατολικά και τα δυτικά στο κέντρο, ενώ πριν μπορούσαν να το κάνουν με μόλις 50 λεπτά. Το δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών, μετά την εφαρμογή του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης το 2005, στήθηκε πάνω στο σύστημα των μετεπιβιβάσεων. Έτσι, οι περισσότερες γραμμές από τους περιφερειακούς δήμους οδηγούν σήμερα μόνο σε σταθμούς μετεπιβίβασης και αναγκαστικά οι επιβάτες πρέπει να πάρουν δεύτερο λεωφορείο.  Οι σφοδρές αντιδράσεις που προκλήθηκαν τόσο από το επιβατικό κοινό όσο και από τους εργαζόμενους αλλά και από μερίδα των μετόχων ανάγκασαν τη διοίκηση να "γλυκάνει" την απόφασή της. Αιτία όλων όσα αποφάσισε ο οργανισμός είναι η απόφαση του κράτους να μειώσει κατά 25% την επιδότηση που του δίνει κάθε χρόνο. Ενώ ο ΟΑΣΘ περίμενε από τον κρατικό κορβανά 130 εκατομμύρια ευρώ, φέτος θα πάρει 96 εκατ. ευρώ. Βέβαια, υπολογίζεται ότι με το νέο σύστημα της μείωσης των μετεπιβιβάσεων και την αύξηση της τιμής ο ΟΑΣΘ θα υπερκαλύψει αυτή τη διαφορά. Η τιμή του εισιτηρίου καθορίζεται από τις δαπάνες κυκλοφορίας του ΟΑΣΘ, που υπολογίζονται στα 160 εκατ. ευρώ, και των αριθμό των επιβατών, που φθάνουν τους 170 εκατ. ετησίως. Έτσι, η τιμή του εισιτηρίου πρέπει να είναι 94 λεπτά. Το κράτος πληρώνει τρόπον τινά τη διαφορά, ώστε το εισιτήριο να κοστίζει φθηνότερα.  Όμως οι αυξήσεις τιμών των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ είναι ουσιαστικά πολύ μεγαλύτερες από 10 λεπτά που παρουσιάζονται.  Στελέχη του υπουργείου Μεταφορών διαβεβαίωναν πριν από σαράντα ημέρες μέσω της “Μ” (14/3/2010) ότι δεν θα αυξάνονταν οι τιμές των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ, ενώ ο γενικός διευθυντής του οργανισμού δήλωνε άγνοια για τις προθέσεις του υπουργείου. Την ίδια ώρα, όμως, ασκούνταν έντονες πιέσεις για την αύξηση των εισιτηρίων. Αρχικά ο Οργανισμός θέλησε να επιβάλλει βασικό εισιτήριο 60 λεπτών, μετά και την περικοπή της κρατικής επιδότησης, για ένα μόνο λεωφορείο. Το σύστημα του ΟΑΣΘ στηρίζεται στις μετεπιβιβάσεις. Επομένως θα ήταν άδικο για τους επιβάτες να αναγκάζονται να πληρώνουν διπλό εισιτήριο για να φτάσουν στον προορισμό τους. Τελικά ανακοινώθηκε ότι οι επιβάτες που θα μετακινούνται από και προς το κέντρο θα μπορούν να μετεπιβιβάζονται και σε δεύτερο λεωφορείο με το ίδιο εισιτήριο. Οι αυξήσεις τιμών των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ είναι ουσιαστικά πολύ μεγαλύτερες από 10 λεπτά που παρουσιάζονται. Ο οργανισμός θα εκδίδει πλέον ένα νέο χρονικό εισιτήριο, το οποίο θα έχει κόστος 1 ευρώ, θα έχει διάρκεια 90 λεπτών και θα επιτρέπει μέχρι τέσσερις μετακινήσεις. Την ίδια δυνατότητα, απλώς σε χρόνο μικρότερο κατά 10 λεπτά, έδινε και το ενιαίο εισιτήριο των 50 λεπτών. Στην ουσία, δηλαδή, η αύξηση των χρονικών εισιτηρίων είναι της τάξης του 100%.
Οι νέες τιμές του ΟΑΣΘ από την 1η Μαΐου
Οι νέες τιμές των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ θα αρχίσουν να ισχύουν από τη 1 Μαΐου και θα είναι αυξημένες για όσους χρησιμοποιούν περιοδικά τα λεωφορεία του οργανισμού και ελαφρώς μειωμένες για όσους προμηθεύονται κάρτες απεριόριστων διαδρομών.
- Το εισιτήριο 24ωρης διάρκειας αυξάνεται στα 3 ευρώ (από 2 ευρώ), ενώ το εβδομαδιαίο εισιτήριο διατηρεί την τιμή των 10 ευρώ.
- Όσον αφορά τις κάρτες, η μηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών μειώνεται στα 24 ευρώ (από 25 ευρώ), η τριμηνιαία κάρτα στα 65 ευρώ (από 70 ευρώ), η εξαμηνιαία κάρτα στα 120 ευρώ (από 137 ευρώ) και η ετήσια κάρτα στα 230 ευρώ (από 262,50 ευρώ).
Πολύτεκνοι, σπουδαστές και μαθητές μετακινούνται με εισιτήρια ή κάρτες που κοστολογούνται στο 50% των κομίστρων. Τα μαθητικά δελτία θα ισχύουν πλέον και τη θερινή περίοδο. Το πρόστιμο στους επιβάτες που μετακινούνται χωρίς εισιτήριο θα είναι στα 36 ευρώ (από 30 ευρώ), το οποίο θα διπλασιάζεται μετά την εικοστή ημέρα που θα παραμένει απλήρωτο και θα πενταπλασιάζεται μετά το δίμηνο. Αν κάποιος επιβάτες θέλει να χρησιμοποιήσει την πολιτιστική γραμμή του ΟΑΣΘ, θα πρέπει να εκδίδει εισιτήριο 24ωρης διάρκειας αξίας 3 ευρώ. Το πολιτιστικό λεωφορείο μπορούν να χρησιμοποιούν και οι κάτοχοι καρτών απεριορίστων διαδρομών ή καρτών ελεύθερης μετακίνησης ΑΜΕΑ.

Θέματα που ενδιαφέρουν τους αγρότες.

Παρατηρήσεις και επισημάνσεις της ΠΑΣΕΓΕΣ στη διαβούλευση για το «Μητρώο Αγροτών»
Από την ανάγνωση των άρθρων του σχεδίου νόμου «Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών εκμεταλλεύσεων – Ορισμός του επαγγελματία αγρότη» προκύπτει ότι χρειάζονται αρκετές διευκρινήσεις, προσθήκες και συμπληρώσεις σε πολλές διατάξεις του, τονίζεται ως γενική παρατήρηση από την ΠΑΣΕΓΕΣ στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης που πραγματοποιείται. Επίσης, διαπιστώνεται πως σε κάποια άρθρα υπάρχουν επικαλύψεις που πρέπει να απαλειφθούν.
Άρχισε να αποζημιώνει ο ΕΛΓΑ για τις βροχοπτώσεις
Στους λογαριασμούς των παραγωγών κυρίως αμπελοειδών αλλά και κηπευτικών προϊόντων άρχισαν να πιστώνονται τα χρήματα από τις αποζημιώσεις, που δεσμεύθηκε ο ΕΛΓΑ, να καταβάλλει ως το τέλος Απρίλη. Οι συνολικές εκκρεμότητες αφορούν ένα ποσό κοντά στα 40 εκατ. ευρώ και σύμφωνα με πληροφορίες, ο Οργανισμός άρχισε να προχωρά σε εξόφληση. Οι αποζημιώσεις αφορούν ζημιές στα αμπελοειδή και κηπευτικά από τις βροχοπτώσεις του 2009.
Παράνομες επιδοτήσεις σε 600 θεσσαλούς αγρότες
Στους 600 ανέρχονται οι παραγωγοί του θεσσαλικού κάμπου οι οποίοι εισέπρατταν παράνομα επιδοτήσεις και εντοπίστηκαν σε δειγματοληπτικούς ελέγχους του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων. Όπως αποκάλυψε η υπουργός Κατερίνα Μπατζελή στη βουλή, οι αγρότες εισέπρατταν ταυτόχρονα κοινοτικές ενισχύσεις από προγράμματα ασυμβίβαστα μεταξύ τους, όπως η απονιτροποίηση και η βιολογική γεωργία.
Οι εισαγωγές οπωροκηπευτικών στην Ε.Ε. κατά το 2009
Σύμφωνα με στοιχεία, που συγκεντρώθηκαν από τη EUROSTAT, οι εισαγωγές φρούτων από τρίτες χώρες μειώθηκαν 7.13% στην ΕΕ κατ όγκο στους τόνους 11.1 εκατ τόνους, έναντι των τόνων 11.9 εκατ και 5.77% κατ αξία έναντι του 2008. Όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT – HELLAS, επιβεβαιώνεται ότι το 2009 η κατάσταση της αγοράς στην Ε.Ε παρέμεινε στάσιμη ως προς την κατανάλωση σε χαμηλές τιμές











Νέα από την Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης.

Τριήμερα εκπαιδευτικά σεμινάρια για τους μεταφορείς σπονδηλωτών ζώων και πουλερικών απο τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της Ν.Α.Θ.
Τριήμερα εκπαιδευτικά σεμινάρια για τους μεταφορείς σπονδυλωτών ζώων και πουλερικών διοργανώνει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης, τη Δευτέρα 26 Απριλίου 2010, στις 9:00' το πρωί, στην αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου Σίνδου.
Ανακοίνωση απο τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Υγιεινής της ΝΑΘ για τις εξετάσεις Φαρμακοποιών
Από τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Υγιεινής της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης ανακοινώνεται ότι οι εξετάσεις των φαρμακοποιών για την άδεια άσκησης επαγγέλματος φαρμακοποιού, περιόδου Μαΐου 2010 ,θα διεξαχθούν στη Θεσσαλονίκη και, συγκεκριμένα, στο Εργαστήριο Φαρμακοτεχνίας και Ελέγχου Φαρμάκων, στον 2ο όροφο του κτιρίου Βιολογίας Φαρμακευτικής του Α.Π.Θ .
Κατασχέθηκε ακατάλληλο φορτίο με φιστίκια χωρίς κέλυφος απο τη Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης
Με εντολή του Νομάρχη Παναγιώτη Ψωμιάδη και της αρμόδιας Αντινομάρχη Ανθής Πορφυριάδου, η Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης ανακοινώνει ότι απερρίφθη φορτίο με αραχίδες χωρίς κέλυφος, βάρους 18.800 kg, προέλευσης Κίνας, γιατί, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της υπηρεσίας, «η περιεκτικότητα σε αφλατοξίνες στο δείγμα που πήραν οι γεωπόνοι της Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης Θεσσαλονίκης στις 9 Απριλίου 2010 ήταν πάνω από τα επιτρεπτά όρια, όπως προέκυψε από τις ανάλυσεις του Γενικού Χημείου του Κράτους. Το προϊόν κρίθηκε ακατάλληλο, μη σύμφωνο με την Εθνική και Κοινοτική Νομοθεσία, δεν επετράπη η εισαγωγή του και ελήφθησαν όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε το φορτίο να μην διατεθεί στην αγορά της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Πρόεδρος του ΠΣΑΚ Λ. Παπαδόπουλος στο Νομάρχη Π. Ψωμιάδη
Τον Πρόεδρο του Πανελληνίου Συνδέσμου Αμειβομένων Καλαθοσφαιριστών (Π.Σ.Α.Κ.) Λάζαρο
Παπαδόπουλο δέχθηκε σήμερα ο Νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης, στις 2 το μεσημέρι, στο γραφείο του στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης.Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, που διεξήχθη σε ιδιαίτερα φιλικό κλίμα, ο Νομάρχης Π. Ψωμιάδης δήλωσε το έμπρακτο ενδιαφέρον της Νομαρχίας για τη νεολαία και τον αθλητισμό, ενώ εξέφρασε τη στήριξη της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης στην επικείμενη αθλητική διοργάνωση του Π.Σ.Α.Κ., με τίτλο “Three on three”, η οποία θα διεξαχθεί στις 19 και στις 20 Ιουνίου 2010, στο Ποσειδώνιο, με τη συμμετοχή διεθνών καλαθοσφαιριστών, παλιών και ενεργεία και με στόχο τη διάδοση του μπάσκετ στις μικρές ηλικίες.